غذای اختراعی چند روز پیشای خونه مون… اسم پیشنهاد بدین!


این غذا خوشمزه و تنبلی بود. فقط اسم نیافتیم و حالا موضوع اسم یابی رو به همه پرسی گذاشتیم. ببینم چقدر اسم بلدیدها، آ بارک الله!
اینم عکسای قبل از عمل
و بعد از عمل:
در آن روز فرخنده ما قرار بود ناهار کوکو سیب زمینی بخوریم و برای همین دو عدد سیب زمینی متوسط روی گاز در میان آب جوشان جلز ولز می کردند که بنده یهو به نظرم رسید که: چیه هر روز هر روز سرخ کردنی می خوریم!
در اینجا بود که شور آشپزی منو گرفت. نگاه کردم تو یخچال و دیدم یه نصفه مایه ماکارونی (کمی بیشتر از نصف بود البته) با چند تایی قارچ و فلفل دلمه ای داریم. نتیجه این شد که الان براتون می گم چه جوری درست شده.
مواد لازم
سیب زمینی پخته پوست کنده خورد شده در قطعات درشت ۲ تا متوسط
مایه ماکارونی هر مارک که دوست داشتین نصف قوطی تقریباً
نمک و ادویه
سبزیجات خشک معطر(ترجیحاً سبزیجات خشکی که به عنوان ادویه ماکارونی و پاستا می فروشن. من مارک همیشک دارم)
فلفل دلمه ای خورد کرده نصف یک دونه
قارچ خورد کرده ۵-۶ تا
ادویه دلخواه (اختیاری)
سیب زمینی رو بریزید کف ظرف نسوز. روش کمی نمک و ادویه دلخواهتون رو بریزید. روش قارچ و فلفل دلمه ای خورد شده. روش مایه ماکارونی. روش کمی ادویه ماکارونی یا همون سبزیجات خشک. بذارید تو فر یا ماکرو فر با حرارت متوسط تا زمانی که آب غذا کشده شه.
با نون سرو کنید.
می تونید کمی آب اضافه و غذا رو پر آب تر بردارید و به عنوان خورش با برنج تناول فرمایید.
انقدر از عکاسی ام تعریف کردین بی جنبه شدم و ایندفه عکسای بی مزه گرفتم
مخترع و عکاس: منم!
این نوشته در غذاهای گوشتی, غذاهای اختراعی من ارسال شده و با , , , برچسب‌گذاری شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

25 پاسخ برای غذای اختراعی چند روز پیشای خونه مون… اسم پیشنهاد بدین!

  1. سمیر :گفت

    سلام بر شادی خانوم
    اقا یعنی خانوم ما هی اومدیم اینجا عکسا باز نشد الان اومدم گله کنم رفرش کردم دیدم باز شد

    وای که من عاشق بادمجونم. دیشبم بادمجون کباب پزیده بودم خودمو داشتم میکشتم
    مرسی بابت دستور بادمجونیه پست قبل

  2. فهیمه :گفت

    کوکوماکا یا ماکاکوکو یا کوماکاکو؟ !! وای گشنم شد!

  3. هما :گفت

    سلام
    ما به این غذا تو خونمون می گیم جی جی بی جی-حتما الان قیافتون این طوریه خوب اسم من دراورديه ديگه
    البته ما همين غذا رو هم وسط نون تست ميذلريم و روش هم پنير پيتزا وبعد هم ميذاريم تو دستگاه ميكر(ساندويچ ساز).خوب ميشه يعني من كه دوست دارم.

  4. شاپرک :گفت

    سلام شادی جون
    مثل اینکه نفر اولیم که اومدم اسم انتخابی را بگم بهم نخندیا

    در شیراز یک غذا با سیب زمینی درست میشه که بهش میگن دوپیازه حالا تنها تفاوتی که با این غذای شما داره گوشتش و سبزیجاتش هست پس شاید بتونیم اسمش را بذاریم دوپیازه گوشت چطوره ؟

  5. زهرا :گفت

    گراتن سیب زمینی
    به زودی میام، من دستپخت شادی می خوام

    بیزو

  6. منصوره :گفت

    سلام شادي جان
    غذاي ابتكاري و فوري خوبي درست كردي ، مثل من در نامگذاري با مشكل روبرو هستي ؟

  7. فلفلی :گفت

    مازینی چطوره ….مایع ماکارونی+سیب زمینی…حالا اسم زیاد مهم نیست مهم طعمشه البته ما تو خونمون دوتا غذا داریم که اسم نداره اختراعی خودمونه یکیشو گذاشتیم شاهونه اون یکی دانمارکی ……

  8. احسانه :گفت

    سلام خانم جان
    چقدر مزه می ده این طور غذا درست کردن…………….
    خوراک گوشت و سیب زمینی

  9. مهناز :گفت

    سلام شادی جون دستتون درد نکنه عالیه منهم اینطور غذاها زیاد درست می کنم خوشمزه هم می شه منتظر غذاهای بعدی شما هستم قربونت

  10. مهناز :گفت

    راستی اسم غذا رو خواسته بودید فکر می کنم یه خوراکی هست شبیه همین غذا که بعضی ها بهش بیچ بیچ می گن . با سیب زمینی و گوشت چرخ کرده است فکر می کنم اینهم شبیه اونه اما کامل تره . بازهم از اینهمه ذوق و ابتکار تشکر و به شما احسنت می گم . موفق باشی

  11. آنو :گفت

    سلاااااااااام شادي خانومي
    واااااااااااي چقده ساده ، من که مخلص اينجور غذاهام. اسمشو ميزام غذاي شادانه چون آدمو شاد ميکنه بس که زود و راحت آماده ميشه مگه نه؟
    خيلي خيلي ميسي

  12. candle :گفت

    می تونی اسمشو بذاری » تنمزه رژیمی » . تنمزه ترکیبی هست از » تنبل و خوشمزه » که خودت گفته بودی . رژیمیش هم واسه اینه که سرخ کردنی نیست .

  13. ماه جبین :گفت

    سلام عزیزم، وبلاگ زیبا و مفیدی داری خانمی.منم لینکت کردم

  14. گلابتون :گفت

    پای چوپان وارونه !!!
    یا مثلا واویشکا در فر !!!! الان یه شمالی رد بشه اینجا دمپایی پرت میکنه طرفم !

  15. *~*~* مریم *~*~* :گفت

    سلام شادی جان
    دستت درد نکنه
    خیلی خوشمزه به نظر میاد

  16. سفالینه :گفت

    اسمشو بگذارین:
    اسپاقارمیشی جلزی ولزی موزامبیک !

    اصلن اسمشو بگذارین کوکوی مخصوص سرآشپز هرکس هم که گفت این به کوکو شباهتی نداره داستان رو براش تعریف کنین تا ربطشو بفهمه

  17. Saba :گفت

    man mamanam in raftan mosafreat on ham bara 2 mah

    man ham ke Ashpazi bald nistam

    koli gashtam ta pidat kardam:D

    dige az gorosnegi nemimiram

    akhe man fast food dust nadaram
    ashpazi ham bald nistam

    2sal pish ham ke maman raft Iran
    harchi pokhatam o sakhtam az inja bud

    ama alan khanom shodam

    soali bod,mishe beporsam az shoma?

    مرسی خانومی. آره عزیزم. سوالی داشتی بپرس.

  18. سلام شادي جان لينكت كردم عزيزم
    اگه شما هم وبلاگمو لينك كنيد خوشحال ميشم

  19. فهيمه :گفت

    سلام ،
    من سايتهاي زيادي رو نگاه كردم، به جرات ميگم سايت شما بسيا عالي و پر بار هست، بيشتر از اين خوشم اومد كه دست پخت خودت رو با عكس آموزش دادي ،و همچنين با كمترين امكانات بهترين غذاها رو درست كردي، احسنت به شما

  20. آنو :گفت

    اينم يه دمپايي واسه گلابتون خانوم

    شوخي شوخي

  21. خوشم میاد
    بذار : شادی پخت

  22. ترلان :گفت

    شادی جون این که یه جورایی همون پای چوپانه که!! یعنی تقریباَ همون مواد (به جز پنیر) و روش پخت و اینا!!… اسمش رو بذار پای شادی!!

  23. هنگامه :گفت

    سلام
    گرچه شما ما را لینک نمی کنیدو فقط آشپزها را لینک کردید اما این غذا بسیار قدیمی است حداقل در خانه ما و مادرم از مادر بزرگم یاد گرفته بودند. اسمش را خوراک سیب زمینی گفتند. و ما دخترانشان هم شاگردان ایشان هستیم و از ایشان یاد گرفته ایم. مادرم این غذا را از معلم دبیرستانشان زمانی که آشپزی داشتند یاد گرفته بودند. البته سبزی معطر جزء پایه این غذا نیست ولی دلخواه است.
    بسیار خوشمزه است .
    من اصلا فکر نمی کردم کسی باشد که این غذا را بلد نباشد.
    موفق باشید.چه جالب هنگامه جون. منم فکر نمی کردم کسی این غذا رو بلد باشه. یغنی احتمال می دادم اختراع بشه ولی احتمال نمی دادم دستورش از مادر به دختر رسیده باشه!!!!

  24. MerCeDeh :گفت

    واي چقدر جالب
    ممنون از اينهمه خلاقيت و نشاط
    منم هستم.

  25. الهام :گفت

    سلام از خلاقیتت استفاده کردم ممنونم راستش منم عاشق آشپزی هستم و ازش لذت میبرم تا حالا سایتهای آشپزی زیادی رو چک کرده بودم ولی واقعا غذاهای پیشنهادیت خیلی قابل استفاده است و با ذائقه خانواده من خیلی جور درمیاد. باز هم ازت ممنونم.

پاسخی بگذارید

