کوسکوس به سنتی ترین شکل ممکن در الجزایر!


لطفاً قبل از اقدام به پخت این غذا پست قبلی رو بخونید.
مواد لازم
کوسکوس دو سه پیمانه
گوشت چربی دار یکی دو تکه با استخوان
نخود خیس خورده نصف پیمانه کمی بیشتر
هویج متوسط پوست گرفته  ۲ -۳ تا
شلغم پوست گرفته چارقاچ ۲ تا
پیاز پوست گرفته چارقاچ یکی
کرفس خورد شده یکی دو ساقه
روغن زیتون
فلفل سیاه  و قرمز و دارچین
نمک
۱. گوشت رو تو روغن زیتون تفت بدین. فلفل و دارچین فراوون بریزید …. البته تو ریختن اینا به ذائقه تون هم توجه کنید…. آب اضافه کنید که روی گوشت رو بگیره. نخود و کرفس و شلغم و پیاز و هویج رو بندازین توش و بعد از اینکه جوشید شعله رو کم کنید. دو ساعت بعد نمک بزنید. آب خورش نباید پایین بره چون به عنوان سس همراه غذا خورده می شه. هر وقت آبش کم شد کمی آب جوش اضافه کنید.
۲.کوسکوس رو با نیم پیمانه آب گرم و یک قاشق روغن زیتون و کمی نمک خیس کنید. ۲۰دقیقه بعد این کار رو بدون نمک تکرار کنید. در این فاصله کوسکوس باید پف کنه. بعد بذارین تو بخارپز ۳۰ دقیقه بپزه…. در صورتی که بخار پز ندارین یه سبد فلزی دسته دار رو از لبه ی یه قابلمه بزرگ آویزون کنیدو تو قابلمه آب بریزید ولی آب با سبد تماس نداشته باشه. آب که جوشید ، شعله رو کم کرده و سبد رو از کوسکوس خیس خورده پر کنید و از لبه ی قابلمه آویزون کنید و در قابلمه رو بذارید. برای حفظ بیشتر بخار  در و اطراف قابلمه رو با کاغذ آلومینیم بپوشونید. یادتون باشه آب قابلمه در حدی باشه که تو ۲۰ دقیقه تموم نشه.
خلاصه این راهی یه که به جای قابلمه مخصوص پخت این غذا با نام کوسکوسی یر به نظر من می رسه!
۳. کوسکوس رو تو ظرف بریزید. چند قاشق آب خورش یا به قول اینا سس روش بدین. گوشت رو وسط بذارین. سبزیجات و نخود رو بریزین دورش. بقیه سس رو بریزین تو یه ظرف و بذارین سر سفره که همراه غذا خورده بشه. روی غذا اگه دوست داشتین کمی دارچین بپاشید.
نکته: با خوندن پست قبلی می بینید که می شه سبزیجات مورد استقاده برای این غذا رو بنا به سلیقه خودتون تغییر بدین.  همینطور به جای گوشت می تونید از مرغ استقاده کنید!
دستپخت و عکس: شادی
این نوشته در غذاهای ملل ارسال شده و با , , , , , , , برچسب‌گذاری شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

28 پاسخ برای کوسکوس به سنتی ترین شکل ممکن در الجزایر!

  1. Shopping Center :گفت

    با سلام و خسته نباشید خدمت مدیریت محترم سایت
    سایت خوب و پر محتوایی دارید.
    از وب سایت ما دیدن کنید و نظرات ارزشمند خود را برای ما ارسال کنید
    با تشکر

  2. ممنون اگه نمیگفتی من فکر میکردنم اونا پنیر رنده شده هستن! و با خودم میگفتم اینهمه پنیر حالشونو بد نمیکنه.

  3. صبا :گفت

    ای کوسکوس درست کن… ای کارشناس ارشد …ای مهاجر ت کرده به آفریقای شمالی … ای دستپخت خوب… ای عکس بینداز خوب گناهم چیه که هیچ درس نخوندم الانم مثل یه کوه انبار شدن روی هم دیگه . الانم فورجه امتحانامه از 25 شروع می شه تا 9 بهمن … برام دعا کن

  4. نوگل :گفت

    سلام شادی جون .من از امتحان کردن غذاهای مختلف مخصوصا اگر مال کشورهای دیگه باشه لذت می برم.لطفا بازم از غذاهای اونجا یا سایر کشورها بذار.ممنونم عزیزم.

  5. الینا :گفت

    نرفته شدی الجزیره ای بابا به قول ایرانی ها ایول کارت خیلی درسته.
    خیلی لاتی حرف زدم نه من یکی دو بار کوس کوس درست کردم ولی لای دندونام گیر میکنه باب دل من نیست. دستت درد نکنه شاید مدلی که گذاشتی رو امتحان کنم

  6. زهرا :گفت

    سلام شادی جان

    من کوس کوس خیلییییییییی دوست دارم. هر از گاهی درست می کنم و گاهی هم مهمان دوستانم هستم.
    تازه چون نمی دونستم ایران از کجا پیدا کنم هر وقت می رم با خودم یه بسته میبرم.
    گاهی هم من همون آبگوشت خودمون رو درست می کنم به همراه کوس کوس (البته با سبزیجات بیشتر)

  7. نوشین :گفت

    این خانومه که پرسیدی شوهر قبلیش هم ایرونی بوده… روی ایرونی های مرز و بوم ما کار میکنه.. خودش امریکیایی چیزی تو مایه فولاد زره و عنقایشالاه که پیر شن ننه…ولی من که فکر نمیکنم ازین ها زیاده تو ولایت ما

  8. عکسش خیلی اشتها بر انگیزه دختر
    خودشم لابد بیشتر

  9. ندا :گفت

    قربونت برم شادی جون ….. میگم رفتی اونجا غذاهای اونجا رو هم فتح کردی !!! بابا آشپزیت کم کم داره بین المللی میشه ها ….
    موفق و شاد باشی گلم

  10. کویریات :گفت

    فکر کنم مشکلات بدون ظرف بودن من رو حل کردید!! حالا می تونم امتحانش کنم. راستی اینجا خیلی متنوع ه کوسکوس. کوسکوس خوب چه مدلی ه؟به سلیقه و ذائقه بستگی داره. اینجا بیشتر سایز متوسط و کوچیک استفاده می کنن. به نظرم با متوسط امتحان کن.

  11. سلام شادی عزیز
    ممنونیم از حضورتان
    ای داد باور کنید این سس رو با کلی آزمون و خطا بیشتر به خاطر شما دوست عزیز و همچنین لادن عزیز و همه دوستانی که به نارنج دسترسی ندارند آموزش داده ایم.
    ما فکر می کردیم در الجزایر حداقل آبمیوه های پاکتی گریپ فروت وجود داره
    خیلی بد شد…
    همیشه موفق باشید

  12. سلام ، شادي عزيز ، ممنون از زحماتت عزيزم

  13. شهلا :گفت

    سلام
    کاراتون خیلی قشنگه . ببخشید یه سوال این دونه کوسکوس همون بلغور ایرونیه یا نه مرسی از زحمتهات خدانگهدارپست قبلی رو بخون.

  14. zahra :گفت

    Hi Shadi jan. Thanks for the recipe. I made it and it was very good, I liked it

  15. سلام شادی جونمممممم
    خیلی خیلی ممنونم ازت بخاطر آموزشهای عالی و خوشمزتتتتتت

  16. مادونفر :گفت

    من کوس کوس خیلی دوس دارم…نوش جونت…راستی میتونی یه عنوان تحت غذاهای فرنگی باز کنی و بزاریش تو اون دایرکتوری….چطوره؟!!؟
    راستی اوضاع اونجا چطوره!؟! همه چی رو رواله؟!

  17. سیمین :گفت

    سلام
    با تبادل لینک موافقین؟
    خوشحال میشم

  18. آرام :گفت

    عزیز جان خیلی کدبانویی ها … دوستتون می داریم خانم …

  19. لادن :گفت

    سلام شادي جون. ممنون از لطفت عزيزم. باعث افتخار منه كه يكي از همسايه هاي ديوار به ديوار اين خونه ي خوشمززززززززززززززززززززززه باشم….. راستي قسمت معرفي هات من رو به ياد رمان مثل آب براي شوكولات نوشته ي لورا اسكيول انداخت…. اگر تونستي اين رمان رو حتما بخون…. زيباست مثل نوشته ي تو….. شما هم اگر اجازه بدين لينك تون مي كنم….. اجازه؟؟؟؟؟؟؟؟

  20. سلام شادی عزیز
    ممنونیم از حضورتان
    پست بعدی آموزش آشوره خواهد بود
    درباره سس هم چرا که نشه. هیچ چیزی غیرممکن نیست البته در پی کشف سسی دیگر شبیه نارنج هستیم اما پیدا کردیم حتما اطلاع خواهیم داد
    راستی شادی نازنین در صورت اجازه شما آیا ممکنه غذاهای ترکی با کوکوس که آموزش خواهیم داد را با عذاهای الجزایری شما تبادل لینک کنیم که خوانندگان به دستورات بیشتری دسترسی داشته باشند؟
    همیشه موفق باشیدچرا که نه؟ اتفاقاً تبادل لینک به درد بخوری هم هست.

  21. لادن :گفت

    سلام شادي نازنين. ممنون و خوشحالم عزيزم…. من هم البته با اجازه ي خودتون لينك تون كردم……

  22. آیا در اندیشه کسب رتبه های بالا برای وب سایت خود در موتورهای جستجوگر هستید؟
    آیا میخواهید در صفحات اول موتور های جستجو گر قرار بگیرید؟
    آیا راه حل سریع و موثری را برای شناساندن وب سایت خود به کاربران، گوگل و سایر موتور های جستجو یافته اید؟
    آیا میدانید که موتورهای جستجوگر وب سایت های ثبت شده در دایرکتوری ها را سریع تر و با سخت گیری کمتری رتبه بندی می کنند؟
    و مهمتر اینکه آیا می دانید بسیاری از دایرکتوری های غیر فارسی فهرست کننده لینک وب سایت ها به خاطر فعالیت های خلاف عرف تجارت الکترونیک توسط گوگل تحریم شده اند و ثبت لینک در آنها نه تنها هیچ کمکی به کسب رتبه بالا و دریافت PageRank نمی کند بلکه اعتبار سایت شما را نزد موتور های جستجو به شدت کاهش میدهد؟!
    دایرکتوری ثبت لینک ایران مساحت با ساختاری کاملا مطابق با استاندارهای موتورهای جستجوگر و اصول حرفه ای Search Engine Optimization به تازگی راه اندازی شده و به وب مستر های ایرانی فرصت ثبت لینک کاملا رایگان را می دهد.
    آدرس دایرکتوری ایران مساحت : http://www.iranarea.ir/Directory/
    بدانید ، بکوشید ، بشتابید ، تا اولین باشید.

  23. مریم :گفت

    خوشحالم از اینکه برگشتی و با غذاهای جدید اومدی
    الجزایر به چه زبانی صحبت میکنند فکر میکنم فرانسه یکی از مهمترین و شاید هم زبان اصلیشون باشه چون مستعمره بودن نه؟
    و یه سوال دیگه این چند وقتی که کمرت درد میکرد کارهای نقل مکانتو میکردی اره به هر حال مسافرت به یه کشورخارجی کلی کار داره چه برسه مهاجرت برای هر مدتی کوتاه یا بلند
    همیشه خوش باشی وهیچ وقت دلت نگیره تو غربت

  24. آزیتا :گفت

    اتفاقا اینجا تو کانادا هم زیاد با کوس کوس غذا درست می کنن. با سبزیجات مختلف هم خوشمزه می شه. اینجا به عنوان پاستا می شناسنش.
    راستی الجزایر یه غذای خوشمزه داره به اسم جامبالایا… امیدوارم اونجا بهت خوش بگذره.

  25. مینا :گفت

    امروز خانه یک دوست الجزایری مهمان بودم. همین غذا را درست کرده بود. کدو سبز و کدو تنبل هم در آن ریخته بود. خیلی خوشمزه نسیت ولی غذای مقوی است. هم گوشت هم نخود هم سبزیجات.

  26. رز :گفت

    من تا حالا امتحان نکردم ، اما حتما خوشمزست ؛ منم عاشق طعمهای جدید هستم ؛ دست گلت درد نکنه شادونه ی خوشگلم

    • شادی :گفت

      خواهش می کنم عزیزم. مزه اش جالب و متفاوته. من برنج رو ترجیح می دم البته ولی به هر حال همیشه از سرک کشیدن تو غذای کشورای دیگه خوشم می آد!

پاسخی بگذارید

