لازانیای من و همسری و …. معرفی می کنم: قلی جون بچه ی یکی یه دونه ی ما!!!!


دو سال پیش خدا روز تولد من این قلی جون رو به صورت کادو شده از طرف یکی از دوستام به من و همسری داد. خلاصه از اون روز ما دارای فرزندی قلی نام شدیم که خیلی نو بود و حالا یه کمی کهنه شده!!!!
این قلی جون جونی رو اعظم جونم که دخترعموی جان منه خیلی دوست داره. دفعه ی پیش که با هم حرف می زدیم گفت عکس قلی رو بذار تو وبلاگت. منم گفتم چشم تو پست بعدی می ذارم. خلاصه دیدم  خوبه چون قلی لازانیا زیاد دوست داره این عکسش رو که با لازانیاست بذارم و اسم این لازانیا رو بذارم لازانیای قلی جون.
البته بگم که این قلی خیلی مورد توجه پدر جانشه و هر وقت من می ندازمش تو بغل همسری شوتش می کنه به دیوار. احتمالا همسری فکر می کنه این کار هم برای تخلیه روانی خودش خوبه هم تخلیه روانی قلی!!!!! شایدم داره تمرین بچه داری می کنه واسه بعدی ها! خلاصه محبت این پدر به این پسر تمومی نداره. از کجاش بگم براتون.
حالا هم مدتی یه قلی جون در گوشه ای خاک می خوره و من وقت نمی کنم براش قصه بگم و باهاش حرف بزنم. راستش اگرم وقت کنم زیاد حوصله اش رو ندارم. در نتیجه. هر وقت اعظم جون دور و بر خونه ی ما پیداش بشه اون روز قلی جشن می گیره، چون بعد از مدتها یکی بغلش می کنه و باهاش حرف می زنه و بالا پایین می ندازدش!!!!
اینم عکسای پرسنلی قلی جون برای اعظم جون و اهالی این وبلاگ + دستور لازانیا!
و اما لازانیای خانوادگی ما:
مواد لازم
لازانیا یک بسته
گوشت چرخ کرده ۴۰۰-۵۰۰ گرم
پیاز یک دونه
فلفل دلمه ای نصف یک دونه
قارچ هر چقدر دوست دارین
نخودسبز و ذرت پخته به دلخواه
رب یکی دو قاشق
سس سفید در حدی که هر ردیف لازنیا سه چهار قاشق بریزین. حدوداً می شه نصف لیوان
نمک و فلفل و ادویه مورد علاقه تون
پنیر پیتزا
روغن
روغن رو توی تابه داغ کنید. پیاز رو خورد و باهاش سرخ کنید. فلفل دلمه ای رو خورد کرده و ریخته و کمی تفت بدین. گوشت چرخ کرده رو بریزین و تفت بدین تا رنگش کامل برگرده. رب اضافه کرده و بازم تفت بدین.
در این حین اگه قلی اذیت می کرد و مامان مامان راه انداخته بود در راستای حمایت از حقوق کودکان یه دونه بزنین تو سرش و شوتش کنید به دیوار آشپزخونه!!!
بعد ادویه ها و نمک و فلفل رو بریزید و نصف لیوان آب اضافه کرده و بذارین رو شعله کم بپزه تا جایی که آبش کاملاً کشیده بشه (قلی رو نمی گم ها!!!)
قارچ رو جدا سرخ کنید.
توی یه قابلمه بزرگ آب بریزین و بذارین جوش بیاد. کمی نمک و روغن اضافه کنید. لازانیا ها رو دونه دونه و به صورت متقاطع بندازین تو آب. بذارین به مدتی که روی بسته لازانیا نوشته توی آب بجوشه و بعضی وقتا با چنگال بلند ورق های لازانیا رو تکون بدین که به هم نچسبه. بعد با آب ولرم آبکش کنید.
کف یه ظرف نسوز رو کمی چرب کنید. یه لایه لازانیا بذارید. روش مایه ی گوشتی رو بریزین و روش نخود سبز و ذرت و قارچ رو بریزین. روش کمی سس سفید بریزین و بعد لایه بعدی رو بذارین. همینطور ادامه بدین تا ردیف آخر.

روی همه ی اینا پنیر رو بریزین.
بذارین تو فر با حرارت ۱۸۰ درجه تا یک ساعت بمونه. با ماکروفر هم با درجه متوسط فکر کنم نیم ساعت کافی باشه ولی بازم خودتون سر بزنید، دقیق نمی دونم.
در ضمن سعی کنید روی لازانیاتون مثل مال من زیادی برشته نشه!!!!
نوش جان.
قلی جان ما هم از اون طرف خونه داره داد می زنه از طرف منم بگو نوش جان.
نوش جان: اینم از طرف قلی جان.
دستپخت و عکس: مامان قلی!
این نوشته در پاستاها و لازانیا ارسال شده و با , , , , , , , برچسب‌گذاری شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

31 پاسخ برای لازانیای من و همسری و …. معرفی می کنم: قلی جون بچه ی یکی یه دونه ی ما!!!!

  1. مرجان :گفت

    الهی . قربونه قلیه خوشگلت برم من .
    منم قلی دارم ومنهتا واسه من دوتا هستن و واقعی

  2. مهسا :گفت

    سلام!
    من از خواننده های جدید وبلاگت هستم و واقعا باید بگم که وبلاگ فوق العاده ای داری.
    راستش من باید یه اعترافی بکنم که زیاد آشپزی بلد نیستم و شاید قبل از خوندن وبلاگت زیاد هم علاقه ای نداشتم
    میخوام ازت خواهش کنم که اگه امکان داره بهم بگی که برای اینکه به خانواده ثابت کنم که منم می تونم غذای خوشمزه درست کنم از کدوم دستور غذات برای اولین بار استفاده کنم. ممنون میشم

    چی بگم والله. انقدر اینجا غذا هست که خودمم یادم نیست ولی اکثر غذاها ساده هستن. اول ببین می خوای پلو غذای گوشتی یا گیاهی ا پاستا یا….چی بذاری؟ بعد تو آرشیو دسته بندی شده یه نگاهی بنداز.

  3. سیمین :گفت

    خیلی بانمکی

    یک کمی هم از خودت بنویس

  4. پریسا :گفت

    اMamnoun az ghazaye khoubetoun. Ye soal dashtam va oon inke shoma midounid ke aya mishe lazania ro dar ghesmate grill ferhaye barghi dorost kard?
    Mamnounam

    سلام عزیزم. من واقعا جواب این سوال رو نمی دونم. تا حالا با فر برقی کار نکردم. شرمنده.

  5. تا باشه از این قلی ها باشه … ما هم از این بچه ها زیاد داریم : مایکل ، فریدون ، فریبرز …. ماشاا… پسر زا هم هستم !!!!

    شادی … دیگه دوستم نداری انگاری !

  6. سلام مامان قلی میگم تا خدا ذده از این قلی های بی دردسر کم خرج بده
    دستت درد نکنه من عاشق لازانیام

  7. آفاق :گفت

    سلام شادی جون
    به به عجب قلی خوشگلی داری. بچه های ما اسمشون خاصه. می ترسم اینجا بگم. همه برن بذارن روبچه هاشون
    من تا حالا تو لازانیا نخود فرنگی نریختم. اونقده تو همه چی نخود فرنگی می ریزم که همه غذاهام یه مزه داره(دروغ گفتم)
    راسی چشای قلی خیلی گیراست. منو گرفت. والا اگه یه دختر داشتم می گرفتم براش. مادر شوهر به ماهی شما کجا گیر میاد والا
    به وبلاگات من سربزن. بزن دیگه. خوب دوستت دارم دیگه.
    البته کلا» شما دوستدار و شیفته زیاد دارید مثل اینکه

  8. منصوره :گفت

    سلام مامان قلی
    فکر میکردم فقط من قلی دارم اسم قلی من لول است و قلی واقعیم که ماشاا… دیگه مردی شده اسمش پارسا است . لازانیا هم خیلی عالی شده

  9. ستایش :گفت

    سلام
    مثل همیشه عالی بود
    پیشاپیش تولدتو بهت تبریک میگم
    امیدوارم 120 ساله بشی و هرسال با همسری و قلی این روز رو جشن بگیری

    ای وای ممنون عزیزم. شرمنده کردی. چه حافظه ای! مرسی که یادم بودی.

  10. عطر مریم :گفت

    سلام شادی جون
    آخی
    چقدر این قلی کوچولو بامزس
    وای چه لازانیایی شده
    خیلی خوشگل شده
    مرسی

  11. حالا چرا پرسنلی …تمام قد می گذاشتید تا بچه دلش نشکنه
    لازانیا هم خیلی اشتها آور شده ….به به

  12. سرآشپز :گفت

    به به
    خیلی وبه
    دست شدی جون درد نکنه

  13. سرآشپز :گفت

    ببخشید جمله های بالا رو تصحیح میکنم!
    به به
    خیلی خوبه
    دست شادی جون درد نکنه!

  14. سرآشپز :گفت

    راستی شادی جون قلی جون خیلی خوشگله مواظبش باش یه وقت مریض نشه بچه گناه داره!
    غذاها خوب بهش بده توپول مپول شه!
    بهش بگو منم خیلی دوسش دارم!

    ممنون عزیزم. اومدی خونمون می دم یه چند دور بکوبیش دیوار تخلیه شی. نگی خشنم ها! این شیوه ی ابراز محبت به قلی ماست!!!!!!!!

  15. هیوا :گفت

    به به سلام شادی جان
    نو نوار کردی خونت رو! مبارک باشه.
    دستت درد نکنه خانوم هنرمند.
    راستی نفگتی اوضاع پایان نامه و اینا به کجا رسید.
    از طرف من قلی رو ببوس!

    سلام هیوا جان. گفتم بابا. دیر اومدی و بی خبر موندی!

  16. زهره :گفت

    وای چه قلی با مزه ای .
    خوش به حال قلی که این لازانیا به اسمش ثبت شد!
    و خوش به حال هرکی که لازانیای قلی بخوره!

  17. زهرا :گفت

    سلام شادی جان
    من برگشتم
    فردا یا بس فردا باهات تماس می گیرم

    قلی هم خیلی خوشگله

  18. هدیه :گفت

    سلام شادی جان واقعا ممنون راستی فردا هم تولدت مبارک توی پست های قبلیت دیده بودم 30 مرداد تولدته و چون تولد خودم هم 30 مرداده خوب یادم موند منم فردا 18 ساله میشم تولدت هم ایشالا مبارک و ایشالا 140 سله شی و همیشه از این غذاهای خوشمزه برامون درست کنی
    و اینکه بابات همه آموزش هات ممنون من مامانم میگه آشپزی برام زوده و و همش میگه دستپختم به درد خودم میخوره و حسابی از آشپزی دلسردم کرده بود (به همراه برادرم) ولی الان یه هفتست دارم تامم دستور غذاهارو میخونم و مطمئنم با دستورای بسیار خوشمزت میتنوم نظرشو تغییر بدم :D:
    مرسی عزیزم. موفق باشی.

  19. سلام شادی نازنینم

    مگه کسی پیدا میشه که با شادی خوش اخلاق و مهربون ما قهرباشه ؟ که منم دومیش باشم؟
    عزیزم من وقت نمی کنم ، همین
    لازانیای قلی جونم خیلی جالبه ، حتماً که خوشمزست.
    موفق و سلامت باشی گلم

  20. فروغ :گفت

    سلام
    مرسی شادی جون.چوبکاری می کنی.گفتم که عکسش دزدیه حالا صبر کن تا بالاخره عکسای خودمو ببینی.لازانیات حرف نداره .ولی کالریش بالاست من که رژیمم چی بخورم؟»

  21. فروغ :گفت

    یادم رفت بگم من استاد شوت کردن امثال قلی جونم.اونم وقتی توی آشپزخونه به پر وپام میپیچه.اما امان ازاون وقتی که بره به باباش چغلی کنه.

  22. عطر مریم :گفت

    سلام شادی جون
    اگه آهنگ فرانسوی اسپانیایی قشنگ گذاشتم حتماً خبرتون می کنم

  23. English center :گفت

    سلام شادی جونم
    وااااای چه بوی خوبی میاد از اینجا
    آخجون لازانیااااااا
    مرسی عزیزم خیلی خوشمزه بود
    راستی شادی جونم چرا اینقدر کم پیدایی؟؟
    من آپم خوشحال می شم سر بزنی
    منتظر آپ های خوشمزه بعدیت هستم
    فعلا بای

  24. روناک :گفت

    سلام شادی جون تولدت مبارک،دیدم اینقدر برام جذابیو، دوست دارم، نگو متولد یه ماه هستیم.لازانیا هم عالی به نظر میرسه .من بیشتر به صورت لقمه ای درست میکنم نه ردیفی،نظرت چیه؟اگه تو علم آشپزی بی کلاسیه بگو عوض کنم مدل رو ،بعدنا آبروم نره جلو بعضی ها….؟!گوشت چرخی رو چرا بعداز فلفل باید بریزیم مدت پخت گوشت که بیشتره در حالیکه فلفل نباید زیاد پز بشه.اول گوشت بعدفلفل بهتر نیست؟اما قلی،بدت نیادا، اعصاب خورد کن به نظر میرسه اماچه میشه کرد آش کشک خالته بخوری پاته نخوری پاته،خوبو موفق و پیروز باشی.بازم تولدت مبارک.
    لقمه ایش هم خوبه. اول گوشت بعد فلفل هم حرف حسابی یه! می امتحانیم.

  25. candle :گفت

    قلي رو يه آزمايش تيروييد ببريد . آخه قلي كه ماماني با اين دستپخت داره ، قاعدتا بايد خيلي خيلي چاق باشه ، ولي نيست …

  26. نهال :گفت

    سلام شادی جون
    میشه کمکم کنید بگین چرا لازانیای من وقتی لاش سس سفید می ریزم مزه خامی می ده؟

    احتمالا آرد رو کم تفت می دی…. یا اصلا تفت نمی دی؟! کمی بیشتر تفت بده تا بوی خامی آرد بره. آردش رو هم زیاد نریز. بذار با جوشدن سس کم کم غلیظ بشه نه با آرد زیاد ریختن.

  27. کویریات :گفت

    ماشالله چه قلی نازی ، چه مامان هنرمند و مهربون و رعایت حقوق بچه بکنی… ماشالله ماشالله!!!! لازانیا خیلی خوردن داره! دلم خواست رسماً…. اون عکس پرسنلی قلی هم خیلی دوست داشتم!

  28. از قلی جونت خیلی خوشم اومد
    منم قبلا یه بچه ای داشتم به نام نی نی ناز . از وقتی که بزرگ شدم دیگه خیلی سراغش نمی رم . راستشو بخوای خجالت می کشم .
    لازانیای شما را تصمیم دارم حتما درست کنم .
    به من هم سر بزنید خوشحال میشم .
    من تازه واردم .

  29. شهرزاد :گفت

    هر کاری کردم نظرات بالا باز نشد
    دکتر نفیسی دکتر مغز و اعصاب تو خیابون حافظ خواستی بگو شمارش روبدم
    در ضمن وبلاگت عالیه دختر مثل خودت

  30. پیمانه :گفت

    سلام . به به نگفته بودی مادر شدی . چه کودک نازنینی است این قلی جان شما آنقدر هم با نمک و خوشگل است که منهم دلم یکی از این قلی جانها خواست . ممنون از دستور لازانیا

  31. مريم :گفت

    سلام
    كاشكي مي شد قلي رو هم با لازانيات خورد ! خوشگله بچه ات مادر !
    تو زن خوشبختي هستي ! چون هم يه قلي داري و هم مي توني خوب لازانيا بپزي !

پاسخی بگذارید

