شیرینی پفک گردویی


امروز بعد از روزها خانه تکانی و سر شلوغی های دیگه وقت کردم بالاخره چند مدلی شیرینی برای عید درست کنم. یکی اش همین پفک جان گردویی یه که می بینید و خیلی هم خوشمزه شده.
زود تا دیر نشده بپرید درست کنید شیرینی هاتون رو تا دستورهای بعدی رو رو کنم!
مواد لازم
زرده تخم مرغ ۳ تا
پودر قند نیم پیمانه
آرد یک و نیم ق. م سرپر
وانیل نوک ق. چ
بکینگ پودر نوک ق.چ
گردو ریز خورد شده یک پیمانه
پودر پسته یه مقدارکی!
زرده ها رو با پودر قند با دور متوسط همزن ده تا دوازده دقیقه بزنید تا خوب سفید و کشدار بشه. آرد رو با وانیل و بکینگ پودر اضافه کنید. یه هم کوچولو و بعد گردو رو یخته و خوب هم بزنید.
با قاشق چایخوری از مایه توی سینی فر که کاغذ روغنی انداختید و چرب کردید با فاصله ی دو سه سانت بذارید. روش پودر پسته بپاشید.
بذارید تو فر با درجه ۱۷۵ که قبلاً گرم کردید. روی پنجره ی وسط ده تا ۱۵ دقیقه بذارید بمونه. من ۱۵ دقیقه گذاشتم. زمانی که تو فر نگاه کنید و روی شیرینی هاتون مات شده و دیگه از خیسی برق نزنه دو سه دقیقه بعدش شیرینی آماده است.
در بیارید و بذارید خنک شه و از کاغذ جدا کنی.
سعی کنید دخترای خوبی باشید و مثل من هی ناخنک نزنید، در این صورت حدود ۳۷ تایی شیرینی برای گذاشتن جلوی مهمونها خواهید داشت!
شیرینی پز و عکاس و ناخنک زن: شادی جون!
این نوشته در شیرینی های خشک ارسال شده و با , برچسب‌گذاری شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

28 پاسخ برای شیرینی پفک گردویی

  1. مروارید :گفت

    سلام…
    یه سوال:
    آرد فقط یک و نیم قاشق مرباخوری؟ یعنی این همه کم؟آره عزیزم. خیلی ها این یه ذره آرد رو هم نمی زنن! اصل کار سفید شدن زرده و پف کردنشه!

  2. آفاق :گفت

    سلام شادی جونم. خسته خونه تکونی نباشی !
    چه خوشگل شدند شیرینی هات. من هم می خواستم اینو درست کنم. ولی دیدم مهمونام کمن! هی خودم می خورمشون هی تپلی می شم بی خیال شدم. به همون نون نخودچی قناعت کردم. همین لحظه نون نخودچی هام تو فرن و سلام می رسونن..
    منتظر دستورات خوشگل بعدی

  3. گلابتون :گفت

    چه شیرینی های گردالی و خوشگلی !! من هرچی شیرنی گردویی دیده بودم شکل نامنظم داشت !!دستت درد نکنه شادی گلم
    سال خوبی پیش رو داشته باشی

  4. دستت درد نکنه شادی جون…حیف که الان همه چیشو دارم به جز اینکه یه دونه تخم مرغ کمه! کاش سه تا داشتم و همین الان دست به کار میشدم!

  5. مطبخ رویا :سلام شادی خانوم گل ….عجب شیرینی هایی درست کردید واقعا دست مریزاد.

  6. زهرا :گفت

    سلام
    اگه ممکنه مقدار پودر قند و گردو رو به گرم بگید . من همیشه با اندازه پیمانه ها مشکل دارم و دقیقا نمیدونم چقدر میشه .گردو 100 گرم. پودر قند 80 تا 90 گرم!

  7. شاپرک :گفت

    سلام شادی جون چقدر این شیرینی ها خوشکل شدن دست درد نکنه من عاشق این شیرینی هستم .

    عزیزم سال جدید را پیشاپیش بهت تبریک میگم امیدوارم که امسال سالی پر از خوشبختی و شادکامی و بهروزی برای خودت و خانواده گرامیت باشه .

  8. خسته نباشی
    wow!!!!!
    شيريني گردويي دوست ميدارم

  9. سلام دوست من این شیرینیا حتما خیلی خومشزه ان
    عزیزم سال خوبی رو برات ارزو میکنم

  10. مروارید :گفت

    خب من تا حالا شیرینی نپختم… دعوام نکین که هی سوال می کنم!!
    بعد از خنک شدن، چه جوری باید شیرینی ها رو نگه داری کنیم؟ منظورم توی یجچال یا بیرونش؟ توی ظرف در بسته؟ یا هرطور دیگه!…

    ولی طعمش عالی شده!… کاش همون داغ داغ می شد داد به مهموناعزیزم خنک که شد بذار تو ظرف دربسته تو محیط بیرون که خیلی گرم نباشه یک هفته ای می تونی نگه داری. یا تو یخچال بذاری و چند ساعت قبل خوردن در آری. ولی من تا دو هفته هم بیرون یخچال نگه داشتم و چیزیش نشده!
    نوش جان عزیزم.

  11. farzane :گفت

    سلام شادی جون،

    من خیلی‌ خوشم اومد از این شیرنی گردیی اومدم امروز درست کنم چهست روز بد نبیین دوستم اومد پیشم انگد حرف زد من اصلا نفهمیدم چی‌ درست کردم آرد زیاد ریختم بجای شیرینی‌ پفکی شد شیرینی سنگی‌ اما فردا درست می‌کنم باید خوب بشه ولی‌ کاش ۱شیرینی‌ هم ببنویس با سفید تخم مرغ اکه با سفیدهش چی‌ کار کنم ولی‌ دستت درد نکنه وبلاگت حرف ندارهفرزانه جون سفیده رو بذار تو ظرف دربسته تو فرزر چهار و پنج ماهی سالم می مونه. به زودی دستور اون رو هم می ذارم.

  12. farzane :گفت

    Shadi joon

    man doobare doorost kardam khili khoob shod dastet dard nakoneeeeeeeeee

    merciiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiسلام عزیزم. نوش جون. سفیده ها رو تو پیغام قبلی که گذاشتی نوشتم چه بکنی خواهر!

  13. شادی :گفت

    سلام شادی جون دستت درد نکنه
    من با دستور شما این شیرینی را درست کردم خیلی خوب شده با اجازه ت عکس و دستورشو توی سفره خونه میزارم. باز هم ممنون

  14. تارا :گفت

    شادی جون دستت درد نکنه
    میخواستم بدونم میشه این شیرینی یا هر شیرینی خونگی دیگه رو تو مایکروویو درست کرد؟

    احتمالا می شه ولی عزیزم من هیچ تجربه ای در این مورد ندارم!

  15. سوماپا :گفت

    من اینو میپزم میام اطلاع رسانی می کنم…

  16. nastarna :گفت

    salam kagaz rogani ke mizarim bayad charb ham bokonim?

  17. سوماپا :گفت

    یه سوال احمقانه . وقتی می گی به پبمنه ، یعنی پیمانه ات چه اندازه ایه؟

    • شادی :گفت

      عزیزم پیمانه های شیرینی پزی استانداردند و توی همه ی مغازه های لوازم قنادی فروشی پیدا می شن. منظورم یک پیمانه شیرینی پزی یه. فکر کنم 200 میلی لیتر می شه مساوی یک پیمانه. اگه پیمانه نداری از این لیوان شیشه ای های ساده ی دسته دار استفاده کن فقط سرش رو یه دوسانتی حدوداً خالی بذار….. اما با پیمانه بذاری خیالت راحت تره چون کمی که اندازه ها زیاد و کم بشه ممکنه شیرینیت خراب شه. موفق باشی.

  18. سوماپا :گفت

    سلاملیکم . خانوم من شیرینی پختم ، ده دقیقه موند تو فر زیرش سوخت توش خام موند 😐 بعد مزه اش هم تلخ شده بود . چرا یعنی؟ دمای فر هم همینی بود که گفتی . شاید چون فر برقیه؟ اما تلخیش چرا؟

    • شادی :گفت

      واقعاً سر در نمی آرم چه اتفاقی افتاده؟؟؟؟!!!!!! هر کس از رو این دستور پخته تا حالا این مشکلو نداشته. راستش من فر برقی ندارم و تا حالا باهاش کار نکردم اما نشونه هایی که دادی معنی اش اینه که دمای فرت خیلی بالا بوده و باعث سوختن زیرش و خام موندنش شده. راستش دمای فر توی فرهای گازی هم با هم فرق داره و هر کس باید قلق فر خودش دستش بیاد! احتمالا درجه ی فر برقی و گازی فرق داره و باید با دمای کمتری شیرسینی بپزی. اما در مورد تلخ بودن شاید وانیل رو زیاد ریختی یا از چوب وانیل استفاده کردی یا وانیل خالص که خیلی تلخ تر از وانیل شکر هستن که توی شیرینی پزی بیشتر استفاده می شه. دیگه واقعا چیزی به ذهنم نمی رسه. خیلی حال گیری شد که شیرینیت اینجوری از آب در اومد 😦

      • سوماپا :گفت

        حال من که خیلییی گرفته شد…کلا شیرینی عید نپختم دیگه…

      • شادی :گفت

        ولی به نظر من ناامید نشو. حالا برای عید هم نپختی هیچ اما شیرینی پزی کمی سخت تر از آشپزی یه و ممکنه آدم تا دو سه بار یه دستورو خراب کنه تا قلق دستش بیاد. منم کم خرابکاری نکردم! به هر حال شرمنده که اینطور شد….. امیدوارم بعدها دوباره امتحان کنی و خوب از اب در آد. یه چیز دیگه: شیرینی پفکی از شیرینی های سخته نسبتاً و باید سابقه ی شیرینی پزی داشته باشی و با چم و خم کار آشنا باشی. با وجود این….. اگه حوصله داشتی شیرینی خشک بادومی رو امتحان کن فکر کنم بتونی خوب در آریش. در ضمن من از درجه ی فرت مطمئن نیستم. هنوزم حدس می زنم حرارت فرت بیشتر از فرهای گازی و همینطور فر من هست!!!!!!!! موفق باشی عزیزم.

      • سوماپا :گفت

        حال من که خیلییی گرفته شد…کلا شیرینی عید نپختم دیگه…

      • شادی :گفت

        ای باباااااااااااا. چه بدشانسی ای!!!!!

پاسخی بگذارید

