یه غذای گیاهی دیگه: خوراک ساده ی بادمجان و گل کلم


مواد لازم
بادمجان
گوجه فرنگی
سیب زمینی
گل کلم خورد شده
فلفل دلمه ای خورد شده
قارچ خورد شده
ادویه و زردچوبه و فلفل سیاه
روغن
نمک
مقدار مواد به خودتون بستگی داره و تعداد افراد خانواده تون!

برای پخت این غذا به یه تابه ی دردار یا یه هپی کال نیاز دارید.
اول تو یه تابه ی دیگه (غیر تابه ی اصلی که غذا رو می خواید توش بذارید) بادمجون ها رو با پوست حلقه حلقه ببرید و سرخ کنید. تو روغن مونده تو تابه قارچ ها رو کمی تفت بدین. و کمی هم کلم دلمه ای (برای اینکه بدونید کلم دلمه ای چیه به انتهای این پست مراجعه کنید، والله به خدا!!!!!) رو.
حالا توی تابه ی دردارتون سیب زمینی ها رو حلقه حلقه کرده و بچینید ته تابه. روشون کمی نمک و ادویه ها رو بپاشید.
روش بادمجون های سرخ شده رو بذارید. باز نمک و ادویه.
روش فلفل دلمه ای و گل کلم و قارچ رو بریزید. گوجه فرنگی رو حلقه حلقه کنید و بذارید روش و دوباره نمک و ادویه.
حواستون باشه نمک رو خیلی کم بریزد چون تو هر ردیف دارید نمک می ریزید نتیجه شوری غذا می شه اگه حواستون نباشه.
یه ته لیوان آب از کنار ظرف بریزید توش و بذارید روی گاز با شعله ی کم. بذارید غذا آب بندازه و بعد آبش بخار شه و در حقیقت بخارپز بشه.
بادمجون ها روغن پس می دن و می ره ته ظرف و وقتی آب غذا تبخیر شه کم کم سیب زمینی ها برشته و ته دیگی می شند.
موقع سرو گوجه رو یه طرف ظرف بچینید. گل کلم و فلفل دلمه ای و قارچ رو یه طرف و بادمجون رو یه طرف دیگه. و اون ته های ظرفتون هم سیب زمینی رو بذارید.
می تونید هم قاطی بکشید.
خیلی خوشمزه است.
بپزید که پشیمونی نداره عزیزانم.
دستپخت و عکس: شادی
یه اشتباهی کردم اومدم ژانگولر بزنم و ایندفعه عکسام رو با فلاش گرفتم. نتیجه افتضاح شد و با گشتن بین همه ی عکسایی که انداختم این کمتر برق می زد!!!! و قابل دیدن بود.
پ.ن: یه هفته ای تهران نیستم. برگردم جواب کامنت ها رو می دم.
پ.ن۲: راستی این دیسم شکست طفلک! از این به بعد هر جا تو دستورا دیدینش بدونین از آرشیو بیرون اومده و بیچاره دیگه نیست!
پی نوشت در تاریخ 22 آبان 89: برگشتیم. خوش گذشت. با دیدن کامنت ها خوش خوشانمان شد کلی فقط این که کلم دلمه ای همون گل کلمه تو دهات ما… آخه ما تو دهاتمون وقتی با عجله می نویسیم گل کلم خودش تبدیل می شه به کلم دلمه ای. والله به خدا!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
حالا منم نوشته ام رو اصلاح نمی کنم که برای عبرت آیندگان یادگار بماند.
حالا یه چیزی: دقت کردین من چقدر بی دقتم؟ مثلاً تاس کباب مرغ رو می نویسم یتیمچه مرغ، گل کلم رو هم در یک اقدام انقلابی تبدیل به کلم دلمه ای می کنم. خودم در حیرتم از اینهمه دقت. تازه شیش بار هم هر پستی رو قبل از انتشار می خونم ولی نه که ذاتاً با دقت بالا و حواس جمع و خیلی میلیمتری می خونم در نتیجه این غلط های خیلی خیلی خیلی ریز بعضی وقتا تو متن هام هست که دوستان با پیام های خصوصی و غیرخصوصی بهم یادآوری می کنن. البته که من به روی خودم نمی آرم چی کار کردم و همچنان می ذارم اون غلط پایدار و جاویدان به شکل اولش در وبلاگ بمونه یا اگه خیلی ذاغارت؟! باشه عوضش می کنم.
آخه من اعتقاد دارم وبلاگ نویسی هم ثبت لحظه هاست حتی وبلاگ آشپزی. مثلا من یک دقیقه دیگه اگه این متن رو بنویسم از این کلمات استفاده نمی کنم و حال و هوام فرق می کنه. دوست دارم متن هام با غلط ها و شکل نگارشش همونطور که هست بمونه. یادگاری!!!!!!!!!!!!!
و نکته دیگر این که خانومی از دوستان از من پرسیدن البته خصوصی ها!!! که آیا با همسری مشکل دارم که نوشتم مشکلات داریم، نه جونم. نه عمرم. اگه من با همسری مشکل می داشتم که نمی نوشتم مشکلاتی که همه دارن که!!!!!!! همه که با همسراشون مشکل ندارن که!!!!!!حالا بی خیال. اونقدار مهم نیست که خودتون رو ناراحت کنین. 🙂
این نوشته در غذاهای گیاهی, غذاهای اختراعی من ارسال شده و با , , , , برچسب‌گذاری شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

35 پاسخ برای یه غذای گیاهی دیگه: خوراک ساده ی بادمجان و گل کلم

  1. گلی :گفت

    ننه شادی برای مصرف کمتر روغن بادمجوناتم توی هپی کالت سرخ میکردی خب

  2. آفاق :گفت

    اومده بودم برا پست قبل نظر بذارم ها!! دیدم شادی جون یه خوشمزه دیگه گذاشته. من عاشق اینجور چیزهام. بخصوص بادمجون با پوست.
    آخی جای دیس خالی نباشه!!
    این فلش فقط خرابکاری می کنه. همون کنار باغچه ات که عکس می گیری محشره. هر چند شبا نمی شه.

  3. شاپرک :گفت

    هووووووووووم عجب چیزی شده اینقدر تو عکس برشته هستند که آدم هوس می کنه دست کنه برشون داره

  4. آخی ازون غذاهای ساده اما خیلیییی خوشمزه است.
    دلم خواست.
    خدا رو شکر بادمجون دارم.
    فردا ناهار میدرستمش.
    این یه هفته ام هرجا هستی امیدوارم شاد باشی عزیزم.
    میبوسمت.

  5. من یکساعته دارم فکر میکنم دیسم چیه ، تازه فهمیدم دیس بوده خدا رحمتش کنه ایشالله جاش یکی خوشگلترشو میخری

  6. وای منم عاشق این جور غذاها هستم دستتون درد نکنه رفت تو لیست انتظار حتما درستش می کنم

  7. سيما :گفت

    خیلی خوش اب و رنگه من دیونه غذاهای بادمجونیم بر عکس همسر

    خوش باش و شاد باش شادی جون هرجا که باشی

  8. خانجون :گفت

    به به چه گیاه پزونی راه انداختی هم شکل هم طعم 20 هزار آفرین

  9. آشپز20 :گفت

    سلام شادی جان کلم دلمه ای اختراع شما بید ؟؟؟؟؟؟
    خیلی عالی بود بیچاره دیستون براش یه فاتحه خوندم ان شاالله به جاش چند تا دیس خوشکلتر میخری

    ها ها ها کلی خودم به خودم خندیدم. حال کردم از این دید و بازدید دقیقت ها!!!! عوضش نکردم تا دور هم بخندیم بازم!

  10. گیسو :گفت

    شادی خانومی چه کردی
    من که هرچی با بادمجون باشه دوست دارم
    دستت درد نکنه

  11. ترلان :گفت

    از اون غذاهاییه که خیلی دوس دارم! بادمجـــــــــــــــون!!

  12. A :گفت

    به طور اتفاقی اومدم اینجا اما سایتتون رو add کردم به menu فایر فاکس که اگه قسمت بشه بیام چیز یاد بگیرم . شما آشپزی واستون hobby هست یا کلاس آشپزی دارین؟ اگه hobby هست که وواااااااااقعا به این هنرمندی تبریک میگم. من که هرچی نگاه میکنم به این عکسا فقط چشمم گرد میشه…

    نه کلاس ندارم. ممنون. امیدوارم وبلاگ به کارت بیاد

  13. چیستا :گفت

    سلام.
    من و بهمراه یکی از دوستام بالاخره شروع کردیم وبلاگ رو عزیزم
    از توپک ها خوشم ااومددددددددددددددددددددد

  14. ليليوم :گفت

    سلام شادي جون چطوري
    اومدم سر بزنم ديدم ماشالله چه كردي چند تا پست
    برم زود بخونم ببينم چي درست كردي ؟
    راستي عكسهاي جديد ماهك رو گذاشتم

  15. عسل :گفت

    هورا غذای گیاهی. من عاشقشم. مرسی شادی جون.

  16. نسیم :گفت

    مرسی شادی جان با اینکه من غذای گیاهی دوست ندارم اما هوس کردم اینو بخورم خیلی خوشگل شده.

  17. قارچ داشته باشه هرچی میخواد باِشه
    مخصوصا که شادی پزهم باشه
    هوس انگیزه واقعا

  18. honamik :گفت

    سلام شادي جون
    من ديروز اين خوراك رو درست كردم . خوشمزه شد هرچند شوهر من زياد با بادمجون سرخوش نيست ولي خودم كه خيلي خوشم اومد.مثل دستوراي قبليت اينم بيسته بيسته

    نوش جان عزیزم

  19. ELHAM :گفت

    بابا انقده گل و گیاه به خورده ما نده!
    غذای گوشی بپزون زن! اینجا که شده مخصوصه وجترین ها !پس گناهه ما چیه؟
    دستت گولی عزیزکم

  20. لیلا :گفت

    سلام شادی جون

    من امروز اتفاقی به سایت خوشگل شما برخوردم و از این همه هنر و زیبایی متحیر و هاج و واجم
    ( واسه خودت حتما اسفند دود کن ) ماشالله به این همه سلیقه

    فوری سایتتونو اد کردم تا همیشه از دسپخت شما ما هم مستفیذ بشیم .

    من تو سایت سفره خونه عضو هستم به نام مامان مدیا و از امروز کارم زیاد شد یه سر سفره خونه یه سر سایت شما ……

    امیدوارم دوست خوبی براتون باشم موفق باشی …………….

    من آشپزی زیاد بلد نیستم امیدوارم که با استفاده از هنر خلاقانه شما گرمی و شور و نشاط به آشپزخونه ما بیاد .و دیگه دنبال فست فودهای مزخرف نباشیم .

    قربانت لیلا …………… می بوسمت
    خواهش می کنم لیلا جون. من در خدمتم و از آشنایی باهات خوشحالم. امیدوارم که اینجا به دردت بخوره و ممنون از محبتت عزیزم.

  21. lili :گفت

    من مرده ی بادمجونم
    ممنون

  22. سلان شادی جوووووووووونم
    با چند نوع دستور به روزم
    دلمه
    کیک اسفنجی
    چیز کیک ژله ای

  23. آيدا :گفت

    سلام شادي جونم خوبي انشاالله
    حتما وقت كنم اينو درست مي كنم بايد خيلي خوشمزه بشه موادش هم همه گياهيو خوشمزن
    ممنون بقول شما (اساتيد زبان فرانسه)مرسي

  24. ton amie a kanoon :گفت

    شادی جونم عزیزم من عاشق همین جور نوشتنت هستم .ساده و راحت
    دلم برات تنگ شد:))

  25. نارگل :گفت

    سلام شادي خانومي گل. فكر كنم قبلنا من يه دستور كيك هويج تو وبلاگ شما ديده بودم ولي امروز هرچي گشتم پيدا نكردمش. يعني من اشتباه كرده بودم؟ يا اين دستور قبلا بوده و حالا ورش داشتي؟!

    نارگل گلم من دستور کیک هویج نذاشتم خانومی با یه جای دیگه قاطی شده احتمالاً!

  26. به به! از اون غذاهای مورد علاقه ی خودمه
    دستت درد نکنه شادی جون

  27. آشپز20 :گفت

    کجایی خانمی کم پیدا شدی؟

    هستم عزیزجانم کمی از مسافرت خسته ام و دنبال کار و بار می دوم فردا پس فردا می آپم خدا بخواد

  28. هلیا :گفت

    شادی جونم تو رو خدا زود زود اپ کن.من هر روز به عشق تو میام تو نت.

  29. غذاي هاي ساده اينطوري رو خيلي دوست دارم …. ممنون … براي بشقابتم

  30. ناهید :گفت

    سلام دوسن گلم. یه دفعه سر از وبلاگتون درآوردم یه عالمه هم لذت بردم و نشستم آرشیواتونو خوندم…یک عالمه چیز جدید یادگرفتم من عاشق آشپزیم…ممنون از وبلاگ خوبت

  31. formidableeeeeeeee
    من اینو تو برنامه ی غذاییم میزارم اخه همسر محترم بنده دچار پرهیز غذایی شدن و مجبورم واسش همش گیاهی بپخم

    خیلی خوشمزه است. خودتم خوشت میاد. مطمئنم.

  32. آرینا :گفت

    از صمیمیتی که توی نوشته هات هست خیلی خوشم میادطرز پخت چند نوع نان رو هم بنویس لطفا. مرسی

    ممنون عزیزم. سعی می کنم.

پاسخی بگذارید

