سالاد الویه


این پست بیشتر جنبه ی یادآوری داره واسه کسایی که مدتی یه سالاد الویه درست نکردن مثل خودم وگرنه ماشالله همه کسایی که اینجا می آن کدبانو هستن و سالاد الویه دیگه گفتن نداره که!
من دستور رو مختصر و مفید می نویسم:
دو تا سیب زمینی متوسط رو به بزرگ! پخته رو رنده کنید. یک دونه تخم مرغ پخته رو هم رنده کنید و اضافه کنید بهش. روی تخته ی آشپزخونه سه چهار تا خیارشور رو ریز خورد کنید و به مواد اضافه کنید. نصف سینه ی مرغ رو با یه پیاز چارقاچ و یه هویج خورد شده و یک شاخه کرفس خورد شده (ایشالله که تو خونه باشه) بذارید با یه لیوان آب نیم ساعت یا کمی بیشتر با نمک و فلفل بپزه. بعد اونم که سرد شده خورد کنید و به مواد سالاد اضافه کنید. اگه دوست داشتین می تونین نخود سبز پخته و ذرت پخته هم اضافه کنید. اختیاری یه!
همه ی مواد رو مخلوط کنید. سس مایونز هر اندازه که دوست دارین (من یه نصف لیوان ریختم) + کمی آبلیمو + کمی روغن زیتون+ نمک و فلفل سیاه و خوب مخلوط کنید و به مواد سالادالیویه اضافه کنید و خوب هم بزنید و بذارید نیم ساعتی تو یخچال بمونه و بعد آماده برای خوردنه.
کمی و زیادی سس سالاد به ذائقه تون برمی گرده. من همین مقدار که گفتم به نظرم کافی بود ولی میل میل شماست!
سالاد الویه درست کن و عکس انداز: شادی یعنی من!
این نوشته در سالادها ارسال شده و با , , , , برچسب‌گذاری شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

12 پاسخ برای سالاد الویه

  1. سلام عزيز خوبي من كمي شير يه كم سركه سفيد و هم بهش مي زنم خوشمزه ميشه

  2. آفاق :گفت

    به به سالاد الویه شادی پخت هم خوردن داره!
    من خیلی کم درست می کنم. تا حالا توش ذرت نریختم!
    یه چیزی مادر همسر به جای مرغ گاهی تن ماهی می ریزه. برای من جالب بود. گفتم بگم.
    خیلی عسکاییی که انداختی خوشگله

  3. الهام :گفت

    سلام .خسته نباشید

    اگه اجازه بدید من میخوام چندتا نکته کوچیک برای خوشمزه تر شدن الویه بگم.

    با اجازه شادی جان

    1- اضافه کردن کمی هویج
    2- اضافه کردن کمی ژامبون مرغ
    3- به جای اضافه کردن آبلیمو یه قاشق چایخوری سس تند فلفل قرمز بهروز اضافه کنید که هم الویه رو خوش رنگ میکنه هم فوق العاده خوشمزه

    دیگه همین

    بای بای

  4. گلابتون :گفت

    من هم خیلی کم الویه درست میکنم . چرا واقعا ؟؟؟؟ شاید چون پر کالریه ! نه … چون زیاد میاد و باید تا سه روز بخوریمش !!!!
    ولی این الویه خیلی خوشکل شده .

  5. کویریات :گفت

    چه قلمبه و خوشگل

  6. منصوره :گفت

    سلام شادي جان
    چه سالاد خوشگلي شده دست شما درد نكنه هم بابت پختنش هم بابت عكس وهم بابت خوردنش

  7. خوبی گذاشتن این دستورا ریزه کاریا و علایقشه مثله ذرت یا تزئینش به ادم ایده میده مرسی

    چقدر ادبی شدا

  8. سلام شادی خانوم ….سالاد الویه خیلی خوشگل شده .

  9. ندا :گفت

    سلام شادی جان خیلی خوشمزه به نظر میاد . منم چند روزه تو فکرم که برای بچه ها درست کنم . یاد آوری خوبی بود .

  10. lili :گفت

    سلام
    مرسی که بهم سر زدی

  11. anoo :گفت

    سلاااااااااام شادي خانوم.
    خوبي؟
    مرسي که ازين يادآوري ها کردي اما من هفته اي يه بار سالاد الويه درست ميکنم چون همسري خيلي خيلي دوست داره و منم که خانوم خوووووووووووب

    خانومي يه سوال دارم. دستور پخت کوفته مرغ رو از وبلاگ آشپزي رنگين و همينطور خيلي جاهاي ديگه ديدم اما سوالم اينه که اول مرغ رو ميپزن بعد چرخ ميکنن يا منظور گوشت مرغ خام چرخ شده است.
    ببخش ديگه!!
    مرسي
    شاااااااااااااد باشي

  12. شروین :گفت

    سلام . من امروز سایت شما رو دیدیم شادی خانم . بابا شما خیلی با سلیقه هستی . خوشحال می شم منم بشم یکی از دوست های شما. یه سوال دارم اگر دوست داشتی می تونید جواب ندید. شما کجا زندگی می کنی ؟ شاغل هستید؟ دوست دارم بیشتر بشناسمتون البته اگر اجازه بدید .

    سلام. ممنون. من تهران و نسبتا شاغلم. ولی بین خودمون باشه اینا چه ربطی به وبلاگ نویسی داره؟!

پاسخی بگذارید

