پادرازی


خانومای شیرینی پز و آشپز عزیزم. من یه دستور شیرینی پادرازی داشتم که بالاخره بعد مدتی تصمیم به درست کردنش گرفتم.
این دستور رو یادم نیست از کدوم فروم برداشتم و نویسنده اش کی بوده. اما ۸۰ درصد احتمال می دم مال فروم سایت آشپز آنلاینه که الان فیلتر شده.
راستی برای شما هم فیلتره این سایت؟ چرا آخه!!!!!!!!!
خلاصه از نویسنده عذر می خوام و اگه کسی می دونه نویسنده و منبع کی و کجاست آدرسش رو بذاره که حفظ امانت بشه.
من عین دستور رو می ذارم.
عکس هم انداختم از مراحل درستیدنش و براتون گذاشتم.
خوشمزه شده. ولی فکر نمی کردم انقدر پف کنه!!!!
در ضمن من روی پنجره ی وسط با درجه ۱۷۵ به مدت ۲۰ دقیقه گذاشتم. ممکنه ۱۵ دقیقه طول بکشه. بستگی به فرتون داره.
رومالش رو هم با یک زرده ی تخم مرغ و کمی زعفران حل شده تو آب جوش درست کردم.
عین دستور رو که دارم اینجا می ذارم. خدا منو ببخشه که منبع رو نمی دونم. دست نویسنده ی دستور درد نکنه:
شيريني پادرازي
آرد برنج 125 گرم.
آرد گندم   125  گرم
آرد نخودچي   150  گرم
تخم مرغ كامل 2 عدد
روغن جامد 250 گرم(بايد روغنتون در دماي محيط هم كاملا جامد باشد)
پودر قند  150 گرم
وانيل  4/1  ق چ  يا هل سبز پودر شده نصف ق چ سرپر
پودر پسته يا كنجد يا تخم خرفه  براي تزيين
مواد را به دماي محيط مي رسانيم.روغن و پودر قند را با هم مي زنيم تا كرم رنگ شود.سپس دانه دانه تخم مرغها به اضافه وانيل(يا پودر هل) را اضافه مي كنيم و مي زنيم.
سپس مخلوط آرد ها كه الك شده اند را اضافه مي كنيم .خمير را ورز نمي دهيم .فقط با هم مخلوط مي كنيم و اگر در مقدار زياد درست كرده باشيم مي توانيم از چرخ گوشت 2 تا 3 بار عبور دهيم.(چرخ گوشت بدون تيغه)
1 ساعت به خمير در نايلون و در محيط آشپزخانه استراحت مي دهيم.
بعد آن را زير نايلون با ضخامت حداقل 1 سانت باز مي كنيم.
سپس با قالب دلخواه كه معمولا يا به شكل قالب شيريني زبانه يا قالب اشك دو سر تيز قالب مي زنيم و در سيني فر كه فقط كمي چرب كرده ايم قرار مي دهيم.
بعد مقداري تخم مرغ به اضافه كمي زعفران را با قلمو و با ملايمت روي شيريني مي ماليم و از مواد نام برده براي تزئين روي آن مي پاشيم.
اگر نيمي از روغن اين دستور را برداشته و به جاي آن مارگارين استفاده كنيد ، كار با خمير راحتتر مي شود .ولي با روغن خوشمزه تر است.من پادرازي هايي كه با زرده و يا با روغن بيشتر  هم بوده اند را امتحان كرده ام.ولي اين شيريني راحتتر از آنها تهيه مي شود و خوشمزه هم هست.نكته اين دستور فقط استفاده از روغن مناسبه.
شیرینی پز و عکاس: من
دستور تهیه: دیگری!
این نوشته در شیرینی های خشک ارسال شده و با , , , برچسب‌گذاری شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

25 پاسخ برای پادرازی

  1. منصوره :گفت

    سلام
    شادي و سلامتي در سال جديد برايتان آرزو ميكنم . سال نو مبارك

  2. دیگه.. :گفت

    سلام عالی بود…بله اشژز انلاین واسه ما هم فیلترههههههههه

  3. مروارید :گفت

    سلام…
    گفتم من همش میام!…
    یه خواهش داشتم… میشه دستور یه صبحانه ی هیجان انگیز واسه روز اول سال جدید بذارین… می خوام اهل خونه رو غافلگیر کنم!!!!
    دستتونم درد نکنه… ایشالا سال خوب و خوشی داشته باشین شادی خانمخوش اومدی عزیزم. من که خوشحال می شم!
    مروارید جان اگر وقت کنم چشم. ببینم تا فردا می تونم چیزی بذارم. یه نگاهی هم به آرشیو صبحانه عصرانه بنداز. شاید به دردت بخوره!
    تو هم سال خوبی داشته باشی.

  4. سلام دوست عزیزم ..شیرینی ها واقعا عالی شده …ممنون
    پیشاپیش سال نو را تبریک عرض می کنم ..امیدوارم در کنار خانواده محترمتان سالی سرشار از شادمانی وخوشبختی داشته باشید ..برایتان بهترین آرزو ها را دارم …

  5. آفاق :گفت

    سلام شادی جونی
    خوبی؟
    چه خوشگل شدن. عکسشون با حال شده! اونی که ن.شتی یعنی چه؟!
    راسی عسک نون نخودچی ام رو گذاشتم
    یعنی روی میز آشپزخانه. دستت دد نکنه. دیدم پست نخودچی رو . باحال شده.

  6. lili :گفت

    سلام شادی جونم
    سال نو مبارک
    سالی پر از شادییییییییییییییییییییییی…داشته باشی

  7. شادی جونی سال نوات مبارک با یه عالم آرزو های خوشمزه و رنگی

  8. *~*~* مریم *~*~* :گفت

    سلام شادی جون
    خوبی؟
    چقدر این شیرینی ها خوشگل و هوس آور شدن
    فکر کنم از اون خوشمزه ها باشن
    دستت درد نکنه شادی جون
    ایشالا سال خوبی داشته باشی

  9. *~*~* مریم *~*~* :گفت

    راستی پفکی گردوییهاتم خیلی خیلی خوشگل و خوردنی شدن

  10. سارا :گفت

    عزیزم شادی خوب و مهربون
    سال نو رو بهت تبریک می گم و بهترین ها رو از خدا برات می خوام.
    می بوسمت

  11. گلابتون :گفت

    ننه شادی این یارو فرانسویا که روی عکسه نوشتی چه معنی میده ؟!!! یعنی عیدت مبارک ؟! خب عیدت مبارک خواهر !!مادر جون عید مبارکش که واضحه. اون یکی یعنی روی میز آشپزخانه!!!!!!!!!!!!!

  12. مهلا :گفت

    سلام
    خسته نباشید
    ممنون از وب قشنگ و آموزندتون
    سال نو رو بهتون تبریک میگم
    خو شحال میشم که به من هم سر بزنید
    ممنون میشم که منو تو وبتون جا بدین و لینکم کنید
    به نام (دنیای روبان دوزی)

    ____________$$$$$$$$______$$$$$$$$$
    __________$$$$$$$$$$$$__$$$$$$$__$$$$
    _________$$$$$$$$$$$$$♥ ♥$$$$$$$$$__$$$
    _________$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$__$$$
    _________$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$__$$$
    __________$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$__$$$
    ____________$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
    _______________$$$$$$$$$$$$$$$$$
    _________________$$$$$$$$$$$$$
    ____________________$$♥ ♥$$
    ______________________$$$
    _______________________$

  13. هاله :گفت

    سلام . من خیلی وقته از سایتتون بازدید می کنم ولی تا حالا نظر نذاشته بودم. از دستورهای خوبتون هم استفاده بردم.
    سال نو را خواستم تبریک بگم و اینکه خیلی دستورهای خوبی دارید.
    راستش دستورهایی که از سایتهای فرانسوی می ذارین واقعآ عالی هستن. راستش من فرانسوی نمی دونم . اگر شما بیشتر اونا را تو سایتتون بذارین عالی می شه.
    یا اگر سایت معادل انگیلیسی داره هم ادرسش را بذارین ممنون می شم.
    امیدوارم سال خوبی داشته باشید و از هنرتون بیشتر استفاده کنیم.

  14. افشین :گفت

    دوست عزیز :

    هر سال شروع یک قصه است

    قصه ات بی غصه باد

    من با تمام وجود برایت سال خوشی آرزومندم

    ** خداوند نگهدار ایران باد **

  15. *~*~* مریم *~*~* :گفت

    سلام شادی جان
    سال نوت مبارک
    امیدوارم که سال بسیار خوبی داشته باشین

  16. هومهر :گفت

    سلام شادی جان. خوبی؟ الان چند ماهی میشه که با وبت آشنا شدم…در واقع اولین وبلاگ آشپزی بود که تصادفی پیدا کردم واز طریق شما با وبلاگ های دیگه و همینطور وبلاگ ها وسایت های آشپزی فرانسوی (وب شما از این نظر برام جالب بود که دو تا ازعلائق من یعنی آشپزی و زبان فرانسه رو با هم شامل میشد) … وبه این صورت شما پلی رو به یه دنیای رنگارنگ زدی و از این بابت ازت ممنونم.
    ممنون به خاطر همه چیزهایی که ازت یاد گرفتم
    امیدوارم سال خوبی در پیش داشته باشی.دلت شاد…سرت سبز و لبت پر خنده باد.

    پ.ن :میبینم که طی اون عمل انتحاری به آقای همسر هم رحم نکردی و لینک ایشون رو حذف کردی.معلومه پارتی بازی تو کارت نیست و همه رو با یه چشم میبینی من هر از گاهی به وبشون سر میزدم ولی دیدم بیشتر جنبه معرفی برای کلاس خصو صی شون روداره. به هر حال بهشون بابت سال نو وهمینطور داشتن همسر بانمکی مثل شما تبریک میگم

    ممنون از همه حرفای قشنگ و محبتت عزیزم. روزها و سال خوبی داشته باشی.

  17. زهره :گفت

    سلام .. من یه نوع شیرینی مشهدی خوردم از طریق دوستی تو ایران .. به اون هم میگفتن پادرازی .. البته اون شکلش با اینی که شما گذاشتی اینجا فرق می کنه .. خیلی ساده تر بود و مستطیل شکل … کمی هم پودر شکر روش … بود البته اون از شیرینی فروشی های مشهد گرفته بود .. می خواستم ببینم این همونه یا یه نوع دیگه شه .. مرسی … بای

    نه زهره جان. این پادرازی قزوینه. پادرازی مشهدی رو من نمی شناسم!

  18. golnin :گفت

    ما که از همه این شیرینی ها خوردیم دله همه بسوزه واقعنی خوشمزه و لذیذ بودن… مخصوصا همین پادرازی………

  19. ایلا :گفت

    شادی جان سلام
    من برای اولین بار به سایت شما مهمون شدم
    عزیزم امیدوارم موفق باشی
    دوست خوبم من عاشق شیرینی پادرازی هستم
    این دستورو خانم لیلا رحمانی در سایت تالار گفتگوی هنر اشپزی گذاشتن.
    شادی عزیزم امیدوارم همیشه شاد و سلامت باشید.

  20. آشپز20 :گفت

    سلام شادی جوون یعنی اگه ما این شیرینی رو طبق دستور مثل شما درست کنیم به خشکلی شیرینهای شما میشه ؟من که باورم نمیشه بتونم همچین شیرینهای خوشکلی بدرستم حالا قالب این شکلی هم ندارم وگرنه حتما دست به کار میشدم اگه از قالبهای دیگه استفاده کنیم مانعی نداره؟ایشالله که می شه. می گم مهم نیت عمله….چه فرقی داره چه قالبی باشه خواهر. درست کن و حالشو ببر!

  21. silly :گفت

    آدم گشنش میشه

  22. Nooshin :گفت

    salam afsaneh goli. eidet mobarak alanateh ye 20 rooz digeh;) az kareh ham misheh estefadeh kard? htaman drostesh mikonam

    • شادی :گفت

      سلام نوشین جون. عید تو هم پیشاپیش مبارک. نه عزیزم روغن باید باشه. من با کره امتحان نکردم ولی دستاور اصلی خیلی روی روغن تاکید کرده. اگه حوصله داری با مقدار کم با کره امتحان کن شاید شدنی باشه!

  23. مهتا :گفت

    میشه پادرازی مشهدی رو هم اموزش بدین؟
    🙂

    عیدت پیشاپیش مبارک دوست من

پاسخی بگذارید

