مربای پوست پسته به روش شیما خانوم گل


دیروز از روی دستور مربای پوست پسته که تو مطبخ شیمای عزیز هست مربای پوست پسته پختم. عکسشو می ذارم که یادتون باشه تا فصلش تموم نشده درست کنید.
خیلی خوشمزه شده، فقط فکر کنم شعله ی زیرش کمی تند بود چون مربای من بعد سرد شدن شکرک زد و مجبور شدم دوباره با کمی آّب و آبلیمو بجوشونمش. خلاصه گفتم حواستون به شعله ی زیرش باشه که زیاد نباشه.
دستور این مربا رو اینجا ببینید.
در ضمن یادم رفت بگم که طعمش متفاوت اما خوبه.
دستپخت و عکس: من!
این نوشته در مارمالاد و مربا, آشپزی از رو دست بقیه! ارسال شده و با , , برچسب‌گذاری شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

20 پاسخ برای مربای پوست پسته به روش شیما خانوم گل

  1. آفاق :گفت

    سلام شادی جون
    چه مربای خوشگلی و خوشگل تر از اون این کاسه و ایناس
    من پارسال ترشیش رو درس کردم.
    از آنجایی که خونواده همسر جون باغ پسته دارن.امسال هر دوشونو درس می کنم.

    خوش به حالت!

  2. آفاق :گفت

    راسی عسک جدید مبارک.

    قربونت برم. شبیه منه نه؟!!!!!!!!

  3. سلام شادی جونممممممم

    به به خیلیی خوشگل شدهههههه،نوش جونت گلممممممممممممم

    مرسیی از اینکه درستش کردییی خانومیی،خیلییییی مربای شادی جونم خوشگلتر شده و حتما خیلی خوشمزه ترررررررر

    بوووووووووووووووس

    دست تو درد نکنه عزیزدلم که این دستور خوشمزه رو گذاشتی تو وبلاگت.

  4. وای چه مربای خوشگلی
    ظرفاتونم خیلی نازه

  5. آتوسا :گفت

    آخ جوووون چه مربای قشنگی
    واقعا دستپخت شادی جون خوشگل وخوشمزه است

  6. ستایش :گفت

    سلام
    فکر کنم طعمشم مثل شکل قشنگش خوب باشه
    شادی جون اگه میشه بازم از این مرباهای فانتزی درست کن
    مرسی

  7. آزاده :گفت

    سلام لطفا امکان پرینت رو برای دستور غذا هاتون بذارید.

  8. مارال :گفت

    سلام عالی بود با تبادل لینک موافقید ویا ارزوی بهترینها برای شما وخانواده

  9. candle :گفت

    قيافه ش عين مرباي بالنگه … و من عاشق مرباي بالنگم …

  10. گیلدا :گفت

    سلام شادی خانم. خوبی؟ امیدوارم حوصله ات اومده باشه سر جاش.
    مربای خیلی خوشمزه ایی به نظر می یاد.
    موفق باشی

  11. سلام

    وبلاگ جالبي دارين ، موفق باشين ، خوشحال مي شويم تبادل لينك كنيم .

    نماز روزهاتون قبول حق باشه .

    ((( موقع افطار ما رو هم از دعاي خيرتون بي بهره نگذاريد )))

    (( خانه ايرانيان )) با موضوع رمضان ماه خدا با صداي ربناي استاد شجريان و اذان

    مرحوم مؤذن زاده اردبيلي آپ شده است .

    خوشحال مي شويم به خانه ايرانيان بياييد و از خاطراتتان در مورد اين روزها بگوييد .

    منتظرتونيم .

    خانه ايرانيان

    رمضان ماه خدا بر همه بندگانش مبارك باد

    رمضان ماه خدا بر همه بندگانش مبارك باد

    رمضان ماه خدا بر همه بندگانش مبارك باد

    رمضان ماه خدا بر همه بندگانش مبارك باد

    رمضان ماه خدا بر همه بندگانش مبارك باد

  12. روناک :گفت

    سلام این پوست پسته نباید نرم باشه یا باشه بهتره ؟من تا حالا نخوردم باید خیلی خوشمزه باشه؟

    سلام دوست. بهتره بدون لک باشه. وقتی پخته شه نرم می شه. بعله خیلی خوشمزه می شه.

  13. منصوره :گفت

    سلام
    عالی شده ظرفش هم که خیلی قشنگه دستت درد نکنه

  14. سحر :گفت

    من درست کردم، اولش فکر نمیکردم چیزه خیلی جالبی باشه ولی واقعا خوشمزه شد.یه طعم خاص خوبی داره. مرسی بابت آموزش!

  15. نغمه بهاری :گفت

    شادی جون سلام مرسی از مربای هوشگل و هوشمزت همینط.ر دست شیما جون هم درد نکنه
    یه خواهش میشه طرز تهیه ترشی لوبیا سبزو برام بذاری

    سلام عزیزم. خواهش می کنم. چشم اگر پیدا کردم دستورشو می ذارم. تا حالا درست نکردم خودم.

  16. پسر یخی :گفت

    سلااااااااااااااااااااااااااااااام

    من پسر یخی هستم نمی دونم بشناسی یا نه ؟؟

    نیومدم بگم به وبم سر بزنیین اومدم بگم به یه دوسته خوبت سر بزنی

    …. آإره دوسته خوبه خودت …اسمت تو لینکاش بود

    اومدم تو رو به یه تولد دعوت کنم … تولد نازنین بانو …

    ٌwww.adiboodi.blogfa.com شناختی حالااااااااا

    البته خوشحال میشیم بعد افتطار تشریف بیارین ….

    دوست دارم خوشحالش کنم …. بیایو تو وبش بهش تبریک بگوووو

    آبجیم بزرگه همه ماست هر کاری واسش کنم کمه ….

    یادت نره 24 تولدشه هااااااااااااااااااا …. گفتم حالا که همه تبریک میگن بهش تو هم

    که دوستشی نگی وااااااااااای نمی دونستم …

    حالا نمی خواد ازم تشکر کنی … تو هم دعوتی …بیا هو بهش تبریک بگوووووووووو

    دلداریش بده که پپیر نشده

    منتظر حضورت تو وبه خودش هستم

    بابا منو که میشناسی یادته ؟؟؟؟؟ فلالو می خواستی بهم بگی ؟؟

    یادته بااب ……. پاشو بیااااا تولدت نازنین بنوهه هااااااااا

    بدو خوشحالش کنیم … این روزا به این لحظات احتیاج داره

  17. پسر یخی :گفت

    منم شکمو این همه عکسه خوشکل مشکلو رنگا رنگ

    ببین عزیز جون باید کیکشو تو زحمتشو بگژکشی …. نگو نه دیگه

    تورو خداااااااااااااااااااااا ببین تو رو خداااااااااااا یه کیک تو وبت براش بپز

    خواااااااااااااااااااااااهش میکنم

    باشه …. درست میکنی …. آفرین دلمو نکشن

  18. شبو :گفت

    شادی جون یه دو سه روز سر نزدیم ها! ببین چه کرده!
    دستت درد نکنه! مثل همیشه تکه کارت!

  19. ماری :گفت

    شادی جان سلام خوبی؟ کم پیدائی؟ گفتم بیام و سلامی بکنم بزودی برات ایمیل میدم و آنجا با هم صحبت می کنیم
    میبوسمت
    تا بعد
    ماری

  20. روناک :گفت

    این سومین باری است که مینویسم و پاک میشه الان من هم کلی حرص دارم .من دیشب شادی جون بالاخره موفق شدم مربا رو بپزم من مربا پز بی تجربه ایی هستم برا همین یه چندتا سوال دارم البته مربای من شکرک زد و فکر کنم زیاد پز هم شد اما خوشمزه بود از دستورممنونم.شادی جان 1-اگر مواد رو به نصف کاهش بدیم آیا باید مدت پخت رو هم به نصف کاهش می دادم2- بعد از اضافه کردن آب و آبلیمو (وقتی شکرک زده باشه) چقدر بایدجوش بخوره3-به درخت و خود پسته موادشیمیایی و سمی بد و خیلی مضری میزنن آیا با جوشیدن و شستن پاک و بی اثر میشه این مواد؟من بعد از پختن دیشب یادم افتاد به این مساله.نظرت چیه؟جواب سوالام ممنون میشم اگه بدی.بازم مرسی

پاسخی بگذارید

