یه عصرونه ی وحشتناک ساده!!!!


آقا دیدین نون باگت تو خونه آدم می مونه و آدم نمی دونه چه بلایی سرش بیاره؟! ندیدین؟ خوب آخه ایران نون سنتی زیاد داره ولی ما در کشور خارج!!!! که بودیم همش از این نونا بود و می موند و بیات می شد. منم در یک اقدام ابتکاری یه اشپزی من درآوردندی کردم و عصرا که همسر جان می اومد خونه با هم نشسته و خورده و غم غربت رو هم به عنوان دسر می خوردیم!
عرض کنم که: خیلی ساده است. نون رو تکه تکه ببرین. بندازین تو شیر کمی که خیس شد، قبل از اینکه خیلی شل بشه و وابره تو کمی کره هر دو طرفش رو سرخ کنین! همونطور که داغه روش شکر و دارچین پاشیده و سرو کنید.
البته این نون اگه تخم مرغ هم داشت خوب می شد تست فرانسوی دیگه ولی حالا که نداره و تست شادی ای یه! و برای روزهای بی تخم مرغی عالیه. بافت این خوراکی نرمه و موقع خوردن تو دهن اب میشه. خیل باحاله. مامانا می تونن به عنوان قاقالیلی بدن به بچه هاشون!!!
آشپز و عکاس: آشپز مدرن خانوم
این نوشته در صبحانه و عصرانه ارسال شده و با , , برچسب‌گذاری شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

15 پاسخ برای یه عصرونه ی وحشتناک ساده!!!!

  1. خيلي باحال بود . مرسي . واقعا به درد مي خوره چون ما هم عموما نون باگت اضافه داريم اما خب جديدا دو تا جوجه اردك گرفتيم كه شديد عاشق نون باگتن

  2. نجمه :گفت

    وای دلم خواست. حتما توی اولین فرصت درستش می کنم.
    راستی وقتی تو خونه ما باگت اضافه میاد میزارمش توی بشقاب تا خشک بشه (حتی وقتی ساندویچ درست می کنیم و قسمت وسط نون رو در میاریم) بعد یه کم می کوبمش بعد توی آسیاب پودرش می کنم و خیلی کم تفتش می دم. میشه آرد سوخاری
    البته می دونم حتما خودت بلد بودی

  3. قاصدک :گفت

    وای چه خوشمزست

  4. رویا :گفت

    سلام شادی خانوم .چه عصرونه راحتی .مطمئنا خوشمزه می شه .مزه اون مثل پیراشکی می شه؟
    نه رویا جون. فرق داره . ولی خوشمزه است!

  5. گلابتون :گفت

    منم قاقالیلییییییییی میخوام . دو روز دیر گفتی ! نون بیاتامو ریختم تو سینی خشک بشن واسه پودر سوخاری !!!!
    راستی . کیکه خوب بودا شادی … سوئ تفاهم نشده باشه …. همسرم که ایییی کمی بد غذاس اونو ولش کن … من عاشق چیزای جدیدم .

  6. پریا :گفت

    سلام
    شادی جون من تازگی ها به جمع وبلاک نویسان پیوستم مرا یاری کنید . از چیزهایی که می پزی و به ما یاد می دی ممنون نوش جونت.

    http://donya kochak man.persianblog.ir

  7. زهرا :گفت

    شادی گلم
    می دونی اسم این دسر چیه//
    اسمش هست «نان گمشده»

    اگر کشف خودت هست واقعا بهت باید تبریک بگم
    این دسر رو نمی دونم از کجا ولی فرانسوی ها هم که نون باگتشون خشک می شده درست می کردند

    pain perduمرسی زهرا جون از لطفت. من فکر می کردم نان گمشده همونی یه که تو ایران می گیم تست فرانسوی و تخم مرغ هم تو ترکیبش داره. سرچ هم کردم همین دستور با تخم مرغ اومد ولی به هر حال تو که فرانسه و غذاهاش رو بهتر می شناسی درست تر می دونی!

  8. کویریات :گفت

    ,واای چه عالی و چه خوب که دارچین داره. من خیلی دوست خواهم داشت!! به به!

  9. میلاد :گفت

    سلام
    وبلاگ خوبي داري ولي حيف که داري تو بلاگفا مينويسي که آيندش از همين الان معلومه هر روز داره يک بلايي سر کاربراش در مياره.چرا نميري تو بلاگتاز وبلاگ بنويسي که هم کلاس داره و هم الان يجورايي هر کي ميخواد بگه وبلاگ دارم ميگه بلاگتاز چون فقط به فکر کاربراشه و سيستم رو براي کاربرا طراحي کرده نه براي مقاصد خودش.اميدوارم شما هم به جامعه بزرگ وبلاگ نويسان بلاگتاز بپيونديد.در ضمن شما به هر اسمي که بخواين ميتونيد آدرس وبلاگتون رو ثبت کنيد چون هنوز بيشتر آدرسها اشغال نشده.www.blogtaz.com
    آيدي مدير بلاگتاز: blog_blogtaz

  10. سلامممممممممممم شادییییییییی جونمممممممممم

    خیلی خیلیییییییییییی عالیهههههههههههه،دست گلت درد نکنه خانوم هنرمند و کدبانوییییییییی عزیزززززززززززززز

    بوووووووووووووووووووووووس

  11. آفاق :گفت

    شادی جون چه جالب و بامزه ان اینا
    تو عکس اینقد ساده به نظ نمی رسن.خیلی خوشم اومد .مرسی از تست شادی

  12. آتوسا :گفت

    سلام شادی جون
    باز هم یک هنر دیگه ….. ممنون

  13. زهرا :گفت

    شادی جونم، آخرین باری که این رو خوردم 3 ماه پیش بود
    دوستم داشت اسباب کشی می کرد و یه عالمه نون خشک داشت
    برام درست کرد ولی تخم مرغ هم نزده بود

    ولی من خودم یه چیزی درست می کنم، که الان یادم افتاد البته با نون باگت نیست با نون صبحانه هست، برات می فرستمش الان
    (ببینم می تونم پیداش کنم )

    میلم رسید برات گلم؟ مرسی عزیزم. رسید.

  14. چقد خوشگل و دوست داشتنی و مطمئنا خوشمزه.
    حتما زود زود امتحانش میکنم. چون قیافش که عالیه منم عصرها معمولا دلم خوراکی میخواد.
    شاد باشی عزیزم.
    راستی با اجازت از روش تارت ی که یاد دادی توی بلاگم استفاده کردم.
    ممنونم ازت.

  15. الهه :گفت

    مرسی دوست عزیز
    هرچی میکشیم از این غربت می کشیم
    با این نوناش

پاسخی بگذارید

