پلو ادویه دار


برای درست کردن پلو ادویه دار به ادویه پلویی به اضافه کمی دارچین احتیاج داریم.
برای هر پیمانه برنج یه قاشق چایخوری سر پر ادویه پلویی و کمی دارچین در نظر بگیرید. یه گردو کره به اضافه ی کمی روغن رو تو قابلمه آب کنید. ادویه رو یه تفت کوچیک بدین و بعد برنج شسته شده رو اضافه و کمی تفت بدین. به ازای هر پیمانه برنج یک و نیم پیمانه آب اضافه کنید. بذارید بجوشه و آبش تموم شه. دم کن بذارید و همچون کته دم کنید جانم.
نوش جان.
دستپخت و عکس: خودم.
این نوشته در پلو و چلو ارسال شده و با , برچسب‌گذاری شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

25 پاسخ برای پلو ادویه دار

  1. ریحانه :گفت

    منم عاشق آشپزی ام. البته این پلو رو با ادویه کاری درست میکنم و بی نظیر میشه. به منم سر بزن خوشحال میشم.

  2. شاپرک :گفت

    سلام شادی جون
    وای بوش تا اینجا میاد حتما خیلی خوشمزه بوده ممنون عزیزم برای این دستور عالی .

  3. candle :گفت

    چه ساده ، چه طعم دار !
    عکسش هم مثل همیشه معرکه ست …

  4. سمانه م. :گفت

    ادویه پلویی چیه؟ادویه مخصوص پلوهای رنگی مثل لوبیا پلوست. تو عطاری ها می فروشن. بسته بندیش هم با مارک همیشک و گلستان و… تو فروشگاهها هست. من همیشک رو ترجیح می دم.

  5. گلابتون :گفت

    کشمش سرخ کن بیا خونه ما باهم بخوریم !!!آی گفتی… آدرس نذاشتی که!!!

  6. آفاق :گفت

    سلام شادی بانو
    خوبی؟ در فکر این بودم که شادی کم پیدا شده. اومدی و پست خوشمل گذاشتی.
    راستش من امشب وقتی واسه فردا ناهار پلو آماده می کردم.یاد این پستت افتادم و بهش ادویه و دارچین اضافه کردم. ولی تنبلانه شد. چشیدم خیلی خوشمزه شده بود. نوش جونت خوشگل خانوم!

  7. هگمتان :گفت

    سلام
    خیلی دلم برات تنگ شده بود مخصوصاً برای آشپزیت
    می شه بپرسم چند کیلویی ؟
    اینقدر غذاهای خوشمزه درست می کنی چاق نمی شی ؟مرسی دوست جان. بعله. من 53 کیلو هستم. نه بابا چاق نمی شم آخه میزان خورد و خوراکم ثابته و هیچوقت اضافه نمی شه. در ضمن وسط این غذاها که اینجا می ذارم غذاهای سبک تر هم می خوریم دیگه!

  8. مهناز :گفت

    ممنون ازنوشته های جالبتون حالا یه سوال کاری پلو هم همینطور درست میشه وآیا توی کاری پلو دارچین هم می شه ریخت یا نه؟ ممنون می شم اگه جوابمو بدین
    خیلی خیلی از نوشته هاتو ممنون چون من واقعا استفاده می کنم اکثر غذاهاتون رو پختم مگر اونهایی که یه کمی سخت بوده باز هم تشششششششششششششکر منتظر جوابمخواهش می کنم. راستش من تا حالا کاری پلو درست نکردم جانم! اگه درست کردم حتما می ذارم اینجا. البته اگه دستورشو داشته باشم. ممنون از محبتت عزیزدلم.

  9. یه رهگذر :گفت

    سلام دوست عزیز

    امیدوارم سال خوبی داشته باشی
    من هم به اشپزی علاقه دارم

    وبلاگ خوبی دارید موفق باشید
    پیش ما هم بیایید کلبه درویش

  10. *~*~* مریم *~*~* :گفت

    چه جالب!
    این پلو رو باید خالی بخوریم یا با مرغی خورشتی چیزی؟
    ادویه پلویی هم از همین همیشک ها خوبه یا باید از عطاری بگیریم؟
    مرسی والله ما که با ماست و سالاد می خوریم و کلی هم می چسبه ولی می شه با خوش های گوشت دار هم سرو کرد. من از همین همیشک ها می زنم و کلی هم راضی ام. خیلی خوش عطر و بو هستن.

  11. ليليوم :گفت

    سلام چطوري شادي جون سال نو مبارك
    ديدي مارو از ليستت پاك كردي ديگه بهمون سر هم نميزنيوای شرمنده ام عزیزم. انقدر سرم شلوغ پلوغه که به وبلاگ خودمم وقت ندارم سر بزنم. ایشالله جبران می کنم !

  12. سلام دوست عزیزم ….شادی خانوم ….فوق العاده شده …مرسی

  13. candle :گفت

    کجایی شادی ؟!

    همینجام دوست جان. سرم شلوغه عزیزم. مرسی از احوال پرسی هات عزیز دلم و شرمنده که اینقدر بی نظمم!

  14. سلام مرسی از وبلاگ خوبت
    راستی منم آشپزی دوست دارم
    بچه که بودم ازم میپرسیدن میخوای چیکاره بشی می گفتم آشپز
    ولي آشپز نشدم ولي آشپزيم خوبه
    يه غذا رو حتي بار اول كه درست مي كنم هم ميتونم خوب در بيارم
    موفق باشي دوست عزيز
    با اجازه لينكت ميكنم تا بيشتر بتونم بهت سر بزنم

    خواهش می کنم عزیزم…اجازه ما هم دست شماست. مرسی از لطفت!

  15. Diox :گفت

    ادویه پلویی که فرمودین من خودم اولش نمی دونستم موادش چیا هستن.که بعدا کاشف به عمل اومد
    گل سرخ و زیره ,دارچین و زنجبیل, جوز هندی و میخک و هل
    در کل جالب بود خسته نباشید
    ما منتظر بقیه ایده های جالبتون هستیم
    موفق باشین و پاینده

  16. پانیذ :گفت

    سلام خسته نباشید بوی پلوتون اول صبحی من رو تا اینجا کشوند خسته نباشید

  17. غروب افتاب :گفت

    سلام شادي جون . اينقدر قشنگ اشپزي مي كني و اينقدر زيبا واسه اي ما مي گيش كه وقتي كامپيوترو روشن ميكونيم يه راست مي اييم سراغت . ادويه پلوتو جمعه ناهار درست كردم وحالشو برديم .

  18. *~*~* مریم *~*~* :گفت

    آها
    ممنون بابت جواب

  19. lili :گفت

    چه راحت و خوشمزه

  20. candle :گفت

    بی نظم ؟! نه بابا ! این حرفا چیه ؟ تو امید تیم مایی !

  21. روناک :گفت

    سلام شادی چون مدتهاست که مشکلات و کار زیاد باعث شده نتونم بهت سر بزنم.مثل همیشه کارت عالیه.برام دعا کن.چقدر دلم تنگ شده بود برای طعم زتدگی وکارات.یه نمایشگاه و یه سری کارهای هنری میخواستی انجام بدی چطور پیش رفت موفق شدی؟عزیزم دلم خیلی برات تنگ شده بود برای حال و هوات….

    سلام عزیزم. چه خوب کردی دوباره اومدی . منم دلم برات تنگ شده. آره خوب بود. جات خالی. ممنون که به یادمی. می بوسمت.

  22. aavin :گفت

    شادی عزیز،می‌شه یکم توضیح بدی این ادویه پلویی چی‌‌ها توش هست؟ آخه من خارج ایران هستم …مرسی‌دارچین و زیره و گلپر و فلفل… البته اینو روی قوطی ادویه پلویی همیشک نوشته. اگه چیز بیشتری دریافتم برات می نویسم عزیزم.

  23. منصوره :گفت

    سلام
    به به چقدر معطر و عالي ، ممنون

پاسخی بگذارید

