شیرینی بیسکوییتی عید


خیلی خیلی از لطف و محبت و اظهار همدردی همه ممنون. فعلا یه مشتی عکس تو آرشیو هست. موبایل رو هم که خدا ازمون نگرفته. صد آفرین به دنیای صنعت و تکنولوژی !!!!! یه جورایی کارمونو راه می ندازیم دیگه …. آخه مگه می شه از اینجا و از این همه دوست خوب و مهربون دل کند؟؟؟
به هر حال دوست جونا این دستورای شیرینی خشک رو داشته باشین که برای عید بی شیرینی نمونید ، منم استارتم زده بشه و باز هم زنده باد خوردنی های روی میز آشپزخونه مون که انقدر خوشمزه است.
و اما………
مواد لازم
کره ۱۵۰ گرم
پودر قند ۱۰۰ گرم
رنده پوست یک عدد لیمو
زرده تخم مرغ یک عدد
آرد ۳۵۰گرم
کمی نمک
کره رو با پودر قند و رنده لیمو ترش با همزن بزنید تا کرم رنگ و لطیف بشه. زرده رو اضافه کرده و کمی دیگه بزنید تا خوب مخلوط شه. آرد و نمک رو با هم اضافه کنید و با نوک انگشت خمیر رو مخلوط کنید. آرد رو کم کم اضافه کنید و از کف دست و ورز دادن هم برای درست کردن خمیر استفاده نکنید!
خمیر رو به خدی با نوک انگشت مخلوط کنید تا یکدست و لطیف بشه. خمیر آماده رو نیم ساعت تو یخچال بذارید. بعد در آرید و بین دو تا کیسه فریزر با وردنه به قطر نیم سانت پهن کنید و قالب زده و تو سینی فر بچینید. می تونید برای تزین روی شیرینی ها تخم خرفه بپاشید یا خلال پسته یا بادوم بریزید. یا ساده نگه دارید و وقتی از فر بیرون آوردید یه طرفش رو تو شکلات ذوب شده بزنید و بذارید خودش رو بگیره و بعد بذارید یخچال تا سفت شه.
فر رو از یک ربع قبلش روی دمای ۱۸۵ درجه گرم کنید و سینی رو که گذاشتید بذارید ۱۰ تا ۱۲ دقیقه بمونه در حدی که کمی رنگ کف شیرینی تغییر کنه.
یه رازی رو بگم؟ می گم! از وقتی اینجا نمی نوشتم ذوق و شوق آشپزی از سرم افتاده بودها! ببینید چه با انگیزه ام الان، همه با هم بگید ماشالله!!!!!
پزنده و عکاس: آشپز مدرن
عکس گیرنده: موبایل شادی خانوم!
این نوشته در شیرینی های خشک ارسال شده و با , , , برچسب‌گذاری شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

26 پاسخ برای شیرینی بیسکوییتی عید

  1. شادی :گفت

    سلام شادی جان اسم منم شادیه…
    خیلی خوش سلیقه ای خانومی

  2. shadi :گفت

    rasi be khatere durbinetam moteasefam.ishala ye khoshgeltaresho bekhari

  3. نوشین :گفت

    ماشالاه عزیزمواقعا خیلی خوشکل و خوشمزه هستن. پیشاپیش سال نو هم مبارک. با آرزوی سلامتی و شادی زیییییییییییییییییییاد.

  4. تامارا :گفت

    مژده بهاری ….. شادی گل دوباره برگشته…. عکسهای مبایلش هم قشنگه. خوشحالم …

  5. واااااي.سلام شادي جون. مرسي كه باز هم آپ كردي.نمي دوني چقدر خوشحال شدم.

  6. سلام عزیزم خوشحالم دوباره هستی موفق و موید باشی گل خانم

  7. یه شادی دیگه! :گفت

    خیلی خوشحالم برگشتی

  8. نارگل :گفت

    هزار ماشاالله.
    خوشحالم که دوباره شروع به نوشتن کردی.
    دیدم گفتم هنرمندی مثل تو می تونه حتی با دوربین موبایل هم عکسای خوب و هنری بگیره؟ آفرین.

  9. نارگل :گفت

    یه سوال:
    برای به دست آوردن اندازه هایی مثل 100 گرم پودر قند یا 350 گرم آرد باید ترازوی دیجیتال داشته باشیم؟ آخه این آنالوگ ها زیاد دقیق نیستن.من از پیمانه مدرج استفاده می کنم که اونجا گرفتم(الجزایر) و خیلی خوبه ولی ترازوی دیجیتال که دیگه حرف نداره!

  10. نجمه :گفت

    واااااااااااای خوشحالم که برگشتی و تصمیم گرفتی که شروع کنی. خیلی خیلی خوشحالم

  11. سمیه :گفت

    واااااااااااااااااااای سلام
    آخ جججججججون برگشتی شادی جونم برگشت

  12. سلام شادی جونم خیلی خوشحالم که پست جدید گذاشتی حتما» این شیرینی رو درست میکنم واسه عید مرسی عزیزم
    کارت حرف نداره تمیز زیبا با حوصله

  13. ستاره شب :گفت

    سلام شادی جان
    خوشحالم دوباره نوشتی
    انشا… مشکلاتت حل میشه
    سالی سرشار از سلامتی و سربلندی پیش رو داشته باشی

  14. هنگامه :گفت

    چقدر خوب که برگشتی . ممنون بابت این شیرینی خوشمزه !

  15. کویریات :گفت

    خوشحالم که برگشتین و کلی از اتفاقی که افتاده بود ناراحت شدم! البته من کلی دلم بیشتر شور زده بود ولی خدا رو شکر که ضرر فقط به مال خورده. امیدوارم که یه جوری پیدا بشه خیلی دوربین خفن و خوبی بوده دلم خیلیییییی سوزید.
    نمیشه از بیمه بگیرین؟ بیمه سفری؟ دزدی ؟ چیزی؟!

  16. درود
    .
    شادی عزیز
    خیلی قبل از این ، خیلی اینجا سر میزدم
    و تقریبا تمام آرشیوتان را خواندم . اما ماهاست که این اطراف نیامده بودم
    حدود دو ماه پیش وبلاگی را پیدا کردم که چندتا از دستورات شما را گذاشته بود . با خودم گفتم اتفاقی است . یک ماه پیش در آرشیو انجمن های آشپز آنلاین دستور معجون و خوراک قارچتان را یکی از اعضای سایت گذاشته بود . باز هم گفتم اتفاقی است . اما دیروز یک مجله خریدم به نام دانش نوین زندگی که دستور پخت 100 شیرینی نوروزی رو داشت .
    میدونید چی دیدم !؟: معجون ، دسر دو رنگ ، میلک شیک شکلات ، میلک توت فرنگی و . . .
    و ایندفعه نگفتم اتفاقیه
    چون علاوه بر اینکه عکسهای دستورات شما رو زده بود
    نوشته های وبلاگ رو هم عین به عین تکرار کرده بود . فقط جای شکلک ها خالی بود .
    .
    خیلی ناراحتم ، نه برای شخص شما
    برای اینکه فکر می کردم جایی زندگی می کنم که بعضی از مردمش بی شعور و پست فطرت اند . حالا می فهمم که اشتباه کردم
    خیلی هاشون این جورین
    .
    متاسفم

  17. ساناز :گفت

    سلام شادی جان
    پیشاپیش فرار رسیدن عید نوروز را تبریک میگم
    امیدوارم سالی سرشار از موفقیت و شادکامی پیش رو داشته باشی
    در ضمن خیلی خوشحالم که برگشتی

  18. فائزه :گفت

    سلام شادی جون
    دست گلت درد نکنه واقعا دلم برات تنگ شده
    عکسها هم خیلی عالیه منم بیشتر عکسهام رو باموبایل میگرم میزارم
    پیشاپیش عید رو هم به شما و خانواده گرامیتون تبریک میگم و امیدوارم که سال خوبی داشته باشید و اینکه آقا دزده هم زودتر پیدا بشه

  19. اسما :گفت

    سلام……..من که این چندوقت مثه اینکه چیزی رو گم کرده باشم بودم……….اماحالا واقعا خوشحالم…….

  20. اسما :گفت

    یه سوال…چرا کیکهایی که توی فر درست میکنم فقط یک طرفش ژف میکنه..و ژیتزا ها هم ژف نمیکنه و خشک و سفت میشه؟؟؟؟در حالیکه فرم رو تازه خریدم وقدیمیم نیست؟؟؟؟؟؟فرت تنطیم نیست. یعنی حرارت توش یکنواخت پخش نمی شهو در ضمن با فر باید مدتی کار کنی تا دستت بیاد چه درجه ای مناسب چه کاری یه. اکثر فرها در این زمینه با هم فرق دارندو برای یکنواخت شدن حرارت توی فر کف فرت رو با آجر نسوز فرش کن. بهتر می شه.

  21. عاطفه :گفت

    سلام دوست خوبم من از قبل تر ها مطالب خوب و خوشمزه ت رو میخوندم تا اینکه رفتی اما نمیدونم چی شد الان یادت افتادم و دیدم برگشتی ممنون از برگشتنت و آرزو میکنم همه مشکلاتت حل شده باشه و همه چی برات رو براه شه. دوست دارم مرسی. پیشاپیش سال نو رو تبریک میگم و آرزوهای خوب میکنم برات.

  22. فائزه :گفت

    نوروز این رفاقت را نگاهبانی می کند که باور کنیم قلبهامان جای حضور دوستانمان هستند.

    سال نو رو به تو دوست عزیز و خانواده گرامیت تبریک میگم و بهترینها رو براتون آرزو میکنم .

  23. خوشحالم که برگشتید و امیدوارم که همیشه شاد و سلامت باشید و سال خوبی رو هم شروع کنید.

  24. منصوره :گفت

    سلام سال نو را به شما تبریک میگویم
    خیلی وبلاگ با سلیقه ای دارید در صورت تمایل تبادل لینک کنیم

  25. منتظر :گفت

    سلام شادی جونمممم خوش اومدید گلم خوشحالم برگشتید

    الاهی بگم دزده چی بشههههه صالح

    این بیسکویت هم مثل مابقی هنرهای شما خوشگل و مطمئنم خوشمزه هست

    من اوروز درستش کردم ببینم چی از اب در میاد اخه من با اندازه گیری مشکل دارم

    عید نوروز رو به شما و اقای خونه تبریک میگم انشالاه سالی سر شار از خوشی

    و نشاط در پیش داشتیه باشید و همیشه شیرین کام بشید و سلامت

    یا علی التماس دعا سر سفره و وقت سال تهویل

    ما رو فراموش نکنید در غربت

  26. سمیه :گفت

    سلام
    عید شما مبارک
    به به چه عالیه آفرین

پاسخی بگذارید

