قارچ پلو 2


دیشب در راستای بی شامی و نبودن خرت و پرت هایی به اسم مواد اولیه ی کافی در یخچال هوس کردیم قارچ پلویی از خودمون اختراع کنیم که می بینید. البته یادتون باشه قبلاً دستور یه دمی قارچ هندی گذاشته بودم تو وبلاگ ولی این فرق داره چون از تو آشپزخونه خودم اومده نه از هندوستان!
مزه اش بسیار خوب بود ولی شما می تونید به دلخواه تغییرش بدید و مزه اش رو به ذائقه خودتون نزدیک کنید. مثلاً می تونید زیره یا سیر یا هر دو رو حذف کنید. آخه من سیر تو پلو خیلی دوست دارم و بعضی وقتا صدای همسری هم در می آد که تو همه چیز سیر می ریزم…. اگه روش کاهو یا خیار بخورید هم که دیگه بو نمی ده، اگرم بده ما خودمون رو می زنیم به اون راه. 
مواد لازم
برنج دو پیمانه
سیر رنده شده ۳-۴ حبه
پیاز رنده شده ۲ تا کوچیک
گوجه فرنگی رنده شده دو تا متوسط
قارچ ۱۵۰ گرم
زیره یک ق.چ
زردچوبه یک ق.چ
سس کچاپ ۲ ق.غ
نمک
روغن
پیاز رو تفت بدین. قبل از اینکه رنگش کامل برگرده قارچ رو اضافه کنید. صبر کنید تا آبش کشیده شه و کمی سرخ کنید. سیر رو اضافه و یه تفت کوچولو بدین. گوجه فرنگی رو اضافه و بذارید کمی آب بندازه. زردچوبه و زیره و سس رو اضافه کنید و سه پیمانه آب بریزید. برنج رو خوب بشورید. آب غذا که جوشید. برنج رو اضافه و نمک هم اضافه کنید و هم بزنید. بذارید آبش رو شعله ملایم کشیده شه. دم کن بذارید و شعله رو کم کنید تا دم بکشه. نوش جان کنید.
آشپز و عکاس: من!
این نوشته در پلو و چلو ارسال شده و با , , , , , برچسب‌گذاری شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

31 پاسخ برای قارچ پلو 2

  1. admin.avnoos :گفت

    ماه
    میدونی فرق تو با ماه چیه؟ ماه سه حرف داره ولی تو حرف نداری!
    جوراب
    اگه گفتی فرق تو با جوراب چیه؟جوراب لنگه داره ولی تو نداری!
    اشك
    میدونی فرق تو با اشک چیه؟اشک از چشمم میفته ولی تو هیچ وقت از چشمم نمیوفتی!
    چغندر
    می دونی فرق تو با چغندر چیه ؟ از چغندر قند می گیرن از قندش شیرینی ، شكلات و عسل درست می كنن اما تو تو خودت قند و نباتی شكلاتی شكلاتی عسلی یا که شیرینی ، که به دل اینجور میشینی!
    یانگوم
    می دونی فرق تو با یانگوم چیه؟ یانگوم جواهری در قصره ولی تو قصری از جواهری!
    كشتی
    میدونی فرق تو با کشتی چیه؟ کشتی به گل میشینه ولی تو به دل میشینی
    (مدیر محترم این پیام جنبه تبلیغاتی دارد)

  2. سلام شادی جونمممممم

    اول،بالایی حساب نیستش

    دستتتت درد نکنه کدبانو جان،با این پلو خوشمزه،میدوستم هر چی توش قارچ باشهههههه

  3. گلابتون :گفت

    چرا من نمیتونم عکس رو ببینم ؟! شادی عکسش باز نمیشه ….

  4. آفاق :گفت

    از تعریفات معلومه که خوشمزه اس!! ولی عکس دیده نمی شود شادی بانو! فکری بکن خواهر

  5. به به قارچ پلو
    اما منم عکس ر. نمیبینم که

  6. یلدا :گفت

    عکس باز نمیشه

  7. شادی جونم
    این شکم گشنه آدم رو به چه کارائی که وادار نمیکنه خوب عزیزم
    اختراع زائیده احتیاجه دیگه
    حتما» مث همیشه خیلی خوش آبو رنگه اما منم که باباقوری شدم مادر عکسی نمیبینم
    ای خدا مردم از بس نه تنونستم به کسی عکس نشون بدم نه تونستم عکس بینم
    واااااااااااای
    راستی شادی جون اگه میخوای برنامه منو بشنوی ( که البته تحفه هم نیست اگه نشنیدی هم چیزی رو از دست نمیدی ) اما خوب اگه خیلی اصرار داری!!!!!!!! برو به این سایت و روی برنامه صدای آشنا که تو آرشیوش دو تا برنامه ناقابل هست کلیک کن و گوش کن
    http://WWW.anjoman.fi

  8. شاپرک :گفت

    سلام شادی جون
    دستورش که میگه خیلی خوشمزه هست ولی منم عکسی نمی بینم متاسفانه حالا چکار کنیم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  9. شادی...خودم :گفت

    بالاخره موفق شدم عکس رو بذارم البته با راهنمای های خوب رویا جون. این عکسی که می بیند شب انداختم و رنگش زیادی زرده. کمی پلوی ما کمرنگ تر بود!

  10. سلام دوست عزیزم …..خواهش می کنم عزیز دلم ….خیلی پلو اشتها آوری شده شادی خانوم ….من هم قارچ را خیلی دوست دارم ..

  11. عکس رویت شد با ترشی چقدر میچسبه ها

  12. گلابتون :گفت

    عکس رویت شد و دهان آب افتاد !

  13. هیرسا :گفت

    به به! بسیار عالی! من هم مثل شما سیر رو در همه ی غذا ها دوست دارم. ممنون از ایده های مفیدتون. موفق باشید.

  14. *~*~* مریم *~*~* :گفت

    سلام شادی جان
    صدای قلبم سابق هستم وبلاگم رو حذف کردم
    از این به بعد با این اسم نظر میدم
    :.
    حتماً خیلی خوشمزس
    مرسی

  15. JULIET :گفت

    aziizam aliye ashpazihat man ba ejazat chand ta aza ghazahato dorst kardam omadam begam merciiiiiiiiiiiiiiiiiii

  16. ترانه :گفت

    از وبلاگ مفید و پربارتون ممنون
    اگر امکانش هست چندتا شیرینی جدید برای عید آموزش بدین

    با تشکر

  17. زهره :گفت

    سلام شادی عزیز
    این پلو قارچ خیلی خوشمزه را طبق دستورت درست کردم.فقط به جای کچاپ رب استفاده کردم.ممنون و مرسی از آموزش عالی تون.

  18. منت خدای را عز و وجل که ناکام از دنیا نرفتم و عکس قارچ پلو شمارو هم دیدم شادی جان اگه نه معلول از دنیا میرفتم
    عزیز دل این پرشین گیگ کجاش میتونی عکس آپلود کنی؟ باید عضو بشم؟
    شادی در جواب اون سوالت فقط میدونم در حول و حوش هنر بوده چون منم همینو خوندم اما شما بگو چه رشته ائی

  19. گیلدا :گفت

    سلام شادی جان. یه نوع قارچ پلو هم هست که شامل زرشک- فلفل دلمه ایی رنگی- زعفران و قارچ هست که رنگ آمیزیش فوق العاده است .

  20. lili :گفت

    شب عید کمک به معلولین و بی سرپرستان و بی بضاعتان را فراموش نکنید.
    کمک به معلولین آسایشگاه فرخنده
    در این مرکز در حال حاضر ۸۴ کودک زندگی میکنند. عمر متوسط دراین کودکان ۱۰ تا ۱۴ سال است. نیازی نیست برای کمک به بهبود شرایط این بچه ها پول بدهید، اگر در منزل پتو، لحاف یا بالش تمیز سایز کودک دارید، اگه فرش یا گلیم یا زیر انداز تمیزی دارید از اهدای آنها به این بچه ها دریغ نکنید. دادن لباس کودک و یا اسباب بازی به این بچه ها دنیای آنها را متحول می کند. اکثر این بچه ها یتیم و یا رها شده هستند. مطمئن باشید این بچه ها با احساسهای پاک و کودکانشان محبت شما را درک می کنند. اکثر این کودکان مبتلا به اوتیسم می باشند.
    کمکهای خودتان را مستقیما به خود مرکز ببرید. آدرس مرکز: تهران-میدان آزادی-خ محمد علی جناح-بلوار شهید صالحی-خ شهید ناصر ولدخانی-پلاک ۶۶- تلفن: ۶۶۰۰۵۷۷۹ مرکز نگهداری کودکان معلول فرخنده.

  21. مانلی :گفت

    من عاشق قارچ و غذای قارچی ام!مرسی!

  22. هرمیون :گفت

    سلام میشه با همه تبادل لینک کنم

  23. lili :گفت

    یعنی این غذا به این باحالی رو با ریختن سیر ضایع کردی؟؟؟؟
    من از سیر بدم میاد
    بیچاره همسریت!!!ای بابا این چه حرفی یه. خوب همه که از سیر بدشون نمی اد. غذا رو ما تا ته خوردیم. هر دومون هم دوست داشتیم. همسری هم تا جایی که یادمه خوشش اومده بود کلی!!!!

  24. candle :گفت

    شادی چیکار می کنی که قارچ هات سفید می مونه ؟ به من گفتن آبلیمو و نمک تاثیر داره . میزنم ولی باز هم سیاه می شن والله هیچ کار خاصی نمی کنم. فقط تو خرید قارچ برام مهمه که سفت و سفید باشه. یعنی زیر قارچ اونجا که پایه اش شروع می شه پزه های یاهش دیده نشه. و دیگه اینکه روغن رو داغ داغ می کنم و قارچ و می ریزم. همین!

  25. مزش فکر کنم یه جورایی شبیه استامبولی بشه نه؟

    با مزه قارچ باید خوشمزه ترم بشه
    اومممممممممم

    مرسییه کمی فرق داره. ولی خوشمزه است. امتحان کن می فهمی !

  26. مرسی از دستور خوبی که گذاشتی من درست کردم خیلی خوشمزه بود.نوش جان!

  27. سمیه :گفت

    سلام – روز تون بخیر بابت ایده های بکر و نوتون در آشپزی ازتون ممنونم میشه زحمت بکشید برای مهمانی های نوروز امسال دستور چندتا غذا با گوشت بوقلمون و شترمرغ بذارید روی وبلاگ قربونت برم اخه هیچ کدوم اینا رو ما نه می خریم نه می خوریم. شرمنده عزیزم!

  28. هنگامه :گفت

    سلام
    وای غذاهای شما خیلی خوشمزه است. ممنون اگر اجازه بدهید شما را لینک کنم
    با تشکر

  29. نارگل :گفت

    سلام شادي جونم. پريشب از مخلوط كردن قارچ پلوي شماره يك و دو و مقداري نميروي ريز شده كه موقع كشيدن برنج در ديس باهاش قاطي كردم غذاي خوشمزه و معطري به وجود اومد. ممنون به خاطر ايده خوشمزه قارچ پلو.
    قضيه اين تخم مرغ بر مي گرده به رستوران هندي ماهاراجه كه يه بار اونجا برياني تخم مرغ خوردم كه تا جاييكه يادمه يه پلوي معطر با يه سري سبزيجات بود كه تخم مرغ رو به صورت نيمروي سفت كرده بودند بعد خردش كرده بودند و موقع سرو ريخته بودن لابلاي برنج.
    راستي شادي جون ديدم يه نفر ازت درخواست غذا با گوشت شترمرغ و بوقلمون كرده بود. راستش منم با اين دوست دارم اغلب خوراكي ها رو امتحان كنم ولي نسبت به گوشت جك و جوونور به جز همين گاو و گوسفند و مرغ يه حس بدي دارم. تا حالا هرچي سعي كردم خودمو راضي كنم كه يه بار امتحان كنم نشده. منتظرم يكي مثه تو كه سليقه و ذائقه شو قبول دارم يه بار امتحان كنه اگه اون اوكي داد بعد منم امتحان كنم!

پاسخی بگذارید

