خوراک لوبیا با قارچ و سیب زمینی


لوبیا چیتی رو به مقدار مصرفتون یه شب تا فرداش بذارید با آب جوش و کمی نمک خیس بخوره. در این فاصله چند بار آبش رو عوض کنید. اگه امکان داره هر بار آب جوش بریزید.
یه دونه پیاز متوسط رو خورد کرده و سرخ کنید. یکی دو قاشق رب گوجه فرنگی بریزید توش و کمی تفت بدین. کمی زردچوبه و ادویه مورد علاقه تون رو بریزید توش. لوبیای خیس خورده رو بریزید تو آبکش روش آب بگیرید و بعد بریزید تو قابلمه و روش به اندازه دو بند انگشت آب بریزید. بذارید بجوشه و بعد زیرش رو ملایم کنید تا یواش یواش بپزه. بذارید. بیست دقیقه قبل کشیدن غذا سیب زمینی های خلال (کلفت) و یه ربع قبل کشیدن غذا قارچ های خورد و سرخ شده و یه دونه عصاره ی گوشت  بهش اضافه کنید. بذارید آبش تبخیر شه و کم آب شه. نمکش رو اندازه کنید و اگه لازم داشت اضافه کنید. بعد بریزید تو ظرف مورد نظرتون و میل کنید.
در طول پخت اگه اب غذا ته کشید آب جوش اضافه کنید. شما اگه دوست داشته باشید می تونید غذا رو ابدار بردارید. من و همسری تنگاب (کم آب یعنی!) دوست داریم.
آشپز و عکاس: شادی
این نوشته در خوراک بنشن, غذاهای گیاهی ارسال شده و با , , برچسب‌گذاری شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

20 پاسخ برای خوراک لوبیا با قارچ و سیب زمینی

  1. سلامي از روي مهر به تو وبلاگ نويس ايراني
    ميدونم که به دنبال اين هستي که علاوه بر بالا بردن رنکينگت در گوگل
    ، تعداد زيادي از دوستانت رو دعوت به خوندن مطالب وبلوگت کني
    کليد اين ماجرا در دستهاي من است
    نرم افزار اسپمر 100% تضميني ساخت مهندسين ايراني
    با قيمت اندک و قابليت هاي بالا و سرعتي فوق العاده
    با کمک اين نرم افزار ميتوانيد براحتي ليست وبلاگ هاي بروز شده در بلاگفا را
    بدست بياوريد و به صورت اتوماتيک در آنها نظر خود را ارسال کنيد .
    ارسال اين نظرات توسط اين نرم افزار صورت گرفته
    صبر کن ميخواستم بگم فرصتو از دست نده حتما به وبلاگ ما سري بزن

  2. shahedan :گفت

    گزارش مستند اعمال خارق العاده یکی از اساتید بزرگ علوم باطنی در قرن حاضر
    قسمت اول :

    قسمت دوم:
    http://www.4shared.com/video/WJQI_jRC/Maktum_Part_2-_subtitle.html

    قسمت سوم :

  3. من که عاشق لوبیا چیتی ام مطمئنا این غذا باب میل منه

  4. گلی :گفت

    کاملا مشخصه کار سرت ریخته ! پست کوتاه با یه دونه عکس !!! و کاملا معلومه خیلی دوستمون دار یکه توی شلوغی برامون وقت میذاری ! ممنون

  5. معصومه :گفت

    شادی عزیزم ممنون بابت این همه هنر و ذوق
    آفرین و تشکرات فراوان
    قالب قبلی وبلاگت خیلی قشنگتر بود چرا عوضش کردی ؟

  6. میسی شادی جون
    ما هم تنگاب بیشتر میدوسیم

  7. عسل :گفت

    من همیشه برای خودم شبیه این خوراکو درست می کنم اما شوهر جان دوست نداره زیاد. یعنی دوست داره اما بعدش تا یک هفته هر چی می شه می گه دیدی لوبیا دادی بهم نفخ کردم هرچی هم بگم کلی آب لوبیا ها رو عوض کردم اما بازم فایده نداره.

  8. من آبدارش رو دوست دارم

  9. ton amie a kanoon :گفت

    من از آشپزی چیزی سرم نمیشه .اما از این به بعد میام پست هات می خوانم شاید منم به آشپزی علاقمند بشوم.غذاهای جدید خیلی خوبه .

  10. سمیر :گفت

    به نظر منم کم آب خوشمزه تره

  11. candle :گفت

    شادی ! قارچ ها رو چیکار می کنی که تیره نمیشه ؟ سیب زمینی ها هم باید تفت داده شده باشن ؟والله کار خاصی نمی کنم. فقط روغن رو می ذارم خوب داغ شه و با حرارت الا سرخشون می کنم! نه عزیزم سیب زمین ها تفت نمی خواد، تو غذا آب پز می شه خودش.

  12. candle :گفت

    اون جمله فرانسویه که تو ستون کنار وبلاگت ، زیر عکس اون آقای سرآشپز نوشته ، یعنی چی ؟
    مرسی یعنی : این شمایید که آشپزید!

  13. مطبخ فرا :گفت

    اين غذا رو خيلي دوست دارم سردشو مثل سالاد ميخورم ……. با كيك شاتوت آپديتم از نظرتون خوشحال ميشم

  14. شاپرک :گفت

    سلام شادی جون
    قالب جدید مبارک باشه این غذا باید خیلی خوشمزه باشه چون لوبیا چیتی طعمش خیلی خوبه

  15. *~*~* مریم *~*~* :گفت

    منم لوبیا رو از هر نوع که باشه خیلی دوست دارم.
    این خوراک هم که دیگه محشره
    از قیافش معلومه که خوشمزس
    مرسی خواهش می کنم عزیزم. منم مثل تو هر نوعش البته با ارجحیت لوبیا چیتی!!! رو دوست دارم!

  16. ترلان :گفت

    یه غذای سالم و خوشمزه! مرسی شادی جون!

  17. lili :گفت

    آخ جون
    یه غذای تنبلانه!

  18. هگمتان :گفت

    سلام میشه سایت یا وبلاگی رو معرفی کنی که با ماکروفر کیک و شیرینی یاد بده .
    مرسی از زحماتت
    خیلی عالیه

    سلام عزیزم. من تا حالا یه سایت که کاملا با ما کروفر آموزش بده ندیدم. شاید سایت های تبلیغاتی که مارکشون رو تبلیغ می کنن دستورهایی با مدل های شرکت خودشون داشته باشن. راستش تا حالا دنبالش نگشتم. یکی دو بار با ماکروفر کیک پختم و اصلا خوشم نیومد. ولی اگه توی مامی سایت هم بگردی ممکنه تو موضوعات فرومش یه چیزایی پیدا کنی.

  19. منصوره :گفت

    سلام
    خيلي عالي ، ممنون

  20. marjan :گفت

    salam,khaste nabashid,,
    man in ghaza ro dorost kardam,,beghadri khushmaze shod ke bawaram nemishe,,hamsari mige farda bazam dorost kon,man tosh zire ham rikhtam aali shode bud,,

    mamnon az in ghazahaye khushmaze

پاسخی بگذارید

