خورش گوشت


مواد لازم
گوشت خورد شده 400 گرم
هویج خورد شده دو تا
قارچ خورد شده 6-7 تا
پیاز رنده شده یکی
رب
روغن
نمک و فلفل سیاه و زردچوبه
سیب زمینی برای سرخ کردن
پیاز رو کمی با روغن تفت بدین. گوشت رو اضافه و کمی تفت بدین. زردچوبه و فلفل سیاه بزنین. هویج رو اضافه و قارچ رو هم اضافه کنید و کمی تفت بدین. دو لیوان آب بریزین. بذارین بجوشه. زیرش رو کم کنید و بذارید ریز جوش بزنه. یک ساعت و نیم بعد رب رو کمی تو روغن تفت بدین و بریزین توش. نیم ساعت بعد نمکش رو اندازه کنید. نیم ساعت هم بذارید بمونه و بعد آماده است. خورش باید کم آب باشه ولی اگر خیلی سفت داشت می شد یا آب برای پخت نداشت کمی آب جوش اضافه کنید.
تو ظرف بکشید و سیب زمینی سرخ کرده بریزید اطرافش. با برنج میل فرمایید.
پزنده و عکاس: خودم
این نوشته در خورش ها, غذاهای متفاوت, غذاهای گوشتی, غذاهای اختراعی من ارسال شده و با , , برچسب‌گذاری شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

30 پاسخ برای خورش گوشت

  1. عادل :گفت

    با سلام به شما دوست عزيز
    وبلاگ جالبي داري مطالب وبلاگ من در مورد کسب درآمد در اينترنته ممکنه به دردت بخوره اگه بيا خوشحال مي شم

  2. سلام شادی جونمم
    مثل همیشه خوشگل و خوشرنگ و صد در صد هم خوشمزه،دستت گلت درد نکنه خانومی

  3. ماتیلدا :گفت

    شادی جان، عجب خورشتی عجب برنجی و عجب سالادی

  4. سلام شادی جون
    خورشت ساده و خوبیه حتما درست می کنم
    دست گلت درد نکنه

  5. منصوره :گفت

    سلام
    برای اولین باراست که خورشی به این اسم میشنوم فکر میکنم مزه اش با کمی تفاوت شبیه خورش قیمه باشه دست شما درد نکنه

    خوب چون اختراع خودم بود اسمش هم جدید بود دیگه!!!!

  6. آفاق :گفت

    شادی جون اسم خورشت باحال بود . چون همه خورشتا اسمشونو با اون ماده فرعی می ذارن مثلا» خورشت قارچ و هویج. یا خورشت هویج با قارچ چه می دونم.
    بهر حال ممنون از این دستور جدید و این شمع های خوشگلی که داری.

  7. اسماعیل :گفت

    سلام
    خوش بحال کسی که با تو زندگی میکنه
    چه حالی میکنه ها با این هنر مدرن تو
    موفق وپیروز باشی

  8. سو گلی :گفت

    پوستي شفاف وروشن داشته باشيد
    از شر لك و پيس خلاس شويد
    مواظب باشيد شما هنوز پير نشده ايد. زوداست كه گوشه چشمان شما چروك بيفتد.
    خودتان را به جذاب ترين شكل ممكن آرايش كنيد
    به تناسب اندام برسيد ومدل هاي شيك لباس را بپوشيد
    به اين سايت مراجعه كنيد تا راه حلي جامع براي زيبايي وتناسب اندام خود بيابيد
    http://www.vasin.mihanblog.com

  9. candle :گفت

    ممنون بابت دستور غذا و جاشمعي

  10. به به ..چه میز رنگینی …جاشمعی خیلی قشنگه

  11. گلابتون :گفت

    عالی . مثل همیشه . منم درست میکنم . هرچی ادویه دستم میاد میریزم توش …. مخصوصا میخک و هل !!!

  12. وای چه عکسهای خوشگل و رنگ وارنگی
    باید خوشمزه باشه
    مرسی

  13. نجمه :گفت

    وای دهنم آب افتاد. در اولین فرصت حتما درستش می کنم. آسان راحت مطمئن

  14. سلام .
    آفرين به اين سليقه . دوست داشتي به وبلاگ منم سر بزن . راجع به آشپزيه. غذاهايي که خودم درست کردم.

  15. یلدا :گفت

    سلام..من پست قبلتو همونطور که گفتم همون شب درست کردم..خیلی خوب شد اما انگار واسه مواد ته چین برنج زیاد ریختم چون نصف قابلمه ته دیگ شداما وقتی فردا ظهر گرم کردم نمیدونی چه خوشمزه شد..خ.دم همرو تنهایی خوردم به همسرم ندادم…البته با کتلت خوردم…دستت درد نکنه خیلی عالی بود عزیزم.

  16. ندا :گفت

    سلام شادي جون، دارم تمام وبلاگتو ميبينم، بهترين هستي عزيز،
    خيلي از آشنايي با خانوم خوبي مثه شما آشنا شدم، در واقع از امروز يه مشتري ثابت داري خانوم خانوما،
    يه چندتا سوال داشتم، دزد مدارکتون پيدا شد؟ دوربين چطور؟ برگشتين الجزيره؟
    البته ببخشيدا کنجکاوي ميکنم؟

    اميدوارم موفق باشي، بازم ميام
    راستي اگه دستور نان بلدي به منم هم ياد بده و همينطور غذاهاي رژيمي و گياهي، آخه همسرجون بنده يه کمي کلسترولش رفته بالا. در ضمن اگه خدا بخواد و همسرجون من کمک کنه جمعه ميخوام نان زيتون درست کنم.
    راستي يه سوال ديگه: 5 شنبه تولد همسرجونمه!!! نميدونم چي درست کنم که در عين حال شيک و مجلسي و متفاوت باشه، البته خودم به نظرم لازانيا اومد و گراتن سيب زميني (به دليل رژيم همسرجون) . ميخواستم دستورش رو پرينت کنم نشد، کپي هم نشد!!! فکر کنم مجبورم حفظ کنم!!!!!

    خب! زياد حرف زدم
    فعلاً ….
    شاد باشي
    سلام عزیزم. مرسی از لطف زیادت.شرمنده می کنی. نه ندا جان نه دوربین نه مدارک و نه دزد پیدا نشدن. ما هم تو تهران بزرگ هستیم همچنان. لازانیا که خیل خوبه برای تولد. حسابی هم شکم سیر کنه. گراتن هم خودش سنگینه و رژیمی هم که نیست که دختر جون!
    به نظرم توی بخش چاشنی ها و اردورها یه نیگا بنداز …از این غذاهای دونه ای مثل سمبوسه یا کروکت سیب زمینی و….درست کن. از قبل درست کن و موقع سرو گرم کن. راستش الان عقلم زیاد کار نمی کنه اگه چیزی به نظرم اومد می گم برات همینجا. اگه وقت کردی تو موضوعات یه نیگاهی بنداز.
    آره. به خاطر دزدی از اینجاست که درش قفله. خوب دیگه!!!!

  17. یلدا :گفت

    راستی یه راهنمایی ازت میخوام… از شام شب که مهمون داشتم یه عالمه مرغ زیاد آوردم غیر از ساندویج مرغ چی میتونم درست کنم..هم سینه داره هم رون…زعفرونی هم هست.میخوام طعم مرغ زیاد توش پیدا نباشه.
    پیشاپیش ممنون عزیزم.

    ته چینش کن یا چخرتمه مرغ (تخم مرغ رو بزن بریز تو تابه ی روغن دار روش مرغ رو بریز و دوباره تخم مرغ روش بریز. نمک و فلفل یادت نره. درشو ببند و بذار رو شعله ملایم تا ببنده). دیگه جونم بگه..تو سالاد الویه بریز یا سالاد مرغ درست کن (مرغ ریش ریش و نخود فرنگی و سس مایونز و خیارشور خورد شده و نمک و فلفل …همه چیز ریز خورد بشه ها و کمی آبلیمو) دیگه بادمجون رو ورق نازک کن و سرخ کن و وسطش یه تیکه مرغ بذار و بپیچ و تو ظرف بذار و باسس رب و آّبلیمو و نمک و فلفل و آب بذار کمی تو فر ……..دیگه یادم نیست چیزی…امیدوارم به دردت بخوره اینا!

  18. یلدا :گفت

    یه راهنمایی دیگه ام میخوام
    همسرم هی به من میگه برام پلوی لوبیا چشم بلبلی درست کن ببینم چه مزه ایه؟؟منم بلد نیستم.کمکم میکنی؟؟؟

    همون پلو لوبیای جنوبی که همراه شویده؟؟؟؟ اگه اونه بگو دستورشو بذارم. من اونو بلدم آخه همسری جان اینا جنوبی ان دیگه!

  19. اِلی :گفت

    یه خورشتی هست با بادوم.. فک کنم مال کرمانشاه باشه. خیلی تعریفش و شنیدم ولی بلد نیستم بپزم. در ضمن آشپزی کتابا به درد خودشون می خوره. نمیشه بپزی یه عکسم ازش بذاری!!!
    فک کنم خیلی پرروگی کردم!

    من نمی شناسم. اسمشو اگه بگی شاید بتونم دستورشو پیدا کنم و بپزم و اگه خوب بود بذارم اینجا!

  20. زهرا :گفت

    سلام گلی
    می خواستم این لینک رو بدم که ببینی، کارای خودم هست، به قول خودت ، پزنده و عکاسش خودمم. جز یه دسر و یه پیش غذا
    http://picasaweb.google.com/zbigdeli/Cuisine#

    *اون خورشت با بادوم اسمش هست، خورشت خلال، خوشمزه هم هست، غذای کرمانشاهی هم هست

    رفتم دیدم زهرا جون. البته به مدد فیلتر شکن. ای بابا چه کردی. کشتی منو که. من یه روز می آم مارسی به عشق خوردن غذاهای تو. می کم دستوراشون رو بفرستی و بگی عکسش کدومه یکی یکی می ذارم تو این وبلاگ البته یه پیشنهاد بهترم دارم اگه وقت داری با این همه هنر که داره می باره از سر انگشتات خانوم جان یه وبلاگ آشپزی بزن. هفته ای یه بار هم آپ کنی قبولت داریم.
    راستی من این خورش رو بلد نیستم. یه جور قزوینی اش هم هست با خلال بادوم که دستور اون رو هم تو نت دیدم. در حقیقت خورش با خلال بادام نه تا حالا دیدم نه خوردم. اگه دستور داری بفرست برام عزیزم. عکس هم داشته باشی چه بهتر!!!!!!! پررو شدم دیگه ها!!! مرسی از آدرسی که برام گذاشتم….هی می رم می بینم و دهنم آب می افته!

  21. اِلی :گفت

    شادی جون اسمش خورشت بادومه.. خلال بادوم داره و مثه خورش قیمه هستش فقط جای لپه بادوم داره. البته فک می کنم اینطور باشه و اونطور که شنیدم تو مهمانی ها غذای اولشون هست..

    والله من بلد نیستمش ولی از چند نفری می پرسم ببینم می یابم یا نه….بدبختی دوست کرمانشاهی هم ندارم.

  22. سلام دوست عزیز
    یک خبر جالب براتون دارم:می تونید جوایز گرانبها را به رایگان دریافت کنید!!
    نگید شما روانشناسا و سرکار گذاشتن؟!!
    البته من کارم تبلیغات نیست.دیدم میشه یک هدیه خوب دریافت کرد خواستم به دوستان اطلاع بدم.
    برای اطلاعات بیشتر یه سر به وبلاگم بزن.

  23. سحر :گفت

    سلام شادی جان خوبی امیدوارم من رو به یاد بیاری من از این به بعد دسترسی به نت دارم یه مدت مشکل داشتم ولی الان ندارم راستی کمرت خوب شد؟ ایمیلم بسته شده. ایمیل جدید دارم میسازم بعد درست حسابی باهات حرف میزنم اگه کمردردت خوب شد به من هم بگو چیکار کردی من که خوب نشدم برام همینجا بنویس. شرمنده این قدر عجله ای شد

    سلام عزیزم. خوبی. خوش اومدی دوباره. من خیلی خوبم. هیچی یه روز در میون رفتم استخر راه رفتم. از خودم زیاد کار نکشیدم. خیلی رعایت کردم و البته ادامه دارد…. استخر رو دیگه نمی رم . در کل مواظبم دیگه. تمرین های کمرم هم حال داشته باشم انجام می دم اونایی که دکتر داده. همین. با رعایت کردن و تمرین و مخصوصا استخر خیلی بهتر می شی. آهان پیاده روی هم تا حدی که خسته ام نکنه می کنم.

  24. اِلی :گفت

    ممممممممممممممننوووووووووووووونننننننن
    کلن ذائقه ی غذاییت یه جورایی زیادی خوبه. تا حالا یه غذا هم اینجا ندیدم که خوشمزه نباشه. دقیقن برعکس بقیه ی کسایی که آشپزی میکنن.
    دلیلش هم اینه که تو غذایی رو درست میکنی که خودتم دوس داری. با غذا تجارت نمی کنی

  25. یلدا :گفت

    سلام..ممنون بابت راهنماییات عزیزم.انگار اره همون اوبیا پلوی جنوبیو میگه..چون میگه مامان توش شویدم میریزه..مادرشوهرم بلده ها اما تا حالا درست نکرده تا منم ببینم محتویاتش چیه…در ضمن خودمم صلاح نمیدونم ازش بپرسم بگه چه عروسیه این که بلد نیست اشپزی کنه…اخه ما 3ماهه ازدواج کردیمهمسرم عاشق دستپختمه طوریکه 5 کیلو چاق شده در نتیجه مادرشوهر منتظر آتو میباشند(در جریان هستی که…؟)
    بازم ممنون و سپاس

  26. یلدا :گفت

    راستی منظور الی جان خورشت خلاله ..غذای اصلی و مهمه کرمونشاهیهاست.. عینا مثل قیمه خودمونه فقط گوشت گوسفند تازه در قطعات درشت داره وبه جای لپه از خلال بادوم استفاده میکنن برای عطر و رنگ هم زعفرون اعلا و رب میزنن…منم فقط خوردم طرز تهیه تخصصی شو نمیدونم.

  27. سلام شادی جون
    من قبلاَ تو وبلاگ مطبخ خاله خانوم دستور خورشت خلال کرمانشاه رو دیده بودم
    خیلی هم کامل و مفصل توضیح داده بودن
    این هم آدرسش :

    http://matbakhchi.blogfa.com/post-135.aspx

  28. candle :گفت

    چرا نيستي ؟ مشكلي كه نيست ايشالا ؟ ها ؟!

  29. عروس :گفت

    سلام
    وبلاگ خیلی قشنگی داری

پاسخی بگذارید

