گراتن بارسا!!!!!


عرض کنم شنبه ای که گذشت ال کلاسیکو بود. فوتبال دوستان عزیز که تعدادشون کم هم نیست می دونن ال کلاسیکو یعنی چی!
اما اونا که نمی دونن بدانند و آگاه باشند که ال کلاسیکو  یعنی مسابقه بین تیم بارسلونا و تیم رئال مادرید اسپانیا که هر دو از تیم های پر طرفدار فوتبال در سطح جهان هستند. پس اگه دفعه ی بعد پرسیدم ال کلاسیکو  یعنی چی بلدین دیگه؟؟؟؟
یه بار دیگه عرض کنم که جناب همسر بنده همچین دل و دین از دست داده در راه بارسلوناست ما هم بدمون نمی آد گاهی بشینیم و همراه همسری جلو تلویزیون بالا پایین بپریم.
در شب فرخنده ی ۱۳ دسامبر که همین شنبه ای بود که گذشت مسابقه ال کلاسیکو  بود و همسری بنده از یه هفته قبلش مثل اسفند رو آتیش داشت بالا پایین می پرید حالا دیگه خودتون فرض کنید روز مسابقه چه می کرد! آخرش هم این بارسا ما رو دق داد تا بعد از دقیقه ی ۸۰ دو تا گل زد.
و اما بشنوید از احوالات خانم خونه که شادی خانم گل گلاب باشند. بنده یک لنگ در آشپزخونه و یک لنگ در اتاق، ملاقه و کفگیر در دست مشغول اختراع شام با حداقل امکانات تو یخچال و عکاسی و دنبال کردن همزمان بازی بودم.
خلاصه به سبب تقارن فرخنده ی روز اختراع من با بازی تیم همسری، سر شام طی توافقی دو جانبه با همسری تصمیم گرفتیم اسم اختراع منو که خیلی خیلی خوشمزه شده بود بذاریم گراتن بارسا.
بدانید و آگاه باشید که من همین فردا می رم اختراعم رو ثبت می کنم………… راستی خیلی بی انصافی یه که اختراعات آشپزی ثبت نمی شن!!!
گراتن بارسا
مواد لازم
سیب زمینی متوسط ۲ تا
گوجه فرنگی یکی
فلفل دلمه ای یکی
سس سفید یک پیمانه
پنیر موزارلا رنده شده یا پنیر پیتزا
نمک و فلفل سیاه و پودر آویشن
فلفل قرمز …. به اندازه ای که بتونید تندی رو تحمل کنید. البته می تونید هم اصلاً نریزید!
سیب زمینی ها و گوجه رو از وسط نصف و حلقه حلقه کنید. من پوست سیب زمینی ها رو نگرفتم چون خیلی نازک و لطیف بود. مال شما اگه چِقِر و سفته پوست بگیرید.
بین هر سه چهار تا برش سیب زمینی یه برش گوجه فرنگی بذارید و فلفل دلمه ای خورد شده رو روش بریزید. این فلفل های اینجا مزه ی دلمه ای می ده ولی قیافش فرق داره!
نمک و فلفل ها و آویشن رو بپاشید روش.
سس سفید رو روش بریزید.
با یه ورق آلومینیم ظرف رو بپوشونید و ۲۵ دقیقه بذارید تو فر با حرارت ۲۰۰ درجه.
از تو فر در آرید و ورقه آلومینیم رو باز کنید. روش پنیر بپاشید و ۳۰ دقیقه دیگه تو فر با همون حرارت بذارید.
با سس قرمز و در حالی که داد می زنید بارسا بارسا! میل کنید!!!!
دستور درست کردن سس سفید رو از اینجا بگیرید: سس سفید
آشپز و عکاس: آشپز مدرن…. بارسا دوست!
این نوشته در سوفله و گراتن, غذاهای متفاوت, غذاهای اختراعی من ارسال شده و با , , , , برچسب‌گذاری شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

32 پاسخ برای گراتن بارسا!!!!!

  1. حتما درست می کنم. ممنون…
    سیب زمینی خام ریخته بشه آیا خوب پخته می شه؟ من در گراتن سیب زمینی هم سیب زمینی رو اول نیم پز می کنم بعد می ریزم. ممنون می شم پاسخ بدید…بعله عزبزم. اگه نمی پخت که ما الان بیمارستان بودیم!

  2. الینا :گفت

    سلام
    آفرین به ادیسون عزیز ما به نظر که خیلی خوشمزه میاد گرسن هستم و دستور عذا رو میخونم صد بار آب دهنم و قورت دادم

  3. هنگامه :گفت

    شادی جان دست شما درد نکنه . من عاشق غذاهای گیاهی اون هم بدون سرخ کردن هستم . امیدوارم تمام روزهاتون پر از پیروزی و چشن باشه .

  4. صبا(برهنگی های من) :گفت

    دست این شادی خانم اکتیو و مهربون درد نکنه
    که تقریبا هر روز ازهنرهای زیباشون مارو بهره مند می کنن
    در برنامه غذایی گنجانده شد

  5. candle :گفت

    سلام.سلام.سلام.شام يك شنبه شبمون هم رديف شد.مرسي.

  6. کویریات :گفت

    خیلی هم عالی! دستتون درد نکنه.
    این فلفل ه احیاناً چیلی نیست؟ چیلی شیرین؟نه. ولی اگه دوست دارین چیلی استفاده کنید.

  7. این فلفله شکل فلفلهای ترکیه است…اونا هم تند نیستند و مزه شبیه فلفل دلمه ای دارند ولی من مزه شون رو به فلفل دلمه ای عشقم ترجیح میدم…

  8. سلام شادی عزیز و نازنین
    ممنونیم از حضورتان
    امیدواریم غربت زیاد بهتون سخت نگذره
    ممنونیم از لینک شما
    ما هم شما را به جمع دوستان عزیزمان افزوده ایم
    در ضمن شادی جان دستورات آشپزی رو می تونید به نام خودتون ثبت کنید
    نازنین بانو عزیز فرمایش شما درسته فلفل های ترکیه تند نیست اما سیوری بیبر با همین شکل و قیافه خیلی تنده
    اختلاف این دو فلفل فقز در کمرنگی و پر رنگی اونه
    همیشه موفق باشید

  9. عسل :گفت

    سلام دوست مخترع من.حال تو و همسری خوبه ؟
    الان نزدیک ظهره.اومدم دنبال غذا .خدا رو شکر که دست خالی بر نمی گردم.
    خدا رو شکر که تو هستی.

  10. بوغژو مادام مخترع!!!!!!!!!!!!!
    من گراتن بارسا ميخوااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااام
    آآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآي ايهالناس !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!من گشنمهههههههههههههههه

  11. دوست عزيز در صورت تمايل به درج لينكتان در لينك باكس ما ميتوانيد كد لينك باكس را از طريق گزينه دريافت كد گرفته ودر وبلاگتان قرار دهيد وسپس لينك خود راارسال نمائيد.

  12. بریدا :گفت

    آخی.چه شجاعتی به خرج دادی.من نمیدونم چرا جرات ندارم اختراع کنممن تقریبا هر روز شجاعت به خرج می دم!!!!!!!!!

  13. لیلیوم :گفت

    سلام.من تقریبا تازه با وبلاگ شما اشنا شدم و خیلییی خوشحالم از این بابت.واقعا که کدبانویید 🙂 دستورات غذاییتون عالیه. من چنتا از دستوراتتون و هم اجرا کردم خداروشکر نتیجش هم خوب از اب در اومد:)).مرسسسی ازوبلاگ خوشمزتون.منتظر دستورات جدیدتون هستم.موفق باشید.

  14. دل نوشته من .. فائزه :گفت

    سلام شادی جون
    واقعا که عالی بود با کمترین مواد خوشمزه ترین غذا رو درست کردی به نظرم که خیلی عالی میشه

  15. نبات خانومی :گفت

    سلام کلی چیز از وبلاگتون یاد گرفتم . کلی حس زیبا بدست آوردم.
    هنوز کامل وارد آشپزی نشدم.
    اما آشپزی رو دوس دارم خیلی زیاد.
    منم گراتن بادمجون بلد بیدمالبته هنوز نپختمش فقط دستورشو بلدتم
    خلاصه که خیلی مطالبتون انرژی بخش و آموزندست.

  16. مرواردي :گفت

    سلام شادي خانم
    مرسي خيلي عالي به نظر مي ايد من هميشه از اين جور غذاهاي جديد استقبال مي کنم مرسي عزيز

  17. مثل همیشه اشتها برانگیز

    فرصت کردی یه قدم رنجه به کجور بکن دوستم

  18. سارا :گفت

    به به سلام شادی خانوم ما
    رسیدن به خیر!!
    واقعا مثل همیشه خوشکل و خوش قیافه و حتما خوشمزه!
    دستت درد نکنه.
    راستی شادی جان یه کم از اوضاع و احوال اونجا بگو. اصلا چی شد که رفتی؟ قرار بود بیایی واسمون تعریف کنی. کی برمی گردی ایران؟؟

  19. هنگامه :گفت

    دیروز برای ناهار اون غذای لوبیا پلو با مرغ رو پختم . واقعا عالی و خوشمزه شد و خوشبختانه همسرم هم خوشش آمد . دستتون واقعا درد نکنه .

  20. مجی :گفت

    سلام دوست هنرمند من/ خیلی باسلیقه و هنرمندی. همش بهت سر می زنم . می تونم اگه اشکالی داشتم ازت بپرسم؟
    هرجا هستی روزگار بر وفق مرادت باشه انشااله.سلام. بعله چرا که نه؟ هر سوالی رو بلد باشم جواب می دم!

  21. سلام شادی جون ! خیلی جالب بود. هم اختراعت، هم حواشی اون ! دستت درد نکنه. به امتحانش می ارزه.

  22. مينا :گفت

    ووووووووووووووووووووووووووووواي
    سسسسسسسسسلام
    ككككككككييييييييييي اووووووومدي

    بابا از خوشحالي به تته پته افتادم . همينجوري عشقي وبلاگ را باز كردم اصلا نمي دونستم اومدي
    باور كن با وجوديكه اصلا حال و روز خوبي نداشتم كلي خوشحال شدم

    راستي بارها به خودم گفتم چي ميشه ادم يه نفرو بدون اينكه ديده باشه مي تونه دوست داشته باشه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  23. مهسا :گفت

    سلام شادی خانم من دیشب ته چین شما رو درست کردم خیلی خوب شد کاش می شد عکسشا برات بفرستم چون ازش عکس گرفتم خیلی عالی بود همه پسندیدند مرسی از کمکهات

  24. باران 486 :گفت

    سلام شادی جان
    یکی از معظلات زندگی دانشجویی در شهر غربت : نداشتن فر !!!

  25. فروغ :گفت

    سلام …

    گراتن بارسا!!! رو ديشب درست كردم بسي خوشمزه شد .
    توصيه مي كنم شديداً…
    در جواب دوستان اصلا اصلا لازم نيست سيب زميني رو قبلا آبپز كنيد . همون 25 دقيقه با سس سفيد و نيم ساعت هم با پنير پيتزا خيلي خوب مي پزه …
    مرسي شادي جوني …
    راستي شادي جون مهسا گفت ته چين منظور كدوم دستور ته چينه ؟؟؟نوش جان. برای ته چین توی آرشیو پلو و چلو نگاه کن.

  26. ستاره شب :گفت

    سلام شادی جون
    خوبی

  27. گشنه گدا :گفت

    سلام

    خيلي وبلاگ جالبي داريد. فقط يك سئوال دارم…من مي‌خواهم اين گراتن رو تو مايكروفر درست كنم…چي كار بايد بكنم؟ يعني منظورم اينه كه فويل رو نمي‌شه داخل مايكروفر گذاشت چون جرقه ايجاد مي‌كنه و در ضمن حرارت 200 درجه در فر معادل چه درجه‌اي در مايكرو هست؟….ببخشيد اگه اين همه خنگم و سئوال پرسيدم. ممنون مي‌شم كه جوابم رو تو همين بخش نظرات بذاريفکر کنم طرف مات فویل رو بذاری جرقه نمی زنه. یا از این درهای مخصوص ماکروفر بذار ولی شاید تایم پخت کمی بیشتر شه، دقیق نمی دونم باید خودت امتحان کنی.
    200 درجه متوسط بالا هسا. توی فر 180 درجه متوسطه و 200 کمی بیشتره حالا دیگه خودت حساب کتاب کن.

  28. مسعود :گفت

    سالام شادي خانم. من همسر candle هستم. امشب (يكشنبه شب) هم يبار ديگه با غذات بسي حال كرديم. سلام ويژه به جناب همسري برسون.
    بارسا barsa بارسا barsa …………………………………….بارسا بارسا

  29. به به چه خوشمزه چه خوشگل دست شما و همسر فوتبال دوستتون درد نکنه

  30. روناک :گفت

    عالی ، فوق العاده عالی.از این همه سلیقه وسادگی به وجد اومدم.خیلی تنهابودم خوشحالم که دوست خوبی مثل تو پیدا کردم .هر روز سر میزنم.ایده عالی بود

  31. محبوبه :گفت

    سلام
    ممنون از غذای خوشمزه. گراتن رو درست کردم, فقط یک مشکل داشت و اون هم این بود که سس سفیدش خیلی زیاد شد و در نتیجه غذای ما بیشتر شبیه حلیم شد.
    من تازه با سایتت آشنا شدم, خیلی جالب و دوست داشتنیه. چندتا سوال بی ربط به آشپزی دارم. یکی اینکه رشته تحصیلیت چیه؟ از سر کنجکاوی میپرسم اگه دوست داری بگو و سوال دوم, من چند وقته که به فکر وبلاگ زدن افتادم تا بلکه اینجا تو غربت کمی از تنهایی در بیام, از طرفی نمیخوام خیلی زیاد وقتمو پای کامپیوتر بگذرونم, اینطوری بگم که نمیدونم وبلاگ نویسی چقدر وقتمو میگیره؟! شما که در این کار پیشکسوت هستی و با توجه به اینکه درس و دانشگاه هم داشتی چه توصیه ای میکنی؟ خیلی وقتتو میگیره یا نه؟ همون اول که خواستی وبلاگتو راه بندازی چقدر وقت گذاشتی براش؟ شرمنده از این همه سوال و پیشاپیش ممنون از وقتی که برای جواب دادن میذاریسلام. ممنون. گذاشتن وقت به خودت بستگی داره. می تونی هفته ای یه بار آپ کنی و به دوستانت سر بزنی. می تونی هم هر روز آپ کنی. بعضی وقتا وقت منو می گیره اما همیشه نه. همونطور که گفتم به خودت بستگی داره. و خواهش می کنم. سوالاتت اونقدرا هم زیاد نبود!

  32. رهگذر :گفت

    سلام.خسته نباشید.یه سوال داشتم:
    برای تهیه سس سفید کره ای که برای این مقدار موادی که نوشتید استفاده میشه چند گرمیه؟

    مرسی . عزیزم. سوالت رو تو پست سس سفید جواب دادم.

پاسخی بگذارید

