بیف استروگانف


قبل از شروع ماجرای آشپزی یه سوال دارم: من وبلاگمو و صفحه ی بلاگفا رو بدون فیلتر شکن نمی تونم باز کنم. دوستایی که تو ایرانید برای شما هم همینطوره؟! این صفحه رو بدون فیلتر شکن می بینید؟!
مواد لازم
گوشت گوساله نیم کیلو
خامه 300 گرم یا کمتر (بسته به ذائقه تون)
پیاز یک عدد
فلفل دلمه ای نصف یک عدد (اختیاری)
قارچ 200 گرم
آرد یک و نیم ق.غ
سیب زمینی برای سرخ کردن
کره یا روغن
نمک و فلفل سیاه
پیاز رو خلالی خورد کرده توی کره یا روغن سرخ کنید در حدی که رنگش کمی برگرده. فلفل دلمه ای و قارچ رو اضافه کنید تا زمانی که سرخ بشن . گوشت رو که به قطعات هشت تا ده سانت در دو سانت برش زدین (تقریباً به بلندی انگشت دست) اضافه کرده و تفت بدین تا رنگش برگرده. آرد رو اضافه کرده و کمی تفت بدین یک لیوان و نیم اب ریخته و بذارید رو شعله ی کم تا آبش تبخیر شه و بپزه. حدود یک ساعت و نیم طول می کشه. خامه رو اضافه کنید و بذارید آب بشه. نمک و فلفل یادتون نره. خامه یکی دو جوش که زد  بردارید. یادتون باشه خامه نباید زیاد بجوشه. روش رو سیب زمینی که خلال نازک کردین و سرخ کردین بریزین و نوش جان کنید.
نکته: اگه موقع سرخ کردن روغن یا کره خیلی کم بود کمی اضافه کنید ولی مواد رو تو روغن یا کره غوطه ور نکنید.
آشپز و عکاس: شادی جان
این نوشته در غذاهای گوشتی ارسال شده و با , , , , , برچسب‌گذاری شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

50 پاسخ برای بیف استروگانف

  1. سامانتا :گفت

    عزیزم من تو ایرانم اما هر دو رو راحت بدون پروکسی میبینم

  2. آفاق :گفت

    شادی جون خوشحالم که اومدی.
    دلم کلی تنگ شده بود.
    بیف استراگانف هم خیلی خوشگل شده.راسی من یه موقع های وقتی بلاگفا یا صفحه وبلاگو باز میکنم منویسه:Service Unavailable
    ولی نسبت به روزای قبل الان بهتره

  3. ويدا :گفت

    سلام
    من تو ايرانم و به راحتي سايتت بي هيچ مشكلي باز ميشه به همراه همه عكسها و تصاوير
    موفق و مويد باشي

  4. منصوره :گفت

    سلام شادی جون
    بیف استروگانف خوش رنگی شده دستت درد نکنه

  5. رز :گفت

    راحت باز میشه عکسها هم دیده میشه اونم تو قلب تهران….

  6. آتی :گفت

    من هم از تهران بدون فیلتر شکن همه چی رو می بینم

  7. به به چه آب و رنگی داره این غذای خوشمزه دستت طلا عزیز
    راستی شادی با اعلام شورای نگهبان تازه این غایله شروع شد چه جور تونستی چیزی بنویسی
    در مورد سوال اولت این که من با adsl هیچ مشگلی ندارم و فیلتر نیست شاید مربوط به اکانتت باشه… با یه اکانت دیگه کانکت شو

    سلام عزیزم. برای جلوگیری از منفجر شدن خشمم بهترین کار در حال حاضر نوشتن تو اینجاست. خودت که می دونی آشپزی مشغله ای یه برای من که ربطی به کار و بارم نداره. اینجا می تونم گاهی نفس بکشم. دیدم دارم خفه می شم اومدم حال و هوایی عوض کنم.
    راستی فکر نمی کنم اعلام شورای نگهبان چیزی رو عوض کنه نه برای معترضین نه برای از دست رفته ها!

  8. نجمه :گفت

    بببببببببببببله. من خیلی راحت وبلاگت رو می بینم.

  9. فائزه... دل نوشته :گفت

    سلام شادی جون
    خیلی عالی بود مثل همیشه
    باید ببخشی که انقدر دیر به دیر میام اینترنت توی شرکت حسابی وضعش خرابه
    در مورد بلاگفا باید بگم بعضی اوقات باز نمیشه نمیدونم مشکل چیه فکر چند وقت دیگه اینم فیلتر کنن

  10. من و گل آقا :گفت

    خيلي راحت سايت خوشل و عكسهاي خوشلترتو مي بينيم

  11. بانو :گفت

    سلام … مدتی وبلاگت رو می خونم.. و همچنین مدتی دنبال دستور پخت بیف بودم…
    ممنون از اینکه دستورش رو اینجا قرار دادی…
    اما یه سوال .. خامه رو که ریختیم توی مواد بعد از جوش خامه رو برداریم؟؟؟… متوجه نشدم اینجا رو می شه یه توضیح بدی… ممنون..

    آره عزیزم. چند تا جوش بذار بزنه. نباید خامه سرد باشه. نباید هم بذاری واسه خئدش بجوشه. تا اب شد و چند تا جوش زد و به خورد مواد رفت کافیه. تو عکس غلظتش معلومه.

  12. گیلدا :گفت

    سلام . خیلی راحت بدون هیچ مشکلی همیشه وبت باز می شه . چه الان چه چند روز پیش…
    غذای جالبیه به نظر خوشمزه می یاد .
    موفق باشی

  13. سارا :گفت

    سلام شادی عزیزم خوبیییییییییییی
    مگه تو ایران نیستی؟
    باز رفتی؟
    حتما خبرم کن
    چرا ایرانم. تهرانم.

  14. عطر مریم :گفت

    سلام شادی جون
    واااااااااااای چه غذای خوش آب و رنگی گذاشتی اینجا
    من هم وبلاگ رو بدون مشکل می بینم

  15. گلابتون :گفت

    سلام شادی خوشگله …..من که تو ایرانم بلاگفا رو راحت باز میکنم … خوبه . به غیر از مواردی که کلا قاطی میکنه .
    چه بیف خوش اب و رنگی هم پخته دخترمون …

  16. منتظر :گفت

    سلام شادی جان
    خوشحالم که شروع به نوشتن کردی من که حالم هنوز بد هست انشالاه حالم بهتر شد از این رسیپی های عالی استفاده کنم

    ممنون گلم یا علی

  17. سلام شادی جونم

    مثل همیشه هم آموزشت و هم عکسهاااااااا بسیار عالی و خوشمزه بودش،دستتتتتتت گلتتتتتتتتت درد نکنه عزیز دلمممممممممم

  18. دختر آبی :گفت

    دیگه همه گفتن که بدون فیلتر شکن باز می شه احساست رو نسبت به آشپزی دوست دارم و از غذاهای خوشمزت هم استفاده می کنم بازم ممنون همیشه شاد باشی

  19. مامان :گفت

    سلام شادی جان من هم وبلاگتو بدون هیچ مشکلی باز می کنم غذا هم که عالی بود و عکسای خوشمزه ش حال و هوای من یکی رو که یه خورده تغییر داد

  20. ثريا :گفت

    شادی جان
    خیلی خوب شد دوباره اومدی. من تو نینی سایت یه پیغام گذاشتتم ازت متشکرم که منو با اون تاپیک آشنا کردی:
    http://ninisite.com/discussion/thread.asp?threadID=5558&PageNumber=716

    منم سایتت رو بدون فیلتر شکن می بینم
    مواظب خودت باش

  21. سمیرا :گفت

    سلام شادی جون
    مرسی از مطالب مفید شما
    اگر ممکن است طرز تهیه جوجه چینی را هم آموزش دهید

  22. شکلات تلخ :گفت

    سلام عزیزم
    آره بدون فیلتر شکن باز میشه

  23. مشاور :گفت

    http://www.drajvadi.blogfa.com/

    اولین وبلاگ مشاوره گروهی تغذیه

  24. میناز :گفت

    سلام شادی جون عالی بیست درجه یک
    فقط عکسهاتو نمیبینم

  25. کویریات :گفت

    سلام شادی جونم. خیلی خوشگل و خوشمزه شده بیف استروگانفت مثل همیشه عالی. اگه بدونی چقدر دلم واسه اینجا تنگ شده بود… خیلی مرسی واسه کامنت… ما هم همین وضع و داریم. دوستامون… دوریم ولی دلمون مدام اونجا… به امید روزهای بهتر…

  26. سرآشپز :گفت

    سلام شادی جون

    آره من که بدون فیلتر شکن میتونم صفحه ات رو ببینم!
    راستی یه پیشنهاد میتونم بدم؟ البته اگه قابل بدونی
    اگه زیر خامه یک لایه سس سفید درست کنی و روش بریزی و بعد روی سس سفید یک لایه خامه بکشی طعمش خیلی بهتر میشه و هم زیادتر میشه
    البته ببخشید فقط یه پیشنهاد بود عزیزم

  27. من چند روزی مسافرت بودم .یکی از غذاهای مورد علاقه من را درست کردیدمرسی .فقط من به جای خامه شیر می ریزم .من مشکلی در باز کردن وبلاگ شما ندارم .

  28. ازاده :گفت

    سلام شادی جان
    منم بدون پراکسی می بینم…

  29. مریم :گفت

    سلام شادی جان
    خوشحالم از اینکه آپ کردی
    منم از تهران بدون فیلتر شکن میبینم. عکسهای خوشگت هم دیده میشه.

  30. شادی جان چطوری چه قدر خوشرنگ در آوردی عالیه

  31. گیلدا :گفت

    با سلام به شما. ازتون یه درخواستی داشتم. می خواستم لطف کنید و دستور یه نوع نان که در اندازه های کوچک بشه تهیه کرد و برای غذای عصرانه استفاده بشه البته روی اونو با مواد دیگه مثل کالباس یا سویس و امثال اینها تزئین می کنم.
    با تشکر از شما

    سلام. من منظورت رو خیلی خوب نفهمیدم. می شه بیشتر و بهتر توضیح بدی؟ اگه بلد باشم حتما دستوری که می خوای می ذارم و اگر بلد نبودم هم شرمنده.

  32. میناز :گفت

    عکسها رو هم دیدم

  33. وای شادی جون خیلی عالی عزیزم تا حالا بیف استروگانف به این خوشگلی و خوش رنگی ندیده بودم خیلی عالی

  34. سلام شادي جون . چه خوب شد برگشتي . مي بوسمت عزيزم . مراقب خودت باش .

  35. زهرا :گفت

    همه جا غم گرفته است، همه جا سوت و کوره

    ولی بیا و بنویس. می دونم نمی شه مثل قبل، دست و دل نمیره ولی بنویس شادی جان. راستی اگر همه چیز ردیف بشه میام ایران به زودی. اگر بشه یه قرار وبلاگی گذاشت، شاید فکر بدی نباشه
    نظرت چیه؟
    مثلا یه قراری که هر کسی یه چیزی درست کنه و جمع بشیم یه جا
    دقت کردی من همیشه نظرای خوب میدماا
    کپی رایتش محفوظ

  36. گیلدا :گفت

    با سلام به شما. می دونی یه جور نون در ضخامت یک یا دو سانت که به قطعات مربع شکل یا دایره بشه تقسیمش کرد که حدوداَ قطر مربعش 8 تا 10 سانت باشه و بشه به عنوان دسر یا عصرانه با موادی مثل کالباس یا گوشت و مانند اینها تزئینش کرد .
    با تشکر از شما. امیدوارم همواره موفق باشی

    من دستوری برای این نون ندارم ولی چیزی که شما می گید همون کاناپه ایتالیایی هست که اونها روی نون تست که یا با قالب گرد برش می زنن و یا به شکلی که می خوان می برن و گاهی کمی کره می مالن و یا برشته می کنن و یا نمی کنن و روش مواد غذایی مثل کالباس و تن ماهی و پنیر و…. می ذارن .
    می تونین شما هم از نون تست یا باگت که به اندازه های دلخواهتون برش زدین استفاده کنید.

  37. sam :گفت

    سلام خوبی وبلاگ خیلی خیلی باحالیه
    دوست دارم با هم تبادل لینک کنیم اگه دوست داشتی منو به اسم (اطلاعات در بارهی همه چیز)لینک کن
    من تو وبلاگم تبلیغات مجانی گذاشته ام زود بیا

  38. گیلدا :گفت

    سلام . ممنون از راهنماییتون .

  39. شادي جون من ايرانم . وبلاگت راحت باز ميشه .

  40. زهره :گفت

    سلام شادی جون خوبی؟
    مدتها بود نیومده بودم
    آخه دی به دیر آپ میکدی
    این غذا نگش میگه توش رب یختی آره؟

    مرسی. نه عزیزم رب نداره. دستورشو ببین.

  41. زهره :گفت

    میبخشی من کلید «ر» ام خراب شده منظورم رنگ غذات بود
    واسه تابستون دستورر بستنی میخااااام میزاری؟ازین شکلاتیا

    خواهش می کنم.من بستنی رو آماده می خرم. کلا هر چیزی که آماده اش باشه مثل پنیر و بستنی و خمیر! می خرم آماده. درست نمی کنم. به زحمتش نمی ارزه با این کمر دردی که دارم.

  42. سلام شادی خانم من برگشتم با یک متن جدید و غیبتی طولانی درسهام وقتمو خیلی گرفته بود
    راستی من دنبال دستور پخت کیک آلبالو هستم یک بار درست کردم اما دستورشو گم کردم کیک خشمزه ای میشه البته نتونستم تو نت دستورشو پیدا کنم یا اگر که بود خیلی متفاوت بود با کیک اسفنجی درست میشد
    اگه بتونید کمکم کنید ممنون میشم
    موفق پیروز و شاد باشی شادی
    سلام. من تا حالا کیک آلبالو نپختم. اگه دستوری یافتم می ذارم حتما.

  43. نگین :گفت

    شادی جون منم راحت می بینم.

  44. لی لی :گفت

    شادی خانم سلام

    آفرین به این همه ذوق . من چند تا از دستورهای غذایی تون رو اجرا کرد م و خیلی خوشمزه شدند . موفق باشید
    درضمن سایتتون راحت دیده می شه .

  45. پیمان :گفت

    والا تا جایی که ما یادمون میاد بیفستروگانوف پیاز اونم از نوع داغ نداشته! این چیزی که شما درست کردین یحتمل یه چیز دیگه اس!!

    متدهای آشپزی فرق داره گویا!!!!! چند مدل دستور پخت بیف استروگانف هست که شما می تونید انتخاب کنید با پیاز یا بی پیاز!!!! دیگه به ذائقه آدم بستگی داره.

  46. مهناز :گفت

    سلام شادی خانم واقعن احسنت به این همه ذوق وبلاگ بسیاربسیار پر محتوایی دارید من که اکثرا غذاهام رو از وبلاگ شما انتخاب می کنم و می رم خونه درست می کنم البته خیلی هاشو نمی تونم یا وقت ندارم در هر صورت موفق و شاد و سلامت باشی عزیزم

  47. روناک :گفت

    سلام شادی عزیز .دو تا سوال دارم .داخل بیف از سس سفید استفاده نمیشه؟میشه به جای گوشت با مرغ هم اونو درست کرد یا نه ؟البته میدونم اصلش با گوشت گوساله هست.تا حالا خودت با مرغ امتحان نکردی؟راستی هروقت بخوام زندگی رو حس کنم و حال و هوام عوض بشه اینجا میام، دستت درد نکنه،همه چیز خوبه…
    بیف استراگانف چند جور درست می شه. بعضی ها سس سفید هم می زنن. بعضی ها فقط خامه. بعضی ها فقط سس. بعضی هم هر دو که گفتم دیگه. بعله با مر هم می شه اما کمی جزییاتش فرق داره تو تایپک نی نی سایتی ها هست که قبلا تو یکی از پست هام معرفی کردم. یکی از پست های بعد از اردیبهشت ماه بود. نمی دونم کدوم متاسفانه. باید بگردی پیدا کن. اونجا سرچ کنی می یابی. من تا حالا با مر نپختم.
    مرسی از محبتت عزیزم.

  48. محبوبه :گفت

    با سلام
    سایت جدید مبارک.آخه من RSS Reader دارم و صفحه رو کامل خیلی وقته باز نکردم.واقعا قشنگ و جالبه.مخصوصا اون رنگ سبز بهاری که بالای صفحه است.من تو ایرانم.بدون پروکسی هم سایت رو باز کردم.از دستورات جالبتون ممنون.بابا یه کم کم کار شدید ها……….

  49. شیدا :گفت

    سلام من بدون فیلتر شکن میرم
    خیلی وبلاگ خوبیه ممنون

  50. معده هستم :گفت

    ميشه طرز تهيه چند تا غذاي كره ياد بدي شادي جون

پاسخی بگذارید

