برنج قالبی با ته دیگ ته چینی بدون چینش چیزی!


یه موقع هایی هست که آدم هوس ته دیگ ته چینو می کنه و نمی خواد هم ته چین بپزه. من فقط ته دیگ مدل ته چین رو درست می کنم با یه خورش. خودم که خیلی دوست دارم. اونایی هم که خوردن دوست دارن. شما هم دوست خواهید داشت. می گید نه؟ امتحان کنید!
درست کردنش ساده است. 4 پیمانه برنج رو آبکش کنید. دو پیمانه اش رو ته دیگی می کنیم. اینجوری:
یک و نیم قاشق ماست کیسه ای یا دو و نیم قاشق ماست معمولی رو زده و بعد یه دونه تخم مرغ رو هم خوب زده و باهاش مخلوط کنید.  یه مقداری زعفرون توی آب جوش حل کرده و بذارید کمی دم بکشه (روی بخار کتری یا سماور) بعد اضافه کنید به مایه و خوب هم بزنید. یه مخلوط زرد تند باید به دست بیارید. اگر سفت بود کمی آب اضافه کنید و خوب هم بزنید. باید غلظتش کمی کمتر از ماست باشه. بعد دو پیمانه برنج آبکش شده رو باهاش مخلوط کنید طوری که همه ی برنج زرد بشه . ته قابلمه ی تفلون یاچدن یا ته پلوپز به حدی روغن بریزید که کفش رو بگیره. بعد بذارید داغ شه. این مخلوط رو بریزید و صاف کنید. روش برنج سفید رو بریزید و با پشت قاشق کمی فشار بدید. بذارید دم بکشه. اگه به آب و روغن نیاز داشت تا دم بیفته یه بیست دقیقه بعدش آب و روغن رو بدین. حدود بیست دقیقه تا نیم ساعت بعد از دادن آب و روغن غذا آماده است. قابلمه رو بذارید تو آب سرد و بعد در آرید و دو طرفش رو با دستگیره گرفته، دیس رو بذارید روش و برگردونید. به طرف خودتون نچرخونید چون شاید یک در هزار درصد روغن داغ یک قطره ای بپاشه بهتون و بسوزوندتون!
روش رو زرشک سرخ کرده بدین و با خورش های گوشتی یا مرغی یا با ماست! و سالاد! میل کنید.
قبلاً هم دستور ته چین قالبی با مرغ رو گذاشته بودم که می تونید اینجا ببینید.
نوش جان
دستپخت و عکس: شادی جان جان!

 

این نوشته در پلو و چلو ارسال شده و با , , برچسب‌گذاری شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

33 پاسخ برای برنج قالبی با ته دیگ ته چینی بدون چینش چیزی!

  1. ازحضورتان دعوت می نمایم در صورت تمایل از مرکز تخصصی فروش ، تعمیر و تعویض دوربین دیجیتال عکاسی و تصویربرداری بازدید بعمل آورید.

    با تشکر

  2. آفاق :گفت

    سلام شادی جون
    مامان من خیلی این کارو انجام میداد. منم خیلی ته ته چین رو دوس دارم.

  3. مه ناز :گفت

    سلام شادی جان خیلی خوش سلیقه ای من امروز ماست خیارت رو با شنیسل مرغ رژیمی که قبلا یاد داده بودی درست کردم ممنونم باز هم از ابتکارهات استفاده می کنم

  4. سلام شادی دوست داشتی
    شادی عزیزم ، من تا بحال ترخینه آماده مصرف نکردم و نمیدونم چه مزه ای داره .
    امیدوارم ترخینه ای که من درست میکنم ، مثل بیرونیا باشه و شرمنده دوستان نشم.

    ته ته ، ته چینم خیلی شوشمزست ، مناسب ته دیگ برای پلوهای مجلسیه

  5. اِلی :گفت

    چه جالب. مامان منم واسمون اینجوری درست می کنه. من که خیلی دوس دارم. خیلی خوشمزه اس..

  6. گلابتون :گفت

    مامان من هم ته چینش اینجوریه . گاهی هم مرغ ریش شده میریزه تو مایعش که مرغا برشته میشن .
    دستت درد نکنه شادی جان جان

    آره ایده ی خوبیه ها! دفعه ی بعد مرغ ریش ریش بریزم. من از همه چیزای برشته خیلی خوشم می آد. تشکر ویژه از مامانت و خودت عزیزم.

  7. سلام
    چه عالی
    این خیلی خوبه
    واقعاَ ممنون بابت آموزشش

  8. candle :گفت

    اي فداي اين » جان جان » نوشتنت … پس اين روزا بايد خيلي شاد باشي …

    من گاهي اوقات كه دلم ته ديگ ته چين مي خواد ، ته قابلمه رو ماست و زعفرون و آب و روغن ميريزم و برنجِ آبكش شده رو روش ميريزم . به همين سادگي ، به همين خوشمزگي
    به به. منم این ته دیگ و خیلی دوست دارم!

  9. candle :گفت

    چقدر اين جاشمعيه خوشكله !

    قابلی نداره دوست جانم. اتفاقا یه جفت گرد هم داره مثل توپ، پست بعد می ذارم ببین!

  10. ماتیلدا :گفت

    سلام شادی جان، عجب ته دیگی شده، دستت درد نکنه

  11. یلدا :گفت

    عالیه………میدرستمش امشب.
    میدونی من همیشه میخوندمت اما الان دیگه طاقتم طاق شد گفتم یه دست مریزاد بهت بگم.ممنون واقعا گلم.

  12. هدا :گفت

    سلام. من 4 ساله همه ی شماره های مجله ی هنر آشپزی رو می خرم. اما وبلاگ شما یه چیز دیگه ست. غذاهایی که درست می کنی واقعا درست شدنیه!

    ممنون از لطفت. منم چند تایی از این هنر آشپزی ها دارم ولی خیلی به کارم نیومده یعنی راستش اصلا به کارم نیومده! تبلیغ منفی نبودها، سلیقه ام نمی خوره!

  13. پیمانه :گفت

    سلام شادی جون . خوشمزه و باسلیقه مثل همیشه
    در شهر پدر من به این می گویند ته دیگ ماست و برای مهمانان عزیز درستش می کنند خیلی خوشمزه است . ممنون

  14. ستایش :گفت

    سلام
    مثل همیشه خوشمزه
    مرسی

  15. راستی شادی جون دیشب یادم رفت بپرسم این مقدار پلو با توجه به اینکه یه مقدارش هم ته دیگ میشه برای چند نفر مناسبه؟ برای 4 نفر آدم گرسنه خوبه یا کمه؟

    اگه همیشه برای هر یه نفر یک پیمانه برنج می ریزی آره کافیه وگرنه به همون تعداد پیمانه کن که همیشه می ریزی.

  16. ترنج :گفت

    سلام شادی جون . دستور خمس رو با عکس گذاشتم و هم چنین رب آلوچه رو .
    در ضمن این تزیین ماست و خیار هم خیلی عالیه.

  17. مژگان :گفت

    آفرین به اینهمه سلیقه و ابتکار.این یعنی یه کدبانوی تمام و کمال ایرونیایکاش من مرد بودم و شما هم همسر نداشتین شوخی کردم

    ای بابا خجالت زده می فرمایید!

  18. واییی دلم رو برد غذاهاتون …..لینکتون کردم که همه ی دوستانم هم بهتون سر بزنن و یه دلی از عزا در بیارن….به بابام هم سایتتون رو دادم که یادبگیره باید چه جوری یه زن کدبانو تربیت کنه

    مرسی عزیز جان

  19. محبوبه :گفت

    سلام شادی جون مرسی که بهم سر زدی و اطلاع دادی چون من خودم قالب و کاملا درست میدیدم و توی کامی خودم همه چیز سر جاشه اگه زحمتی نیست دوباره یه سری بزن ببین درست شده یا نه ممنون میشم

  20. شيرين :گفت

    سلام خانم خوشگله .
    من خيلي به آشپزي علاقه دارم، هميشه تو اين سايت و آن سايتم، يك چيزهايي هم بلدم ، ولي دلم ميخواد ميشد كلاسي چيزي ميرفتم كه حرفه اي ياد ميگرفتم، ازجمله غذا و دسر و تزيين، جايي هم تا حالا پيدا نكردم كه خصوصي آموزش بدن، چون من سر كار ميرم تو هفته نميتونم ميخوام ببينم ميشه جايي رو پيدا كرد كه فقط 5 شنبه ها كلاس برم يا كسي كه بياد خونه با هم كاركنيم، گفتم شايد تو بتوني كمكم كني.

  21. زهرا :گفت

    سلام گلی

    حتما امتحانش می کنم

    رو به راهی گلم؟

  22. مامان :گفت

    مدتی بود به این جا سر نزده بودم خوشحالم که سلامتی غذا هم مثل همیشه عالی فردا درستش می کنم راستی می دونی چند وقته به وب من سر نزدی؟

  23. آها مرسی شادی جون

  24. candle :گفت

    مرسي . من عاشق شمع و جا شمعيم . واسه همينه كه اسمم كندله …

    راستي ديروز تو جشنواره غذا ، بين 30 تا غذا دوم شدم
    كوفته سبزي شيرازي با آش سبزي شيرازي درست كرده بودم . جات بين اون همه غذا و اون همه شف خيلي سبز بود …

  25. نجما :گفت

    شادی جونم احیانا من رو می شناسی؟؟!؟کجایی آخه چرا به ما سر نمی زنی!؟!؟

  26. راستی :گفت

    با سلام

    شرکت اقدام به کاری زیبا کرده است .
    شما میتوانید با قرار دادن لینک سایت ما در جایی مناسب از سایت خود به ازای هر 2000 کلیک ورودی از سایت خود به ما یک سفارش به صورت رایگان دریافت نمایید

    وبگذر بر روی سیستم ما نصب است و به محض اینکه ورودی سایت شما به میزان کافی رسید به شما خبر میدهیم
    ..

    موفق باشید

  27. ترانه :گفت

    سلام. من عدسی با پاستا رو 2 بار درست کردم. عالی بود. اصلا فکر نمی کردم انقدر خوش خوراک باشه. واقعا کارت عالیه. موفق باشی!!

  28. محبوبه :گفت

    سلام شادی جون مرسی که بهم سر زدی خوشحال شدم
    راستی با اجازت لینکت کردم

  29. شهرزاد :گفت

    شادی جون سلام خیلی سایت خوبی داری واقعا زحمت می کشی فقط یه سوال بعضی ته چین ته دیگی ها است که قالبی در می آید مثلا کنار زرشک پلو چند تکه مربع مربع بریده شده اونها را جدا درست می کنند با همین مواد یا نه؟

    با همین مواده. آخر همین پست یه لینک گذاشتم که تو اون لینک آموزش ته چین قالبی رو گذاشتم. اونو ببینی دستت می اد.

  30. sara :گفت

    شادى جان سلام.
    من چندين وقته كه به وبلاگت سر مى زنم،
    و واقعا خوشم مياد آز دستور هايى كه مى دى…
    اين دفعه اومدم بگم اگر اجازه بدى من لينكت مى كنم.
    با احترام
    سارا

  31. سودابه :گفت

    سلام دوست آشپز
    خیله عاله وخوشمزه

    به وبلاگ من هم سر بزن

پاسخی بگذارید

