سس پرتقال


مواد لازم
کره یک قاشق مرباخوری
آرد سفید یک و نیم قاشق سوپخوری
آب پرتقال تازه یک لیوان سر خالی
آب لیمو تازه دو سه قاشق سوپخوری
نمک و فلفل سیاه
کمی جوز هندی
کره رو بذارین روی شعله ی ملایم . تا اب شد آرد رو بریزید و مدام هم بزنید. کمی بعد آب پرتقال و آب لیمو و نمک و فلفل  رو اضافه کنید و هم بزنید تا غلیظ بشه. جوز هندی رو رنده و اضافه کنید.
بذارید کمی خنک بشه.
با غذاهای گوشتی و مرغی سرو کنید.
دستپخت: آشپز جان مدرن
به علت ریخته شدن روی غذا و خورده شدن عکس ندارم!!!
عکسی که می بینید: اینترنت
این نوشته در سس ها ارسال شده و با , , برچسب‌گذاری شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

8 پاسخ برای سس پرتقال

  1. آفاق :گفت

    جالبه! کاش زودتر این دستورو گذاشته بودی.دیگه پرتقال نداریم! یه عالمه داشتیم.دلم میخواست باهاشون یه چیز موندنی درس کنم.ولی خداییش اینو دیگه بلد نبودم):
    مررررسی شادی جون

  2. آفاق :گفت

    ببین من چقد وبلاگتو دوس دارم.اولین نظرو میدم

  3. زهرا :گفت

    سلام امیدوارم شاد شاد باشید و مثل من در به در دنبال خونه رهنی نگردید
    سس جالبیه اگه جوز هندی نریزیم چی میشه و میشه بگید چطوری باید با غذا خوردش؟ مثل دسر؟
    امیدوارم مشکل خونه زودتر رفع بشه.
    اتفاقی نمی افته. من بدون اونم درست کردم. جوز برای عطر خای که می ده می زنم. روی مرغ سوخاری و شنیسل و گوشت تکه ای و استیک و خلاصه اینجور چیزا می ریزیم و می خوریم. مثل سس های دیگه.

  4. مامان :گفت

    سلام شادی جان من و بهار برگشتیم تو این مدت اگرچه خیلی کم و مختصر در حد چک کردن میل به اینترنت سری می زدم ولی همیشه سعی می کردم وبلاگ خوبت رو بخونم به همین خاطر کمتر پستی از دستم در رفته راستی یه سوال توی دستور کوفته ای که داده بودی می تونم آلو و زرشک رو حذف کنم؟ آخه ما هم من وهم بابای بهارمزه شیرین رو تو غذا دوست نداریم
    سلام عزیزم. چه خوب که برگشتین. آره می تونی اونا رو حذف کنی و کوفته هات رو کمی کوچیکتر درست کنی .

  5. من عاشق این سس پرتقال لیمو ام.
    خیلیییی خوشمزه است و واقعا یه حس شادابی میده به من.
    مرسی خانومی.

    نوش جان

  6. بهارنارنج :گفت

    سلام شادي جون . ممنون . بايد طعمش فوق العاده باشه . من اسانس پرتقال رو خيلي دوست دارم .

    مرسي عكست رو گذاشتي . اون عكسي رو هم كه با همسرت و سروش گرفته بودين ، من بار ها نگاه كرده بودم … خيلي دوستت دارم … از وبلاگت خيلي چيز ها ياد گرفتم . هميشه وقتي عطر و بوي مرغ ترش و گراتن بارسا و فوكاچيا و … تو خونه مي پيچه ، يادت با منه …
    ممنون عزیزم. خیلی با محبتی!

  7. کویریات :گفت

    مممممم یامیییی…. من یه استیک با سس پرتقال تو خانه کوچک (اون رستورانی که تو تهران تو خیابون ه سین دخت ه) خوردم و هنوز مزه اش یادمه… الآن دلم خواست شدید… اون یه کم تیره تر بود… ولی احساسم می گه مزه اشون شبیه بود!!

    خیلی باحال می شه ولی این عکس مال من نیست. سس من تیره تر شده بود.

  8. بابا یه کم بدید بخوریم دیگه

پاسخی بگذارید

