ابزار آشپزخانه1: پیمانه های شیرینی پزی


اندازه گیری مواد مخصوصاً توی پخت کیک و شیرینی خیلی مهمه چون ممکنه اگه درست اندازه گیری نکنیم کیکمون شیربرنج و شیرینی مون قلوه سنگ بشه! بنابراین من این پست رو برای در آوردن خانم های شیرینی پز از سردرگمی می ذارم. باشد که به درد بخور باشد.
برای اندازه گیری موادی که فقط وزنشون نوشته شده یا فقط به پیمانه نوشته شدن بعضی از ما ممکنه به دردسر بیفتیم چون بعضی هامون ترازو نداریم و بعضی هامون پیمانه.
من خودم هم پیمانه مدرج دارم هم معمولی و هم ترازو ولی بیشتر اندازه گیری هام رو با پیمانه مدرج انجام می دم. تو این پست همه ی پیمانه های اندازه گیری رو بهتون معرفی می کنم. به اضافه ی ظرفیت هر کدوم. ترازو هم دیجیتالی اش خوبه البته مال من از همین هدیه های معمولی یه که خیلی هم دقیق نیست ولی برای پخت مربا و وزن کردن مواد بالای نیم کیلو خیلی خوبه.
حالا پیمانه ها و قاشق های اندازه گیری:
این پیمانه ها و قاشق ها رو با قیمت نه چندان زیاد می تونید از لوازم قنادی فروشی ها تهیه کنید. خیلی به درد بخورن.
معرفی می کنم:
از راست به چپ پیمانه ها:
یک پیمانه / یک دوم پیمانه/ یک سوم پیمانه/ یک چهارم پیمانه
از راست به چپ قاشق ها:
قاشق سوپخوری (غذاخوری)/ قاشق مرباخوری/ قاشق چایخوری/ قاشق ریز (موکا)
اینم عکساشونه:
پیمانه ی مدرج هم لیوان بزرگی یه که روش با خطوط عمودی که کشیدن چند بخش شده. هر کدوم این بخش ها برای وزن کردن یه ماده ی غذایی یه. مثلاً بخش آرد. مایعات، شکر و …. من پیمانه مدرجم رو الجزایر خریدم و نوشته های روش به زبان فرانسه است اما فکر کنم تو ایران نوشته هاش انگلیسی باشه. خلاصه اگه زبان نمی دونید، خرج یه کلاس زبان هم می افته گردنتون!!!
اینم عکس پیمانه مدرج:
به نظر من تهیه اش کنید که خیرشو ببینید.
اینم چهار تا لینک معادل سازی برای تغییر و تبدیل اندازه ی مواد از وزن به پیمانه و برعکس!
جدول اندازه گیری موفق گل بانو
اندازه گیری مواد هنر آشپزی
اندازه گیری مواد مامی سایت
اندازه گیری عسل و شکر
نکته:پیمانه‌ها را همیشه با قاشق پر کنید و هیچ‌ وقت خود پیمانه را در آرد و روغن فرو نکنید. برای خارج شدن هوای آزاد داخل پیمانه، آن را تکان دهید و روی پیمانه را با لبه ی چاقو صاف کنید.
خوب دیگه حالا هر کی شیرینی پز نشه خیلی نامرده!!!!!!!!!!!!
عکس: من!
این نوشته در ابزار آشپزخانه ارسال شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

15 پاسخ برای ابزار آشپزخانه1: پیمانه های شیرینی پزی

  1. سارا :گفت

    سلام…ممنونم به خاطر این پست خوب
    گفته بودین منظورمو دقیق متوجه نشدین. منظور من این بود که اگه پیمانه نداشته باشیم میشه یه لیوان معمولی رو به اندازه ی یک پیمانه در نظر بگیریم؟

    ولی کلا» باید به توصیه تون عمل کنم و دست از تنبلی بردارم و برم حسابی وسایل لازم رو بخرم.

    فکر کنم یه لیوان کمی بزرگتر از پیمانه است! برو بخر که پشیمون نمی شی جانم!!!

  2. مرسی شادی جان بانو

  3. مرسییییییییییییییییی شادی جون

  4. مهناز :گفت

    سلام شادی جون خانم کدبانو واقعا احسنت مررررررررررررررررررررررررررسی از راهنمائیتون ای ول به این همه حس و حال احسنت موفق باشی عزیزم
    در ضمن منتظر دستور پخت یه غذای بدون پلو هستم قربونت برم

  5. مهناز :گفت

    دوباره سلام راستی می خواستم بگم یه کمی هم نکات خانه داری بنویسید فکر کنم بد نباشه چون این پیمانه ها رو من خریده ام چندین سال پیش اما الان اصلن نمی دونم کجاست .
    باز هم مررررررررررررررررررررررررررررررررررسی یه دنیا تشکر از این همه زحمت که می کشی عزیزم

    ایشاللههههههههههههههه

  6. شاپرک :گفت

    سلام شادی جون
    به این میگن یک آموزش عالی خیلی توضیحات مفیدی بودن طبق حرفی که زدی من رفتم که شیرینی پز بشم .

  7. *~*~* مریم *~*~* :گفت

    عالی بود
    مرسی

  8. ترلان :گفت

    شادی جون… عالی!!! دستمریزاد! به قدری این پست مفیده و می دونم به درد بچه ها می خوره که اتفاقا خودم هم می خواستم یه صفحه کامل رو اختصاص بدم به این مقوله که دیگه خودت زحمتش رو کشیدی!
    ولی یه سوال برای خودم دارم که خیلی وقته یقه ام رو گرفته و ول هم نمی کنه! من خودم قاشق اندازه گیری گرفتم و روی بزرگترینش نوشته 1TBSP که همون غذاخوری هست! دومیش 1 TSP که یعنی چایخوری (هرچند بزرگتر از قاشق چایخوری معمولی هست!) و سومی 2/1 TSP و چهارمی 4/1 TSP!!!!! من معمولا آخری رو به عنوان چایخوری استفاده می کنم چون اندازه اش نزدیکتره!!! ولی تو رسیپی های انگلیسی نمی دونم وقتی میگه 1TSP منظورش همونیه که ما باهاش چای هم می زنیم یا اون دومیه تو قاشق های اندازه گیری؟؟!؟؟!؟!؟؟!؟!؟!
    و سوال دوم: من فکر می کنم غذاخوری با سوپخوری تقریبا یه اندازه باشن، درسته؟!
    مرسی!!!!

    خواهش می کنم دوست جان. سوال اول: طبق نوشته های روی قاشق ها مواد رو اندازه گیری کن. همون درسته. یه مطلب کامل توی همین لینک فروم هنر آشپزی که گذاشتم یکی از مدیرای سایتشون گذاشته (رنگ نوشته اش یعنی رنگ قلمش آبی یه). اونو بخون رفع سوتفاهم می شه خواهرجان!
    سوال دوم: بعله. درسته. دست دست.

  9. شهلا :گفت

    شادی جون به نظر منم شیرینی پزی شوخی بردار نیست . نمیشه مث غذا پختن با خدس و گمان ذادقه موادو کم و زیاد کرد چون هم وقتمون صرف میشه و هم کلی مواد حروم
    پس من به هیچی جز یه ترازوی دیجیتال اطمینان ندارم و بعد از ترازو هم که از دسی لیتر استفاده میکنم و همیشه هم راضی بودم
    با این توصیه های شما و حرفای من هر کی شیرینی پز نشه چی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    نامرده
    منم کاملا موافقم. اگه تا حالا هم ترازو دیجیتالی نخریدم 1. از تنبلی ام بوده!!!!!!! 2. من خیلی زیاد شیرینی نمی پزم که!

  10. آخ جون شیرینی!
    دوست دارم/مرسی
    البته اونقد استرسشو دارم که هیچ وقت نمی پزم!!ما تقسیم کار می کنیم اونا می پزن ما می خوریم

  11. آشپز20 :گفت

    سلام عزیزم نکته های مفیدی بود دستتون درد نکنه

  12. گلابتون :گفت

    من که از وقتی ترازو دیجیتالی خریدم دیگه زیادی حس میکنم قناد شدم !!!

  13. ironibox :گفت

    با سلام

    سيستم افزايش آمار ايروني باکس افتتاح شد !
    * سيستم افزايش آمار ايروني باکس به گونه اي هوشمند طراحي شده که قادر است سايت / وبلاگ شمارا در معرض نمايش هزاران کاربر و وبمستر آنلاين قرار بدهد

    * شما مي توانيد به ازاي هر سايت / وبلاگ خود يک لينک رايگان ثبت نماييد و در هر زمان آن را مديريت کنيد

    * با هر بار نمايش لينک باکس توسط وب شما ، لينک شما به صورت کاملا خودکار به اول ليست منتقل ميشود ( براي مثال اگر شما 1000 بازديد در روز داريد لينک شما 1000 مرتبه به اول ليست منتقل و به اضاي هر بار نمايش لينک باکس در معرض ديد حداقل 150 نفر قرار ميگيرد )

    * با افزايش تعداد نمايش لينک باکس توسط شما ستاره هديه ميگيريد ( 1 تا 5 ستاره )

    *داراي امار واقعي و بدون سيستم اتوريفرش براي جلوگيري از امار غيرواقعي ، رتبه منفي گوگل و سنگين شدن قالب وبلاگ

    * کليه لينک ها و محتوياتشان بايد بر اساس قوانين نظام جمهوري اسلامي ايران باشند.لينک هاي غير اخلاقي و غير اسلامي شناسايي و براي هميشه حذف مي شوند.

    قبل از ثبت لينک بخش اخبار سايت را بخوانيد و به نکات توجه کنيد
    با آروزي موفقيت روز افزون براي شما

  14. فيروزه :گفت

    سلام. اولين باره ميام بلاگتون. ولي فکر کنم که هميشه بعد از اين بيام. خيلي خيلي خوشمزه هست. مخصوصا قسمت نوشيدني هاش.

  15. anoo :گفت

    سلااااااااام
    مرسي شادي خانومي. خوبي؟ چه کار خوبي کردي؟ منم يه پيمانه مدرج دارم که از فروشگاه البسکو خريدم. مثه مال شما اينقده درجه نداره، براي مايعات داره و شکر و آرد.
    وقت کردي يه کم ازون غذاهاي خوشمزه ات و البته رژيمي بذار که حسابي دعات کنيم
    شاااااااااااااااد باشي

پاسخی بگذارید

