شیرینی خشک دارچینی


مواد لازم
آرد ۲۵۰ گرم
شکر۱۷۵ گرم
کره آب شده ۱۷۵ گرم
دارچین ۱ق.م
آب برای نرم و یکدست کردن خمیر چند ق.م
آرد رو با کره و نمک و شکر با نوک انگشتهاتون مخلوط کنید طوری که به صورت دونه های شن در بیاد.
کمی هم بزنید و خوب مخلوط کنید. اگه یکدست و نرم نشد با کمک آب که خیلی کم کم اضافه می کنید، نرمش کنید در حدی که خیلی شل نشه و به دست نچسبه.
از خمیر گلوله های کوچیک کمی بزرگتر از فندق بردارید و با فشار دست به شکل دایره دربیارید. خیلی نازک نکنیدش.
بچینید تو سینی فر و روش رو به میل خودتون با پودر پسته یا دارچین یا پودر بادوم یا هیچی!!!! آرایش کنید. اینا رو کمی فشار بدین که به شیرینی بچسبه.
۱۵ دقیقه بذارید تو فر با درجه ۱۸۰ که از قبل گرم شده.
من اینجا پیمانه درست و حسابی ندارم. یعنی از فنجون استفاده می کنم. برای غذا می شه اینکارو کرد ولی برای شیرینی به نظرم کمی خطرناکه بنابراین خواهشاً نپرسید مقدار مواد به پیمانه چقدر می شه که نمی دونم واقعاً!!!
امیدوارم عکسا برای همه باز بشه
شیرینی پز و عکاس: شخص آشپز مدرن
این نوشته در شیرینی های خشک ارسال شده و با , , , برچسب‌گذاری شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

47 پاسخ برای شیرینی خشک دارچینی

  1. سلام شادی عزیز
    خیلی خوب و عالیه
    همیشه موفق و شیرین کام باشید

  2. سپیده :گفت

    شادی جون دستت درد نکنه.من خیلی دارچین دوست دارم

  3. پازل زندگی :گفت

    منم عاشق دارچینم. با اینکه خیلی از شیرینی درست کردن میترسم اما به نظرم این راحت است.
    یه سوال مهم !
    این شیرینی خشک است یا مثلا مثل شیرینی گردویی یکم نرم است ؟این شیرینی همونطور که تو اسمش گفتم خشکه و مثل بیسکوییت می مونه!

  4. چه قدر بازدید کننده داری ماشالله !!!

  5. candle :گفت

    بابا هنرمند!

  6. عسل :گفت

    سلام
    خسته نباشید

  7. سفالینه :گفت

    زندگی در کشور جدید خوبه ؟ امیدوارم همه چی روبراه باشه و احساس تنهایی نکنین

  8. سارا :گفت

    شادی عزیزم من اصلا عکس ها رو نمیبینممممممممممممممممم

  9. فائزه :گفت

    سلام شادی جون
    عجب شیرینی های خوشمزه ای خیلی هم راحته حتما درستش میکنم

  10. سلام دوست عزيزم

    از حضورت در وبم خوشحال شدم و ممنون

    بازم بيا

    من به آشپزي علاقه اي خاص دارم

    ياعلي

  11. زهرا :گفت

    سلام آشپز جونم به خاطر طعم دارچین که من دوست دارم باید خوشمزه باشه

    حالا لطفا» اندازه ها رو به پیمانه هم بگو

  12. سلام .. یه سوال داشتم .. میشه به جای کره آبکرده از روغن مایع استفاده کنیم؟؟من امتحان نکردم تا حالا ولی فکر نکنم بشه چون هر کدوم بافت و طعم متفاوتی دارن… بازم اگه دوست داری می تونی امتحان کنی و نتیجه رو به منم بگی!!!!!

  13. سلامممممم خانومم آشپز مهربون
    چقدر راحت و عالی و خوشمزههههه
    دست گلتتتتتت دردر نکنه

  14. هنگامه :گفت

    چقدر راحته ! شادی جان دستت درد نکنه . مرسسسسسسسسسسسسسسی

  15. گالف :گفت

    من از اشپزی خیلی خوشم میاید امیدوارم موفق باشید به این سایت سری بزنید
    http://www.gulf-pixels.com

  16. صبا :گفت

    woooooooow
    شادی جون این شیرینیا چقدر خوش قیافه ان
    به به

  17. afsan :گفت

    سلام شادی جون از اینکه به کلبه کوچیک من اومدی ممنونم بابت لینک کردنتم ممنون بازم پیشم بیا و با نظرات خوشحالم کن

  18. اشرف :گفت

    من هنوز عکسارو نمیبینم

  19. نارگل :گفت

    سلام شادی خانومی. از پست کوس کوس به بعد دیگه هیچ عکسی رو نتونستم ببینم.

  20. کیانی :گفت

    سلام شادی جان
    این شیرینی ها به نظر خیلی خوشمزه میاد. میخوام امتحان کنم، شاید واسه عید درست کردم.
    راستی ممنونم که منو لینک کردی.
    خوشحال میشم بازم سر بزنی.

  21. نازنین :گفت

    خواهشا کاری کن که عکسا دیده بشه. من که هیچی نمیبینم
    ازtinypic استفاده نکن. جدیدا همه نمیتونن عکساشو ببینن

  22. سلام شادي عزيزم
    من عاشق شيرينيم ، حتماً امروز درست ميكنم .
    خيلي خيلي ممنون. از اين آموزشا بازم بذار.
    موفق باشي

  23. حوا سپید :گفت

    ممنون از زحماتی که میکشی . من هر بار به این بلاگ سر میزنم کلی انرژی میگیرم .

  24. بهار :گفت

    سلام خانومي من يه سوال داشتم ! لازانيايي كه من درست مي كنم خشك ميشه! ميخوام بدونم بايد چي كار كنم كه اينطوري نشه چقدر بايد توي فر بمونه؟ با چه حرارتي كدوم طبقه فر؟ مرسي گلمبا حرارت 180 حدود 20 دقیقه طبقه وسط

  25. نه عکسای شیرینی خشک دارچینی…نه املت با پنیر ورقه ای…نه ه ه ه ترشی صورتی….هیچ کدوم واسه من باز نشدن

  26. مهی :گفت

    وبلاگ خوبی دارین لذت بردم از ذوق و سلیقتون
    امیدوارم همیشه پر انرژی و با حوصله مثل حالاتون به اشپزی ادامه بدین و لذت ببرین

  27. شادی ..... خودم :گفت

    چرا عکسا باز نمی شنحالا چیکار کنم؟ کسی می دونه؟

  28. نارگل :گفت

    شادی جونم دیشب سالاد سیب زمین و پیاز و جعفری رو که خیلی وقت پیشا یاد داده بود درست کردم. واقعا به قول خودت خیلی خیلی خوشمزه بود. باورم نمی شد از مواد به این سادگی همچین سالاد خفنی دربیاد. مرسی عزیزم
    همسرم هم خیلی خوشش اومد.نوش جان

  29. آتوسا :گفت

    سلام شادی جون
    عکس های شما که جدیدا درسایت می گذارید باز نمی شوند . راستی قبلا من می توانستم مطالب و عکس های شما را در کامپیوتر خودم ذخیره کنم تا هر موقع خواستم به ان دسترسی داشته باشم ولی الان مدتی است که نمی شه این کار رو انجام داد . (البته می دونم به خاطر سودجویی برخی از افراد که مطالب را برمی دارند ودرسایت خوشان می گذارند این کار را کردید .)

  30. دوست خوبم استاد بزرگ و سر آشپز معروف سركار شادي خانوم سلام

    اميدوارم كه خوب و خوش و سرحال باشي

    مطلبت جالب بود و خوشمزه

    ديگه سري به من نميزني؟؟

    كجايي؟؟

    بابا تو اين زندگي زيبا و دنياي قشنگ ماهم دلمون به دوستي و دوستاي خوبمون همچون شما خوشه و شكر گذاريم كه خدا چنين دوستاني را براي دوستي بهمون هديه كرده

    بازم بيا پيشم

    منتظرم

    ياعلي

  31. سلام
    میگم اگه دوست داری تبادل بنر کنیم؟
    بنر شمارم خودم میسازم میزارم تو وبم
    اگه دوست داشتی به من سر بزن

  32. نوشین :گفت

    یامی…. خیلی خوب و خوشگل شدند…. میبینم که به زحمت میندازی شدید خودتو….مواظب خودت باش.

  33. من عاشق دارچینم ولی حیف که رژیم هستم شادی خوشگلم

    یه سر بزن به من آخه خیلی تنهاشدم

  34. نجمه :گفت

    سلام. میشه برامون طرز تهیه شیرینی کشمشی و نارگیلی و آردنخودچی هم بذاری
    دستوراتش رو دارم ولی بعد از پختشون کیفیت خوبی ندارندمتاسفانه من خیلی امکانات شیرینی پزی اینجا ندارم . مواد اولیه شیرینی نخودچی و نارگیلی هم اینجا نیست. اگه یه روز تو ایران درست کردم می ذارم.

  35. شادی جان سلام
    برای همین جمعه که میخوام برای پسرم جشن تولد بگیرم، یه چرخی توی وبت زدم و با پیشنهادهایی که خودت بهم داده بودی تصمیم گرفتم ، گراتن مرغ و سالاد تن ماهی- ماکارانی و سالاد جوانه ماش (خودم عاشقش هستم) بپزم پلوی سبزیجات رو هم برای غذای اصلی در نظر گرفتم البته میخوام توی این پلو علاوه بر سبزیجاتی مثل ذرت نخود سبز هویج تکه های ریز شده ی گوشت رو هم اضافه کنم (با زرشک و زعفران و خذف قارچ)تا مسن تر ها هم که فقط با پلو خورشت مانوس هستن گشنه نمونن

    ممنون که لینکم کردی
    به خودم گفتم بیچاره شوهر من و خوش به حال شوهر شادی که مدام غذاهای متنوع میخوره
    من عاشق آشپزی هستم ولی با بچه کوچیک و کار بیرون اصلا وقتی برام نمی مونه
    بازم بیا و بهم سربزن

  36. با سلام
    به شما دوست گرامي
    شادی خانم
    استاد اشپز ی
    وهمچنين ساير دوستان محترم
    ……………………
    پدر بزرگ، درباره چه مي نويسيد؟

    درباره تو پسرم،
    اما مهمتر از آنچه مي نويسم،
    مدادي است که با آن مي نويسم.
    مي خواهم وقتي بزرگ شدي،
    مثل اين مداد بشوي.

    پسرک با تعجب به مداد نگاه کرد و چيز خاصي در آن نديد:
    -اما اين هم مثل بقيه مداد هايي است که ديده ام !
    پدر بزرگ گفت: بستگي دارد چطور به آن نگاه کني،
    در اين مداد پنج صفت هست که اگر به دستشان بياوري ،
    براي تمام عمرت با دنيا به آرامش مي رسي :

    صفت اول:
    مي تواني کارهاي بزرگ کني، اما هرگز نبايد فراموش کني که دستي وجود دارد که هر حرکت تو را هدايت مي کند. اسم اين دست خداست، او هميشه بايد تو را در مسير اراده اش حرکت دهد.

    صفت دوم:
    بايد گاهي از آنچه مي نويسي دست بکشي و از مداد تراش استفاده کني. اين باعث مي شود مداد کمي رنج بکشد اما آخر کار، نوکش تيز تر مي شود (و اثري که از خود به جا مي گذارد ظريف تر و باريک تر) پس بدان که بايد رنج هايي را تحمل کني، چرا که اين رنج باعث مي شود انسان بهتري شوي.

    صفت سوم:
    مداد هميشه اجازه مي دهد براي پاک کردن يک اشتباه، از پاک کن استفاده کنيم. بدان که تصحيح يک کار خطا، کار بدي نيست، در واقع براي اينکه خودت را در مسير درست نگهداري، مهم است.

    صفت چهارم:
    چوب يا شکل خارجي مداد مهم نيست، زغالي اهميت دارد که داخل چوب است. پس هميشه مراقب باش درونت چه خبر است.

    و سر انجام پنجمين صفت مداد:
    هميشه اثري از خود به جا مي گذارد. پس بدان هر کار در زندگي ات مي کني، ردي به جا مي گذارد و سعي کن نسبت به هر کار مي کني، هشيار باشي وبداني چه مي کني

    http://karimimir.blogfa.com/
    مير شرح بينهايت
    …..
    منتظر حضور شما هستم
    ……..
    درصورت اعلام امادگي تبادل لينك و اعلام
    برادر خواندگي بين وبلاگها امكان پذير است
    البته تبادل همراه با تعامل و تداوم …
    با تشكر

  37. با سلام دوباره
    سرکار خانم شادی
    جسارتا»
    چون علاقه خاصی به اشپزی سنتی دارم
    چند دستور داشتم
    البته غذاهای مدرن و به خصوص دستورات اشپزی و شیرینی و …شما هم باید بسیار خوشمزه باشد

    ….

    بریانی اصفهان
    براي 4 تا 6 نفر
    یکی از غذاهای سنتی استان اصفهان «بریانی» است که تاریخچه آن به 180 سال قبل از روی کار آمدن رضا شاه برمی گردد.اسم این غذا از بره بریان گرفته شده زیرا قبل از آنکه بریانی به شکل امروزینش درآید بره را به صورت کامل روی آتش بریان کرده و می خورده اند.بریانی امروزه متفاوت از شکل قدیم خود پخته می شود.
    مواد لازم :
    گوشت گوسفند 500 گرم جگر سفيد 200 گرم ادويه 2 قاشق مربا خوري جگر سفيد 1 عدد پياز 4 عدد
    زردچوبه قدري فلفل قدري نمك قدري
    طرز تهیه:گوشت گردن گوسفند باشد , اگر موجود بود , جگر سفيد گوسفند پخته و چرخشده باشد , ادويه اصفهاني باشد , نان سنگك باشد .
    گوشت را با 2 عدد پياز و ادويه مي گذاريم بپزد , جگر سفيد را هم پس از پختن چرخ و سرخ مي كنيم , گوشت پخته شده را با 2 عدد پياز باقي مانده چرخ مي كنيم و نمك و فلفل و زرد چوبه را به ميزان لازمه و علاقه شخصي به گوشت اضافه مي كنيم و با هم مخلوط مي كنيم , سپس در يك تابه كوچك و يا كفگير مخصوص برياني اصفهاني , كمي روغن ريخته بطوريكه كف آن چرب و داغ شود , هر برياني را به اندازه همبرگر يا به شكل بيضي كف ظرف پهن مي كنيم و روي حرارت مي گيريم كمي كه داغ شد روي يك تكه نان سنگك يك قاشق از آب غليظ گوشت مي ريزيم كه فقط نان كمي مرطوب شود , بعد دارچين روي نان مرطوب ريخته و برياني را روي نان بر مي گردانيم و مقداري سبزي معطر ( ريحان , نعناع و ترخان خشك و پودر شده ) روي آن مي ريزيم , در پايان مقداري جگر پخته و سرخ شده كنار برياني مي ريزيم .
    در صورت رعايت مقادير مواد اوليه اين غذاي سنتي براي 4 تا 6 نفر کافيست

  38. خورش ماست اصفهان براي 4 تا 6 نفر
    مواد لازم
    يك كيلوگرمگوشت لخم گوسفند بدون چربی نصف ليوان شکر
    کمی زعفران ۲سطل متوسط ماست

    طرز تهيه :
    ماست را قبلا کيسه می اندازيم تا کاملا سفت شود گوشت را خوب می پزيم تا يک ليوان آب باقی بماند سپس گوشت پخته شده را روی تخته انداخته وکم کم با کف دست يا گوشتكوب نرم می کنيم و در حبن کوبيدن آب گوشت را اضافه می کنيم ماست را کمی گرم می کنيم ولی نبايد بجوشد و بتدريج به گوشت اضافه می کنيم . باز با کف دست نرم می کنيم تا گوشت کاملا در ماست مخلوط شود شکر را اضافه کرده باز هم می کوبيم تا شکر حل شود. سپس زعفران سائيده و آب کرده را مخلوط مايع کرده خوب بهم می زنيم خورش ماست را در ظرف ريخته و روی آن را با زرشک و زعفران تزئين می نمائيم می توانيم يک يا دو عدد زرده تخم مرغ اضافه کرده وخوب مخلوط کنيم و به حدی که خورش گرم شود روی آتش بگذاريم وبعد در ظرف ريخته و تزئين کنيم .

  39. حليم بادمجان اصفهان براي 4 تا 6 نفر
    مواد لازم :
    بادمجان 500 گرم گوشت گوسفند 250 گرم پياز 1 قاشق سوپخوري پياز داغ عسلي 3 قاشق سوپخوري
    كشك 0.5 فنجان نعناع 2 قاشق سوپخوري برنج 1 فنجان زردچوبه قدري
    فلفل قدري نمك قدري
    طرز تهيه : بادمجان متوسط باشد , گوشت با استخوان باشد , پياز متوسط باشد , پياز سرخ شده باشد , نعناع سرخ شده يا همان نعناع داغ باشد , برنج تميز شده باشد .
    گوشت را با يك عدد پياز , نمك , زرد چوبه و مقداري آب مي گذاريم تا كاملا پخته و له شود سپس بادمجانها را پوست گرفته حلقه جلقه مي كنيم مي شوئيم و در مقداري روغن سرخ مي كنيم , برنج را با گوشت مي پزيم تا كاملا له شود , دو سوم از پياز سرخ شده و گوشت پخته شده استخوانهاي آن را بيرون آورده ايم خوب با گوشت كوب له مي كنيم تا كشدار شود بادمجانها را هم جداگانه مي كوبيم و با گوشت مخلوط كرده كمي خنك شد كشك را به ميزان علاقه شخصي اضافه كرده بهم مي زنيم و در ظرف مي كشيم و روي آنرا با نعناع داغ و پياز داغ تزئين مي كنيم
    نكته , اگر حليم داغ باشد و كشك را داخل آن بزنيم كشك در داخل حليم بريده بريده مي شود .
    در صورت رعايت مقادير مواد اوليه اين غذاي سنتي براي 4 تا 6 نفر کافيست

  40. آبگوشت
    آبگوشت با آب انار

    مواد لازم ( براي 5 يا 6 نفر)
    نيم كيلو گوشت سردست
    دو عدد پياز متوسط
    يك فنجان نخود و لوبيا سفيد
    چند عدد فلفل سبز ريز
    250 گرم سيب زميني استانبولي
    1 ليوان آب انار
    يك قاشق سوپخوري رب گوجه فرنگي
    به ميزان كافي نمك و فلفل وزردچوبه
    طرز تهيه:
    گوشت را پس از پاك كردن و شستن، چند تكه كرده و با پياز خرد شده و روغن كمي تفت دهيد. نخود و لوبيا را از قبل خيس كنيد. بعد از خيس خوردن، آنها را با زردچوبه و 2 ليوان آب داغ روي شعله ملايم بپزيد. رب گوجه فرنگي را كمي تفت دهيد. سپس آب انار، سيب زميني، نمك و فلفل را اضافه كنيد. پس از آماده شدن غذا، آن را سرو نماييد.
    نكات تغذيه اي:
    در تهيه اين آبگوشت از آب انار استفاده شده است. انار داراي خواص بسياري است و حتي در احاديث هم بر خوردن آن تأكيد شده است. از جمله خواص آن مي توان موارد زير را نام برد :
    1- انار خون را تصفيه كرده و تقويت كننده قلب است.
    2- انار اشتها آور است وبهتر است قبل از غذا مصرف شود.
    3- انار در رفع اوره و كلسترول ، دفع سموم و تعادل مايعات بدن به خصوص خون نقش مهمي را ايفا مي كند.
    4- مصرف انار شيرين، ايجاد شادي نموده و رنگ رخسار را باز مي كند.
    5- مصرف انار شيرين تقويت كننده كبد مي باشد و در معالجه يرقان( زردي) مفيد است.
    6- انار ترش و شيرين( ملس) باعث كاهش فشار خون مي شود.
    7- مصرف انار در معالجه راشي تيسم، كم خوني و ضعف اعصاب مؤثر است و به بدن نيرو مي بخشد. ازاين رو امام صادق(ع) مي فرمايد : به كودكان خود انار بخورانيد زيرا آنها را زودتر به حد جواني مي رساند.
    تذكرات:
    1- انار براي اشخاصي كه دچار يبوست هستند، مضر است.
    2- انار ميوه اي سرد است، بنابراين اشخاصي كه سرد مزاج هستند پس از خوردن آن، مقداري آب جوش با نبات بخورند.
    3- انار براي كسانيكه دچار نفخ معده هستند، ضرر دارد. زياده روي در مصرف انار ترش ايجاد زخم معده مي كند.

  41. رولت حلوا و موز دسری مقوی
    آرد سفید :1لیوان
    موز:4عدد
    شکر:1لیوان
    آب وگلاب:1 لیوان سر خالی
    کره:50 گرم
    زعفران/:کمی
    پودر نارگیل یا پسته یا بادام:برای تزیین
    آرد را تفت می دهیم تا حدی که مزه ی خامی آن بر طرف شود . آب و گلاب و شکر و زعفران رامخلوط می کنیم به هم می زنیم تا کاملا شکر حل شود..آرد تفت داده شده را به آن می افزاییم.آنها را روی حرارت کم خوب به هم می زنیم تا از ظرف جدا شوند.کره را اضافه وفوری گاز را خاموش می کنیم .یک چهارم مواد را روی پلاستیکی که در سینی پهن شده باز می کنیم وسط آن را موز گذاشته، مثل رولت می پیچیم میگذاریم سرد شود آن ها را بریده در ظرف می گذاریم.روی آنرا تزیین می کنیم وسر سفره ی افطار می گذاریم

  42. ببخشید

    فقط یک خواهش
    در صورت امکان اجازه کپی گرفتن از مطالب وبلاگ را صادر نمایید ….
    شرمنده به خاطر دزدی هایی که تا حالا از اینجا شده نمی تونم این کار رو بکنم. می تونید دستورها رو بنویسید یا پرینت بگیرید.

  43. محبوبه :گفت

    بابا چرا این عکسات باز نمیشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    از وقتی رفتی اونجا اینجوری شده

  44. مریم :گفت

    مرسی از زحماتت امیدوارم کشور جدید خوش بگذره
    عکسها واسه من باز نمیشه چکار کنم

  45. مهرنوش :گفت

    سلام وبلاگ قشنگی دارید خوشحال میشم به من هم سر بزنید

  46. نازنین :گفت

    سلام شادی جون من عاشق وبلاگتم امیدوارم همیشه موفق باشی و ترو خدا زود به زود بیا و برامون از غذاها و ابتکاراتت بگو
    راستی الان داشتم شیرینی ها رو از توی فر در می اوردم خیلی خوب بود

  47. زری :گفت

    خیلی باحالی
    خوشم اومده هم از غذاهات هم خودت

پاسخی بگذارید

