سوپ ماکارونی برنجی


سلام. سلام. من اومدم.
نه اینکه برگشته باشم ها!!! امروز یه کم وقت دارم و نشستم به دستور سوپ نوشتن برای خانومایی که خودشون یا خانوادشون یا سرما خوردن یا می خوان بخورن
در ضمن علاوه بر زیورآلات سازی حسابی بابت چند تا کار دیگه سرم شلوغه. دوست دارم بیام و بنویسم ها ولی وقت…. و خستگی اجازه نمی دن!
هر وقت بتونم دوباره مثل امروز می آم.
مواد لازم
برای دو سه نفر:
ماکارونی برنجی (یا حروفی) نصف لیوان
هویج رنده شده یک عدد
پیاز کوچک رنده شده یک عدد
شیر نصف لیوان
آب گوشت یا قلم دو لیوان (می تونید با این عصاره های گوشت آماده درست کنید)
کمی خامه
کره
نمک و فلفل سیاه
جعفری خورد شده
پیاز رو توی کره کمی تفت بدین. هویج رو اضافه کنید. یه تفت کوچیک و بعد آب گوشت. زیرش رو کم کنید.ده دقیقه تا یه ربع بعد شیر رو اضافه کنید و بذارید رو شعله ملایم. چند دقیقه بعد ماکارونی برنجی رو اضافه و هم بزند که به هم نچسبه. هفت تا ده دقیقه ی بعد(زمانی که ماکارونی نرم شد) آماده است. می تونید بذارید بیشتر بمونه تا غلیظ تر شه. غلظتش به سلیقه ی خودتون دیگه!
راستی نمک و فلفل رو همون اول اضافه کنید. یادم رفت!
بعدشم آخر سر کمی خامه بزنید تا خامه حل شد سوپ رو تو ظرف بکشید و روش جعفری خورد شده بدید.
به همین سادگی. خیلی هم خوشمزه است. نوش جان.
سوپ پز و عکاس: خودم
این نوشته در آش و سوپ ارسال شده و با , , , , , برچسب‌گذاری شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

28 پاسخ برای سوپ ماکارونی برنجی

  1. نمايشگاهت كجا خواهد بود؟
    دوست دارم بيام. البته اگه ايران باشي.

  2. زهرا :گفت

    سلام گلم
    بازم بیا گاه گاهی

  3. آفاق :گفت

    سلام بر شادی جون
    خوش اومدی. خوشحال شدیم ما!!
    به به چه سوپ خوب و راحتی. منم از این پاستا ریزه ها همیشه می ریزم تو سوپ ولی نه به همین سادگی و خوشمزگی
    امتحانش می کنیم.
    چون ما بسیار بسیار سوپ خوریم. سرما و گرما خوردگی فرق نمی کنه.

  4. kaviriat :گفت

    سلام شادی جون خوش اومدی… چه سوپ خوبی. من با این ماکارونی برنجی ها یه غذا بلدم با لوبیا. ولی سوپش باید خیلی خوب باشه. حتما امتحان میکنم. شاد باشی او تو کارهات موفق.

  5. گلابتون :گفت

    اسمشو بذار سوپ در سه سوت !

  6. مثل همیشه خوش آب ورنگ ……منتظر زیور آلاتتون هستم

  7. ترلان :گفت

    سلام شادی…. شادمون کردی!
    برگشت که نه، یواشکی سر زدنتو تبریک میگم!
    در ضمن تو کار زیور آلات سازی هم برات آرزوی موفقیت و فروش خوب می کنم. یادت نره کارت که تموم شد یه پست در مورد کارایی که کردی با عکسشون بذاری برامون تا فیض ببریم!

  8. candle :گفت

    مرسيــــــــــــــــــــــــــــــي كه برامون وقت گذاشتي .

  9. نوشین :گفت

    خوشحالم که سرگرمی و نواوری میکنی مثل هیشه. همیشه به یادت هستم.
    لاو یو = دوست دارم.
    خواستی بگو برات یک کاتالوگ جواهر بفرستم تا ازش ایده بگیری.

  10. روناک :گفت

    اوه سلام شادی جون وای خوشحال شدم که برگشتی .من هنوزم سر میزنم.از همه چی ممنون .اصلا به فکرم نرسیده بود از این ماکارونی ها میشه تو سوپ استفاده کرد .خونه داریم. مرسی حتما درست میکنم.موفق و شاد باشی.بیا حتما

  11. نجمه :گفت

    نا امید وبلاگت رو باز کردم ولی کلی خوشحال شدم از آپت هم خوشگلن و هم خوشمزه

  12. ســـــــــــــــــــــــــــــلام.
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    عید بر شما مبارک …

  13. سلام شادی جون
    خوبی؟
    دستت درد نکنه
    این ماکارونی برنجی چیه؟ من تا حالا ندیدم و نشنیده بودم!

  14. عید غدیر رو هم بهتون تبریک می گم

  15. الی Evchi :گفت

    آدم وقتی سرما میخوره هیچی عین ای جور سوپها بهش مزه نمیده . خوبی ؟ سرما که نخوردی ؟

  16. مهسا :گفت

    سلام چطوری؟!
    شادی خانوم تحویل نمیگیریا!
    اشکال نداره ولی من هنوز دوست دارم!
    شادی چجوری عکسات انقدر حرفه ای و خوب از آب در میاد؟!
    اگه میشه بهم بگو
    مرسی جیگرسلام. دلیلش اینه که ما یه دوربین حرفه ای داشتیم که دزد برد! این عکسا که می بینی مال آرشیومه و عکسایی که خیلی کیفیت ندارن با موبایل گرفته شدن و مال زمان پس از بی دوربینی یه!
    همین دیگه فوت و فنش این بود!!!!!

  17. فرشته :گفت

    سلام
    خوشحالم كه امدي ممنون از سوپ خوشمزه ات و براي نمايشگاهت حتما خبرمان كن

  18. دینا :گفت

    از اینکه با حوصله و دقت زیاد تجربیات ارزشمندتون رو در اختیار دیگران می ذارین جای تقدیر و تشکر داره. از دستورهاتون استفاده می کنم. اد تو مای فیووریت! همیشه سالم و شاد باشین.

  19. سلام شادی جونممم
    به به عجبببببببببببببببب سوپی ،بریم که بدرستیمشششش

    دستتتتتتتتتت گلت درد نکنه عزیزمممممم

  20. نارسیس :گفت

    سلام 🙂 وب خوشمزه و احساساتی دارین 🙂 . این که هر غذا یه خاطره است یه واقعیت جذابه که شما خیلی خوب نشونش دادی 🙂 باید اعتراف کنم که پای یکی از همین خاطرها تون گریه ام گرفت :)) همون غذایی که باباتون درست می کردن 🙂 ایشالا همیشه سایه اشون بالای سرتون باشه :-×

  21. مارال :گفت

    سلام کلا سوپ دوست دارم حالا از نوع که باشه وممنون

  22. zahra :گفت

    عزیزم جوابت رو فرستادم

  23. علی :گفت

    سلام دوست عزیز وبلاگتون را لینک کردم اگه خواستی وبلاگ منو با نام خانواده موفق لینک کن ممنونم

  24. هیوا :گفت

    وای چه خوشحالم که بازم اومدی و یه پست جدید گذاشتی.
    دوست دارم شادی جونم و دلم برات یه ذره میشه همش!
    شاید بشه گفت خواننده خاموشم اما پر و پا قرص!
    به نظر میاد سوپ خوشمزه ای بشه! به مامان خانومی بگم حتما امتحانش کنه!!
    راستی نمایشگاه کجاست؟

  25. هیوا :گفت

    وبلاگت بهم حس زندگی میده شادی جونم.
    زود زود کارات رو انجام بده و یه نمایشگاه معرکه برگزار کن و بیا اینجا رو بچرخون!

  26. منصوره :گفت

    سلام
    با موادی که دستور دادید باید این سوپ خیلی خوشمزه باشه دست شما درد نکنه

  27. آیدا :گفت

    من امشب از این سوپ پختم ، خیلی خوب شد، مرسی… البته من هم رعفران ، دارچین، زردچوبه و نعنا خشک هم توش ریختم …
    شاد باشی

پاسخی بگذارید

