سالاد گل کلم


مواد لازم
گل کلم خورد شده ی ریز یه لیوان
خیار خورد شده با پوست (ریز) یک عدد
گوجه سفت خورد شده یک عدد
ذرت پخته نصف لیوان
پیاز خورد شده ریز در صورت تمایل یکی کوچیک
همه ی مواد رو قاطی کنید و سس بریزید ، خوب مخلوط کنید و بذارید تو یخچال ۱۰ دقیقه بمونه تا طعم بگیره و بعد میل کنید.
برای سس می تونید هر سسی بریزید. من مایونز و کمی ماست رو با هم زدم و با سرکه ای که از ترشی آلبالو دارم مخلوط کردم سبزیجات خشک سالاد با مارک همیشک هم اضافه کردم ولی به سلیقه و ذائقه ی خودتون می تونید سس های مختلفی درست و اضافه کنید. خوشمزه است.
عکاس و آشپز: آشپز مدرن
این نوشته در سالادها ارسال شده و با , , , , برچسب‌گذاری شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

31 پاسخ برای سالاد گل کلم

  1. candle :گفت

    اول ؟!!!

  2. candle :گفت

    يوهووووووووووووووو …

    تبریکککککککککککککککک

  3. آفاق :گفت

    سلام شادی جونم. خوبی؟؟
    من دوست می دارم سالاد گل کلمو. ولی اینجوری با ذرت امتحان نکردم.
    شادی جون میخواستم بگم اون کاسه که مربای پوست پسته توش ریختی و عکس انداختی خوب خیلی دوس داشتم. بعد تو این فیلم خروس جنگی از اونا دارن. بعد اونو از کجا خریدی؟ گرونه؟؟؟ من خیلی دوسش دارم آخه.

    سلام عزیزم. من از اصهان خریدم این ظرفا رو. از یه مغازه ای تو میدون امام. تهران ندیدم. گرون هم نیست . سرامیکه. البته من 3 یا 4 سال پیش خریدم. کاش یه جا تو تهران می شناختم بهت آدرس می دادم ها!!!! ایشالله بری اصفهان و بخری.

  4. کویریات :گفت

    سلام شادی جونم. چه سالاد خوبی. چه خوشمزه. چه راحت من سالاد گل کلم درست کردم ولی با کرفس و اینها… کلاً عاشق سالادم وقتی هرچی دم دستم باشه بریزم تویش!! چه پست های خوشگلی هم گذاشته بودی من ندیده بودم. خورشت گوشت خیلی هوس انگیز بود!!!

  5. محبوبه :گفت

    سلام شادی جان.من عاشق سالاد هستم.البته بدون سس.بقول دوستم fresh
    واقعا دستت درد نکنه.حتماامتحان می کنم.

  6. سلام شادی جون
    دستت درد نکنه
    من گل کلم خیلی دوست دارم. هم تو ترشی هم به صورت پخته و سرخ شده
    خام تا حالا مصرف نکردم. ولی مطمئنم که اونو هم دوست دارم
    مرسی

  7. ملیکا :گفت

    یه خورده دیر هضم نیست عزیزم؟

    نمی دونم!!!برای ما که نبود!!!!!!

  8. طنین :گفت

    سلام شادی جون
    دست پختت حرف نداره
    موفق باشی گلی خانوم

  9. ماتیلدا :گفت

    سلام شادی خانمی، سالاد راحت و خوشمزه ای باید باشه دستت درد نکنه

  10. فلفلی :گفت

    سلام شادی جون
    مرسی به نظر خیلی عالی میاد یعنی تکراری نیست توی سالادا
    راستی من یکشنبه دیگه مهمون دارم به نظرت شام چی درست کنم که خیلی متنوع و عالی بشه

    خواهش می کنم. والله چی عرض کنم. بستگی داره مهمونات اهل غذاهای سنتی باشن یا غیر سنتی!!!! بهتره به ذائقه و سن و سالشون توجه کنی. یه نگاهی تو این بخش موضوعات بنداز شاید ایده بگیری. اگه چیز خاصی به ذهنم رسید می گم بهت.
    من خودم همیشه یه پلو خورش یا ته چین یا زرشک پلو با مرغ با یه سالاد فصل و یه سالاد سنگین تر مثل ماکارونی یا روس یا لویه و کمی هم غذاهای دونه ای مثل سمبوسه یا دلمه یا…. درست می کنم و البته دسر هم یادت نره. کشک بادمجونم هم چون خیلی طرفدار داره بیشتر اوقات درست می کنم….دیگه نمی دونم چی بگم….

  11. ندا :گفت

    سلام شادي خانووووووووووووووووم!!! خوبي که ايشالله!!!
    دستت درد نکنه بابت راهنماييت! من برا تولد لازانيا درست کردم و کروکت سيب زميني، مادرشوووووهرم خيلي از کروکت سيب زميني خوشش اومد! اما باور ميکني بگم خودم حتي يه دونه هم نخوردم؟؟؟!!!!!!! آخه خيلي زود تموم شد!!!! فقط يه اشتباهي توي درست کردن کروکت داشتم، اونو توي سرخ کن سرخ کردم و بيشتر کروکت ها به سبد سرخ کن ميچسبيد و منم که کلي استرس داشتم!!! به هرحال جاي شما خالي شب خوشي بود!!!
    مرسي خانوم گل!

    شاد باشي
    فعلاً …
    نوش جان. ایشالله خودت گروکت درست کنی با همسری بخورین هی برای من دعا کنید!!!!!!!!!!!

  12. آفاق :گفت

    مرسی شادی جونم. عید رفته بودم اصفهانا. کاش دیده بودم. ولی حتما» خواهم دید. و خواهم خرید. مرسی خانوم خوش سلیقه.

  13. پیمانه :گفت

    سلام . به به امشب درستش می کنم

  14. هستی :گفت

    سلام
    بابت این همه زحمت و سلیقه ممنون
    ولی شما که اجازه کپی نمیدین میشه بگین چطوری این همه غذای خوشمزه رو از اول تا اینجا یاد بگیریم
    خوب باید کپی کنیم بعد پیرینت بعد بریم منزل از روش درست کنیم خوب اخه از تو شرکت که نمیشه این همه غذا رو نوشت
    من چیکار کنم خوب

    شرمنده عزیزم. وقت کنم یه روز می شینم این فیلتر رو برمی دارم آخه قاطی قالبمه و برداشتنش سخته چون ممکنه همه ی وبلاگم به هم بخوره. خودمم تو فکرشم. بابت دزدی زیاد از این وبلاگ این فیلتر رو گذاشتم. اگرم وقت نکردم خود صفحه رو سیو کن.

  15. شادی جونم میشه طرز تهیه گاناش شکلاتی رو برام بگی و آیا به خامه فرم گرفته نیاز هست یا نه؟ و آیا تا حالا با خمیر مارزیپان کیک تولد تزیین کردی و کار باهاش ساده است یا نه ؟ممنون میشم

    سلام دوست جان. نه. خامه فرم گرفته نمی خواد. 200 گرم خامه رو بذار به روش بن ماری یا روی شعله ی کم داغ شه، یه رویز جوش بزنه بسه. بعد 200 گرم شکلات(من تلخ رو بیشتر دوست دارم) رنده کده بریز توش و خوب هم بزن تا با گرمای خامه آب شه. کمی که از داغی افتاد و ولرم شد. بریز رو کیک و بذار از لبه های کیک بریزه. بهتره کیک رو بذاری روی این سیم های خنک کننده و زیرش سینی بذاری که اضافه اش بریزه تو سینی. بعد. بذار تو جای خنک خودشو بگیره.
    من با خمیر مارزیپان کار نکردم تا حالا. ولی تو اینترنت فیلم هایی که دیدم خیلی سخت به نظر نمی آد. یه سرچ انگلیسی بکن و ویدیوهاش رو ببین. سخت به نظر نمی آد.
    موفق باشی.

  16. عجب سالاد راحتی .مرسی

  17. گلابتون :گفت

    به نظر میاد که بانو شادی سرحال میباشن !

    این گل کلم کلا موجود دوس داشتنیه ! ترشی ، سالاد ، خوراک ، سوخاری ……. دهنم آب افتاد !

  18. کلم – سوخاریشم خوشمزست
    هوم
    فکرشم خوشمزست

  19. خانباجی :گفت

    سلام آشپز باشی
    من چقدر خوشحالم که با وبلاگ شما آشنا شدم.
    یه وقتایی هر چی فکر میکنم یه غدای جدید بسازم چیزی به ذهنم نمیرسه.همیشه دوست داشتم یه دوست آشپز با سلیقه داشته باشم که از چیزای ساده آشپزخونه یه غذای خوشمزه درست کنه.

    من پایه هستم
    موفق باشید

  20. خانباجی :گفت

    اجازه لینک کردن به من میدید؟؟

  21. مرسی عزیزم از جوابت راستش با خمیر مارزیپان ظاهرا اینجور که پرسیدم فقط برای ساختن گل و این چیزها استفاده میشه و من چیزی که دیدم خمیر فوندانت هست که فیلماش رو هم دیدم ولی اینجا گلوکز و گلیسیرین گیر نیاوردم که بتونم خودم درست کنم و خمیرش هم به صورت آماده پیدا نمیشه در واقع هیچ کس نمیدونه که چی هست … به هر حال مرسی از کمکت مثل همیشه کامل و به موقع بود موفق باشی عزیزم…..

  22. خانباجی :گفت

    سلام شادی خانم
    من شما رو لینک کردم.
    و افتخار میکنم به این که باخانم کدبانویی مثل شما آشنا شدم.
    موفق باشید

  23. فلفلی :گفت

    سلام شادی جون تازه به روز شدم بیا خوشال میشم

  24. زهرا :گفت

    سلام گلم، کجایی کدبانو جان؟؟
    عزیزم یه میل برات فرستادم تو یاهو چک کن، گفتم شاید برات جالب باشه>
    حتما ببین

  25. روناک :گفت

    سلام شادی جون خوبی اخی اینقدر دلم برات تنگ شده بود .یه مدتی کار و مشکل
    داشتم حسابی .اوضام خوب نبود .می خوام همه خوردنیهای خوبی رو که این مدت درست کردی یه دفعه باهم ببلعم.همه چیز عالی و خوبه مثل همیشه .خوب و خوشگل و شاد باشی .برام دعا کن ..دست گلت درد نکنه

  26. مریم گلی :گفت

    شادی جون پس کجائی شما؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    مردیم از گشنگی و بی غذایی!

  27. شیدا :گفت

    خیلی خیلی عالی بود دستت درد نکنه مخصوصآ سالاد میوه

  28. هتاو :گفت

    سلام شادی جون
    عزیز من به وبلاگت خیلی سر میزنم ولی زیاد نظر نمیدم… والله نمیدونم چی بگم. هم خوشگل، هم خوشمزه هم خوش شکل آدم نمیدونه چی بگه… هم با مزه مینویسی. خلاصه عالیه فقط یه چیزی نمیتونم از صفحه وبلاگت پرینت بگیرم. نوشتنشون هم خیلی طول میکشه.. چیکار کردی با وبلاگت عزیز؟ یه چیز دیگه من هر وقت میخوام یه چیز متفاوت بپزم یا جعفری ندارم، یا فلفل دلمه ای ندارم، یا قارچ ندارم یا بعد یهویی هم هوس میکنم از این چیزا بپزم موقع اش نیست برم بخرم. چیکار میکنی که همیشه همه چی داری؟

پاسخی بگذارید

