شنیسل فیله ی کوسه


نترسید!!!! فیله ی کوسه بر خلاف اسمش خیلی خوشمزه است. چند وقت پیش من و  همسری خیلی اتفاقی از هایپر استار  یه بسته فیله ی کوسه خریدیم. نه می دونستیم چه مزه ای یه، نه می دونستیم خوشمون خواهد اومد یا نه! به هر حال از اونجایی که هر دوی ما دل خجسته ای داریم فکر کردیم بد نیست این ماهی گرانقدر درنده خوی رو بخریم و امتحان کنیم. نتیجه این شد که خریدیمش و خوردیمش و الان که دارم این پست رو می ذارم با یاد اون شب خوشمزه دلم ضعف می ره. توصیه ام اینه که یه باری امتحان کنید تا مزه اش دستتون بیاد. همونطور که گفتم نترسید، اون شما رو نمی خوره، شما اونو می خورید!!!!!!!
بهتره ماهی یخ زده رو چند ساعتی تو یخچال بذارید تا یخش آروم باز شه و مواد مقوی  اش از دست نره. بعد از باز شدن یخ ماهی می تونید درستش کنید. ماهی رو می تونید مارینه کنید یا فقط نمک و فلفل بپاشید و نیم ساعتی بذارید بمونه. من همیشه ماهی مارینه ( خوابانده) رو دوست دارم بنابراین تو این دستور اینجوری هاست.
مواد لازم برای مارینه کردن
فیله ی کوسه
پیاز متوسط درشت خرد شده 2 عدد
سس قرمز تند یا معمولی ( کچاپ) دو سه ق.غ
نمک و فلفل سیاه
آبلیمو 1 ق.غ
سس تای 1 ق.غ ( اختیاری)
کمی پودر سیر
همه ی مواد رو مخلوط کرده و ماهی رو می ریزیم توش و با دست خوب هم می زنیم تا همه ی قسمت های ماهی آغشته به مواد بشه. بهتره یخ ماهی باز شده باشه. اگه ماهی یخ زده است زمان موندگاریش در سس بیشتر می شه و نتیجه اش هم فکر نکنم خیلی خوب بشه. روی ظرف سلفون بکشید و بذارید 1 ساعت تو یخچال بمونه.
مواد لازم برای پخت
تخم مرغ
آرد سفید
فلفل سیاه
پاپریکا یا کمی فلفل قرمز
زردچوبه
کنجد
ادویه مخلوط ( دلخواه و در ضمن اختیاری)
آرد و ادویه ها و کنجد را با هم مخلوط کنید.

کمی هم آرد سفید ساده کنار بذارید. تخم مرغ رو توی یه ظرف بشکنید و خوب مخلوط کنید. تکه های ماهی رو اول توی آرد سفید بزنید. آرد اضافه اش رو بتکونید و بعد توی تخم مرغ بزنید.
دوباره توی آرد سفید و بعد تخم مرغ بزنید. بعد توی آرد مخلوط با ادویه زده و کنار بذارید.
روغن رو توی تابه ی ترجیحاً چدن داغ کنید و با حرارت ملایم فیله ها رو سرخ کنید. هر طرفش که سرخ شد بر گردونید تا طرف دیگه سرخ بشه.
نکته: می تونید به جای مخلوط آرد و ادویه ای که من گفتم از آرد سوخاری آماده استفاده کنید تا این شنیسل، شنیسل تر بشه.
توجه: خانوم خوشگلا دوست گلم فریبا جون تو قسمت نظرات مطلبی رو یادآوری کرده ان که بد نیست برای شما هم بنویسمش و اون اینه که جیوه ی ماهی کوسه خیلی بالاست و برای خانومای باردار هم به شدت مضره. نخورید اگه جوجه تو شکمتونه اگرم نیست کم بخورید. همین دیگه. خوش باشید.
نوش جان
این نوشته در کروکت و شنیسل, سرخ کردنی ها, غذاهای دریایی ارسال شده و با , , , , برچسب‌گذاری شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

53 پاسخ برای شنیسل فیله ی کوسه

  1. کویریات :گفت

    به به چه شود خیلی عالی و خوشمزه.

  2. واووووووییی دلمون خواست،خیلی خوشگل و صد البته خوشمزه.دستت طلا!!!

  3. ELHAM :گفت

    دیگوری دیگوررررررررررر خونه ی نو مبارک شادیه!!!!
    میبینم که اسباب کشی کردی هوم؟
    این شنیسلت منوکشته جیگزچی! بوس

  4. طلیعه :گفت

    سلام شادی جون
    اتفاقا منم از هایپراستار کوسه خریدم البته با این روش درستش نکردم. معمولی سرخ کردم ولی خوشمزه بود حتما با این دستوری که گفتی محشر میشه.

    راستی یه سوال می تونم بپرسم؟ من ورقه ژلاتین گرفتم چون شنیدم ژله با ژلاتین شفاف تر میشه. می خواستم ببینم طرز استفاده از این ورقا چطوریه؟ اگه جایی تو آرشیو وبلاگت هست ممنون میشم بگی برم بخونم. می خوام ببینم هر ورق ژلاتین چقدر آب لازم داره و …

  5. شادی :گفت

    نوش جون طلیعه جون. حالا دفعه بعد اینجوری امتحان کن خیلی خوب می شه.
    در مورد ورق ژلاتین تو وبلاگ چیزی نیست اما چیزی که می دونم اینه:
    برای دست کردن دسرها می تونی از ورق ژلاتین یا پودرش استفاده کنی. من از پودر استفاده می کنم.
    3 ورق ژلاتین مساوی یک قاشق سوپخوری پودر ژلاتینه.
    برای آماده کردن پودر ژلاتین به پست چیزکیک با ژله مراجعه کن https://chefshadi.wordpress.com/2011/02/13/%D8%A8/
    و برای آماده کردن ورق ژلاتین هم این آدرسی رو که گذاشتم ببین. پست اولش خیلی کامل درباره پودر و ورق ژلاتین توضیح داده. موفق باشی:
    http://mamisite.com/forum/viewtopic.php?f=34&t=3759&start=10

  6. به به به
    ببين شادي جونم چه كرده.
    خيلي ي ي ي ام عالي شده. پس شما ام مثه من و همسري هستين. ما كه هر چيز جديدي ببينيم كه بشه باهاش خوراكي درست كرد ميخريم و امتحان ميكنيم. حالا نهايتش اينه كه آدم خوشش نمياد اما تجربه ميشه ديگه.
    مرسي كه تجربه خوبت رو به ماها ام گفتي.
    راستي ي ي ديدي ريدر ام في….ل…تر شد! 😦
    يعني واقعا هيچي نميشه گفت ديگه.

    • شادی :گفت

      به به چه وجوه تشابهی. فکر کنم باید یه قراری بذاریم یه بار چهارتایی بریم خرید و همه چیزای جدید رو کشف کنیم:)
      واقعاً هیچی هیچی نمی شه گفت
      خجالت آوره………………………….:(

  7. شاپرک :گفت

    سلام شادی جون … با این توضیحت دلم ماهی اونم از نوع کوسه خواست .
    عزیزم این سس تای منظورت چه سسیه ؟

    • شادی :گفت

      خوشگلم سس تای سس تایلندی یا سیر و فلفله که با مارک کاله و یه مدل خارجی تو بازار و تقریبا تو تمام بقالی ها هست. کاله اش افتضاحه. مارک ایرانی دیگه ای ندیدم یا نخواستم ببینم. اون یکی خارجی یه ظرفش شیشه ای و جمع و جوره……. خیلی بهتره. روش هم برچسب زرد داره. یه چیزایی یادم می آد…. فکر کنم من مهرام رو هم امتحان کردم پارسالا، خوب بود اونم. ولی کاله هرگز.
      حالا عکسش رو اگه خواستی برات می فرستم.

  8. مروارید :گفت

    سلام
    کلی هیجان انگیزه این خوراک … وای
    راستی واسه عید منتظر دستورات شیرین و خوشمزه اتون هستم (فکر کنم همه هستن البته) 😉

  9. Nargess :گفت

    سلام
    شادی جان شما می دونید ترشی لوبیا سبز رو چطور درست می کنند ؟
    می شه لطفا یه پست اختصاص بدید یا یه لینک در اختیارم بذارید…

  10. Nasim :گفت

    چقدر خوشگل و خوشمزه به نظر میاد. اما من از اسمش میترسم فکر نکنم بتونم بخورم! معمولا من من اینجوریم! اما خیلی جالب بود. مرسی شادی جون.

  11. zahra :گفت

    چه حسن تصادفی شادی

    دیروز با نیوشا یه بحث مفصل درباره کوسه داشتیم. از همون مدلایی که هی سوال میپرسه. هی جواب میدی، باز میپرسه و….

    ازم پرسید میشه کوسه رو خورد. بهش گفتم فرصت نمی کنی بخوری
    گفت چرا؟ گفتم تا تو بخوای بخوریش اون تو رو خورده.
    خلاصه این پستت جالب بود
    نوش جانت و خوش باشید

  12. فرشته :گفت

    دستت درد نکنه به نظر میاد خوشمزه باشه منم امتحان میکنم

  13. سلااااااااااااااااااام شادی جونی :*
    بالاخره وی پی انم درست شد هوراااااااااااا
    وب خوشملتو میتونم راحت ببینم 🙂

  14. مروارید :گفت

    خب من یه سوال درمورد شیرینی بیسکوئیتی عیدتون بپرسم؟
    😦
    من مثلا اومدم درست کنمش … تا مخلوط شدن پودر قند و کره و تخم مرغ؛ همه چیز خوب پیش رفت! اما وقتی آرد رو اضافه کردم … وااااااااااااااای
    همه چیز قاطی شد :((((( هرکاری کردن خمیر طوری نشد! پودرشکلی شد
    چی کارش کنم؟
    الان کلی ناراحتم …
    :(((

    • شادی :گفت

      چه بد…. آرد رو بیشتر نزدی احیاناً؟ کره نرم بوذه؟ آخه این شیرینی خیلی راحته، نمی فهمم چرا خراب شده، حدسم اینه که آرد رو زیاد ریختی یا تخم مرغ ها کوچیک بوده برای اون مقدار آرد… کمی شیر اضافه می کردی خمیر نرم می شد. اگه بار دیگه خواستی درست کنی آرد رو کم کم اضافه کن. امیدوارم ناامید نشی و باز امتحان کنی، ساده است به خدااااااا

      • مروارید :گفت

        آره … چون راحت بود شروعش کردم!
        حالا این دفه که خواستم درست کنم؛ آردش رو کمتر می ریزم … اگه هم دوباره این جوری شد با شیر می شه نرمش کرد پس؟ یا بازم تخم مرغ بزنم؟

      • شادی :گفت

        آره با یه کم شیر نرمش کن ولی سعی کن مواد رو از اول درست اندازه بگیری که خراب نشه اگه مواد اندازه هاش درست باشه مشکلی پیش نمی آد. راستی آردت هم آرد شیرینی پزی باشه حتماً. ایشاللله ایندفه درست از آب درآد آبروی ما حفظ شه پیش عهد و عیال:))

  15. گلاب :گفت

    شادی جان. تنظیمات وبلاگ جدیدت طوریه که متن کامل پست ات تو گودر نمیاد. اینجوری خوندنش سخت میشه واسه اونایی وبلاگتو دوست دارن. اگر تونستی درستش کن. من بلاگرم. نمی دونم تو وردپرس چجوریه. ولی باید تو قسمت پابلیش اش باشه 🙂 :**

    • شادی :گفت

      مرسی گلاب جان از اینکه بهم گفتی. درستش کردم.

      • گلاب :گفت

        ولی من بازم فقط اولشو می بینم 😦

      • شادی :گفت

        آخه گلاب جان هنوز پست جدید نذاشتم. تا پست جدید نذارم درست نمی شه. خودش نوشته بود. یه خط نوشتم و پاک کردم برای امتحان. اون پست جدید نیست. ایشالله پست جدید که بذارم درست می شه و می بینی. تو ریدر خودم که درست شده بود. فکر کنم با پست بعدی مال تو هم درست شه…. بگو ایشاللهههههههههه:)

  16. طلیعه :گفت

    سلام ببخشید دیر اومدم.
    مرسی از راهنماییت. لطف کردی. توضیحات خوب و کاملی بود. بوس

  17. فاطمه :گفت

    عجب جاییه اینجا! مدت ها بود که تو وبلاگ یک زن واقعی نرفته بودم! عجب دست پختی!

  18. مینا :گفت

    به نظر خوشمزه می آید ولی من به حلال گوشت بودن کوسه ماهی مشکوکم.

  19. مروارید :گفت

    وای شادی خانم گل … واقعا دستت درد نکنه … شیرینی ها فوق العاده شدند!
    الان کلی خوشحالم … :))
    البته فقط نزدیک 200 گرم آرد استفاده شد … ولی خب نتیجه فوق العاده بود … کلی الان حس ِ شیرینی پزی بهم دست داده (یعنی حس آدمی که یه عمره شیرینی پزه :P)
    یه سوال دیگه :
    تو شیرینی خشک دارچینی که طرز تهیه اش رو گذاشتین؛ نگفتین کِی باید دارچین رو بریزیم توش که! یا من نمی بینم؟!
    اگه باز یه کمکی کنین عالی می شه
    دستتونم درد نکنه واقعا

  20. الینا :گفت

    سلام شادی جون
    سال نو شما و خانواده مبارک باشد. سال پربار و پربرکتی را برای شما و خانواده تان آرزومندم.[گل]

  21. مروارید :گفت

    شادی خانم عیدتون مبارک
    امیدوارم که همیشه مثه اسمتون، شاد ِ شاد باشین
    با آرزوی بهترین ها

  22. شاپرک :گفت

    سلام شادی جون

    سال نو مبارک …امیدوارم که سال خوبی پیش رو داشته باشی سالی توام با شادمانی و برکت[بوسه]

  23. ماه جبین :گفت

    سلام خانم خانما، دستت درد نکنه مثل همیشه کارتون بیسته

  24. ماه جبین :گفت

    راستی خانمی لینک وبتونم عوض کردم

  25. Fariba :گفت

    Shadi joon, mamnoon az in dastooret )

    faghat ye chizi , bebin mahie koose chon kheili jiveye ziadi dare osoolan khordanesh zaid tosieh nashode. mahieh high_risk hessab mishe. be khosoos khanom haye hamele aslan nabayd bokhoran. bad nist ino tooye postet ezafe koni.

    ba mehr

  26. سلام شادی جون. دلم تنگ شده برات عزیز دلم.
    امیدوارم سر شلوغیت هر چی که هست، به خوبی و خوشی برطرف بشه. اگه ام سر شلوغیه خوبیه، باشه اما یکم کمتر بشه که واسه ماها ام وقت داشته باشی.
    راستی سال نو مبارک. ایشالا امسال بهترین سال باشه برات و یه عالمه شادی و سرزندگی برات داشته باشه.
    یه عالمه میبوسمت عزیزم.

    • شادی :گفت

      سلام زهرا جان گلم. منم دلم برای تو و همه ی دوستای نازننم تنگ شده. راستش ایام عید و بعد از اون، حتی تا آخر فروردین همیشه برای من ماه شلوغ پلوغی یه. منظورم فقط دید و بازدید نیست. یهو کلی کار می ریزه سرم. نمی دونم حکمتش چیه. منم ترجیح می دم خسته کوفته وبلاگ رو به روز نکنم چون ممکنه نوشته هام غرغرو از آب درآن 🙂
      ممنون از لطفت و می بوسمت

پاسخی بگذارید

