یتیمچه مرغ


مواد لازم
دو سه تیکه مرغ
سیب زمینی پوست گرفته حلقه شده 2-3 تا
گوچه حلقه شده 2-3 تا
پیاز حلقه شده1-2 تا
فلفل دلمه ی خورد شده یکی
یک برش کره
نمک و فلفل سیاه
ادویه مخلوط و زردچوبه
زعفران حل شده در یک سوم لیوان آب جوش
آویشن سابیده
سیب زمینی رو بچینید کف قابلمه. روش کمی نمک و فلفل و زردچوبه و ادویه.
روش مرغ رو بذارید و دوباره نمک و ادویه بزنید. روش پیاز حلقه بذارید.
روش گوجه و فلفل دلمه ای رو بذارید و نمک و ادویه بزنید.
زعفرون حل شده تو آب جوش رو بریزید روی چینش رنگ و وارنگ  و همینطور دور قابلمه (توش نه بیرونش!!!!). یه تیکه کره بذارید روش.
درش رو گذاشته. بذارید رو شعله ملایم. جوش که اومد زیرش رو کم کنید. کمترین حد ممکن باشه ها. بذارید روی شعله ی خیلی خیلی کم آورم آروم بخار پز شه. یک ساعت تا یک ساعت و نیم طول می کشه. برای خیلی کم کردن شعله می تونید زیر قابلمه شعله پخش کن بذارید و گاز رو خیلی کم کنید. مرغ که پخت اول گوجه و فلفل و پیاز رو یه طرف ظرف سروتون بچینید. مرغ رو بذارید کنارش و سیب زمینی ها رو که کمی هم سرخ شدن بذارید کنارش. روش آویشن بپاشید و تناول فرمایید.
نکته: در طول پخت غذا حواستون باشه یه وقت کاملا بی آب نشه. مگه اینکه نزدیک خودن غذا باشه که آبش بره و سیب زمینی ها کمی با کره سرخ شن. وگرنه هر وقت بی آب شد یه ته استکان آب بریزید توش.
آشپز و عکاس: من جان!
این نوشته در غذاهای متفاوت, غذاهای مرغی ارسال شده و با , , , , , , , برچسب‌گذاری شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

28 پاسخ برای یتیمچه مرغ

  1. ترلان :گفت

    چه غذای ساده و خوشمزه ای! خداییش عکسش که خیلی دلچسب و اشتهاآوره!!!

  2. گیسو :گفت

    من عاشق سیب زمینی هاشم
    مرسی شادی جونی

  3. گلی :گفت

    من جان !
    من به این میگم تاس کباب مرغ ! آخه مگه یتیم چه غذای بی گوشتی نیست ؟!!
    هرچی چف شادی بفرمایند !

    گل گلی جان منم به ابن می گم تاس کباب مرغ منتها نمی دونم موقع گذاشتن این پست تو آسمونا سیر می کردم یا جای دیگه که این اسم رو گذاشتم روش. حالام دیگه از این اسم خوشم اومده کی به کیه یه بارم بذار در عذای یتیمان مرغ یافت شود!!!!

  4. وای سیب زمینی که اینطوری میپزه بی نهایت اشتها نواز میشه

  5. خيلي سالم و خوشمزه. دست گلت درد نكنه شادي جون.

  6. کویریات :گفت

    زندگانی فقط یتیمچه ی کدو و بادمجان شنیده بودم حالا مرغ هم به آن اضافه شد. چه عکس های خوشگل و خوشرنگی خیلی اشتهاآور شده دست شادی جان ما درد نکنه

    چه عرض کنم والله یتیمای امروزی دیگه مرغ می خورن ظاهراً!!!!

  7. شاپرک :گفت

    سلام شادی جون
    این آویشن را که گفتی دست گذاشتی جای حساس من از هر چی بتونم بگذرم از طعم این اویه نمیتونم وای که چقدر از این یتیمچه دلم خواست

  8. آبی :گفت

    سلام شادی غذای راحتیه خوشم اومد حتما درستش می کنم فقط من با فلفل دلمه ای مشکل دارم می تونم نریزم

    عزیزم فلفل دلمه ای برای احتیاطه که بوی زخم نگیره مرغ. می شه کمتر بریزی یا به جاش چوب دارچین و برک بو بریزی.

  9. ليليوم :گفت

    شادي جون خواهرم دلش غش ميره براي بچش
    وقتي من از سر كار ميام ، دو دقيقه بغلش ميكنم به يه بهونه مي ياد سراغش طاقت نداره ازش دور باشه
    منم فكر ميكنم بچه داري كار سختيه ، اما اگه كمك داشته باشي بهتره

    لذت خيلي شيرينيه

  10. خانجون :گفت

    سلام عزیزم چه خوش اب و رنگه دل چسب و خوردنی شادی جان خوردنش از خوردن همبرگر های چند طبقه مک دونالد راحت تره کمی از وسط فشارش بده که طولش زیاد بشه بعد بخور نترس امتحان کن

  11. از عکسش میشه طعم و مزه اش رو کاملا حس کرد ، به به

  12. سلام شادی خانوم کدبانو …..عاااااااااااااالیه …بسیار اشتها آوره …مرررررسی

  13. طاهره :گفت

    منم میخاممممممممممممممممممممم
    عالی بود خانمی

  14. سمیر :گفت

    مرسیییییییی
    چه عکسایی میندازی. آدمو نابود میکنه

  15. خانجون :گفت

    قابل شما نیست عزیزم ممنون که زحمت کشیدی

  16. نرگس :گفت

    من همون روزي كه اين پست رو گذاشتي درستش كردم.فوق العاده شد. خيلي هم راحت بود. همسري خيلي خوشش اومد. ازت ممنونم

    نوش جان عزیزم. چه خوب!

  17. آشپز20 :گفت

    دفعه بعد که خواستم مرغ درست کنم حتما از این روش استفاده میکنم

  18. یه سوال من فکر می کردم خورشتی که گوشت نداشته باشه یتیم شناخته می شه و به اش می گن یتیمچه . این غذا که مرغ به این خوشگلی داره دیگه یتیم نیست.

  19. حانیه :گفت

    سلام وب سایت خیلی زیبایی دارین
    خوشــــــــــحال میشم به من هم سر بزنید
    منتظر شـــــــما و نظرات ارزنده شما هستم موفق و کامیاب باشین
    وتو نظر سنجیم شرکت کنید

  20. به اشپزخونه ی شما بسیار سر زده ایم و از عکسها و دستورات لذیذتان حظ وافر برده ایم
    اینک از قدم رنجه ی شما مسرووریم و تبادل لینک میکنیم
    je peut vous ajouter comme : a la table de cusine
    ou
    Shady , le chef
    ???

  21. سرآشپز :گفت

    من رفتم درستش کنم
    مرسی شادی جون

  22. سلام شادی جان. خیلی از وبلاگت خوشم اومد. من شما رو لینک کردم با اسم بپز بدوز بباف لطفا ما رو لینک کن
    ممنون
    زهرا

  23. ناردونه :گفت

    شادی جون این غذا اسمش هرچی که هست میگه بیا منو بخور
    ما یتیمچه به غذائی میگیم که یتیم مونده وگوشت نداره

    ناردونه جون فکر کنم یتیم ما خیلی پولدار تشریف دارن که مرغ می خرن. حالا این دفعه رو بذار یتیمچه مرغ دار باشه از دفعه ی بعد یه فکری به حالش می کنیم. راستش این اسم هم از حواسپرتی من اومده بالای این پست وگرنه همونطور که بهم یادآوری شد و تازه خودمم یادم اومد این غذا ظاهرا تاس کباب مرغه!!!

  24. ساکورا :گفت

    شادی جان یه بار دستور قلیه ماه یرو میذاری!!
    درمورد کیک تو ماکروووی مال من خشک میشه بیشتر تا لاستیکی بهر حال ممنون

  25. با سلام
    سایت شما را با نام روی میز اشپزخانه لینک کرده ام
    اگر امکان دارد سایت ما با ادرس
    http://www.leemoo.ir
    را با نام
    مسابقه بهترین دستور غذایی سال
    لینک نمایید. خوشحال می شویم اگر از تجربیات شما در دستورات اشپزی سایت ما را سیراب کنید
    با تشکر
    مهدی سرشار

  26. رحیم :گفت

    سلام وبلاگ جالبی داری ممنون میشم به ما هم سر بزنید با تشکر[گل

پاسخی بگذارید

