کتلت گوشت


مواد لازم
گوشت چرخ کرده 300 گرم
سیب زمینی 2 تا متوسط
پیاز یکی متوسط
نمک و فلفل
روغن
سیب زمینی و پیاز رو رنده ی ریز کنید. گوشت و نمک و فلفل اضافه کرده و خوب ورز بدین تا چسبنده بشه. روغن رو تو ماهیتابه داغ کنید. از مایه گلوله هایی کوچیکتر از نارنگی (یا هم اندازه) برداشته و تو دست فرم بدین و بذارین تو روغن. برای اینکه مایه به دستتون نچسبه یه کاسه آب کنار دستتون بذارین و هر دفعه که می خواین مایه رو تو دست فرم بدین دستتون رو به آب بزنید. شعله کم کنید تا مغز پخت بشه، بعد ملایمش کنید. یک طرفش که سرخ شد با کمک کفگیر برگردونید. طرف دیگه هم که سرخ شد نوش جان کنید.
نکته: بعضی ها تو کتلت برای چسبندگی بیشتر تخم مرغ هم می زنن. اگه خوب ورز بدین نیازی به تخم مرغ نیست. ولی بازم آشپزخونه ی خودتونه و صاحب اختیارین چه با تخم مرغ چه بی تخم مرغ!
کتلت زن و عکاس: آشپز جان مدرن
این نوشته در کوکو و کتلت ارسال شده و با , , برچسب‌گذاری شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

34 پاسخ برای کتلت گوشت

  1. رویا :گفت

    سلام شادی خانوم .فقط استاد آشپزی مثل شما می تونه بدون تخم مرغ کتلت هایی درست کنه که وا نره .

    مرسی رویا جونم. خجالت زده ام می کنی

  2. نازنین :گفت

    سلام خانومی
    سیب زمینی ها خام باید باشه یا اب پز ؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    سلام. خام باشه

  3. ازاده :گفت

    سلام شادی جان چند وقت بود بهت سرنزده بودم . سایتت قشنگ شده … مبارک !

  4. آيدا :گفت

    سلام سلام 200 تا سلام شادي جون
    تبررررريك خيلي قشنگ شده اينجا.. آدم دلش باز ميشه اينجا با اون هدر خوش رنگُ تر و تميز خيلي هم مرتبِ وبلاگت، بس كه قشنگه شده اينجا اينگار كه سايته نه وبلاگ..
    شادي داري عكاس حرفه اي مي شيا با اين عكساي قشنگي كه مي گيري
    الان اومدم آپ ديت كنم ديدم باز اين ميهن بلاگ قَ تِ ، اينجوري ادامه پيدا كنه منم كه بايد بيام بلاگفا!
    سلامت و شاد باشي.
    آيدا

    ممنون آیدا جون. بدمون نمی آد تو رو هم بندازیم تو مخمصه بلاگفا!!!!!!!!!

  5. زهرا :گفت

    دارم میام
    کارم درست شد، بلیط ها هم اوکی
    چمدون ها بسته
    زهرا پر از استرس
    به امید دیدار
    بای
    منتظرم. سفر خوش

  6. gallery :گفت

    سلام
    » گالری مد و فشن » مایل به تبادل لینک با شماست. لطفا در صورت تمایل بفرمایید تا تبادل لینک انجام شود.
    با تشکر

  7. فرناز :گفت

    سلام
    مثل همیشه خوشگل و خوش آب ورنگ

  8. من معمولا یکی دو تا هویج هم اضافه می کنم! طعمش را لذیذتر می کند!

    منم دوست دارم ولی همسر جان نه!

  9. آفاق :گفت

    عکسات مثل همیشه دلربا . و دستپختت عالی
    من امروز کتلت ساختم. و در یک حرکت ابتکاری بجای سیب زمینی بادمجون اضافه کردم. با حال شدا.

    چه باحال. بادمجون خام بود؟ خوب شد؟

  10. اعظم :گفت

    قالب جدید مبارک ممنون از همه تلاشهات و غذاها و نکته های خوب آموزشی ات

    مرسی عزیزم

  11. هدی :گفت

    سلام!
    بالاخره من یه جا یه کتلت دیدم که با سیب زمینی خام درست می کنن! آخه معمولاً جنوبی ها اینجوری کتلت درست می کنن و تخم مرغ هم نمی زنن و من تو تهران کمتر دیدم کسی اینجوری درست کنه.
    راستی مامان من گاهی بهش سبزیجات معطر مثل ترخون هم می زنه که خیلی خوشمزه ش می کنه… (البته جسارت نباشه)

    فکر کنم با ترخون عالی بشه.

  12. نهال :گفت

    سلام شادی جون . کتلتهای من خیلی اب می اندازه و بدون تخم مرغ هم اصلاَ نمیشه. میشه راهنماییم کنید؟

    راستی خیلی از عکسهای دشت هویج ممنون عالی بود برنامه گذاشتیم با همسرم بریم .راستی ماشین رو کجا باید پارک کرد؟

    اول پیاز رو رنده کن . ده دقیقه ای بذار یخچال آب می ندازه. آبش رو بریز دور و کمی هم فشارش بده که آب نداشته باشه. بعد بقیه ی عملیات پخت و پز رو انجام بده. خوب هم ورز بده ها. فکر کنم اینجوری درست بشه.
    همون پایین توی ده باید پارک کنی. از اهالی بپرسید. ما که نمی دونم راننده مون کجا پارک کرد. ما رفتیم بالا و اون موند پایین.

  13. نغمه بهاری :گفت

    سلام شادی جونم کاش زودتر میرفتی دشت هویج و اینجا رو زودتر سرسبز میکردی

  14. سلام شادی خانم گل !
    خوبی ، ممنون از کتلت خوشمزه ، دستت درد نکنه.
    قالب جدید مبارک باشه ، خیلس خوشگله عزیزم.
    موفق باشی

  15. روناک :گفت

    سلام شادی خانوم خوبی ؟باسلیقه و خوشگل.دو روزه با شما آشنام.کاش زودتر می شد، فوق العاده ای.آره منم کتلت با سیب زمینی خام درست میکنم. مغز پخت میشه خوب با شعله کم.دوست دارم.

  16. گلابتون :گفت

    سلام شادی عزیزم .
    هم سیب زمینی خام و هم نزدن تخم مرغ همیشه پوست منو کنده !!! یکی دوبار امتحان کردم . اذیت شدم . شنیدم که سیب زمینی خام روغن کمتری مصرف میکنه . من که هنوز موفق نشدم .
    شما که هنرمندی . احتمالا قلق داره !

  17. صوری :گفت

    سلام ….
    آشپزخونه نو مبارکه …خیلی خوشگل و دلبازه …دنج دنج

    غذا هم که مثل همیشه حرف نداره
    قربانت بووووس

  18. آفاق :گفت

    سلام علیکم
    آره بادمجون خام رو با پوست ریختم تو غذاساز به همراه گوشت.
    نسبتا» خوب شد و متفاوت

  19. نجما :گفت

    واییییییییییییییییییی چه خوشمل شده اینجا
    ببخشید سلام!!!
    خوبی فرشته شادی؟؟؟می شه خونه جدیدمون رو پر از شادی کنی؟

    http://mamisite.com/forum/index.php

  20. تزيينش عاليه .
    هميشه از كتلت درست كردن مي ترسم . يه تيكه مي ندازم من .

  21. ثريا :گفت

    شادي جان
    با اجازت رفتم يه نظر هم تو وبلاگ همسرت گذاشتم!

  22. عطر مریم :گفت

    آخی چقدر خوشگل شده
    خیلی خوش سلیقه ای شادی جون

  23. کویریات :گفت

    چه راحت و آسون و چه خوشگل شده… دست شادی جون درد نکنه

  24. سلام شادی جون به به قالب نو مبارک وای عجب کتلت های خوشگل و مطمئنا خوشمزه ای دستت درد نکنه منم کتلتامو همین جوری بدون تخم مرغ درست میکنم ممنون

  25. سرآشپز :گفت

    سلام شادی جون -خوبی؟

    به به عجب کتلتایی!!!!

    بدوم تخم مرغ تقریبا شبیه به کباب تابه ای میشه درسته؟

    راستی شادی جون چرا دیگه بهم سر نمیزنی؟

    منتظرتم عزیزم
    نه به خاطر سیب زمینی طعمش فرق داره. خیلی خوب می شه. من سر زدم . نتونستم پغام بذارم. باز نمی شد صفحه ی پیغام گیره!

  26. آفاق :گفت

    شادی جون باخره ما دوس داریم اساتید به ما هم نظری بیفکنند. منتظر نظر شادی جون گل و ناز پاچه خواری نبودا

  27. زهرا :گفت

    چند روزه که رسیدم
    بهت زنگ می زنم تا قرار بزاریم با هم

  28. سلام. ممنون از وبلاگ خوبتون با غذاهای خوشمزه اتون.
    من یه سوال بی ربط به این پست دارم. با اجازه!
    من کانادا زندگی میکنم و وقتی خامه فرم گرفته میخرم(تنها مدل خامه ای که دیدم) فوق العاده شیرینه. یعنی شیرینیش به حدی زیاده که دل آدم رو میزنه!! میشه راهنماییم کنین که من چطوری میتونم از شیرینی خامه فرم گرفته کم کنم؟ مرسی عزیزم
    سلام. مرسی از لطفت. من واقعا جواب سوالت رو نمی دونم. چون تا حالا از این خامه ها که می گ ندیدم. یه نگاهی به پستی که درباره خامه فرم گرفته گذاشتم بنداز شاید به دردت بخوره.

  29. نازنين خانوم! :گفت

    سلام شادي جون
    خيلي وقت بود اينجا سر نزده بودم. خيلي وقت كه ميگم ، فك كنم 1 ماه ميشه يا كمي بيشتر
    خيلي وبلاگت خوشگل شده. ماه شده. هميشه كارات بيسته عزيزم. واقعا اين تغيير قالب خيلي به ميز آشپزخونه مياد. آدم دلش باز ميشه اينجا كه مياد
    بهت تبريك ميگ عزيزم. واقعا خوش سليقه اي!
    راستي خيلي دلم دشت هويج خواست! اگه بازم رفتين ، جاي ما رو كه دور هستيم خالي كن
    هميشه شاد باشي شادي جونم

  30. نارگل :گفت

    سلام شادی جونم. من عاشق کتلتم. ولی تاحالا کتلت بدون تخم مرغ درست نکردم. این دفه خواستم به روش تو درست کنم. ولی هرچی ورزش دادم چسبندگی پیدا نکرد. البته من سیب زمینی و پیاز رو تو غذاساز ریخته بودم و رنده نکردم. شاید به خاطر همون باشه؟
    کتلت بدون تخم مرغ از تخم مرغ دار طعمش بهتره؟

    سلام. آره عزیزم. طعمش بهتره. البته به نظر من. نمی دونم چرا چسبنده نشده مایه ات. شاید گوشتت خیلی خشک و بی چربی بوده. البته رنده کردن با رنده ی ریز دستی هم می تونه موثر باشه. دفعه بعد با رنده امتحان کن ببین چی می شه.

  31. مهدي :گفت

    من شما را لينك كردم دوست گرامي ممنون ميشم به وبلاگم نظر بندازي!!!

  32. زهره :گفت

    سلام .کتلت گوشت را طبق دستور شما درست کردم.خیلی خوب شد.بعد از این طبق روش شما درست می کنم.خیلی ممنون از آموزش تون.

  33. نارگل :گفت

    سلام شادی جونم. خوشحالم که بهتری. ایندفه به توصیه تو پیاز و سیب زمینی رو با رنده ریز رنده کردم و با گوشت ورز دادم و دیگه تخم مرغ نزدم. طعمش فوق العاده شد. حالا که فکرشو می کنم می بینم تا حالا که کتلتهای تخم مرغ دار می خوردم نصف عمرم بر باد بوده!
    این سری می خوام از رو دستورت ته چین درست کنم.

    نوش جان!

  34. روژان :گفت

    سلام
    -این کتلت هایی که شما درست کرده اید مزه کوشت را فوق العاده قابل حس می کند من یکی دو پیشنهاد دارم که کتلتتان را بتوانید به شیوه های دیگری هم درست کنید:
    1- کمی شنبلیله خشک را به خمیر کتلتت اضافه کنید تا بو و طعم فوق العاده جدید و دوست داشتنی را حس کنید.
    2- می شود سیب زمینی ها را اب پز کرد .انوقت کتلتها نرم تر میشوند اما در عوض کمی از طعم گوشت را می گیرند. (ترکیب 50 در صد سیب زمینی خام با 50درصد سیب زمینی اب پز هم به امتحانش می ارزد.)
    3- روش دیگری هم وجود دارد که کتلت خوش مزه ای از اب در می اورد . به جای سیب زمینی نخود خیس خورده را چرخ کرده و به خمیر کتلتتان اضافه کنید.
    4- راستی هویج پخته شده را هم می توانید رنده کنید و در خمیر بریزید (این کار را برای کسانی که از طعم شیرین خاطره خوشی ندارند توصیه نمیکنم)
    ممنون از وب خوش مزه تان، شاد باشید

پاسخی بگذارید

