دستپخت شما7: اشی پق مانیته!!! امان از این فرانسوی با این اسماشون!!!


دستور این غذا رو زهرا جان دوست عزیزم. برام فرستاد. عکسا هم کار خودشه. به نظر که خوشمزه می آد، من هنوز امتحان نکردم ولی حاضرم رو دستپخت زهرا جونم شرطبندی کنم!!!!
دیگه این که نثر و نوته مال خود دوست جانمه (منظورم دستور غذاست) ولی چون حروف تو میلی که برای من فرستاده بود به هم ریخته بود من یه بار دیگه تایپ کردم و کمی کوچولو هم نوشتارش رو تغییر دادم.
بازم مرسی دوست جان.
اشی پق مانیته با دستور پخت زهرا خانوم جان:
تا حالا حتما از خودتون پرسیدید با این همه مرغی که مونده چیکار کنم؟ نمی شه که سه بار پشت سر هم غذا رو گرم کنید و بدید به اهل منزل بخورن.
اولش بگم خیلی خوشمزه هست. حتما باید تست بزنید. اسمش هست اشی پق مانیته (ا، پ با فتحه) دیگه نمی دونم ترجمه اش به فارسی چی می شه.
دو عدد پیاز
دو حبه سیر
کمی کره
یک عدد گوجه
سبزیجات معطر (باب ذائقه خودتان)
نمک و فلفل
والبته گوشت مرغ
پوره سیب زمینی
پنیر رنده شده از نوع پیتزا یا گودا
پوره ی سیب زمینی رو آماده کنید. سیب زمینی آب پز +  نمک+ کره + خامه. و بگذارید کنار.
پیاز و سیر را داخل کمی کره تفت دهید. تمام موادی را که گفتم باید با هم میکس کنید.
بعد این مواد را در ظرف نسوز می ریزید. بعد پوره سیب زمینی را روی آن ریخته و کاملا می پوشانید. بعد هم پنیر رنده شده.
داخل فر می گذارید تا وقتی که پنیر طلایی شود.
نوش جان.
پ.ن: می توانید مواد دیگری هم به این غذا اضافه کنید مثل زرده تخم مرغ، خامه، دو قاشق شیر، خیارشور و…. بستگی به ذائقه تان دارد.
دستپخت و عکس: زهرا جان گلم.

 

این نوشته در دستپخت شما, غذاهای متفاوت, غذاهای مرغی ارسال شده و با , , , برچسب‌گذاری شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

21 پاسخ برای دستپخت شما7: اشی پق مانیته!!! امان از این فرانسوی با این اسماشون!!!

  1. گلابتون :گفت

    فکر کنم ترجمه اسم غذا پای چوپان با مرغ باشه !!! نظرت چیه شادی ؟
    شایدم پای مرغ چوپان !

    اون اسم دومی یه بیشتر بهش می آد. هان؟!

  2. آفاق :گفت

    به چه خوشگل شده. دست گذارنده پست و نویسنده و درس کننده همه با هم درد نکنه.

  3. زهرا :گفت

    می گم شادی جان خودم که اومدم برات درستش میکنم گلی جان

    دستت طلا. تا اون موقع خودمم امتحان می کنم عزیزم.

  4. مه ناز :گفت

    وای ی ی دهنم آب افتاد …حیف که توی رژیمم

  5. کویریات :گفت

    اون قسمت پق مانیته اش فکرکنم یعنی به شیوه ی مانیته. مثلاً من پر مانسه شنیده بودم که مانسه یه آشپزی ه که اون شیوه رو درست کرده. من هم با گلابتون موافقم که از جهت پوره سیب زمینی با پای چوپان بریتانیایی ها مشابه است ولی مرغش باید کمی سبزیجاتش متفاوت باشه.

    شاید!!! جالبه ها. ما چرا از این اسمای به شیوه ی فلان!!! نداریم؟

  6. کویریات :گفت

    یادم رفت بگم که ولی خیلی خوشم آمد و دوست داشتم

  7. mahsa :گفت

    salam shadi jan.khaste nabashi.man moddate ziadi nist ke ba saite shoma va dustane honarmandetun ashena shodam valy ham alaghemand shodam va ham kamy ta ghesmati ashpaz.joda az khalaghiatet kheily jazzab minevisi va khanome dustdashtaniee hasty.manam inghadr mashghule darso ketab budam ke fekr mikardam vaghta in kararo nadaram valy vaghty didam shoma dar kenare karat be alaghe mandihat ham miresi manam rah oftadam va hala ashpazi joze alagheham shode va kami ham ashpaz shodam ke albate tamrini hast ta vaghty raftam khuneie shohar ye honary dashte basham.movafagh bashy azizam.dar zemn zud bazud bia.

  8. خانباجی :گفت

    سلام
    حالتون چطوره؟
    من همیشه مییام بهت سر میزنما .حالا شکامنت نمی ذارم.ولی ممیام دستورات جدید رو یه نگاه میند ازم.
    عکس اشی پق مانیته که اون بالا گذاشتی چقدر زشته!زهرا خانم عکس قشنگی نگرفته!به نظر من اون عکسو بردار.همین دو تا پایینی بهتره.
    شما خودت خوبی؟
    موفق باشی عزیزسلام: ممنون. به نظر من که عکس خوبی یه و اتفاقا اشتها برانگیزه. نمی دونم چرا دوستش نداشتی. من که دوستش دارم و نظرم اینه که عکاسی دوست جانم خوبه!!!!

  9. سلام عزیزم
    اسمش که سخته . ولی احتمالا» مزه خوبی داره
    حالا کی بی برنامه باشم درستش کنم خدا عالمه
    بازم ممنون

  10. منصوره :گفت

    سلام
    جالب شده کاش اسم این غذا را به فارسی ترجمه کنید آخه اسمش سسسسخته

  11. بر خلاف اسمش درست کردنش راحت به نظر مییاد …ولی خداییش اسمش هیچ وقت به خاطرم نمی مونه

  12. مهسا :گفت

    سلام شادی جان.خسته نباشی.من واسه شام امشب این غذارو گذاشتم.کلی طرفدار پیدا کرد.به همه توصیه میکنم امتحان کنن.راستی میخواستم بپرسم ممکنه راجع به نمایشگاه جواهراتت توضیح بدی که کجاست ویاکی تموم میشه؟من عاشق نمایشگاه جواهراتم

    ممنون عزیزم. هفته ی دیگه نمایشگاه زیروآلات دارم. اینجا اطلاعاتش و تو پست بعدیم می ذارم.

  13. نارگل :گفت

    سلام شادي جون راستش من سر نياوردم.
    اولا كه تو طرز تهيه اصلا اشاره اي به مرغ نشده بود و فقط تو مواد لازم اسمش بود!
    بعدم اين كه ترتيب چينش مواد طبق متن يعني اول: سير و پياز تفت شده رو كف ظرف مي ريزيم بعد مخلوط پوره رو روي اونا و بعد پنير؟ يا اينكه سير و پياز هم بايد با مخلوط پوره ميكس بشه؟

    سلام عزیزم.
    پوره ی سیب زمین و پنیر رو کنار بذار. همه ی مواد رو همونطور که گفته با هم مخلوط کن. گوشت مرغ (پخته) هم بخشی از اون مواده. سیر و پیاز هم بخشی از همون مواده یعنی همه مواد به جز پوره و پنیر باید با هم مخلوط شن.
    وقتی مواد رو تو ظرف نسوز مثل پیرکس ریختی روش رو مثل عکس پوره ی سیب زمینی رو که کنار گذاشته بودی بریز و صاف کن. پنیر هم جدا و رنده شده روی پوره ریخته می شه.
    اگه بازم سوال بود بپرس همینجا برات جواب می ذارم.

  14. Minoo :گفت

    hachis parmentier))), mitooni raje behesh bekhooni man tahala inja nadidam ba morgh dorostesh konan ,hamishe ba gooshteh charkhieh,kheily vaghtha ham bi panireh, inham bayad khosh mazeh bashe,

  15. نگار :گفت

    سلام. خیلی اتفاقی وبلاک شما رو دیدم . خیلی جالبه. من عاشق تنوع غذایی هستم. ضمنا تازه ازدواج کردم و خوشحالم که به این منبع دست پیدا کردم . ممنونم. موفق و شاد باشید مثل استمتون.
    راستی اسم صمیمی ترین دوست من هم شادیه. اسمتون به یادم می مونه.

  16. نسترن :گفت

    درستش کردم و از شر مرغ های از ديشب مونده خلاص شدم
    خيلی خوشمزه بود..مرسی از شما و زهرا خانوم عزيز

  17. رز :گفت

    ببخشید ولی ادم اعصابش خرد میشه وقتی مقدارها نیست.
    چقدر خامه

    خواهش می کنم. من نوشتم که خودم درست نکردم. خامه فکر کنم یکی دو قاشق نباید بیشتر باشه. ولی اگه مطمئن نیستی درست نکن.

  18. چقدر اسمش سخته اما درستش میکنم چون اصولا غذا با پنیر رو دوس دارم

  19. roya :گفت

    azizam age spele farancavisho bedi behem tarjomasho migam khedmatetoonممنون از لطفت رویا جان. اگه اسپلش رو داشتم که خودم ترجمه می کردم عزیزم. ولی فکر کنم با چیزی که مینو جان تو همنی نظرات نوشته می شه گوشت چرخ کرده ی مربوط به مانیته!

  20. جوجوک :گفت

    خوشمزه که به نظر می آید
    درستش می کنم
    دستت درد نکنه گلم

  21. زهرا :گفت

    سلام عزیزان من
    اسم این غذا به فرانسوی این هست
    hachi parmentier

    اشی یعنی چرخ شده
    بقیه اش رو هم باید نگاه کنم

    پ.ن. خامه هم هر جقدر دوست دارید

پاسخی بگذارید

