ماهی برشته و سیب زمینی تنوری


بهتره از ماهی تازه برای پخت این غذا استفاده کنید.
ماهی رو پاک کرده و از قسمت داخلی یعنی شکم (مثل عکس) بذارید توی ظرف نسوز.منظورم اینه که شکمش که بدون پوسته رو به بیرون باشه و پشتش که پوست داره به کف ظرف چسبیده باشه. روش نمک و فلفل بپاشید و چند برش کره بذارید.
سیب زمینی رو بذارید توی آب نیم پز بشه.  پوست کنده و به حلقه های ضخیم ببرید و نمک و فلفل بزنید و بذارید دور ظرف. روی سیب زمینی هم چند تیکه کره بذارید.
روی ظرفتون فویل بکشید.
فر رو بذارید روی 200 درجه و ماهی رو نیم ساعت تا 40 دقیقه بذارید تو فر. با چنگال امتحان کنید و وقتی دیدید ماهی پخته فویل رو برداشته و گریل و روشن کنید تا روی ماهی و سیب زمینی  برشته بشه.
نکته1: اگه ماهی رو یک ساعتی نمک و فلفل زده کنار بذارید خوش طعم تر می شه.
نکته 2: من ماهی قزل آلا استفاده کردم.
آشپز و عکاس: شادی.
این نوشته در غذاهای دریایی ارسال شده و با , برچسب‌گذاری شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

28 پاسخ برای ماهی برشته و سیب زمینی تنوری

  1. نازي :گفت

    سلام …خوشم اومد …ايول… راستي اگه خودت يا دوستات تحقيق آماده توي هر درس و رشته اي
    خواستين در خدمتيم…من کلي تحقيق آماده جمع کردم …يه سري بهمون بزن و نظرت رو واسم به يادگار
    بذار…

    شاد باشي … يا حق

  2. خیلی هوس انگیز و اشتها آوره

  3. به بهههههههههههههههههههه
    بوی ماهی تازه میاااااااااااااااااااااد
    میووووووووووووو
    مرسی شادی جون باز گل کاشتی

  4. کویریات :گفت

    سلام شادی جون. چه کردی خانم!! چه رنگی رنگی چه خوشگل چه خوشمزه. چه آسون از همه مهمتر خیلی ترکیب رنگی ماهی ها و فلفل و سیب زمینی اش خوشگل شده آدم دهنش آب می افته

  5. منصوره :گفت

    سلام
    خيلي عالي و جالب نوش جان

  6. گلی :گفت

    ننه شادی من متوجه نشدم ! پوست ماهی کف ظرف قرار گرفته یا شکمش ؟!!!

    پوستش ننه جان.

  7. ناردونه :گفت

    سلام
    شادی جان من مدتهاست وبلاگ قشنگت رو میخونم وازتجربیاتت استفاده میکنم
    خانومی قالب جدیدت خیلی قشنگه من با اجازه لینکت میکنم

  8. سلام شادی جان
    دختر با این پستت فکر کنم باز هم عذاب وجدان بگیریااااااااااااااااااا
    خیلی خوشمزه است که!!!

  9. دخترم
    می شه از ماهی کیلکا هم یه چیز خوشمزه درست کنی و یادمون بدی

    آزاده جون متاسفانه من از ماهی کیلکا بدم می آد مادر. شرمنده ها!

  10. ton amie a kanoon :گفت

    به به چه قدر خوب .خیلی خوش و آب رنگ شده.کیف کردم.دلم آب افتاد طبق معمول

  11. آفاق :گفت

    عجیب پسندیدمش. درستش می کنم. خیلی خوشگل شده.

  12. مشتری پر و پا قرص شما! :گفت

    سلام.
    یه پیشنهاد داشتم البته با اجازه شما.
    برای طعم دار کردن ماهی میتونید قبل از سرخ کردن ماهی رو کمی با پودر سیر و چند قطره لیموی تازه مزه دار کنید.واقعا طعم خوبی به ماهی میده و من خیـــــــــلی دوست دارم…
    موفقتر از پیش باشید

  13. شاپرک :گفت

    سلام شادی جون
    چه عکس خوشکل و اشتهابرانگیزی انداختی خیلی راحت میشه طعم و مزه اش را از روی عکس تشخیص داد با آدم حرف میزنه

  14. نسیم :گفت

    من تازگیها عاشق ماهی شدم! دست دارد نکنه. خوشمزه به نظر میاد!

  15. ریحانه :گفت

    سلام شادی جان خسته نباشی به به ماهی دلم خواست به نظر میاد طعم فوق العاده ای داشته باشه
    ممنون عزیزم
    من مدتی سرم شلوغ بود به وبلاگت سر نزده بودم خودمم یک ماه بود آپ نکرده بودم تولد گذشته ات هم مبارک امیدوارم سالیان سال موفق و پیروز در کنار خانواده محترمت این روز را جشن بگیری

  16. واییی چه غذای سودمندی دست شما درد نکنه بوش تا اینجا اومد.

  17. masi :گفت

    سلام
    تازگی یه وبلاگ راه انداختم
    اموزش روبان دوزی
    به ادرس
    http://ribbonlearn.blogfa.com/
    شما رو تو لیست دوستان اضافه کردم
    شما هم به من لینک میدین؟
    ممنون

  18. ماه جبین :گفت

    استشمام عطر خوش بوی عید فطر از پنجره ملکوتی رمضان گوارای وجود پاکتان

  19. به به ماهی توی فر عالی میشه

  20. خیلی عالی بود واقعا وبلاگ مفیدی داری به من هم سر بزن

  21. سلام شادی جان. امیدوارم مثل همیشه شاد و پر انرژی باشی و بلاگت هم همیشه پر از این خوشمزه ها باشه.
    مثل همیشه این ماهی هم عالی و حتما کرانچی و خوشمزه است.
    راستش خیلی وقته سر میزنم اما چون آپ نکرده بودم روم نمیشد پیغام بذارم. بالاخره قفل این آپ کردن ما م باز شد.
    موفق باشی عزیزم.

  22. م.ز :گفت

    من عاشق وبلاگ شما هستم. یه سایت آشپزی با کلاس.

  23. masi :گفت

    سلام. من توو وبلاگم به شما لینک دادم. اگه دوست داشتین شما هم به من لینک بدین
    نمیخوام اصراری کنم اگه تمایل نداشتین بگین که نام وبلاگتون رو از لیست وبلاگ هام پاک کنم
    اما خوشحال میشم تبادل لینک با شما داشته باشم
    ممنون
    آموزش روبان دوزی از پایه
    http://www.ribbonlearn.blogfa.com

  24. سلام بر شادی عزیز
    استاد عکاسی از غذاهای خوشگل و خوشمزه
    شادی جون این عکسها رو میخوای بذاری رو وبلاگت فکر بیننده ها رو هم بکن
    شاید مثل من گرسنه بیان تو وبلاگت بعد دستشون به هیچ جا بند نباشه

  25. ووووووی محشره شادی جونم. مرسی

  26. ELHAM :گفت

    من میمیرم واسه ماهی ی ی ی ی ی
    دستت درد نکنه گوگولی جونمخیلی هوس انگیزه

پاسخی بگذارید

