ریزه کاریهای آشپزخانه2: خامه فرم گرفته


خامه ی فرم گرفته دو تا کاربرد داره… البته تا اوتجا که من می دونم! برای لای کیک و روی کیک و شیرینی تر و برای دسرها مثل تیرامیسو و ترایفل و …..
برای فرم دادن خامه های معمولی که تو ایران هست مثل خامه پاک و پگاه، ۲۰۰ گرمش رو با دو سه قاشق سوپخوری پودر قند یا شکر مخلوط کرده و خوب هم زده و می ذاریم تو فریزر. اگه خوب مخلوط نشه بعدا آب می ندازه و فرم نمی گیره. بعد از اینکه پره های یخ توش دیده شد ( من می ذارم ۲ ساعتی می مونه) در می آریم و می ذاریم کنار تا یخش کمی آب شه و قابل زدن با همزن بشه. بعد با دور کند همزن ۵ دقیقه ای زده و بعد کم کم دورش رو تند می کنیم و حدود ۱۰ دقیقه دیگه می زنیم. این زمانی که من می گم حدودی یه و هم زدن باید تا جایی ادامه پیدا کنه که جای خطوط همزن روی خامه بمونه.
نکته۱: توی کاسه استیل یا شیشه ای خامه رو فرم بدین.
نکته ۲: تو هوای گرم کاسه رو توی یه کاسه بزرگتر که پر از یخه بذارین.
نکته ۳: کاسه ای که توش می خواین خامه رو فرم بدین و همینطور پره های همزه رو نیم ساعتی تو فریزر بذارین.
نکته۴: اگه دراوایل زدنتو خامه فورا فرم گرفت گول نخوردید، فکر نکنید چه فوری فرم گرفت. این کار صبر و حوصله می خواد. اگه در اون حالت خامه رو رها کنید دوباره پفش می خوابه و آبکی و شل می شه.
نکته۵: اگه دیدین خامه شل و آبکی یه ناراحت نباشین و به زدن ادامه بدین. کم کم فرم می گیره.
نکته۶: بیش از حد زدن خامه باعث تبدیلش به کره می شه و دیگه قابل استفاده برای شیرینی پزی نیست. می تونید بذارید کنار و صبح به صبح بدین همسریتون بخوره و خدا رو شکر کنه که چنین کدبانویی تو خونه داره!
و اما……
این خامه که در منزل می شه راحت تهیه کرد بیشتر به درد دسرها می خوره تا تزیین کیک.
این خامه خیلی زود در دمای معمولی شل می شه و شکلش رو از دست می ده. اینم بگم که در کار با خامه باید سرعت عمل داشته باشن چون زود شل می شه و هر وقت دارین کیک تزیین می کنی و دیدین خامه شل شده و مثلا شکلش موقع بیرون اومدن از ماسوره خراب می شه دوباره بذارین یخچال کمی بمونه. ممکنه در زمان تزیین یه کیک مجبور باشین بارها این کار رو انجام بدین ( البته منِ تنبل و عجول با همون خامه ی شل کارم رو ادامه می دم و خیلی برام مهم نیست که نتیجه چی بشه!!!!)
برای فرم پذیری بیشتر خامه می تونین از پودر خامه استفاده کرده و اونو به خامه تون اضافه کنید. پودر خامه رو از لوازم قنادی فروشیها تهیه کنید.
برای استفاده از پودر خامه ۵۰ تا ۶۰ گرم از اون رو به خامه ی بیرون آورده از فریزر و در حال زدن اضافه کنید.
می تونید هم مقدار مساوی پودر خامه و شکر رو کم کم بهش شیر اضافه کنید و با همزن بزنید تا فرم بگیره ( من امتحان نکردم!) یا طبق دستور بسته اش (اگه فعله! نباشه) با شیر و شکری که میزانش رو بسته نوشته شده مخلوط کنید. (استفاده کردم ولی خیلی خوشم نیومد!)
برای خامه ای که کاربرد تزیینی داره و باید خیلی فرم پذیر باشه می تونید از خامه قنادیهای آماده که بیرون می فروشن استفاده کنید. این خامه ها که در مارک های کاله، کولاک، پرستوک و پوراتوس موجود هستند دربسته های ۵ و ۱ کیلویی تو بازار هستند. اینها رو می تونید تو فریزر تا ۶ ماه نگهداری کنید و هر وقت خواستید از فریزر بیرون اورده و به اندازه مصرفتون از روش بتراشید و با همزن بزنید تا فرم بگیره و برای تزیینات استفاده کنید.
می تونید از کرم شانتی هم استفاده کنید که توضیحات بیشتر رو اینجا می تونید ببینید. البته من تا حالا ازش استفاده نکردم و بالطبع هیچ نظری هم درباره اش ندارم.
برای اطلاعات بیشتر به اینجاها سر بزنید:
فروم هنر آشپزی : خامه فرم گرفته و جایگزین آن، شانتی
فروم آشپز آنلاین : خامه  شیرین شده قنادی
و راه حل تنبلونه ی من چیه؟؟؟!!!
اول: ما خیلی خامه نمی خوریم!
دوم: از قنادی سر کوچه تون بپرسین. شاید مثل قنادی سر کوچه ی ما خامه ی فرم گرفته ی آماده می فروشن کیلویی ۳۰۰۰ تومن.  والله به خدا!!!
عکس: اینترنت
این نوشته در تزئین کیک, ریزه کاریهای آشپزخانه ارسال شده و با برچسب‌گذاری شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

27 پاسخ برای ریزه کاریهای آشپزخانه2: خامه فرم گرفته

  1. نجمه :گفت

    سلام

    وب زیبایی دارید تبریک وتشکر

    می خواستم بدونم آگهی هم قبول می کنید یا نه ؟ من یک لوگوی هنری دارم

    راجع به اشپزی وزیبایی هم هست با توجه به آمار سایت ها معمولا مبلغ بین 2000 تا 5000 را پیشنهاد می کنم برای یک ماه اگر موافق هستید جواب کامنتم رو در همین قسمت کامنت ها بدید لطفا تا با هم سر قیمت توافق کنیم منتظر پاسخ شما هستم

    ممنون

  2. ثریا :گفت

    آخ جون من اولم!!!! ممنون شادی جان گل
    همیشه برات دعا می کنم
    منم از همون خامه قنادی استفاده می کنم!

  3. ثریا :گفت

    نجمه یک دقیقه از من زودتر زد!

  4. صبا(برهنگی های من) :گفت

    ممنون شادی جون
    ولی فکر نکنم به کار من بیاد
    من از خامه فراریم
    راستی عزیز نمی دونم مشگلت برای اپلود عکس حل شد یا نه ولی من یه سایت خوب پیدا کردمhttp://b4uteam.com/

  5. منم از قنادي ، خامه پوك شده مي گيرم . اينطوري مطمئنم كه خوب و راحت مي تونم كيكم رو تزئين كنم .

  6. رویا :گفت

    شادی خانوم .من هم ترجیح می دهم از خامه آماده استفاده کنم .

  7. پیمانه :گفت

    سلام . آخ خامه !!!! یادم نمی آید آخرین بار کی خامه خوردم امان از مشکلات مربوط به کنترل وزن و …
    به به این شیک مخلوط چیز خوبیه ! باید درستش کنم بدون شکر البته

  8. آفاق :گفت

    سلام شادی جون… مرسی از راهنماییهات.واجب شد برم از قنادی سر کوچه
    بپرسم. تا خودمو راحت کنم
    شادی جون یه آفاقی هست میاد وبلاگ خوشگلتو میخونه خوب اونم دوس داره شما هم بری وبلاگشو بخونی و مرحمت کنی کامنتی بذاری
    قربون شادی جون باسلیقه

  9. کویریات :گفت

    دیروز داشتم کیک تزیین می کردم اتفاقاً و خامه می زدم، و یادم افتاد من تو ایران چقدر بدبختی کشیدم سر تزیین کیک و فرم گرفتن خامه. نمی دونم چرا تو ایران اینهمه سخت تر بود. و دقیقاً همه این راه هایی که گفتین رو با خون دل پیدا کرده بودم بلکه خامه ام خوشگل بشه!! واسه خواهرم یه پودری از اینجا بردم که اینجا می ریزند که خامه فوری فرم بگیره، ولی میگه کمی مزه خامه رو تغییر میده. نمی دونم اینجا که خامه اشون به اندازه شیر شل ه چه جوری ظرف سوت ثانیه سفت میشه. کلی پست خوبی بود مرسی شادی جونم.

  10. آفاق :گفت

    شادی جون من اون شیک و درس کردم ولی بجای توت فرنگی چون نداشتیم.هلو رو جایگزینش کردم.و بسیار بسیار خوشمزه شدوهمسر جان خیلی خیلی خوشش اومد کلی ازم تشکر کرد.منم ازت تشکر میکنم شادی جون
    من از این شیک ها زیاد درس میکردم ولی انبه رو تا حالا استفاده نکرده بودم.برگه برنده اش انبه بود…
    راسی اینم عکسش: http://g.imagehost.org/0350/Picture_039.jpg
    راسی من چند قاشق بستنی اضافه کردم تا شکر نریزم

  11. مهرآسا :گفت

    سلام
    وای اینجا چه خبره !
    شادگشتیم
    در اسرع وقت لینکت میکنم با اجازهآخه من عاشق آشپزی ام

  12. نوشین :گفت

    سلام دوست خوبم. من ازینکه نایابم نامید نکنمت! خیلی اوضاعم درهم برهمه .. ولی همه چی خوبه. مثبت….
    این خامه و شیرینی و اینا خیلی دلرباست. چنان که دل من را مزبید همچنان.
    بوس

  13. عطر مریم :گفت

    سلام شادی جون
    خیلی عالی بود
    اتفاقاَ من همین دیروز پری روز داشتم به این فکر می کردم که یعنی چطوری از پودر خامه استفاده می کنن.
    امروز جوابمو تو این پست شما گرفتم
    مرسی

  14. نسرين :گفت

    سلام شادي جان، كرم شانتي همون پودر خامه است ديگه.مارك هاني كو رو كي ميخري بالاش نوشته كرم شانتي و زيرش نوشته پودر خامه.

  15. *•.¸¸¤•-*•.¸¸¤•-*•.¸¸
    *•.¸¸¤•-*•.¸¸¤•-*•.¸¸-
    *•.¸¸¤•-*•.¸¸¤•-*•.¸¸
    *•.¸¸¤•-*•.¸¸¤•-*•.¸¸-
    *•.¸¸¤•-*•.¸¸¤•-*•.¸¸
    *•.¸¸¤•-*•.¸¸¤•-*•.¸¸-
    *•.¸¸¤•-*•.¸¸¤•-*•.¸¸
    *•.¸¸¤•-*•.¸¸¤•-*•.¸¸-
    *•.¸¸¤•-*•.¸¸¤•-*•.¸¸
    *•.¸¸¤•-*•.¸¸¤•-*•.¸¸-
    *•.¸¸¤•-*•.¸¸¤•-*•.¸¸
    *•.¸¸¤•-*•.¸¸¤•-*•.¸¸-
    *•.¸¸¤•-*•.¸¸¤•-*•.¸¸
    *•.¸¸¤•-*•.¸¸¤•-*•.¸¸-
    *•.¸¸¤•-*•.¸¸¤•-*•.¸¸

    ▒▒▒▒▒▒▒██▒▒▒▒███▒▒▒▒██
    ▒▒▒▒▒▒█▓▓█▒██▓▓▓██▒█▓▓█
    ▒▒▒▒▒█▓▒▒▓█▓▓▓▓▓▓▓█▓▒▒▓█
    ▒▒▒▒▒█▓▒▒▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▒▒▓█
    ▒▒▒▒▒▒█▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓█
    ▒▒▒▒▒▒▒█▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓█
    ▒▒▒▒▒▒▒█▓▓█▓▓▓▓▓▓█▓▓▓█
    ▒▒▒▒▒▒▒█▓▓██▓▓▓▓▓██▓▓█
    ▒▒▒▒▒▒█▓▓▓▓▒▒█▓█▒▒▓▓▓▓█
    ▒▒▒▒▒█▓▓▒▒▓▒▒███▒▒▓▒▒▓▓█
    ▒▒▒▒▒█▓▓▒▒▓▒▒▒█▒▒▒▓▒▒▓▓█
    ▒▒▒▒▒█▓▓▓▓▓▓▒▒▒▒▒▓▓▓▓▓▓█
    ▒▒▒▒▒▒█▓▓▓▓▓▓███▓▓▓▓▓▓█
    ▒▒▒▒▒▒▒█▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓█
    ▒▒▒▒▒▒█▓▓▓▓▒▒▒▒▒▒▒▓▓▓▓█
    ▒▒▒▒▒█▓▓▓▓▒▒▒▒▒▒▒▒▒▓▓▓▓█
    ▒▒▒▒█▓▓▓█▓▒▒▒▒▒▒▒▒▒▓█▓▓▓█
    ▒▒██▓▓▓█▓▒▒▒██▒██▒▒▒▓█▓▓▓██
    ▒█▓▓▓▓█▓▓▒▒█▓▓█▓▓█▒▒▓▓█▓▓▓▓█
    █▓██▓▓█▓▒▒▒█▓▓▓▓▓█▒▒▒▓█▓▓██▓█
    █▓▓▓▓█▓▓▒▒▒▒█▓▓▓█▒▒▒▒▓▓█▓▓▓▓█
    ▒█▓▓▓█▓▓▒▒▒▒▒█▓█▒▒▒▒▒▓▓█▓▓▓█
    ▒▒████▓▓▒▒▒▒▒▒█▒▒▒▒▒▒▓▓████
    ▒▒▒▒▒█▓▓▓▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▓▓▓█
    ▒▒▒▒▒▒█▓▓▓▒▒▒▒▒▒▒▒▒▓▓▓█
    ▒▒▒▒▒▒█▓▓▓▓▒▒▒▒▒▒▒▓▓▓▓█
    ▒▒▒▒▒▒▒█▓▓▓▓▓█▓█▓▓▓▓▓█
    ▒▒▒▒▒▒▒▒█▓▓▓▓▓█▓▓▓▓▓█
    ▒▒▒▒▒████▓▓▓▓▓█▓▓▓▓▓████
    ▒▒▒▒█▓▓▓▓▓▓▓▓▓█▓▓▓▓▓▓▓▓▓█
    ▒▒▒▒█▓▓▓▓▓▓▓▓█▒█▓▓▓▓▓▓▓▓█

    *•.¸¸¤•-*•.¸¸¤•-*•.¸¸-
    *•.¸¸¤•-*•.¸¸¤•-*•.¸¸
    *•.¸¸¤•-*•.¸¸¤•-*•.¸¸-
    *•.¸¸¤•-*•.¸¸¤•-*•.¸¸
    *•.¸¸¤•-*•.¸¸¤•-*•.¸¸-
    *•.¸¸¤•-*•.¸¸¤•-*•.¸¸
    *•.¸¸¤•-*•.¸¸¤•-*•.¸¸-
    *•.¸¸¤•-*•.¸¸¤•-*•.¸¸
    *•.¸¸¤•-*•.¸¸¤•-*•.¸¸-
    *•.¸¸¤•-*•.¸¸¤•-*•.¸¸
    *•.¸¸¤•-*•.¸¸¤•-*•.¸¸-
    *•.¸¸¤•-*•.¸¸¤•-*•.¸¸
    *•.¸¸¤•-*•.¸¸¤•-*•.¸¸-
    *•.¸¸¤•-*•.¸¸¤•-*•.¸¸
    *•.¸¸¤•-*•.¸¸¤•-*•.¸¸-
    *•.¸¸¤•-*•.¸¸¤•-*•.¸¸
    *•.¸¸¤•-*•.¸¸¤•-*•.¸¸-
    *•.¸¸¤•-*•.¸¸¤•-*•.¸¸

  16. من که کلا تا حالا طرف خامه فرم دادن نرفتم. یه بارم پودر خامه گرفتم که هنوز مونده و استفاده نکردم.
    و چون همیشه به شدت پایه راه حل های تنبلانه هستم، از اون آخری که گفتی استفاده میکنم.
    بازم دستت درد نکنه عزیزم.

  17. فائزه :گفت

    سلام شادی جون
    دست گلت درد نکنه خیلی مطالبت خوبی بود
    راستی من که میخوام خامه درست کنم از سفیده تخم مرغ هم استفاده میکنم بد نمیشه ولی همون خامه تنها خوشمزه تر میشه

  18. جلالی :گفت

    سلام دوست عزیز با یک مطلب جدید در خدمت شما هستم.

  19. آفاق :گفت

    شادی جون خیلی دیر کردیا
    نکنه درگیر خبرهای انتخاباتی و اینایی

  20. گلابتون :گفت

    چه میکنه این تنبلی …… من کلا دور شیرینی هایی که خامه داره خط میکشم !!!!!!!!
    والا به خدا !

  21. ثریا :گفت

    شادی جان من دیروز کیک با خامه درست کردم. وقت داری عکساشو بفرستم و اشکالامو بپرسم؟ اگر داری به آدرسم یه ایمیل بزن.ممنون

  22. lili :گفت

    $$$$_______________________________$$$$$
    __$$$$$$$$*_____________________,,$$$$$$$$*
    ___$$$$$$$$$$,,_______________,,$$$$$$$$$$*
    ____$$$$$$$$$$$$___ ._____.___$$$$$$$$$$$$
    ____$$$$$$$$$$$$$,_›.____.’_,,$$$$$$$$$$$$$
    ____$$$$$$$$$$$$$$,, ‹.__,’_$$$$$$$$$$$$$$$
    ____$$$$$$$$$$$$$$$$.@:.$$$$$$$$$$$$$$$$
    ______***$$$$$$$$$$$@@$$$$$$$$$$$****
    __________,,,__*$$$$$$@.$$$$$$,,,,,,
    _____,,$$$$$$$$$$$$$* @ *$$$$$$$$$$$$,,,
    ____*$$$$$$$$$$$$$*_@@_*$$$$$$$$$$$$$
    ___,,*$$$$$$$$$$$$$__.@.__*$$$$$$$$$$$$$,,
    _,,*___*$$$$$$$$$$$___*___*$$$$$$$$$$*__ *›,,
    *____,,*$$$$$$$$$$_________$$$$$$$$$$*,,____*
    ______,;$*$,$$**’____________**’$$***,,
    ____,;’*___’_.*__________________*___ ‹*,,
    ,,,,.;*____________—____________ _ ____ ‹**,,,,
    *.°
    ?
    …°
    ….O
    …….°o O ° O
    ……………..°
    ………….. °
    …………. O
    ………….o….o°o
    ……………..O….°
    …………o°°O…..o
    ………..O……….O
    …………° o o o O
    ………………….?
    ……………….?
    ……………?
    ………..?
    ……..?
    ….?
    .?
    *?´¨)
    ¸.-´¸.-?´¨) ¸.-?¨
    سلام شادی جون
    مرسی
    بازم ازین ورا بیا

  23. الینا :گفت

    سلام عزیزم
    هم به جوکت خندیدم و هم یه عالمه گریه کردم
    دوستت از راه دور

  24. عمه خانم :گفت

    سلام عزیزم
    چه وبلاگ نازی داری-خیلی خوبه -جدی میگما کفم برید وبهت حسودیم شد
    منم یه نیمچه وبلگی دارم -هرچند زیاد قابل تعریف نیست وبه پای مال شما نمی رسه ولی اگه بهش سر بزنی ومنو راهنمایی کنی خوشحال می شم.من شما رو لینک کردم شما هم منو به اسم عمه خانم لینک کن.دلم می خواد این پیغام شروع یه رابطه دوستانه والبته پایدار باشه اگه قابل می دونی
    خیلی ممنون ودوستتتتت دااااااااااااارم.

    ممنون. منم لینکت کردم

  25. اطلاعات خیلی مفیدی بود ممنونم

  26. silly :گفت

    سلام
    من همشه با این خامه مشگل دارم
    ولی فکککنم دیگه مشگلم حل شد
    خیلی خیلی ممنون
    راستی به منم یه سر بزن خوشحال می شم

پاسخی بگذارید

