تن پلو یا پلو تن!


مواد لازم برای 3-4 نفر
برنج سه پیمانه
تن ماهی یک بسته
سبزی پلو یک پیمانه
سیب زمینی یک عدد
نمک و ادویه پلویی
پودر سیر کمی
کمی کره (اختیاری)
زعفران دم کردم سه چهار قاشق غذاخوری
برنج رو با چهار نیم پیمانه آب و کمی نمک بذارید بجوشه. آبش که نصف شد سبزی رو اضافه کنید و هم بزنید. آبش که تموم شد تن ماهی خورد شده + سیب زمینی که نخودی خورد کردید اضافه کنید. هم بزنید. روش ادویه پلویی و پودر سیر بپاشید، زعفران رو روش بدید و دم کن بذارید. دم که افتاد روش یک تکه کوچولو کره بذارید(اختیاری). چند دقیقه بعد هم بزنید و بکشید تو دیس و میل کنید.
همراه این غذا ماست و سالاد شیرازی می چسبه خانوما!
آشپزی و عکاسی: خودم!
این نوشته در پلو و چلو, غذاهای متفاوت ارسال شده و با , , , برچسب‌گذاری شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

18 پاسخ برای تن پلو یا پلو تن!

  1. حسين :گفت

    سلام دوست گرامي وبلاگ خوب و قشنگي داري موفق باشي.در صورت امکان به ما هم سر بزنيد.با تشکر

  2. یعنی این غذای خوش رنگ و بو فقط با تن ماهی درست شده دستت درد نکنه واقعا که استادی

  3. کویریات :گفت

    سلام شادی جان.خیلی وقت بود نمی تونستم وبلاگ بخونم یعنی وقت نداشتم و نبودم و… هنوزم خیلی نیستم ولی گاهی گداری که فرصتی میشه می آم سر می زنم و خیلی خوشحالم که می نویسی هنوز و غذاهای خوشمزه. تولد گذشته وبلاگت هم مبارک دوست خوبم.
    چه خوب کردی اینجا اومدی الهه جون. حسابی جات تو فضای مجازی خالی یه. دلم تنگ شده برای خودت و نوشته هات. امیدوارم زودتر سرت خلوت شه و پست های خوشمزه ات رو دوباره ببینم. ممنون

  4. ندا :گفت

    دستت درد نکنه معلومه که خیلی خوشمزه شده . نوش جونتون .

  5. مرجان :گفت

    سلام سلامچطوری شادی جون؟معلومه خیلی کدبانویی…خوشحال شدم پیشم اومدی…منم همیشه پیشت میومدم..ببخشید که نظر نمیدادم

  6. candle :گفت

    اسمش یه جوریه شادی . یعنی چی اسمش ؟ به زبان خاصی هست ؟

    نه عزیزم به زبان فارسی یه. یعنی پلوی تن ماهی یا پلوی تن. هر چی دوست داری صداش بزن. مهم تن بودن ماهیه است ظاهراً!

  7. شاپرک :گفت

    سلام شادی جون
    من یک بار خوردم هنوز طعمش زیر دندونمه ولی سیب زمینی نداشت بازم دلم خواست این بعد از ظهری اونم با اون عکس های خوشکل

  8. گلابتون :گفت

    مرسی به خاطر خاطرات خوب !
    دوران دانشجویی اعیونی ترین غذایی که میخوردیم همین بود …. چقدر هم خوشمزه میشد و مزه میداد !

  9. لیلا :گفت

    من اسمشو پلوتن گذاشتم

  10. سلام شادی جان من خیلی وقته مطالبتو دنیال میکنم
    باور نمیکنی وقتی صفحه وبلاگتو باز میکنم امید وار میشم نمیدونم چرا!!فکر کنم به خاطر مهربونی شماستا!!
    از لطف شما بنده الان این غذا رو درست کردم واقعا خوشمزست!!
    به نظرت با ماهی هم خوب میشه!!مرسی عزیزم. والله چی عرض کنم… امتحان نکردم با ماهی تا حالا. شاید با تیکه های ماهی تنوری یا سرخ کرده و به صورت آبکش بشه یه کارای خوشمزه ای کرد!

  11. شهلا :گفت

    جاااااااااااانم من میمیرم واسه پلو مخلوط
    از شما چه پنهان شادی جون من از همه چی پلو مخلوط درست میکنم اما تاحالا با تن این کارو نکردم رفتم که فردا بپختونمش البته برای پسری و همسری خودم فکر کنم فقط نگاه کنم البته اگه طاقت بیارم نخورم
    مرررررسی هنرمند با سلیقه

  12. من تن ماهی دوست میدارم مرسی شادی جونی

  13. ترلان :گفت

    یه دوستی داشتم به همین غذا می گفت: «پلوتن»!

  14. Saba :گفت

    alan ro damesh dadam
    khoda kone khosh maze beshe 🙂

    man ham behesh migam PoloTuniomایشالله!

  15. اشتهامون تحریک شد اساسی

  16. Saba :گفت

    khili khoshmaze shode bud

    kam az dast pokhte mamanim nadasht

    rast man Zire ham behesh ezafe kadram

    Merci khanom

  17. Saba :گفت

    in ghzay khosh maze ro 1 bar dige 2rust kardam

بیان دیدگاه