مربا و شربت آلبالو و…. من اومدم!!!


خانوم خوشملا من برگشتم. نه که کار و بارم تموم شده باشه. نه. اتفاقاً سرم شلوغ تر هم شده ولی دیگه بابا پکیدیم بس که اومدیم و نظرات پر مهر شما رو خوندیم و چیزی ننوشتیم…. به خدا!
راستش تو این مدت دو تا سفر رفتم که تو یکی دو پست بعدی عکساش رو می ذارم و حسابی درگیر کار و بار بودم و هنوز هم هستم. از اونور همسری دستش ده روزی یه درد می کنه و کلافه اش کرده. دنبال اونم دکتر می رفتم و فعلاً در مرحله ی عکس و آزمایشیم. ایشالله که چیزی نیست!
یه کار خوبی هم کردم و اونم این بود که قبل از اینکه جدی جدی سرم شلوغ شه برای خودم گوگل ریدر درست کردم و وبلاگ همه ی دوست جونا رو گذاشتم. در نتیجه همیشه در جریان بودم چی می نویسید و فقط پیغام نمی ذاشتم. می گم چه چیز خوبی یه این گوگل ریدر ها! من قبلا جونم در می اومد تا تک به تک ببینم کی اپ شده کی نشده ولی الان همه ی پست های جدید رو می تونم تو یه صفحه ببینم و بخونم. خدا پدر و مادر مخترعین و مکتشفین امکانات گوگلی رو بیامرزه!
و اما….
این پست رو می ذارم و امیدوارم بتونم تو روزای آینده باز هم با سرعت پست بذارم و حتی!!!!! خدا بخواد نظر هم برای پست های دوستان که می خونم بذارم. آمین!
درست کردن مربای آلبالو خیلی ساده است. بعضی ها کمی وانیل هم تو مربا می زنن که من شدیداً مخالفشم چون مربای آلبالو خودش خیلی خوش عطره و وانیل عطر خوبش رو می پوشونه. خلاصه ما طرفدار طبیعت و عطر و بوشیم خواهر…. هر کی طرفداره بفرمایید مربا!
یک کیلو آلبالو رو دم بگیرید و بشورید.
بعد هسته بگیرید. (یا با هسته گیر که عکسش اینجا هست یا با خلال دندون یا ته چوب کبریت. هر جور که بلدید خلاصه!)
بعد با یک کیلو شکر مخلوط کرده یه شب تو یخچال بذارید تا آب بندازه.
بعد اگه فقط مربا می خواید همونجوری بذارید روی شعله ی تند و اگه شربتش رو هم می خواید هسته های آلبالو رو که دیروز ریختید تو ظرف در بسته و گذاشتید تو یخچالتون! امروز در آرید و با یک و نیم لیوان آب بجوشونید تا کمی رنگ و عطرش رو به اب بده. (برای هر یه کیلو آلبالو یک و نیم لیوان آب) بعد صافش کنید، هسته ها رو دور ریخته و آبش  رو بریزید تو قابلمه آلبالو شکر و بذارید رو شعله ی تند…. البته می تونید هم  آب معمولی به قابلمه اضافه کنید و هسته ها رو همون دیروزش! دور بریزید!
پس چی شد: مربای خالی: بدون آب. مربا و شربت: با آب. صبر کنید بجوشه و کف سفید روش جمع شه. کف رو بگیرید و دور بریزید. شعله رو ملایم کنید و بذارید 25 تا 30 دقیقه بپزه. در قابلمه باز باشه ها یعنی نذاریدش اصلاً!
بعد زیرش رو خاموش کنید و چند دقیقه بعد تا زمانی که سرد نشده با قاشق بزرگ سوراخدار آلبالو ها رو با کمی شربتش جدا کنید و بریزید تو شیشه. تا حدی که شربت هم سطح آلبالو تو شیشه باشه، شربت بریزید روش. نگران شلی اش نباشید چون هنوز داغه و خنک که بشه سفت می شه.
شربت رو هم بریزید تو شیشه و کنار بذارید.
خنک که شدند تو یخچال گذاشته. در روزهای آتی بخورید و هی یاد من بیفتید!
مربا و شربت درست کن و عکاس: همه اش خودم!
این نوشته در مارمالاد و مربا, نوشیدنی های سرد, حرف های همینجوری! ارسال شده و با , , , برچسب‌گذاری شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

31 پاسخ برای مربا و شربت آلبالو و…. من اومدم!!!

  1. آفاق :گفت

    سلام شادی جونم. خوبی خانوم؟
    من تا چند لحظه پیش داشتم فک می کردم آلبالوهایی که امروز گرفتم شربت و مرباشون کنم. برم یه هسته گیر مثل مال شما بگیرم و دست به کار شم. راشس ما هم به لطف گوگل ریدر هی تندی میاییم نظرات اول رو اینجا ارائه می دیم
    دست گلت درد نکنه. امیدوارم حسابی به کارات برسی. دست آقای همسر هم چیزیش نباشه و منتظر عکسای خوشگل.

  2. رزیتا :گفت

    سلام خانمی
    خوشحالم که وبلاگ شما رو پیدا کردم
    بسیار جالبه
    موفق باشی

  3. ایشالله که دست همسریت زودی بهبود پیدا کنه … هیچ چی بهتر از سلامتی نیست .
    ماشالله شربتتم پختی ، من تنبل هنوز کاری نکردم من هم طعم واقعیش رو ترجیح میدم

  4. رزیتا :گفت

    راستی منتظر دستور ژله ات که برای روز مادر عکسشو گذاشتی هستم

  5. مطبخ فرا :گفت

    الان خيلي مي چسبه يه ليوان شربت آلبالو … ميوه مورد علاقه منه … عكاسي هم كه پرفشنال

  6. منم همین الان مرباشو درستیدم و نشستم اینجا خدمت شما
    دستت درد نکنه

  7. شاپرک :گفت

    سلام شادی جون
    رسیدن به خیر ایشالله که آقای همسرتون هم مشکلی ندارن .
    چه آلبالوئی یعنی چه شربت آلبالوی خوشرنگی شده تو این هوای جوشان خیلی می چسبه

  8. گلی :گفت

    سلاااااااامممممممممممممممم ببین کی اومده !!!!
    مرسی شادی جونم …… من هنوز البالونگرفتم . ولی تو پروژه هامه … حتما میگیرم ..
    ما کلا به یادتیم !

  9. آشپز20 :گفت

    سلام شادی جان خوش به حالتون ما جنوبی ها که باد زمین و زمان رو زیرو رو کنیم شاید فرجی شد و از یه جایی آلبالو پیدا شد برای همین بی خیال میشیم میشه یه دسر نوشیدنی یا مربا با گیلاس بزارین چون از هر چیزی برامون دم دست تره

  10. مریم :گفت

    سلام شادی جان
    دستت درد نکنه واقعا» به این دستور احتیاج داشتم . درضمن رسیدنت هم بخیر امیدوارم دست همسرت هم زودتر خوب بشه.

  11. رضوان :گفت

    سلام شادی خانوم
    مرسی که اومدی خوشحال شدم
    من خیلی وبلاگت رو دوست دارم
    بلا دور باشه و همسرتون زود زود خوب بشه الهی

  12. ساهره :گفت

    سلام خوشحالم که دوباره برگشتی .دست گلت دردنکنه .
    درضمن در مورد دست همسرتون اگر بخواهید یه دکتر خوب توی میدان فاطمی هست که همسر من با دوبار مراجعه به ایشون کلا درد دستش از بین رفت .
    تلفنش هم88921520 و 88962494 دکتر کیا پور

  13. سمیر :گفت

    وووووووووووی من عاشق البالو هستم از هر نوعی که باشه
    پارسال مرباشو درست کردم اما یه شیشه گنده اش هنوز میونده اخه خیلی اهل مربا نیستم چون از بوی کره بدم میاد فقط با خامه میخورم

  14. candle :گفت

    سلااااااام . یک ماه ، سفر بودم . نخونده بودمت . دلم برای اینجا تنگ شده بود …

    خوش به حال این گاوه که روی این شیشه هست …
    نمیدونم چرا من اینهمه شکمو ام …

  15. چشم ما روشن عزیزم
    خوش اومدی
    مربا و شربت هم نوش جونت باشه
    من دیروز یه شیشه شربت آلبالو از یه مغازه ایرانی گرفتم به لعنت خدا نمیارزه
    دلم میخواد چشامو ببندم یه لیوان شربت خوشرنگ و خوشمزه روبروم باشه نه این شربت بد رنگ و بیمزه
    راستی شادی جون در مورد گوگل ریدر به من بیسوات کمک کن یعنی راهنمائیم کن البته پا
    پلیززززززززز

  16. نی نی :گفت

    سلام عزیزم
    من پارسال با ناشیگری تمام مربا و شربت آلبالو درست کردم و انقدر بد شد که هنوزم تموم نشده و گفتم دیگه درست نمیکنم .
    چند روز پیش داشتم فکر میکردم حیف نیست فصل آلبالو مربا و شربتش را درست نکن داشتم فکر میکردم که از کی روش درستش را بپرسم که امروز اینجا دیدم .
    دست گلت درد نکنه جیگر .

  17. منصوره :گفت

    سلام
    از مربا ها و شربت هاي مورد علاقه همه ، دست شما درد نكنه

  18. ترلان :گفت

    سلام!
    اولا خوشحالم که برگشتی… خیلی خوب کاری کردی!
    دوما انشالله که واسه همسری چیز مهمی نیست و نتیجه عکس و آزمایش و اینا منفی خواهد بود!
    سوما پستت خیلی خوشمزه، اشتها آور و خنک بود…. جیگرمون حال اومد!
    چهارما منی که اینجا آلبالو ندارم چه کار کنم؟!؟؟!

  19. لادن :گفت

    سلام شادی جون
    چقدر رو میز آشپزخانه شما غذاهای خوشمزه و خوش عطر و بو هست
    لادن هستم. اومدم که با هم دوست باشیم. خوشحالم که با شما آشنا شدم و منتظر شما هستم. پاینده باشید

  20. ´´´´´´¶¶´´´´¶¶¶¶¶´´¶¶¶¶´¶¶¶¶´´
    ´´´´´´¶´´´´´´´´´´¶¶¶¶´¶¶´´´´¶´
    ´´´´´´¶´´´´´´´´´´¶´¶¶¶¶¶¶´´´¶´
    ´´´´´¶´´´´´´´´´´¶¶¶¶¶´´´¶¶¶¶¶´
    ´´´´¶´´´´´´´´´´´´´´´´¶¶¶¶¶¶¶¶´
    ´´´¶´´´´´´´´´´´´´´´´´´´¶¶¶¶¶´´
    ´¶¶¶´´´´´¶´´´´´´´´´´´´´´´´´¶´´
    ´´´¶´´´´¶¶´´´´´´´´´´´´´´´´´¶´´
    ´´´¶¶´´´´´´´´´´´´´´´´¶¶´´´´¶´´
    ´´¶¶¶´´´´´´´´´¶¶¶´´´´¶¶´´´¶¶´´
    ´´´´´¶¶´´´´´´´´´´´´´´´´´´¶¶¶´´
    ´´´´´´´¶¶¶´´´´´´´´´´´´´¶¶¶´´´´
    ´´´¶¶¶¶¶´¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶´´´´´´
    ´´´¶´´´´¶¶¶¶¶´´´´¶¶¶¶´´´¶´´´´´
    ´´´¶´´´´¶¶¶´¶¶¶¶¶¶¶¶´´´¶¶¶´´´´
    ´´´¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶´´¶¶¶¶¶´´´¶¶´´
    ´´¶´´´´´´¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶´´´´´´´¶´´
    ´¶´´´´´´´´´¶¶¶¶¶¶¶¶´´´´´´´´¶´´
    ´´¶´´´´´´´´¶¶¶¶¶¶¶¶´´´´´´´´¶´´
    ´´¶¶´´´´´´´¶¶´´´´¶¶´´´´´´¶¶´´´
    ´´´´¶¶¶¶¶¶¶´´´´´´´´¶¶¶¶¶¶´
    سلام
    آپم با هدیه روز همسری.
    منتظرتم بدو بدو بیا پیشم.

  21. ton amie a kanoon :گفت

    سلام من برای بار اول آدم و از این همه هنر وسلیقه خیلی خوشم امد شادی جون .آفرین.فکر نمی کردم عکساش هم خودت گرفته باشی .خوشم آمد:))

  22. شراره :گفت

    سلام دوست نازنینم
    وبلاگ آموزنده ای داری با تبادل لینک موافقی
    اگه دوست داشتی به منم سری بزن من شما رو لینک کردم[ماچ]

  23. نجمه :گفت

    مامانم هسته های آلبالو رو میریزه توی قوری و یه چای آلبالوی خوشششششششششمزه مهمونمون میکنه . خیلی خوشمزه میشه.

  24. *~*~* مریم *~*~* :گفت

    سلام شادی جون
    خوبی؟
    نکته ای که در مورد جوشوندن هسته های آلبالو با آب گفته بودی خیلی جالب بود
    من نشنیده بودم
    چه شربت و مربای خوشرنگی درست کردی
    دستت درد نکنه

  25. ریحانه :گفت

    سلام شادی جان
    من با افتخار شما هنرمند عزیز رالینک می کنم.خسته نباشی
    ممنون که به من سر زدی

  26. هگمتان :گفت

    سلام
    خیلی خوشحالم که برگشتی
    میشه دستور پخت شیرینی دانمارکی رو بدی
    مایه خمیر رو از کجا میشه تهیه کرد ؟

    سلام عزیزم. من تا حالا شیرینی دانمارکی درست نکردم اما می دونم با خمیر هزار لا درست می شه و من چون خیلی قوی نیستم نمی تونم هزار لا رو درست کنم چون تا یه هفته از کت و کول می افتم. اگه تو اینترنت سرچ کنی پیدا می کنی دستورش رو.
    مایه خمیر رو از لوازم قنادی فروشی ها می تونی بگیری.

  27. عسل :گفت

    خوشحالم که برگشتی. مرسی از این پست هر چند من همیشه مربا و شربت آلبالوم رو مادر شوهرم تامین می کنه.

  28. سلام شادی جونم. خوبی خانومی؟ دلمون برات تنگ شده بود خانومی
    به به اتفاقا چند روزه تو فکر مربای آلبالو درست کردنم. ممنون
    خسته نباشی از کار و بار…ایشا الله دست همسری هم زود خوب شه. از بس از هنرهای تو عکس گرفته اینطور شده
    می بوسمت بای

پاسخی بگذارید

