ترشی صورتی


مواد لازم برای یه شیشه ترشی
گل کلم گل گل شده  ۱ دونه متوسط
لبو نیم پز پوست کنده خورد شده ریز ۲-۳ تا
هویج نیم پز پوست کنده خورد شده ریز ۲-۳ تا
سیب زمینی ترشی نیم پز خورد شده ریز ۲-۳ تا
چند پر نعنا و جعفری یا گشنیز …. من نعنای خشک و گشنیز ریخنم
سرکه یک بطری
چند پر سیر پوست کنده
پودر گل و آویشن هر کدوم یک ق.چ
تره بار رو مخلوط کرده و مقداری از اون توی ظرف در دار که هوا توش نفوذ نکنه بریزید روش چند پر سبزی تازه  و یکی دو پر سیر بذارید و دوباره تره بار و دوباره سبزی تا ظرف پر بشه. روش پودر گل و آویشن بریزید و سرکه رو بریزید تا روی سبزیجات رو بگیره. در ظرف رو محکم ببندید و بذارید جای خنک. از ۱۰ روز بعدش می تونید استفاده کنید.
نکته: اگه از نعنا خشک استفاده می کنید در آخر بریزید روی همه ی مواد … لابلای مواد نریزید.
نکته ۲: ظرفتون خشک و تمیز باشه.
سازنده: آشپز مدرن
عکس: همسر آشپز مدرن
این نوشته در شور و ترشی ارسال شده و با , , , , , برچسب‌گذاری شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

13 پاسخ برای ترشی صورتی

  1. سلام . خوشحالم اینجا رو پیدا کردم . منم هم عاشق آشپزی هستم . البته هیشکی باورش نمیشه خلاصه فک کنم همین فردا این ترشی رو درست کنم . آخه عاشق ترشی هم هستم …

  2. الینا :گفت

    سلام خانم خوش سلیقه
    ببین تو اون غربت هم ترشی گذاشتن رو فراموش نکردی خیلی خوشم میاد از خانه داریت دستت درد نکنه که یاد ما هم میدی من که الان از سر کار اومدم و دیدم که آپ کردی فوری اومدم سراغت. فکر کن گرسنه باشی و ترشی ببینی چقدر آب از لب و لوچت می افته
    خلاصه اینکه مرسی وسائل بخرم و منم تنبلی رو کنار بذارم کمی ترشی برای زمستون بذارم. مرسی از راه دور دوست جون جونیمو هزار بار میبوسم. و ضربدر هزار

  3. نوگل :گفت

    سلام شادی جون.عجب ترشی هوس انگیزی.من عاشقه ترشی و سالاد شورم.وحتما اینو درست میکنم البته من یک بار یک همچی چیزی رو البته با کلم پیچ قرمز درست کردم ولی دوست دارم با لبو هم امتحان کنم.بازم ممنون عزیزم.

  4. سلام شادییی جونمممم
    بریم وسائلشو بخریم و درست بکار بشیم که با دیدن این ترشی خوش رنگ و خوشمزه الانه از حال میریم
    دست گلت درد نکنه خانومییییییی

  5. کویریات :گفت

    رنگ و شکلش که عالیه فکرکنم مزه اش هم خوب باشه! من خیلی ترشی ای نیستم ولی فکر کنم گل کلم و سیب زمینی اش رو من بخورم لبو و هویجش رو همسرخان! دستتون درد نکنه. و ممنون واسه جواب سوالم تو پست قبلی

  6. پیمانه :گفت

    سلام . ممنون از آشپز مدرن و همسر گرامیش

  7. هنگامه :گفت

    شادی جان سلام . چقدر خوبه که اونجا هم دست به کار شدی و شروع کردی به ترشی درست کردن .خیلی خوش رنگ شده . من یک بار درست کردم خیلی قرمز شد . فکر کنم لبوش زیاد بوده . به هر حال دستت درد نکنه . همیشه موفق و شاد باشی .

  8. نوشیییییییییییییییییین :گفت

    سلام سلاااااام… منم که عاشق ترشی. اونم صورتیییییییییییییییییییییییی…

  9. واقعاً پر از خلاقيت هستي خوشحالم با شما آشنا شدم اونم خانوم هنري

  10. فائزه :گفت

    سلام شادی جون
    خیلی عالیه عجب رنگ قشنگی داره باید خوشمزه هم باشه

  11. زهرا :گفت

    نمی دونم این سایتها رو میشناسی یا نه
    عالی هستند، حتما ببین
    cuisineaz.fr
    http://www.marmiton.org/

پاسخی بگذارید

