توپک های آجیلی


این شیرینی خوشمزه و فوری خیلی آسون درست می شه و با چای هم خیلی می چسبه.
من برای درست کردنش از یه مقدار کیک شکلاتی که خودم پخته بودم و تو خونه داشتم استفاده کردم اما اجباری در شکلاتی بودن کیک نیست می تونید کیک ساده هم استفاده کنید و اگرم کیک دستپخت خودتون رو تو خونه ندارید زیاد غصه نخورید چون می تونید از کیک های آماده ای که بیرون هست مثل کیک درنا استفاده کنید.
مواد لازم
کیک خورد شده (ریز) دو لیوان
خامه ی فرم گرفته نصف لیوان کمی بیشتر
گردو خورد شده 1/3 لیوان
بادام خورد شده 1/3 لیوان
فندق خورد شده 1/3 لیوان
پودر نارگیل
همه ی مواد رو تو یه کاسه بزرگ بریزید و با قاشق خوب مخلوط کنید. با کمک پشت قاشق مواد رو به لبه ی کاسه بمالید تا چسبندگی پیدا کنند. وقتی مواد خوب چسبنده شد از مواد به اندازه ی گردو بردارید و توی دستتون گرد کنید و بعد توی پودر نارگیل که توی سینی ریختید بغلطونید.
اگه چسبندگی مواد کم بود خامه اضافه کنید و اگه زیاد بود پودر کیک.
توپک های آماده رو توی ظرف سرو بچینید و بذارید یکی دو ساعت توی یخچال بمونه تا خودشو بگیره.
با چای نوش جان کنید.
نکته: می تونید به جای پودر نارگیل از پودر پسته،بادام یا فندق هم استفاده کنید.
برای دریافت طرز تهیه ی خامه ی فرم گرفته کلیک کنید: اینجا
قناد و عکاس: شادانه
این نوشته در شیرینی های بدون پخت ارسال شده و با , , , , برچسب‌گذاری شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

27 پاسخ برای توپک های آجیلی

  1. يه دختره :گفت

    سلام شادي جان. لطفا از وبلاگ من ديدن كن تا در صورت تمايل تبادل لينك كنيم

  2. مرجان :گفت

    سلام خانمی…شکلش که عالیه.معلومه خیلی هم خوشمزن

  3. پيام :گفت

    نديدم آينه‌اي چون لباس‌خاكي‌ها/ همان قبيله كه بودند غرقِ ‌پاكي‌ها

    به عشق زنده شدن، «عند ربِّهم» بودن/ شده ست حاصل آن‌ها ز سينه چاكي‌ها

    دليل غربتشان، اهلِ خاك بودنِ ماست/ نه بي ‌مزار‌ شدن‌ها، نه بي پلاكي‌ها

    به آسمان كه رسيدند رو به ما گفتند:/ زمين چقدر حقير است، آي خاكي‌ها

    ………………………………..

    سلام

    خوبي

    موفق باشي

    به اميد ظهور

    يا علي ع

  4. شاپرک :گفت

    سلام شادی جون
    صبحت به خیر و شادی
    خیلی توپک هات خوشکل شدن حتما خیلی هم خوردنی هستند.
    من فعلا همه مواد به جز خامه فرم گرفته را دارم باید برم دست به کار بشم .

  5. فائزه :گفت

    خیلی هوس انگیزه شادی جون باید خیلی خوشمزه باشه البته خیلی هم چاق کننده

  6. طاهره :گفت

    وااااااااااااااااای چه خوشمزه
    حتما امتحان میکنم
    حالا خامه فرم گرفته نبود نمیشه؟

    والله امتحان نکردم طاهره جون. خوب فرم گرفته خیلی خوشمزه است و در ضمن نسبتا سفته ولی شایدم با خامه ی معمولی بشه نمی دونم. اگه جرات ریسک کردنش رو داری خبرش رو به منم بده!!!!!!

  7. گلی :گفت

    منم یبار کیکم خراب شد … کلی غصه خوردم چیکارش کنم . بعد به فکرم رسید اینجوریشکردم … خیلی شادانه شدم!

  8. سلام شادي جون.
    اينا خيلييي خوشمزه ان مخصوصا با خامه. تا حالا با خامه توپك درست نكردم. حتما بايد امتحان كنم.
    مرسي عزيزم.

  9. سيما :گفت

    به به شادی جون دستت درد نکنه واقعا خیلی خوشگلن ممنون

  10. وای چه خوشکلند دستتون درد نکنه عالی شده معلومه که خوشمزه هم هستند

  11. سلام عزیزم. به به چه عالی ………..به همین خوشمزگی……..به همین خوشگلی
    مرسی گلم

  12. آشپز20 :گفت

    سلام شادی جان واقعا عالیه من عاشق این جور شیرینی ها هستم مخصوصا هم اینکه کیکش شکلاتی باشه

  13. ترلان :گفت

    شادی جون… ببینم اونوقت اگه تو دمای محیط بمونن وا نمیرن؟!؟! منظورم در طول پذیرائیه!

    نه عزیزم وا نمی رن ولی همونطور که هر چیزی که توش خامه باشه نباید زیاد تو محیط گرم بمونه در مورد این هم همینطوره. من خودم تو پذیرایی یه دور با چای گرفتم و همه که برداشتند با یه تعارف دوباره گذاشتم یخچال و باز دور بعدی با چای اوردم البته این در صورتی یه که مهمون رو دربایستی دار نداشته باشی ولی کلا وا برو نیستند و من فقط به خاطر خامه یخچال گذاشتم.

  14. سمیر :گفت

    خواهرم یه بار درست کرد وحشتناک خوشمزه شد

  15. ton amie a kanoon :گفت

    زود زود بیا شادی جون

  16. ماه جبین :گفت

    وای من اینو درست کردم خیلی خوشمزه است. دست گلت درد نکنه

  17. خانجون :گفت

    دست گل شادی جون درد نکنه حتما خوشمزه ست بازم 20 هزار آفرین

  18. کویریات :گفت

    شکلش شبیه توپ شکلاتی سوئدی ه که من درست کرده بودم. ولی فکر کنم این خوشمزه تره خیلی. یه دونه هم با شیر خشک و شیر غلیظ و عسل هست که سفید ه این توپک ها میشه. من اونها رو هم دوست می دارم.

  19. نوشین :گفت

    وااااای…
    عاشقتم شادی جون.
    چقدر با سلیقه و مبتکری!
    عاااااالیه…

  20. وااااااااای شادی جون الان با دیدن این عکس یاد اولین تجربه ی شیرینی پخی خودم افتادم ، اخه یادمه یه همچین چیزی دررست کردم اما به جا خامه تخم مرغ خام داشت !! خوشگل بود اما خیلی مزش گند بود !! خودم که نمیتونستم تحملش کنم ، زورکی به دختر خالم غالبش کردم . قیافش رو هیج وقت یادم نمیره

    اما این خیلی توووووپه

    از دست تو!!!!!

  21. سلام
    خانم بنده این مورد را قبلاَ انجام دادند. ولی به جای کیک از حلوای خرما استفاده کردند که خیلی هم خوشمزه شده بود و می توان در وقتهای مختلف به عنوان میان وعده از آن استفاده کرد و بسیار مقوی نیز می باشد.

  22. سحر :گفت

    من اینو درست کردم.. خیلی خوشمزس.

  23. آرینا :گفت

    سلام[اگه امکانش هست طرز تهیه سوهان قم رو آموزش بدین.مرسی

    بلد نیستم جانم!!!!!!!!!

  24. عاطفه :گفت

    این رو دوست دارم … به به
    میدرستمش حتما
    منم 3 سالیه که مونترال هستم
    همسرم دانشجو بود 🙂
    ولی بمون همونجا که جات خوبه
    هفته پیش هوا همش بین -20 و -30 بود
    یخ زدم یعنی ی ی ی ی ی ی ی ی ی ی

پاسخی بگذارید

