کیک پرنسس کیک تولدی برای دختر خانم ها!


اگه یادتون باشه این کیک رو برا تولد برادرزاده ی عزیزم یاسمن جون درست کردم. من برای درست کردن این کیک از کیک اسفنجی استفاده کردم. به این صورت که نصف مایه کیک رو ریختم توی قالبی که وسطش سوراخه و نصفش رو توی یه قالب ساده ی گرد که قطرش با قطر قالب سوراخ دار یکی بود.
بعد از آماده شدن کیک سوراخ دار از وسط با چاقوی بزرگ اره ای برشش زدم  و کمی با آب کمپوت آناناس دو طرف کیک برش خورده رو خیس کردم و بعد روش خامه ی فرم گرفته مالیدم و گردو خورد شده و موز خورد شده و کمپوت آناناس خورد شده گذاشتم. روی نیمه بالایی فقط خامه مالیدم. بعد دو تا نیمه رو روی هم گذاشتم.
در مورد کیکی که تو قالب ساده درست کرده بودم  هم همین کار رو کردم. بعد روی کیکی رو که تو قالب گرد ساده بود قسمت های پف کرده اش رو با چاقو اره ای بزرگ بریدم تا صاف بشه و روش شربت کمپوت آناناس و خامه و موز و گردو و آناناس گذاشته و زیر کیک سوراخ دارم رو هم خامه مالی کرده و روهم گذاشتم. این از سوار کردن دامن خانم پرنسس.
یادتون باشه شربت کمپوت آناناس یا شربتی که خودتون درست کردین یا آبمیوه که می تونید روی کیک بدین رو انقدر نریزین که کیک خیس بشه. باید کمی یعنی در حدی که کیک بگی نگی نمناک بشه با قلم مو بزنید دو طرفی که می خواید خامه مالی کنید و به هم بچسبونید.
روی این دامن رو یک لایه نازک خامه بمالید و بذارید حداقل یک ساعتی بمونه تو یخچال تا طعم بگیره. من یک شب گذاشتم موند و روش رو با پلاستیک تمیز پوشوندم.
بعد برای تزیین روش برای صاف کردن خامه کاردک یا چاقو بلند رو برداری، یه پارچ آب گرم با یه دستمال تمیز آماده کنید. هر بار که خامه رو رو کیک می مالید بعدش چاقو رو رو کنید تو آب و با دستمال سریع خشک کنید و روی کیک رو صاف کنید. هر بار که ناصافی روی کیک ایجاد شد با کمک چاقو صاف کنید. اینم بگم که این کا رو زیاد لفت ندین چون خامه آب می شه.
طرز خامه مالی روی کیک رو توی این فیلمی که لینکش رو براتون گذاشتم ببینید. البته این خامه رو صاف نکرده و فرم داده بهش که اینم می تونه یه مدل تزیین باشه که از صاف کردن خامه راحت تره.
لینک ویدئوی درست کردن کیک پرنسس
در مورد گذاشتن عروسک باربی توی کیک: من پاهاش رو در آوردم و با نخ دو تا سیخ چوبی بستم بهش به جای پا و دورش رو تا زیر بغل که خامه مالی شده محکم سلفون پیچیدم. و فرو کردم توی کیک که سر سیخ چوبی می ره توی کیک زیری. برای ثابت نگه داشتن باربی و کج و کوله نشدنش از خورده کیک و خامه استفاده کرده و توی سوراخ وط کسک رو باهاش پر کرده و عروسک رو ثابت کنید.
بعد از اینکه خامه سفید رو روی دامن پرنس صاف کردین. بذارین یخچال و کمی از خامه رو با رنگ خوراکی قاطی کرده و باهاش روی تن و دامن پرنس هر مدلی دوست دارین شکوفه بزنین.
توجه داشته باشین که الان تابستونه و خامه خیلی زود آب می شه. باید سرعت عمل داشته باشین. اگه ندارین بذارین زمستون این کیک رو درست کنید! هر وقت دیدن خامه شل داره می شه بذارین یخچال تا خودشو بگیره. کیک رو هم بذارین یخچال.
البته همونطور که می بینید بنده یه تِک و بدن یخچال گذاشتن کیک رو درست کردم و خامه ام کمی از ریخت افتاد ولی شما اگه مثل من عجول نیستین این کار رو نکنید.
و اما…..
این فیلمی که لینکش رو گذاشتم خیلی خوب توضیح داده چطوری از این کیکای پرنسس درست کنیم. خودمم با دیدن این فیلم به صرافت درست کردن این کیک افتادم وگرنه منو چه به این کارا!!!!!!
ببینید و یاد بگیرید. فقط این از قالب سوراخ دار استفاده نکرده و من که خیلی خلاقم! استفاده کردم.
برای کاکائویی کردن کیکتون دو قاشق از آردش کم کنید و به جاش پودر کاکائو بریزید.
برای دیدن طرز تهیه کیک اسفنجی اینجا و برای دیدن طرز تهیه خامه فرم گرفته اینجا کلیک کنید.
برای دیدن ویدئوی درست کردن کیک پرنسس  اینجا کلیک کنید.
کیک پرنسس درست کن: شادی جون!
این نوشته در کیک های متفاوت, کیک های شیرین, تزئین کیک ارسال شده و با , , , برچسب‌گذاری شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

28 پاسخ برای کیک پرنسس کیک تولدی برای دختر خانم ها!

  1. مهسا :گفت

    سلام. خسته نباشین.
    من 18 سالمه ولی زیاد آشپزی بلد نیستم.
    پیدا کردن میز آشپزی شما رو به فال نیک میگیرم
    غذاهای شمالی هم بلدین؟

  2. دختر آبی :گفت

    مرسی شادی جونم کیک عالیه

  3. افکار :گفت

    سلام عزیزم
    دستت درد نکنه چه خوشمزه شده این کیک..مرسی
    خوشحال می شم به من سر بزنی
    من شما رو با عنوان وب خوشمزتون لینک کردم
    خوشحال می شم شما هم…
    وب من ربطی به آشپزی نداره اما آشپزی رو خیلی دوست دارم
    البته چندتا پست درمورد آشپزی دارم!
    با چندتا از دوستای آشپزم هم تبادل لینک کردم
    حتما پیشم بیا..خوشحالم می کنی

    آموزش زبان انگلیسی – English Center

  4. آفاق :گفت

    شادی جون واقعا» هنر و حوصله به خرج دادی.
    از آدم عجولی مثل من به کیک اجازه پختن نمیده بر نمی یاد.
    وای یاسمن جون چقد به عمه شادی جونش می باله.

  5. دوست خوبم شادی خانوم .خیلی با حوصله وعشق کار کردید .ممنون که ریزه کاریها را برایمون توضیح دادید .

  6. ترلان :گفت

    سلام شادی جون
    راستش همون موقع که پست تولد یاسمن جون رو گذاشته بودی هوس کردم درست کنم. آخه منم یه خواهر زاده دارم 8 سالشه و عاشق باربی!!!
    ولی حالا که فیلمشم دیدم (خدایی خیلی واضح و عالی توضیح داده، خدا پدر این خانومو بیامرزه ) دیگه انشالله حتماَ درست می کنم. ولی به قول شما گفتنی وقتی هوا یه کم خنک تر شه… و اگه درس کردم حتماَ عکسشم واست میفرستم.

  7. منصوره :گفت

    سلام
    تزیین قشنگی شده دستتون درد نکنه

  8. عطر مریم :گفت

    وااای شادی جون چقدر وقت و حوصله می خواد و البته به نظرم مهارت
    ولی خیلی خوشگل میشه
    این فیلمه هم خیلی جذاب بود.
    من فیلم کیک های دیگش رو هم دیدم
    خیلی هیجان انگیز بود.
    مرسی

  9. نجمه :گفت

    مرسی شادی جون
    منم راستش به صرافت درست کردنش افتادم بدجور

  10. سلام شادی جون
    مرسی که همه فوت و فن رو بهمون میگی و یاد میدی

  11. مامان :گفت

    سلام شادی جان تو یه رستوران یه غذایی خوردم به اسم گولاش مال کشور آلمان یا مجارستان درست نفهمیدم ولی عالی بود خیلی هم به ذائقه ما ایرانیا نزدیک بود شما دستور پختش رو می دونی؟

  12. گلابتون :گفت

    عمرا بتونم همچین چیزی از آب در بیارم !!!! من توی یه کیک یا دسر ساده واسه جشن دونفره سالگردمون موندم !!!!!

  13. نجمه :گفت

    راستی شادی جون مشکل من تو درست کردن این کیک اینه که چه جوری بعد از تزیین ظرفش رو عوض کنم؟ آیا باید از اول تو همون ظرف سرو تزیین بشه؟؟؟

    تو هون ظرفی که می خوای سرو کنی. زیر کیک از اطافش نوارهای باریک کاغذی گذاشته و خامه که مالیدم می کشیم بیرون و بعد دور کیک شکوفه می زنیم. تو فیلمی که لینکش رو گذاشتم کامل توضیح داده.

  14. سلام شادی جون. خیلی هنرمندی خانم. راستی دیگه سراغ من نیومدی بهم سر بزن اگه میتونی تو وبلاگت هم به من لینک بده.ممنون

  15. سلا م شادی جون ایول خانم کیک پرنسس پز دست گلت درد نکنه عزیزم

  16. رها0ستایش) :گفت

    خوشبحال یاسمن جون با این عمه هنرمندش

    منم طبق معمول دلم خواستاخه خیلی خوشمزه است

  17. lili :گفت

    سلام
    شکل کیکت دهنمو آب انداخت،
    ولی سخته
    منم که تنبل……….

  18. روناک :گفت

    سلام شادی جون دستت درد نکنه، عالی شده، خیلی خانمی. عاشقو شادو پر انرژی باشی مثل همیشه

  19. آفاق :گفت

    ای شادی جون
    ای دیر به دیر آپ کن
    پس کجایی؟ چرا نمیایی؟
    1000000 بار سر زدم. پست جدید نذاشتی.

  20. candle :گفت

    عالي بود .

    ايشالا هميشه تو شاديها باشي ، تو جشن ها ، تو لذت ها …

  21. ترنج :گفت

    سلام خانومی .بسیار عالی است .جقدر قالب جدید وبلاگت قشنگه .به کی دادی طراحی کرده ؟ وقت کردی یه سری به من بزن تازه شروع کردم برای نوشتن . اگر دوست داشتی و اجازه بدی در بخش پیوندها اسم بالگت رو بنویسم.

  22. ترنج :گفت

    ببخشید کلمه وبلاگ رو اشتباه نوشتم.

  23. کجاییییییییییییییییییییییییییییییییی شادی جون سر نمیزنی عزیزم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/

  24. مهناز :گفت

    سلام عزیزم وبلاگت قشنگه
    نکنی یک وقت پاکش کنی که من به Favorit هام ادش كردم
    نبينم يك وقت نا اميدي
    آشپزي كار قشنگيه مخصوصاً اگه واسه كسي كه دوستش داري آشپزي كني
    من تو خونه متهمم به آشپزي بد
    بگذار از تو ياد بگيرم
    مرسي

  25. یاسی :گفت

    شادی جون تو دیگه کی هستی
    خیلی هنرمندی

  26. هانیه :گفت

    خیلی خوشگله شادی جون، دستت درد نکنه

بیان دیدگاه