کیک ریواس


تو این دستور کیک با شربت ریواس مرطوب شده و در نتیجه کیک نرمی به دست می اد که خیلی خوشمزه است. من می ترسیدم با ریواس کیک درست کنم  چون فکر می کردم خیلی ترش و شیرین می شه ولی وقتی دلو به دریا زدم از نتیجه خیلی راضی بودم. به امتحانش می ارزید و از این به بعد از دستور کیک هایی شد که هر وقت ریواس دستم بیاد درست می کنم.
در ضمن این دستور رو از یه سایت آشپزی فرانسوی گرفتم و ترجمه اش رو اینجا می ذارم.
برای دیدن دستور در سایت زبان فرانسه اینجا کلیک کنید.
من با نصف مواد درست کردم این کیک رو ولی شما می تونید با همه اش درست کنید.
مواد لازم برای شش نفر
400 گرم ریواس
100 گرم شکر
4 تا تخم مرغ
150 گرم آرد
یک قاشق مرباخوری سرپر بکینگ پودر
80 گرم کره
پوست ریواس ها رو بکنید و به اندازه ی یک بندانگشت خوردشون کنید. شکر رو روی ریواس ها بپاشید و بذارید یک ساعت بمونه.
بعد از یک ساعت فر رو روی 190 درجه سانتیگراد گرم کنید. سفیده وزرده تخم مرغ ها رو جدا کنید. زرده ها رو با کره و آرد مخلوط کنید. سفیده رو توی ظرف دیگه ای بزنید تا سفید و سفت بشه و از ظرف نریزه. سفیده رو با مخلوط زرده و کره و آرد قاطی کیند. ریواس و شکر و شربت به دست اومده رو هم بریزید و خوب مخلوط کنید. کف یه قالب بیست در بیست کاغذ روغنی انداخته و چرب کنید. مایه رو توش بریزید و بذارید 35 دقیقه توی فر  روی پنجره ی وسط بپزه. در این مدت برین ظرفایی که کثیف کردین بشورین. اینم نمونه اش که به راه راست هدایت بشین!!!!:
در آخر کمی زیر شعله ی گریل بذارید که طلایی بشه. از فر درآرید و بذارید سرد بشه. بعد از قالب درآورده و برش بزنید و نوش جون کنید. من که خیلی خوشم اومد.
پزنده ی کیک: خودم
عکاسشم: خودم!
این نوشته در کیک های متفاوت, کیک های شیرین ارسال شده و با , , , , برچسب‌گذاری شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

18 پاسخ برای کیک ریواس

  1. آفاق :گفت

    سلام شادی جون
    وای چه کیک جالبی!! من تا حالا نخوردم آفرین.خیلی خوشگله
    به من سر بزن.دیگه دپرس نیستما
    راستی من تا نتیجه ی کارمو نبینم دست ودلم نمیره ظرفاشو بشورم

  2. کویریات :گفت

    چه باحال…آدم فکر نمی کنه ریواس بره تو کیک!!! ولی جالبه. نروژ خیلی ریواس زیاد بود. اینجا ندیدم. لابد خواهم دید به نظر می رسه اینجا بودنش طبیعی تره! خیلی جالب بود خلاصه…

  3. اا چقد هیجان انگیزم. من خودم یه کیک که نمیدونم نتیجه ش چه جوری اینقد هیجان دارم که تا آماده نشه هیچ کاری نمیتونم کنم. میتونم کل مدت زمانش رو بشینم جلوی مایکروفر و ببینم چه جوری درست میشه.
    سعی مکنم امتحانش کنم.
    مرسی عزیزم.

  4. شبنم از سفره خونه :گفت

    سلام شادی جون

    دستت درد نکنه ..باید خیلی خوشمزه باشه .. با اینکه کیکه ..نمیدونم چرا وقتی اسم ریواس میاد آدم دهنش آب میافته … ترشی ریواس به ذهن ادم میرسه …

    ممنون

  5. صبا(برهنگی های من) :گفت

    وای اصلا فکرشم به ذهنم خطور نمی کرد بشه با ریواس کیک پخت!!!

  6. پیمانه :گفت

    سلام . من اصولا عاشق طعم ترش و شیرین هستم حالا هر چی می خواهد باشد ! این عکس خودته ؟

    آره خود خودمم!

  7. رویا :گفت

    وای خدای من .یک کیک با طعم متفاوت .مرسی شادی خانوم

  8. گلابتون :گفت

    واسه تولد من کیک پختی شادی جوووووون ؟؟؟
    دستت درد نکنه … چه کم روغن شکر هم هستش ….

    چرا که نه عزیزم. یه سال هم کیک تولدت کیک و شیرین باشه. به این می گن برخورد ساختارشکنانه با تولد و کیکش!

  9. عطر مریم :گفت

    سلام شادی جون
    قیافش که خیلی عالیه
    حتماَ مزه اش هم عالی تره
    مرسی

  10. آتوسا :گفت

    سلام شادی جون
    ممنون از دستور کیک ریواس . هم ظاهرش خوبه هم باید خوشمزه باشه …
    شادی جون می شه دستور شارلوت رو هم برامون اگه امکان داره بگی
    یه دستور توی همون سایت فرانسوی دیدم ولی نمی دونم چطوری درست می شه فرانسه هم بلد نیستم
    ممنون

    می ذارم ولی نمی دونم کی!!!! اگه عجله داری اون تایپک نی نی سایت که تو پست قبلی معرفی کردم برو و اونجا سرچ کن شارلوت. بگردی کلی دستور پیدا می کنی.

  11. نجمه :گفت

    سلام شادی جون
    مرسی که به تناسب فصل هم غذا برامون میذاری.
    راستی با مارچوبه تا حالا چیزی پختی؟ بدجور هوس کردم بگیرمش ولی نمیدونم باهاش چی بپزم.

    خواهش می کنم من یه بار کنسرو مارچوبه خوردم و طعمش رو دوست نداشتم. اگه یه روزی چیزی پختم باهاش حتما دستورشو می ذارم.

  12. نجمه :گفت

    راستی ما همچنان منتظر طرز تهیه و طرز تزیینش اون کیک خوشگله هستیماااااااااااااا

    به روی چشم

  13. سلام شادی جون عزیز خوبی وای دستت درد نکنه خیلی عالی من عاشق ریواسم حتما امتحان میکنم ممنون خانم هنرمند

  14. گندم بانو :گفت

    سلام. امروز بعد مدتها یک کیک پختم اونم دورنگ! نیمه روی کیک رو با گردو فندق و دارچین مخلوط کردم و خیلی خوش طعم شده. از چند وقت پیش که وبلاگت رو دیدم . اشتیاقت به آشپزی روی منم تاثیر گذاشته و میخوام دوباره شروع کنم.
    راستی شادی جان شما زبان فرانسه رو بلدی؟ این سایت فرانسوی که معرفی کردی خیلی جالبه اما من که جز عکسا از چیزی سر درنمیارم عکسای هوس انگیزی داره خصوصا درمورد نان و دسر و شیرینی ها.
    چه خوب که اینجا اینقدر تاثیرگذاره. بعله فرانسه بلدم. اگه دستوری دیدی که دوست داشتی ترجمه بشه بهم بگو.

  15. سلام شادی جونممممممممممممممممممممم

    باید خیلی خوشمزههههههههههه باشهههههههههه،حتما حتمااااااا درستش میکنممممممممممم،دست گلت درد نکنه کدبانوووووووووووووووووووو جون

  16. شهرزاد :گفت

    سلام. از وبلاگت خیلی خوشم اومد. امروز بهش بر خوردم. به دنبال مطلبی می گشتم. بهت تبریک می گم و در آینده بیشتر بهش سر می زنم. آفرین. به این کارت ادامه بده.

  17. گلابتون :گفت

    شادی جونم من این کیک رو پختم . ولی قیافش مثل مال تو نشد . مثل کیک پرتقال که یه کم خیس و خمیری شکله … اینم اونطوری شد . مزش خوبه . من نصف این مقدارو درست کردم . فکر کنم شکرش کمه ! یهو ریواس خیلی ترش میره زیر دندون آدم یه حالی میشه !!!!
    همسری خیلی دوست نداشت … نه خیلی با شیرینی جات رفیقه نه خیلی با ترشیجات !!! ولی تا حالا که یه تیکه خورد و گفت خوبه خوشمزس جدیده !
    عکشم یا میذارم تو وب یا امروز فردا آپلود میکنم برات میذارم .
    ممنون . بوووووس

  18. نارگل :گفت

    واییییی شادی جون این عکس خودته مگه نه؟ چقدر ناز و هنریه.
    این کیک باید خیلی خوشمزه باشه. من طعم ترش و شیرین خیلی دوست دارم.
    همسرم هم نیشابوریه. اگه خانواده اش برامون ریواس بفرستن حتما درستش می کنم.آره خودمم. درست کنید حالشو ببرین!

پاسخی بگذارید

