تالیاتلی با سس کاری و پنیر ورقه


من با اختراعی دیگه اومدم. البته این اختراع تاریخش به  یک سال پیش برمی گرده ولی امروز در آرشیو ما کشف شد و رخ نمود!
تا جایی که یادمه!!! خیلی هم خوشمزه شده بود.
مواد لازم
سینه مرغ خورد شده ریز
ذرت پخته نصف لیوان
پودر کاری یک ق.م
خامه 150 گرم
آویشن و فلفل سیاه
نمک
کره یا روغن
یک بسته تالیاتلی
یکی دو ورق پنیر ورقه ای
چند تا دونه قارچ خورد کرده اگه دوست داشتین
مرغ رو با کمی کره سرخ کنید. وقتی رنگش برگشت قارچ رو اضافه و کمی تفت بدین. بعد ذرت و کمی آب اضافه کنید. درش رو بذارید یه ربعی بپزه البته با شعله ی کم. بعد پودر کاری و نمک و فلفل بزنید. وقتی آب سس کشیده شد خامه رو اضافه کنید و هم بزنید. تا خامه آب شد و یکی دو جوش زد سس آماده است.
در فاصله ی درست کردن سس غذا، تالیاتلی رو طبق دستور روش آبکش کنید و کنار بذارید. با آب گرم آبکش کنید که زیاد سرد نشه.
لایه لایه تالیاتلی رو ریخته و روش سس بریزید. کمی آویشن بینش بپاشید.  لایه آخر که روی غذاست رو باسس بپوشونید. آویشن بپاشید. پنیر ورقه ای رو لایه لایه ی نازک ببرید و دورش بچینید. می تونید لابلای غذا هم بذارید اما خیلی سنگین می شه! چند دقیقه بذارید تو فر یا ماکروفر یا روی بخار کتری که پنیر کمی نرم شه. اگرم پاستاتون خودش گرم باشه نیازی به این کار نیست. یعنی زمان و جوری تنظیم کنید که تا سس آماده شد اون رو هم آبکش کنید و با هم دست به دست هم بدید و به مهر و در حالی که هنوز گرمه نوش جان کنید!
آشپز و عکاس: شخص شادی جون!
این نوشته در پاستاها و لازانیا, غذاهای متفاوت, غذاهای اختراعی من ارسال شده و با , , , , , برچسب‌گذاری شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

15 پاسخ برای تالیاتلی با سس کاری و پنیر ورقه

  1. ليليوم :گفت

    سلام شادي جون
    دلم خواست امشب ميرم درست ميكنم

  2. گلابتون :گفت

    سلام شادی خانوم گل
    میگما مسئلتن : تالیاتلی با فتو چینی چه فرق داره ؟؟؟؟ قیلفشون که شبیه همه نه ؟!!!! جدیا …. من همیشه میخواستم بدونمسلام عزیزم. والله منم خیلی فرقی توشون نمی بینم فقط فتوچینی تکه تکه است مثل ماکارونی رشته ای تیکه های بلنده و تالیاتلی مثل رشته سوپی بلند و به هم پیوسته است. نمی دونم منظورم واضحه یا نه. در ضمن تالیاتلی کمی زودتر از فتوچینی نرم می شه. اینا تجربیاتم بود!!!!!!!! دیگه خدا عالم است چه فرقی دارن؟!

  3. هاله :گفت

    سلام خیلی باحال بود وبلاگتون …لینکت کردم به وبلاگم…شاد و موفق باشی ..و همیشه یه آشپز مدرن باقی ! چون سفره جای خوبیه واسه خوشحال کردن دیگران!

  4. چه هوس انگیزه
    من کلا خانواده ی پاستاجات رو دوست می دارم

  5. نارگل :گفت

    سلام شادي جون. اين غذا رو با ماكاروني معمولي رشته اي هم مي شه درست كرد؟
    بعدشم اينكه پنير ورقه اي هايي كه من تو خونه دارم سفيدن از اين زردا نيستن با اونم مي شه درست كرد؟سلام. چرا نشه عزیزم. تو آشپزی خیلی کارا مجازه!!!! البته آشپزی من اینجوری یه ! فقط کمی ماکارونی رشته ای معمولی سفت تر از تالیاتلی از آب در می آد. اگه آبکشش رو قبلا امتحان کردی و دوست داشتی ..منظورم دم نشده است…. خوب آره می شه درست کرد. بعدم این پنیر سفیدا زود آب می شن و زردا کمی حالتشون رو حفظ می کنن وگرنه مورد نداره اگه مزه ی پنیرت رو دست داری بریز. حتی می تونی پنیر رنده شده ی پروسس یا موزارلا یا گودا بریزی. میل خودته. غذای اختراعی دیگه سخت گیری نداره که خواهر!

  6. سلام شادی جان
    حتماً خوشمزس
    مرسی

  7. ترلان :گفت

    خوشحالم شادی جون که دوباره برگشتی تو آشپزخونه. آخه یه مدتی که درگیر نمایشگاه بودی جات خیلی تو آشپزخونه خالی بود!! به هر حال خوش اومدی

  8. آریا :گفت

    سلام
    علاقه زیادی به آشپزی ندارم ولی تصویر این غذا بسیار خواستنی است حتما درستش می کنم
    ممنون.

  9. lili :گفت

    سلام شادی جون
    چه اشتها برانگیزه!
    من بار اولمه میام اینجا
    وبلاگ من هم پر دستور غذاست
    خوشحال میشم بهم سر بزنین و نظر بدین

    اینم لیست آخرین غذاهام:
    جوجه کباب هفت رنگ
    کیک چایی موز و گردو
    سینه ی مرغ با سس عسل فلفلی
    تخم مرغ سس سویایی
    برنج دانمارکی
    مرغ هلویی

  10. آریا :گفت

    سلام خوبین؟خوبم
    مطلبی نوشتم با عنوان داستانک هایی برای خدا,اگر زحمتی نیست لطفی کنید بخوانید و نظرتان را برایم بگذارید,منتظر حضور گرمتان هستم
    ممنون.
    http://chocolateboss.blogspot.com/2010/02/blog-post_9600.html

  11. candle :گفت

    تنكس .
    عكسش فوق العاده س !

  12. گیلدا :گفت

    سلام. خوبی؟ ظاهرش که خیلی خوشمزه است .

  13. دست شما درد نکنه بنطر خیلی خوشمزه میاد.

    خوشحال میشم به ما سر بزنید

  14. گلابتون :گفت

    مرسی از جوابت شادی جان … یحتمل همه اونایی که من تو زندگیم دیدم فتوچینی بودن ! تا به حال تالیاتلی ندیدم و نخوردم !

  15. سارا :گفت

    شادی جون سلام
    من این غذا رو امشب درست کردم هم همسرم وهم دوستشون خوشششون اومد خودم هم همینطور
    ممنون از این که سفره هامونو رنگین می کنینوش جان عزیزم

پاسخی بگذارید

