دستپخت شما5: شله زرد خواهر جانم


من زیاد شله زرد دوست ندارم. اینم که می بینید دستپخت آبجی بزرگمه که جاتون خالی دستپختش خیلی خوبه!
اینم دستورش:
مواد لازم
خورده برنج
آّب
شکر
خلال بادام
گلاب
زعفران
برنج رو خوب بشورید  و بعد برای هر پیمانه برنج 4-5 پیمانه آب بریزید. بذارید تا جوش بیاد. کفش رو بگیرید. زیرش رو کم کنید تا با حرارت ملایم بپزه. کمی که غلیظ و سفت شد شکر رو اضافه کنید. دو پیمانه شکر برای هر پمانه برنج کافیه ولی بازم نسبت به ذائقه خودتون می تونید شیرین ترش کنید. ما خیلی شیرین نمی خوریم. زعفران رو تو کمی آب جوش حل کرده و اضافه کنید. خلال بادوم ها رو خوب بشورید و اضافه کنید. دو سه قاشق خلال بادوم برای هر پیمانه برنج بریزید. به اندازه ی کافی که غلیظ شد کمی گلاب اضافه کنید، اگه دوست داشتین یه تیکه کره بندازین تا آب شه. زیرش رو خاموش کنید. بذارید کمی خنک شه و بعد تو ظرف بریزید. اگه سرد می خورید بذارید تو یخچال که سفت می شه.
دستپخت: خواهر جانم
عکس: خودم و موبایلم در یک پروژه ی مشترک عکس اندازی!
این نوشته در دستپخت شما, دسرها ارسال شده و با , , برچسب‌گذاری شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

24 پاسخ برای دستپخت شما5: شله زرد خواهر جانم

  1. بهار :گفت

    salam duste aziz
    webetun kheyli kaleb va por mohtavas
    ageb atabadole link movafeghin khabaram konin
    felan bye

  2. سُلام خانومي يه دستور غذاي خوشمزه هم بگو ديگه ؟من هفته قبل واسه مهموني خوانواده شوهر واسه اولين بار شله زرد درست كردم بدون هيچ سابقه قبلي كليم جات خالي خوشمزه خوشمزه بود
    كيفي مي كني اينقدر خودما تحويل مي گيرم ؟

  3. دست خودت و خواهرت درد نکنه
    شادی جون فک کنم زعفرونش کم باشه

  4. ستایش :گفت

    سلام
    خوبی؟

  5. ستایش :گفت

    خوشحالم بازم یه غذا جدید گذاشتی اونم از نوع شیرین

  6. آفاق :گفت

    اومده بودم قربون گوشواره های خوردنی برم. که دیدم دستور شله زرد رو گذاشتی.
    من از شله زرد خوشم میاد. اما کم.
    دست خواهر جونتون درد نکنه.

  7. دست شما وخواهر جونتون درد نکنه .

  8. لیلا :گفت

    وبلاگ شما اولین وبلاگ آشپزی بود که پیدا کردم. و الان که بیشتر از ۵۰ وبلاگ آشپزی میشناسم٬ هنوزم وبلاگ شما جزو دسته برتر برام بحساب میاد. لحن نوشتنتون آدمو به آشپزی ترغیب میکنه و فکر میکنه که درست کردن این غذاها کار سختی نیست . یه جورایی آدمو به حرکت درمیاره. نمیدونم تونستم منظورمو برسونم یا نه؟!! ولی لطفا نا امید نشید کارتون عالیه.
    شاد باشید

  9. شادی جان ممنون که باعث شدی بعد از 15 سال ، یه دوست رو در اینجا بیابم!

  10. ترنج :گفت

    سلام شادی جان ممنون از لطفت منهم شما رو لینک کردم.

  11. زهرا :گفت

    خصوصی گذاشتم

  12. کویریات :گفت

    وااای من ولی شله زرد خیلی دوست دارم. از این شله زردهای خوشمزه هم که باشه که دیگه خیلی. هفته پیش دو بار پختم!! ولی نمیدونم اینقدر خوشمزه بوده یا نه. خیلی التماس دعا و نماز طاعت ها قبول شادی جونم

  13. آيدا :گفت

    سلام شادي جون خوبي؟ به نظر كه خيلي خوشمزه مياد دست آبجي گلت درد نكنه..
    خوشحالم كه دوباره مي نويسي، وقتي گفتي شايد ديگه ننويسي من فكرم اونجا رفت كه آخه اين چه مشكليه كه شادي با اون نثر شيرين و خوبش مي خواد نوشتنو به خاطرش كنار بذاره، بالاخره توي زندگي همه ما گره هست گره هاي كوري هم هست، منتها چيزي كه آدم نياز داره اميد ه تا بتونه با حوصله بشينه و سعي كنه تا گره رو باز كنه.
    صميمانه اميدوارم گره از كارت باز بشه و به چيزي كه مي خواي برسي شادي عزيز، خدا نگهدار شما

  14. ماتیلدا :گفت

    سلام شادی خانم گل ممنون از لطفت منم شما را لینک کردم. موفق باشی

  15. شادی...خودم :گفت

    ای بابا انقدر از رنگ این ایراد گرفتین که آدمو مجبور می کنین بگه زعفرون خواهرش اینا تهش بوده….یعنی تقریبا تموم شده بوده ها!!!!!!!!!!! نذارید بگم ها!!!!!!!!!!!

  16. نغمه بهاری :گفت

    سلام شادی جون میشه از این غذا ها که با بادمجون و گردو بصورت شکم پر درست میکنند یاد بدی شرمنده اسمشو بلد نیستم

    ای وای اسمشو نگفتی که! منم که نمی دونم چی رو می گی. فکر کنم اصلا! بلد نیستمش!

  17. روناک :گفت

    سلام شادی جون تبریک که برگشتی ،خوشحالم .شادی جون اگه زعفران رو توی آب جوش حل کنیم این باعث نمیشه درصدی از رنگش کمتر بشه من شنیدم توی آب ولرم مناسبه و این که بذاریم یه کم ، بمونه تا دم بکشه،جایی که نسبتا گرمه؟و در آخر دم بدیم شله زرد رو یا نه با شعله کم؟ مرسی ،بینهایت شادی برات آرزو میکنم.

    والله من تخصص ندارم. تو عمرم شعله زرد درست نکردم اما فکر کنم کمی با شعله ی کم باید بمونه تا جایی که یادمه!!!! ولی دفعه ی بعد زعفرون رو با آب ولرم درست می کنم ببینم چی می شه. البته من هم دم می کنم ولی رو کتری با آّب جوش. مثل چای…..به هر حال مرسی

  18. حامد :گفت

    سلام
    بدون اجازه سری به وبتون زدم
    وب خوشمزه ای دارین . غیر از این قلمتون هم شاده . یه جورایی باعث خوشحالی میشه
    موفق باشین

  19. سلام شادی خوش اخلاق عزیزم
    گوشواره هات خیلی خوشمزست .ممنون
    موفق باشی

  20. فائزه :گفت

    سلام شادی جونم
    دلم برای غذاهای خوشمزه ات خیلی تنگ شده
    این مدته شرکت جابجایی داشت و هنوز نت ندارم بیام بهتون سر بزنم انشاله که بزودی میام

  21. سلام
    من که شله زرد خیلی دوست دارم
    چه خوشرنگ هم شده
    اگه قبل از ریختن گلاب یه قالب کره هم توش بندازیم خوش عطر و خوشمزه میشه

  22. candle :گفت

    مرسي .
    امتحان شادي خانوممون خوب شد ؟

    آره عزیز دلم. فعلا امتحان نوشتن و دیالوگ دادم. اصلی اش شنبه است که کتبی یه. بعد امتحان می نویسم چه کردم. البته واضحه که من از خود فرانسوی ها هم بیشتر زبان فرانسه بلدم. این امتحان برای خالی نبودن عریضه است وگرنه من که به یادگیری و کلاس نیاز ندارم!!!!!!!!!
    چقدر خالی بستم… خفه شدم دیگه!

  23. سلام شادیییییییی جونمممم

    دستتتتتتت گله خواهرت و خودت درد نکنههههههههههه

    بوووووووووووووووووووس

پاسخی بگذارید

