سالاد جوانه ی ماش و نخود سبز


مواد لازم
نخود سبز پخته یا کنسروی دو پیمانه سر خالی
جوانه ماش دو و نیم پیمانه
گوجه فرنگی یک عدد متوسط
هویج یک تا دو عدد متوسط
نصف یک عدد فلفل دلمه ای
سس مایونز دو قاشق
ماست خامه ای (یا معمولی) 4 قاشق
آبلیمو تازه نیم پیمانه
سس خردل نصف قاشق
شکر نصف تا یک قاشق مرباخوری (اختیاری)
نمک و فلفل سیاه
تخم گوجه رو گرفته و خوردش کنید. پوست هویج رو تراشیده و رنده اش کنید. جوانه رو بریزید تو سبد و بشورید و بذارید آبش بره. فلفل دلمه ای رو خورد کنید. همه مواد رو مخلوط کنید.
برای درست کردن سس، ماست و مایونز رو همراه هم کمی بزنید تا نرم شه. آبلیمو و شکر و نمک و فلفل رو اضافه و خوب مخلوط کنید تا یکدست بشه.
سس رو به مواد اضافه کرده و خوب مخلوط کنید.
نخود سبز رو یا می تونید تو مواد اولیه و اصلی سالاد اضافه کنید و همراه اونا با سس مخلوط کنید یا اینکه جدا روی سالاد بریزید و موقع سرو مخلوط کنید.
سالاد رو یک ربع تا بیست دقیقه تو یخچال گذاشته و بعد سرو کنید.
اگه نگران رژیمتون هستید سس مایونز رو کلاً حذف کنید.
سالاد درست کن و عکاس: شادانه
این نوشته در سالادها ارسال شده و با , , , , , , برچسب‌گذاری شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

18 پاسخ برای سالاد جوانه ی ماش و نخود سبز

  1. مهسان :گفت

    میتونم خواهش کنم کمی غذا رژیمی بذارید

    و تو آرشیو هم بذارید

  2. به به میسی شادانه خانوم
    من عاشق سالادای مختلفم

  3. ترلان :گفت

    اتفاقا من هم دنبال یه سالاد با جوانه گندم بودم… مرسی!
    ولی گوجه فرنگی تو این سالاد خوشمزه میشه؟!؟! …. حالا بذار یه بار درست کنم ببینم چی از آب در میاد!

    به نظر من که خوب شده بود ترلان جون ولی اگه فکر می کنی با ذائقه ات شاید جور در نیاد حذفش کن. اتفاقی نمی افته عزیزم!

  4. سحر :گفت

    مممم…. به نظر خوشمزه می آد.. مرسی شادی جون

  5. سلام دوست عزيز هديه من بشما که وبسايتي پر بار داريد:
    انسان کافي ايست که بداند خلاصه خلقت است و پيامبران رادر
    خود جستجو کند اينکه بداند نوح
    رسول را فرمان به بشريت در چگونه ديدن بود و ابراهيم خليل را در
    چگونه شنيدن وموسي کليم را در چگونه لمس کردن وعيسي روح
    الله را در چگونه بوئيدن ومحمد امين را در چگونه چشيدن آنگاه ديگر
    انسان گرفتار خرافات نميشود: که عشق را گدائي کند يا اينکه
    براي آن بجنگد: ويا مطيع محض آن شود: انسا ن اشرف
    مخلوقات است .که صفت خليفه الهي او راست مبارک متشکرم
    خدا نگهدار

  6. آفاق :گفت

    سلام شادی خانومی. مرسی از این سالاد خوب. خوب هم سس مالی کردیشا. نمی گی من این عکسای خوشگل مگلی که می گیری رو میبینم هلاک می شم.

  7. الی Evchi :گفت

    چه هوس برانگیز و چه سالم

  8. سوری :گفت

    می گم این جوانه ماش رو چه جوری میشه تهیه کرد ؟

    سوری جان هم توی فروشگاههای مواد غذایی می تونی آماده اش رو بخری هم خودت درست کنی.
    در مورد درست کردنش من یه پست قدیم دارم که توش توضیح دادم.
    این آدرسشه:
    http://monnom.blogfa.com/post-68.aspx

  9. به به جوانه ماش
    چه سالاد عالی ای

  10. مینو :گفت

    به به. حتما درست می کنم.

  11. *~*~* مریم *~*~* :گفت

    وای وای وای! من مطمئنم که این از اون سالاد هاییه که من خیلی دوست دارم
    فقط شادی جون یه سوال در رابطه با شستن جوانه ماش دارم
    این جوانه ها رو با چی باید بشوریم؟
    فقط با آب
    یا با مایع ظرفشویی
    یا ضد عفونی؟

    مرسی

    بریز تو سبد و با آب شور. تمیزه جوانه خودش!

  12. وای شادی جون من سخت نگران رژیمم هستم ولی عمرا سس مایونزش رو حذف کنم الکی بهم فشار نیار

  13. گلابتون :گفت

    به به … من خیلی نخود فرنگی دوس دارم !!! کاش قاشق داشتم الان اول این نخود های روی سالاد رو میخوردم !

  14. شاپرک :گفت

    اوووووووووووم منم میخوام سالاد خیلی دوست دارم هر جورش که باشه ولی با سس رژیم هم بی خیال

  15. silly :گفت

    salam webe khoshgely dari be manam ye sar bezan montazeran
    bye

  16. شادی :گفت

    سلام
    هم اسمیم
    وبلاگ جفتمون آشپزیه
    رشته من مترجمی فرانسه
    خوب اینا دلایا محکمی نیست که به من سر بزنی؟؟؟
    اینم وبلاگ دیگه ام که قدیمیه
    http://www.zire-balhaye-gham.blogfa.com

  17. جوجوک :گفت

    سلام عزیزم
    ایام خجسته شعبانیه بر تو دوست گلم مبارک باشه
    عیدی ات هم برآورده شدن حاجاتت باشد به امید خدا
    دوستت دارم و بهترین ها را برایت آرزومندم
    جوجوک

  18. الی... :گفت

    سلام…

    ممنون میشم اگه دستور سالاد سزارم بگی.

    وبلاگتو خیلی دوس دارم…

    سلام الی جون. دستورش رو ندارم. می گردم و می یابم و می ذارم انشالله.
    مرسی عزیزم.

پاسخی بگذارید

