دستپخت شما8: سس برادر سازیده!!!


این برادر جان جان من مدتی در شهر بسیار دوری دانشجو بود . از اونجا که یکی بود و یکی نبود این برادر من که بود تمام تلاشش اگر به درس خواندن هم مصروف نمی شد حداقل به نیمرو درست کردن و ماکارونی آبکش کردن، سیب زمین سرخ کردن و اینها که صرف می شد.
جونم براتون بگه حالا که دانشجو نیست و چند وقتی یه در آغوش گرم خانواده درس نمی خونه و واسه خودش زندگیشو می کنه اونم در پناه دستپخت خوشمزه ی مامانم، روزی روزگاری سر ظهر اومد خونه ی آبجی تنبلی و گفت گشنمه و چرا ناهار ندارید و حالا چه باید کرد؟؟؟؟؟؟
آبجی تنبلی که نا نداشت خودشو تکون بده گفت برادر از جان عزیزترم من سیب زمینی سرخ می کنم اما هیچگونه سسی نبلدم  و در حقیقت نه حال دارم که کنارش بدرستم و بذارم و از آنجا که سس کچاب منزل تمامیده خودت باید فکری به حال خودت کنی. برادر فداکار گفت غم مخور خواهر که من در آن شهر خیلی خیلی دور علاوه بر دریافت مدرکی که قراره قاب کنیم و بزنیم بالای دیوار، درجات عالیه ی آشپزی رو هم پیموده ام.
در نتیجه…..
سسی بساخت که بسیار خوب از آب درآمد و بعد به فکر منِ آبجی رسید که این سس بسیار خوب به درد کنار مرغ و ماهی و گوشت می خوره اگر چه که این سس به خودی خود هم در کنار سیب زمینی سرخ شده و یا در کنار یه لیوان آب و کمی سالاد با نان تافتون داغ مزه ی عالی ای داره که برای شکمبارگانی چون من وای که غنیمته!
حالا این شما و این سس برادر سازیده:
یک عدد پیاز رو خورد کنید و با چند قاشق روغن سرخ کنید. یه دونه سیر رنده شده اضافه و یه کوچولو تفت بدین. نصف فلفل دلمه ای خورد شده رو همزمان با دو تا سه عدد گوجه ی خورد شده اضافه کنید. نمک و فلفل سیاه و زردچوبه و کمی ادویه مخلوط بزنید. هم زده. در تابه رو بذارید شعله ی زیرش رو کم کنید تا آب بندازه و بعد کم کم آبش تبخیر شه. اگر آبکی دوست دارید زودتر و اگر سفت تر دوست دارید دیرتر از روی آتش برداریدش. در صوت تمایل یه قاشق غذاخوری سرکه در پایان پخت و پز اضافه کنید.
همین دیگه. بذارید کنار جوجه کباب و مرغ ساده و ماهی تنوری و گوشت استیک و غیره و ذلک… یا سیب زمینی سرخ شده ی آبجی سازیده. میل میل شما و ذائقه ذائقه ی شماست پس بخورید و بیاشامید و حالش را ببرید.
سس سازنده: برارُم.
عکس گیرنده: خودُم.
این نوشته در دستپخت شما, سس ها ارسال شده و با , برچسب‌گذاری شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

48 پاسخ برای دستپخت شما8: سس برادر سازیده!!!

  1. سلام شادي جون.
    امروز داشتم با خودم ميگفتم چرا نمياي آپ كني. دلم تنگيده بود.
    دست شما و برارت درد نكنه. ازونجا كه گاهي وقتا گوجه تو خونه ما به مرز خرابي ميرسه، من برميدارم و باهاش سس درست ميكنم. حتما اين دفعه از روش برادرت استفاده ميكنم.
    مرسي عزيزم. بيشتر آپ كن خانومي.

  2. پگاه :گفت

    من هم درست میکنم گاهی هم اندکی شکر و عصاره مرغ اضافه میکنم آی خوشمزه میشه…

  3. سلام شادی گلم
    دست برادر گلتم درد نکنه ، منم این سس خوشمزرو درست میکنم ، عالی میشه .

    آپم ، بهم سر بزن عزیزم.

    موفق و سلامت باشید .

  4. دست داداش گلت درد نکنه ، عجب سس خوش بر و رویی شده

  5. گیسو :گفت

    آفرین به این خواهر و برادر هنرمند

    شادی جون دیگه موقعشه دادشتو بفرستی خونه بخت
    ماشالا کدبانووییه واسه خودش

  6. به به خیلی خومشزه اس که دلم خواست

  7. صدف :گفت

    دست داداشت درد نكنه سيب زميتي رو هم حتما تو سرخ كن سرخ كردي اخي طفلي حالا يه روز خونه خةاهرش ناهار سيب زميتي خورده

  8. سمیر :گفت

    باریکلا به داداشیت
    داداشی من فقط تو خط نیمروهه

  9. سلام دوست نازنینم .شادی خانوم…عااااااااااااالیه ….خیلی خوشمزه هست ..

  10. سرآشپز :گفت

    به به به به
    شادی شادی جان جان چرا چرا همه همه چیز چیز رو رو 2بار 2بار نوشتی نوشتی؟؟
    دستت دستت درد درد نکنه نکنه

  11. خانجون :گفت

    این نوشته خوشمزه را بخوریم یا این سس خوشمزه هردو عالی 20 تمام

  12. شاپرک :گفت

    سلام شادی جون
    از قدیم و ندیم هم این مسئله بوده که آقایون آشپزهای بهتری هستند نسبت به خانمها
    جمله بندیم اشکال داره حالا این خواهر چی شده اینقدر تنبل شده ؟
    شادی جون منظورم از توری همون کشوهای توری فورمی هست که تو خود فرهای گاز موجوده هر کدوم یکی دارن اگر حوصله داشتی همونها کارت را راه میندازه

  13. ریحانه :گفت

    آفرین به این برادر.
    ممنون عالیه.
    امیدوارم همیشه موفق باشید به کمک هم بهترین آشپزیها را انجام بدهید.

  14. چه بسیار عالی !! با قاب مدرک بالای دیوار خیلی کیف کردم
    بدون سرکه ی اخر بد میشه ؟؟؟ من سرکه اصلا دوس ندارم

    نه خوب می شه بدون سرکه. دلبخواهی یه سرکه اش.

  15. ناردونه :گفت

    شادی جون صحبت ازهرگونه برادر… زن برادر… بچه برادر ..مهر برادر..دست پخت برادر و خلاصه هرگونه کلمه ای دراین خصوص مثل داداشی و…نزد ناردونه ممنوع میباشد چرا؟…چون من برادر ندارم وبه شدت حسودی میکنم

  16. گلی :گفت

    اگه حال داشتین پوست گوجه رو بکنین … سس که یکدست شد بریزین تو شیشه و برند بزنین و بفروشین به ملت !!!! آی خوشمزس ….. آی ملت میخرنش …..

  17. ليليوم :گفت

    چه خوش رنگه
    دست دو تاتون درد نكنه

  18. شاپرک :گفت

    سلام شادی جون
    عیدت مبارک عزیزم
    بیا جوابت را گذاشتم عکس توری را هم برات زیر عکس نون گذاشتم که خیالت راحت بشه .

  19. ترلان :گفت

    این که سس سالسا هست تقریباَ … با این تفاوت که سالسا رو تند درست می کنن. بقیه موادش همینه که برادر جان از خودشون ابداع کردن!!
    پس معلوم شد برادر شما تو عوالم خودشون به سرزمین های دور و کشورهای لاتین سیر می کنن و همچین غذاهایی بهشون الهام میشه!!! خوشا به حالشون

  20. فرشته :گفت

    دستشون درد نکنه
    فکر کنم این رشته رو ادامه بده خیلی خیلی از اون مدرک قاب شده بهتره . لااقل از این میتونه استفاده کنه

  21. آفاق :گفت

    سلام شادی جونم. خوبی؟؟
    تمام دستورات اخیر مثل همیشه بسی عالی بودند.دستت درد نکنه.
    حالا چرا این خواهر شادی حال نداشتن از برادر پذیرایی کنن؟

    خسته بودم آفاق جون. هلاکککککککک

  22. ton amie a kanoon :گفت

    خانوادگی با سلیقه این.
    :))

  23. ماه جبین :گفت

    به نظر خوش مزه میاد حتماً درست میکنم.
    راستی عزیزم میشه لینک ماه جبینو عوض کنی یعنی اسم ماه جبین باشه و لینکش http://www.vismani.com/ باشه. خیلی ممنون میشم.

  24. فائزه :گفت

    سلام شادی جون
    دست برار گلت درد نکنه خیلی عالی بود
    خوشحالم از اینکه هنوز به آشپزی های خوشمزه ات ادامه میدی من که دیگه از موقعی که سرکار نمیرم حال و حوصله غذا درست کردن هم ندارم
    امیدوارم دوباره انگیزه اش رو پیدا کنم

  25. دختر مهربون :گفت

    برای شادی عزیز

  26. ندا :گفت

    شادی جان دست خودتوداداشت درد نکنه . عجب چیزی یادم دادی . چند شب پیش با سیب زمینی سرخ شده درستش کردم با همین مقدار مواد که نوشتی محض آزمایش . همسری به قدری خوشش اومد که نگو . امروز هم همراه کتلت درستش کردم که بازم فوق العاده بود و با اینکه موادش رو چند برابر کرده بودم ولی هیچی ازش نموند . همسری با نون لقمه کرد و بدون کتلت خوردش . البته مقداریش رو هم با کتلت میل کردند . ممنونم شادی جون.

    چه خوشحال شدم که اینقدر خوشتون اومده. نوش جان

  27. مینو :گفت

    سلام
    اشپزی من خیلی بده یعنی هیچ وقت زیاد براش وقت نذاشتم ولی حالا می خوام از دستور غذاهای شما استفاده کنم و غذاهای خوشمزه درست کنم اگر بتونم
    دستتون واقعا درد نکنه
    با کپی کردن دستورها برای استفاده شخصی که مشکل ندارید؟؟

    خواتهش می کنم قابل شما رو نداره. ایشالله زودتر آشپز درجه یکی می شی. کپی آزاده عزیزم فقط اگه جایی درج کردی منبع بذار قربونت.

  28. شیوا :گفت

    من بار اوله که به وبلاگت سر میزنم.چه جالب و با سلیقه خسته نباشی. دیشب این سس رو درست کردم عالی شد/
    منتظر بقیه هستیم!

    نوش جون عزیزم

  29. آنشرلي :گفت

    سلام

    من كلا تا حالا آشپزي نكردم
    به جز تخم مرغ نيمرو

    نمي دونم چرا الان يه هفته اي ميشه گفتم بزنم تو كار خونه داري

    ديگه يواش يواش گمونم وقتشه
    اينم بگم فقط غذاهاي خشك دوست دارم
    فست فود بيشتر
    حالا هم كه اتفاقي با وبلاگ شما آشنا شدم

    باشه تا استفاده كنيم از اين نوشته ها
    بگو ایشالهههههههههههههههه

  30. سلام شادی جون
    چه آپهای خوشمزه ای کردی تو این چند وقت
    چه عکسهای خوشگلی
    کیک کدوحلواییت چقدر خوشرنگه
    دستت درد نکنه

  31. نيكي :گفت

    وبلاگ خيلي قشنگي درست كردي. هم عكس‌هات قشنگ هستند هم طرح خود وبلاگت. احسنت به تو و سليقه‌ات

  32. منصوره :گفت

    سلام شادي جان
    آفرين بر اين برادر با سس خوشمزه اش

  33. ازدواج :گفت

    با سلام و احترام
    وبلاگ زیبا و متفاوتی دارید
    در صورت تمایل مشتاق تبادل لینک هستم
    با ارزوی موفقیت

  34. گ :گفت

    دلم برات تنگ شده………

  35. ساکورا :گفت

    منمیه غذایی بلدم اسمش واویشکاست خیلی خوشمزست خواستی دستورش. میدم بهتون

    من دستور واویشکا دارم یه دونه ولی واویشکایی که تو برام بفرستی چی می شه…. به به …….می گم دستور رو با عکسش برام ای میل کن به اسم خودت بذارم اینجا دیگه قربون دستت.

  36. ساکورا :گفت

    شادی جان یه بار یه متنی گذاشتی از مرغ که هورمونین!!و بال و گردنشون رو نخوریم بهتره!!!
    یعنی بندازیم دور!!

    نه ننداز دور. سوپش کن بده آقایون فامیل بخورن. کبابی اش رو هم اونا می تونن بخورن. برای خانوما بده ظاهراً!

  37. صبا :گفت

    شادی جون ببخشید میشه بگی اهل کجا هستی ؟

    خودم یا مامانم اینا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    خودم تهران. مامانم اینا قزوین…. حالا خودمم قزوینی حساب می شم یا نه؟!

  38. خانجون :گفت

    سلام شادی جون کجایی خانمی مردیم از بس که سس خوردیم

    ای وای شرمنده. کمی سرم شلوغه خانجون جون. زود می آم. مرسی از محبتت

  39. ترنج :گفت

    سلام خانمی .ممنون از تشویقت و لطفی که بهم داری.
    از دستورهای خوشمزه شما و بخصوص عکسهای زیبایی که میذاری هم استفاده می کنم و ممنون

  40. سس دیگه دوس نداریــــــــــــــــــم

  41. mahbube :گفت

    سلام بزرگترین مجموعه آموزش ایروبیک ،بدن سازی و رشته های ورزشی مخصوص بانوان و آقایان با تخفیف ویژه برای صاحبان وبلاگ فقط در ایران دنسر ،حتما ببینید!

  42. ELHAM :گفت

    میبینم که داداشی رو هم وارده وادیه خوشمزه ها کردی!
    دست مریزاد!
    راستی دیزی آپ شد گوگولی

  43. ELHAM :گفت

    شادی جون تو شب ساعت 11 دیزی رو بار بذار اونوقت فرداش ساعت 1 ظهر نوشه جون کن

  44. سپیده :گفت

    سلام شادی جون.
    می بینم که برادرت رهم …..آره !
    خانوادگی اینکاره اید .نه ؟
    من از اینکه آقایون غذا پختن بلد باشن لذت می برم. شوهر خودم که آشپزیش و ظرف شستنش و گردگیریش عالیه!!!!!!!!!!
    راستش یه چند وقتی بود که توی اداره خیلی درگیر بودم و اصلاً حوصله آشپزی نداشتم. ولی امیدوارم بتونم دوباره سر کیف بیام.
    ممنون که بهم سر زده بودی.
    من از پست «کیسل آلبالو دسری از روسیه» دیگه سر نزده بودم. یعنی خودت که دیدی وبلاگ خودمم تار عنکبوت بسته بود. کلاً اوضاع روحی و همچنین اینترنتم بهم ریخته بود.
    ولی از این به بعد همه جوره در خدمتم.

  45. غزال :گفت

    سلام
    از وبلاگ بسیار عالی شما واقعا سپاسگزارم مخصوصا قسمت گیاهیش
    می خواستم اگر اجازه میدین با ذکر منبع از مطالب مفید شما در قسمت گیاهخواری تالار حمایت از حیوانات استفاده کنم
    با تشکر

    خواهش می کنم. غزال جون هر دستوری از هر بخشی متعلق به خودتونه خانومی فقط ذکر منبع باعث می شه خستگی تو تن من نمونه عزیزم.

  46. سارا :گفت

    سلام.اگه مطالبی راجع به سفره آرایی بزاریدممنون میشم.

    سلام سارا جان. من خیلی اهل سفره آرایی نیستم عزیزم. بیشتر برای دل خودم آشپزی می کنم و سادگی رو دوست دارم.

پاسخی بگذارید

