سلامی دوباره + چیز کیک با ژله


سلام دوستای گلم

بالاخره بعد از 3 سال و خورده ای مستاجری  تو خونه ی بلاگفا از اونجا بیرون اومدمyesssmileyf.gif : 35 par 32 pixels.
و از حالا به بعد اینجا پذیرای  شما خانوم خوشگلا هستم.fiesta.gif : 57 par 30 pixels.
ویرایش و درست کردن این وبلاگ جدید خیلی طول کشید… هر روز از ظهر تا شب ، جونم براتون بگه یه چیزی تو مایه های بیچاره شدم تا سر از کارش در آرم! گرچه هنوز کامل مسلط نشدم و نمی دونم دنیا دست کیه اما کم کم دارم یاد می گیرم.
خلاصه کنم که در حال ویرایش پست به پست مطالب و درست کردن فونت ها و آدرس هایی که تو پست های مختلف به نوشته های قبلی ام ارجاع داده بودم، دیدم که این بلاگفا از سال اول با ما سر ستیز داشته و کلاً وبلاگ مردم آزاری بوده. والله اگه همسری بود ول می کردمش فی امان الله و می رفتم پی کارم. ببین دیگه چقدر عزیز بود این بلاگفا که مونده بودم و داشتم خون جیگر می خوردمdunnosmiley.gif : 42 par 18 pixels.
به هر حال من اومدم. از این پس انیجا می نویسم. دعا می کنم اینجا ف.یلتر نشه. چون دیگه اگه این اتفاق بیفته نمی دونم چه باید کرد.
یه نکته ی مهم می خوام بهتون بگم. برای اینکه همیشه بتونید مطالب وبلاگهایی که دوست دارین دنبال کنید ( که البته وبلاگ منم از اون دسته استfrenchhello.gif : 42 par 36 pixels.) بهتره فید وبلاگ رو تو گوگل ریدر یا هر ریدری که استفاده می کنید بذارید چرا که عزیزانم وبلاگان ف.یلتر شده از اونجا بدون ف.یلتر شکن قابل پیگیری و خوانده شدن هستند. بد نیست برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر یه نگاهی هم به این صفحه بندازید.
حالا به عنوان اولین پست در خانه ی جدید می خوام با یه چیز کیک خوشمزه شروع کنم که هم به درد و.ل.ن.تا.ی.ن که خیلی نزدیکه بخوره هم کیک خوشامد گویی و جشن و بریز و بپاشمون تو وبلاگ جدید باشهchocolate.gif : 80 par 39 pixels.
توصیه می کنم اگه خواستید این دستور رو درست کنید حتماً نکاتی رو که زیرش نوشتم بخونید که به درد دنیا و آخرتتون می خوره خواهر جان!
چیز کیک با ژله


مواد لازم
پنیر خامه ای 300 گرم
خامه 200 گرم
پودر ژله توت فرنگی 1 بسته
پودر ژلاتین 1 ق.غ
بیسکوئیت دایجستیو ( ساقه طلایی) یک و نیم بسته عادی یا دو بسته کرم دار
کره 70 تا 90 گرم
پودر شکر نرم یک پیمانه سر خالی ( یا پودر قند الک شده ی نرم)
پودر نارگیل 1 ق.غ
بیسکویت رو تو غذاساز یا مخلوط کن کاملاً پودر کنید. پودر نارگیل و کره ی نرم (اول 70 گرم) رو بهش اضافه کنید و بذارید مواد خوب به خورد هم برند. خمیر به دست اومده باید نرم باشه و کمی چسبنده. اگه خشک بود یه کوچولو دوباره کره اضافه کنید.
مخلوط به دست اومده رو بریزید تو قالب کمربندی و با پشت قاشق صافش کرده و فشار بدید تا پرس بشه. اگه می خواید این لایه کلفت تر باشه میزان بیسکوییت و کره رو باید بیشتر بگیرید. وقتی پرسینگ تموم شد بذاریدش یخچال نیم ساعت بمونه.
پنیر رو کمی با چنگال خورد کنید و بعد با پودر قند با همزن بزنید و خوب مخلوطش کنید.
باید مخلوطی یکدست به دست بیارین.
خامه رو اضافه کنید و خوب بزنید.
پودر ژله رو با یک و نیم لیوان آب جوش مخلوط کرده روی بخار آب جوش بذارید و هم بزنید تا کاملاً شفاف بشه. نصف لیوان از مایه ی به دست اومده رو ازش جدا کنید. تو یه ظرف کوچیک یه قاشق آب جوش بریزید، کمی از پودر ژلاتین رو بپاشید، یه قاشق دیگه آب و دوباره پودر ژلاتین، کمی دیگه آب و بقیه پودر ژلاتین. آروم هم بزنید. روی بخار آب بذارید ( من رو کتری این عملیات رو انجام می دم) هم بزنید تا یکدست بشه و پودر ژلاتین کاملاً آب بشه.حالا از روی بخار برش دارید و کنار بذارید تا خنک بشه. نصف لیوان ژله ی توت فرنگی رو که کنار گذاشتید بریزید تو مخلوط پنیر و خامه، پودر ژلاتین رو هم اضافه کرده و خوب هم بزنید.
مایه ی نرم و یکدستی که کمی صورتی یه به دست می آرین.
قالب کمربندی رو از یخچال در بیارید و مایه ی پنیری رو روی بیسکوییت پرس شده بریزید، روش رو صاف کنید و بذارید تو یخچال. همزمان ژله ی توت فرنگی باقی مانده رو بذارید تو یخچال.
ده دقیقه تا یک ربع بعد سر بزنید. با نوک انگشت ( البته تمیز ها!) امتحان کنید، اگه نیم بند شده بود مایه ی پنیری، ژله ی توت فرنگی رو بریزید روش. بذارید 5-6 ساعت بمونه بعد برای سرو اول با چاقوی پلاستیکی دور ژله رو آزاد کنید و بعد کمربند قالب رو باز کنید. من برای سرو با همون کفی قالب می ذارمش توی یه بشقاب. اگه قالبتون مثل مال من تفلونه با چاقوی پلاستیکی چیزکیک رو ببرید. برای تزیین می تونید از شکلات رنده شده استفاده کنید و با یه قلب خوشگل روز قلب ها رو به همسریتون تبریک بگید.flirtyeyess3.gif : 25 par 45 pixels.
نکات:
1. بعضی ها مزه ی بیسکوییت دایجستیو ( ساقه طلایی) رو دوست ندارند و فکر می کنند تو چیز کیک به ترشی می زنه. بهتره این دوستان از پتی بور، نون سوخاری یا راه حلی که تو شماره 2 می گم استفاده کنند.
2. به جای بیسکویت می تونید یه کیک با قالبتون بپزید و صاف ببرید و زیر مایه به جای بیسکوییت کیک باشه. من این مدل رو خیلی دوست دارم و برای چیز کیک بعدی میام تصویریش رو آموزش می دم.
3. می تونید پودر های جور وا جوری رو که مزه شون رو دوست دارین به بیسکوییت اضافه کنید مثلاً به جای پودر نارگیل پودر بادام یا پودر پسته بریزید.
4. من پنیرم رو هر چقدر هم بی نمک باشه یه شب تا صبح تو آب می خوابونم چون از مزه ی شوری تو چیز کیک بدم می آد ولی شما اگه با کمی شوری چیز کیک مشکلی ندارید می تونید بدون خیسوندن پنیر چیزکیک رو درست کرده و همسر نازنینتون رو در روز و.ل.ن.تا.ی.ن شادمان سازید….. البته به شرط این که اونم چیز کیک دوست داشته باشه!
5. از هر ژله ای دلتون بخواد می تونید استفاده کنید. اگه خواستید این چیز کیک رو بدون لایه ی ژله ای روش درست کنید به پودر ژله  یه پیمانه سر خالی آب جوش اضافه کنید و خوب حلش کنید و خنک که شد به مایه اضافه اش کنید. اگرم فقط از پودر ژلاتین استفاده می کنید ( که من به خاطر بوی نه چندان جالبش توصیه اش نمی کنم) یک و نیم قاشق دیگه به مقدار لازم اضافه کنید.
6. چون درجه و جنس یخچال ها فرق داره ممکنه زمان بیشتر یا کمتری برای نیم بند شدن ژله لازم باشه. با چک کردن چیز کیکتون مراقب باشید که زودتر از موعد ریختن ژله نبنده، چون موقع سرو ژله بهش نمی چسبه.
7. یه ربع تا بیست دقیقه قبل از سرو چیز کیک رو از یخچال در بیارید تا بیسکوییتش کمی نرم شه وگرنه خیلی شکننده می شه و موقع سرو خرد می شه.
8. اگه قالب کمربندی ندارید غصه نخورید. کف یه ظرفی مثلاً پیرکس رو کیسه فریزر بکشید، طوری که از لبه هاش بیاد بالا بعد همه ی کارا رو انجام بدین. وقتی آماده شد از اطراف کیسه فریزر گرفته و چیز کیک رو بیرون بیارید و برش بزنید.

تموم رفت…. نوش جونcheerleader.gif : 60 par 44 pixels.
چیزکیک درست کن و عکاس: شادانه ی وبلاگ عوض کرده!
این نوشته در چیز کیک ها ارسال شده و با , , , , , , , برچسب‌گذاری شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

47 پاسخ برای سلامی دوباره + چیز کیک با ژله

  1. الینا :گفت

    سلام شادی جونم
    مبارک باشه. چه کار خوبی کردی انقلابی بود. باید من هم دست به کار بشم. من هم دیگه از این بلاگفا خسته شدم. تنبلی باعث شده که همش در جا بزنم. دلم برات خیلی تنگ شده امیدوارم که در هر جا که هستی خوش باشی و کارهاتون به خوبی پیش بره.
    موفق باشی. راستی اگر به زبان دیگه سایت بزنی میتونی از گوگل اگهی قبول کنی.

    • شادی :گفت

      مرسی الینا جونم. آره اگه بتونی زودتر از بلاگفا بیایی بیرون به نفعته عزیزم. منم دلم برات تنگ شده گلم. اگه بیای وردپرس بیشتر می تونیم ارتباط داشته باشیم. بوس

  2. nasim :گفت

    سلام.چقدرخوشحالم که برگشتی.موفق باشید.

  3. طلیعه :گفت

    سلام شادی جون
    وبلاگ جدید مبارک. خیلی خوش آب و رنگه
    من مدت هاست که وبلاگتو می خوندم اما فکر کنم یکی دوبار بیشتر برات کامنت نذاشتم.
    ولی این بار فرق داشت و باید تبریک می گفتم.
    پست جدیدت خیلی خوبه. مخصوصا رنگ ژله خیلی قیافه ی کیک رو خوشگل کرده. عالیه. مرسی

  4. به به سلام شادی جون جون
    وب نو مبارک
    کلا اسپات و پرس رو فیلتر کردن!!!!
    من فعلا وب قبلی رو هم میآپم شاید فرجی شد و از فیلتری دراومد

  5. خانجون :گفت

    به به آمدي خوش آمدي با انقلاب مصر آمدي. خونه جديد مبارك.كارت عالي و خوشمزه است.

    • شادی :گفت

      مرسی خانجون عزیزم. کاش این انقلابه به سیستم فیلترینگ ما هم سرایت می کرد و اینجوری اذیتمون نمی کردند. بی خیال. ما که اینجا خوشیم.

  6. سلام شادی عزیزم ! وبلاگ جدیدتو تبریک میگم عزیزم ، آدرس وبلاگتم
    درست کردم گلم .
    برات آرزوی موفقیت و شادی میکنم .

  7. سرآشپز :گفت

    سلام شادی جون 🙂 چرا شکلک نداری؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    خونه ی جدیدت مبارک باشه عزیزم :*
    فکر کنم منم باید اسباب کشی کنم دیگه اساب مساب ندارم D:
    میگماااا این رایانشانی دیگه چی چی بید؟؟؟ همون ایمیله؟؟ آیا درست فهمیدم؟؟؟
    بعدم اینکه من صبح زود اومدم اینجا ولی قسمت نظرات رو پیدا نکردم :-s تا الان که اومدم دیدم 14 دیدگاه!!! گفتم خودشه :)))))

    • شادی :گفت

      آره عزیزم. درسه. همون ایمیله. فارسی رو پاس می دارن دیگه:)))))))
      آره کمبود شکلک داره.
      کلا! بالاخره هر جایی یه حال گیری داره دیگه.

  8. شاپرک :گفت

    سلام شادی جون خونه جدید مبارک عزیزم دیگه راحت شدی .
    فقط یک مسئله آدرس وبلاگت موقعی که زدم رفت صفحه فیلترینک من چون وی * پی* ان دارم تونستم بیام .

    • شادی :گفت

      مرسی گلم. آره عزیزم. ظاهراً ورد پرس هم فعلا فیلتره. منم وی پی ان دارم که از پس کارام بر می ام.
      فکر کنم کل اینترنت کم کم فیلتر می شه. :)))))))))

  9. گلی :گفت

    الهی بمییییییییییییییییییییییییرن که اینجا فیلتره !!!!!!!
    خونه جدیدت مبارک . کاش زودی از فیلتر در بیاد !

  10. سلاااام جیگرم. یه عالممممممه تبریک میگم.
    خونه قشنگیه.
    ایشالا زودتر کارای اسباب کشیت هم تموم بشه و همه چی همونجوری که دوست داری سر جای خودش باشه.
    میفهمم چقد زحمت کشیدی واسه این نقل و انتقال. امیدوارم زودتر این مشکل پیش اومده هم حل بشه.
    به دلت بد راه نده. بعد از چند روز و حذف کلمه ولن…تا..ین مشکل احتمالا حل میشه.
    بووووس.

    • شادی :گفت

      قربونت برم عزیزم. مرسی. نه ناراحت نیستم. تقریبا عادی شده. همه ی ملت هم که یه راهی برای بازدید دارند. بالاخره یه روزی تموم می شه. مرسییییی گلم. بوس

  11. میگم اینقد ذوق خونتو کردم که چیز کیک خوشگلت یادم رفت.
    خیلی ی ی ی ی عالی و عقشولانه شده.
    دست گلت درد نکنه عزیزم.

  12. سلام شادی جون. منزل نو مبارک خانمی. چه عالی که با یه چیز کیک خوشمزه و شیک از مهمونات پذیرایی کردی. امیدوارم سالین سال به شادی و خوشی اینجا بنویسی عزیزم. لینکت هم تغییر دادم گلم. ممنون از توضیحات کامل و رسات. بوس

  13. کویریات :گفت

    سلام شادی جان وبلاگ نو خیلی خیلی مبارک .از چیز کیک خوشگل و خوشمزه ات هم ممنون. ایشالله که سرور خوب و بی دردسری باشه واست اینجا :دی

  14. نسیم :گفت

    سلام شادی جون خوبی؟ وبلاگ جدید مبارک. خوشحال شدم برگشتی. دلمون تنگ شده بود. چه کیک خوشگل و خوشمزه ای . ایشالا دیگه زود به زود میبینمت.

  15. مروارید :گفت

    خوشحالم که دوباره اومدین … می ترسیدم به شیرینی های عید امسال نرسین :پی
    راستی اینجا ف.ی.ل.ت.ر شده! مجبوریم دزدکی سر بزنیم بهتون :دی
    اما با همه ی سختی هاش خوشحالم که برگشتین

  16. zahra :گفت

    سلام
    قربانت گردم
    چگده خوشگله خونه جدید
    خوشحال شدم از دیدن نوشته ات
    چقدر به نظر خوشمزه میاد

    عزیزم
    غرهام رو باشه سر فرصت برات میگم
    امیدوارم که در کنار همسرت خوب باشید. مهربان. گرم/ عاشق

  17. مهمان همیشگی :گفت

    سلام.مبارک.ولی چه فایده که اینجا فیلتره؟؟!! ):

  18. شادي جان سلام با ف ي ل ت ر ش ك ن اومدم اينجا متاسفانه ف ي ل ت ر ه آدرست … كيكت واقعاً عالي و خوشگل بود

  19. راستي به روزم دوست داشتي سر بزن عزيزم

  20. ياسمن :گفت

    شادی جونم خوش اومدی اون غادرسی که تو پست اخربلاگفا گذاشتی یه اشکالی داره که باز نمیشه من با لینک پست قبلی اومدم

  21. سلام دوستم
    مبارک باشه شادی جونی خونه جدید،خیلییییی کار خوبی کردی،این چیز کیکتم که دل مارو برده،دستت درد نکنههههههه

  22. الی گولو :گفت

    من مشتری وبلاگت شدم رفت پی کارش میدونی چرا؟ اول از همه به خاطر این همه انرژی مثبت که تو نوشته هات هست و من حسش میکنم بعدش هم به خاطر این دستورای فوق العاده. من که تازه کارم تو وبلاگ نویسی اما من هم اذیت میشم بعضی وقتا مخصوصا وقتی الکی سایتهای دانلود عکس فیلتر میشه !!!!

  23. یاسی :گفت

    شادی جون عاشقتم با این پستهای قشنگت
    اینم درست میکنم ،فقط یه چیزی من شوهرم از ژله بدش میاد
    این لایه ژله ای که روش هست زیادی لزج نمیشه؟چون اگه خیلی لزج میشه،بدش میاد
    مرسی از راهنماییت

    • شادی :گفت

      مرسی یاسی جون چقدر نوشته های تو انرژی می ده بهم. کلی شادم می کنی خواهر…. عزریزم می تونی کلاً لایه ی ژله رو نریزی و خیالت راحت باشه. اصلاً چیز کیک لازم نیست حتماً لایه ی ژله داشته باشه… به سلیقه و ذائقه ی خودت عمل کن عزیزم.

  24. فرخنده :گفت

    سلام
    ممنون بابت دستور چیز کیک
    میگم یک قاشق ژلاتین ،یه قاشق غذاخوری استاندار(قاشق اندازه گیری)منظورتونه یا یه قاشق غذاخوری معمولی؟
    چون به گمانم قاشق غذاخوری اندازه گیری با قاشق غذاخوری معمولی فرق میکنه؟ یعنی میزانش کمتره؟ اینطور نیست؟
    ممنون میشم اگر که جوابم رو بدین

پاسخی بگذارید

