مرغ سوخاری کم چاق کن با سس پرتقال!


این مرغ واسه این کم چاق کنه که بنده با روغن کم و بدون زدن تو تخم مرغ سرخش کردم. نتیجه خرت خرتی! و خیلی خوشمزه بود. ما که راضی بودیم….خدا کنه شما هم راضی باشین!
مواد لازم
سینه مرغ که چند تکه اش کردین
آرد سوخاری
نمک و فلفل و پودر سیر
کمی روغن
سس پرتقال
برای درست کردن سس پرتقال اینجا کلیک کنید.
مرغ رو کمی بکوبید تا پهن شه و با روغن کم که سرخ می کنید خوب بپزه. زیاد نکوبید که ورقه بشه ها! کمی نمک و فلفل سیاه و پودر سیر بزنید و بعد تو آرد سوخاری بزنید تا آرد از هر طرف بهش بچسبه. بذارید یخچال نیم ساعت بمونه. بعد در آرید و تو یکی دو قاشق روغن سرخ کنید. سعی کنید از ماهیتابه جمع و جور استفاده کنید که روغن کفش ولو! نشه!!!
درست که شد بچینید تو ظرف سر سفره و روش سس پرتقال بدین و دور و برش هر دورچین و همراهی دوست دارین بذارین.  می تونید از هر سس دیگه ای هم استفاده کنید یا بی سس میل کنید!
تموم شد!
دستپخت و عکس: شادانه
این نوشته در ساندویچ و فست فود, غذاهای مرغی ارسال شده و با , , برچسب‌گذاری شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

21 پاسخ برای مرغ سوخاری کم چاق کن با سس پرتقال!

  1. گلابتون :گفت

    واااای شادی جونم من عاشق همه غذاهای خرت خرتی ام ….

  2. نجمه :گفت

    ای فعال. ای تندتند آپ کن. ای همیشه غذاهای خوشمزه پز. ای نیناس کومار اعظم…

  3. مري :گفت

    سلم
    اينو بهش ميگن شنيسل مرغ؟

    سلام. تا جایی که اطلاعات شپزی من قد می ده برای شنیسل مرغ رو توی تخم مرغ هم می زنن.

  4. آفاق :گفت

    چه خوشگلن اینا… وای!
    من مدت مدیدیه از این جور چیزا با پودر سوخاری نخوردم.دلم خواست
    شادی جون ایده ی کم چاق کنی عالی بود

  5. زهرا :گفت

    اخ قربونت یه زحمتی بکش
    این غذا واسه اونائیه که اضافه وزن ندارن واسه من که اضافه دارم از این دستورهایه مرغ خرت خرتی لاغر کن بزار ممنونم

  6. جلالی :گفت

    سلام شادی جون .
    راستش من دفعه اوله که می یام تو وبت . ولی خیلی عالی بود دخترم با دیدن کیک های شما گرسنه شد . راستش منم حوس کردم . انقدر از وبتون خوشم اومد که لینکش کردم . درسته که محتویات وبلاگهایمان به هم نمی خوره ولی خوب چه می شه کرد . دوست داریم عزیز دل.یک سری به من بزنی خوشحالم کردی .

  7. رویا :گفت

    سلام به شادی خانوم عزیز.مرسی از این خوراک جمع وجور .من که کشته مرده مرغ سرخ کرده هستم .

  8. راحله :گفت

    سلام.
    ممنون از زحمتی که میکشید و غذاها و کیکهای خوشمزه ای که میگذارید. من یه زحمت برای شما دارم. اونهم اینکه اگه امکانش هست عکس پیمانه مدرجی که تو بخش نظرات شیرینی عید بهش اشاره کرده بودید و گفتید از الجزایر خریده بودید رو اینجا بگذارید یا برای من به آدرس ایمیلم بفرستید. البته اگه زحمتی نیست. بعد هم میخواستم بدونم آیا شما برای اندازه گرفتن همه مواد چه مایع یا جامد یا پودری از همین ظرف استفاده میکنید.
    ممنونم و موفق باشید.

    ]چشم چند تا پست دیگه معرفی اش می کنم کامل و به سوالاتتون جواب می دم. فکر کنم تو لوازم قنادی فروشی های ایران هم باشه.

  9. عطر مریم :گفت

    سلام
    واااااااااااای چه عکس خوشگل و نازی
    مثل عکسهای وسط مجله های خارجی شده
    عالیه
    خوشمزه و خوشگل
    مرسی

  10. سمیه :گفت

    هورا شادی هوراااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا

  11. ثریا :گفت

    ممنون شادی خانم گل
    کم هر ئقت میام این جا کلی انرژی می گیرم . امیدوارم همیشه همین قدر سر زنده و شاد باشی , البته شادی که هستی!!
    حتما اینو امتحان می کنم, کاری بود در خدمتیم!

  12. کویریات :گفت

    سلام شادی جون. دوباره یه دسته گل دیگه … خیلی خوشگل و خوشمزه اس. من امروز تصمیم دارم یه غذا از آرشیو کمی قدیمی ترشما درست کنم! راستی هرچی می گردم عکس اون غذا هه آب شده رفته تو زمین. پیداش که کردم می فرستم

  13. سلاممممممم شادی جونمممممممممم

    وااااااااااااااااای تو که با این غذاهای خوشمزتتتتتتتت آخر مارو به کشتن میدیییییییییی،دستتتتتتتتتت گلت دردر نکنهههههههههههه عزیز دلممممممممم

  14. تو این چند روز که من وقت نداشتم چقد آپ کردی شادی جون.
    این یکی ام مثل بقیه عالیه.
    منم که مرغ سوخاری دوست دارم. سس پرتقال ام که حسابی جرقه ایم میکنه.
    رفت تو برنامه درست کردن.
    مرسی عزیزم.

  15. الهام(منو) :گفت

    من درست کردم و به نظرم خیلی خوب بود .ممنون . البته همسری ما گفتن که یکم خشک تر بود بهتره !
    آخه یکم آب دار شده بود (که من خیلی خوشم اومد! ) حالا چطور می تونم خشک تر درستش کنم ؟

    • شادی :گفت

      خواهش می کنم… ورقه های مرغ رو باید نازک تر کنی و بیشتر سرخش کنی بیشتر خشک می شه. روغن داغ باشه و شعله ملایم کمی زیاد! البته اگه ورقه های مرغ نازک نباشند شعله باید کم تر باشه که مغز پخت بشند. اگه نازکشون کردی می تونی کمی شعله رو بیشتر کنی.

  16. الهام(منو) :گفت

    اینو یادم رفت بگم طرز تهیه سس پرتقال صفحش حذف شده بود !!!

  17. لاله :گفت

    دستت درد نکنه شادی جوون 🙂 خودت که شادی عکساتم انرژی می ده غذاهاتم که معرکه است ایشالله دلتم همیشه شاد باشه عزیزم :)))))

پاسخی بگذارید

