ماکارونی با سس میگو و گوجه فرنگی


مواد لازم
ماکارونی
گوجه فرنگی نیم کیلو
میگو 200 تا 300 گرم
سیر دو سه حبه
پیاز یکی متوسط
سبزیجات خشک معطر (مال من ترخون و مرزه ی خشک بود)
نمک
فلفل سیاه
زردچوبه
روغن
ماکارونی رو من از این نیم متری ها  استفاده کردم خیلی خوردنش کیف می ده چون همش باید هورت بکشی بالا، نبودید قیافه ی همسری رو ببینید که عادت به خوردن ماکارونی اینجوری نداره!!!!eating.gif : 35 par 25 pixels.
راستی ماکارونیش هم ایرانی نبود. ترکیه ای یه و از هایپر استار گرفتم. اگرم نبود خیلی مهم نیست از معمولی های ایرانی استفاده کنید.
گوجه رو یا رنده کنید یا با غذاساز ریز و پوره کنید و بذارید کنار.
پیاز و سیر رو رنده کنید. اول پیاز رو توی تابه تفت بدین تا کمی رنگش عوض شه، سیر رو اضافه کرده و کمی تفت بدین. بعد گوجه رو اضافه کنید.
نمک و فلفل و زردچوبه و سبزیجات خشک رو بریزید توش و هم بزنید و بذارید آبش کمی بره. کم آب که شد میگو پاک کرده و شسته شده رو بهش اضافه کرده و هم بزنید تا جایی که میگو جمع شه و رنگش صورتی شه. چند دقیقه ای بیشتر طول نمی کشه. بعد در تابه رو بذارید تا ده دقیقه ای روی شعله ی کم بمونه.
در این فاصله ماکارونی رو آبکش کنید و با آب گرم آبکشی کنید که موقع خوردن سرد و از دهن افتاده نباشه.
ماکارونی اماده رو به سس گوجه و میگو اضافه و خوب هم بزنید. توی ظرف کشیده و نوش جان فرمایید.

من فقط تونستم یه عکس از غذا بگیرم چون به چشمک های بی امان دوربین توجهی نکرده بودم و دوربین هم ازم انتقام گرفت و بلافاصله بعد ار عکس اولی که گرفتم باطریش تموم شد و خاموش گشت و دیگر روشن نشد که نشد. این بود خاطره ی من از این غذای خوشمزه. بپزید و بخورید و حالش را ببرید که خیلی خوشمزه است.yum2.gif : 19 par 19 pixels.

آشپز و عکاس: خودم

این نوشته در پاستاها و لازانیا, غذاهای متفاوت, غذاهای دریایی ارسال شده و با , , , , , برچسب‌گذاری شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

29 پاسخ برای ماکارونی با سس میگو و گوجه فرنگی

  1. شاااادی ی ی!! شکلک موکندن
    نصفه شبی آخه من چی کار کنم؟؟؟؟ فردا ام که خونه نیستم. باید تا 2 شنبه صبر کنم تا بپزمش.
    خیلی ی ی ی عالیه. همه اون چیزایی که من دوس دارم رو داره. دست گلت درد نکنه عزیزم.
    راستی همسری منم از این ماکارونیا متنفره اما خودم خیلی دوس دارم. چند وقته ترک کردم. این دفعه اما حتما با همین ماکارونی درستش میکنم 😉
    بوووووس.

    • شادی :گفت

      صبور باش زهرا جونم. ایشالله وقتش پیدا می شه و درست می کنی. ولی خیلی خوشمزه اس توصیه می کنم از دست نده. من چند تا دستور از چند تا سایت فرانسه زبان رو با هم قاطی کردم و اینو درست کردم. خودم و همسر خیلی خوشمون اومد به جز اون ماکارونی ها که هی طفلکلی با قاشق خوردشون می کرد و می خورد بقیه اش رو خیلی دوس داشت. خلاصه که بپزید و بخورید و لذت ببرید. بوسسس

  2. مائده :گفت

    سلام شادی جون
    خوبی؟
    من همیشه اون وبلاگتو دنبال میکردم و کلی لذت میبردم
    و الان هم این جدیده رو با google reader دنبال میکنم
    خیلی کار خوبی کردی که feed ها رو واسه دوستایی که بلد نیستن توضیح دادی
    دست خوش پختت درد نکنه!
    و واقعا از ته دل میگم حیف که فرصت خوندن وبلاگ هایی به این پاکی و بزرگی از خیلی ها گرفته میشه
    منتظر پست های خوشمزه بعدیت هستم
    دوست کوچیک ناشناخته قدیمیت
    مائده

  3. شادی جون دیدی چه خوش شانسم. الان خونه مامانم. مامان عصر باید جایی بره خودم شام میپزم.
    خیلی ی ی خوشحالم.
    درست کردم میام خبر میدم.

  4. ترلان :گفت

    وای شادی!!!! همون بهتر که باتری دوربینت تموم شد وگرنه معلوم نبود چه عکسای اشتهابرانگیزی قرار بود بگیری و دل ما رو آب کنی!!!! :))
    ولی جداً خیــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــلی به نظر خوشمزه میاد! دست گلت درد نکنه! 🙂
    مرسی

    • شادی :گفت

      شما که تعریف کنی دیگه معلومه کارم درسته!!!!! ولی خیلی دلم سوخت یه عکسایی می شد بگیرم که خودمم ببینم دلم ضعف بره. خدا بهتون رحم کرد (آیکون چشمک) 🙂

  5. صبا :گفت

    سلام شادی عزیز من
    خوبی دختر ؟خیلی دلتنگت بودم …:-***

  6. شادی جونی دست گلت درد نکنه :*
    ماکارونی به به 🙂

  7. khanjon :گفت

    سلام شادي جون قبلا هم پيش اومده كه من و تو با هم يك غذا رو پختيم البته با كمي اختلاف در مواد.حتما لذيذه نوش جان. مي بوسمت زياد.

  8. گلابتون :گفت

    میشه خصوصی نوشت ؟!!! اول بگم که ذوق مرگ شدم وبلاگمو دیدم زدی توی وب دوستان ؟!

  9. گلابتون :گفت

    شادی لطفا بگو چجوری خصوصی بنویسم .
    یه راه حلی هم یادم بده من و همسر ی میگو خور بشیم ! هی میرم میخرم … به مدل مختلف درست میکنم زوری قورت میدیم آخرشم دوست نداریم !

    • شادی :گفت

      گلی جون خودمم بلد نیستم چه جوری می شه خصوصی گذاشت باید با این وبلاگ ور برم زیر و بمش دستم بیاد. هنوز بعد از اینکه ساختمش درست حسابی باهاش کار نکردم. حالا خصوصی رو اونور تو اون یکی وبلاگ قبلی یه بذار. سر می زنم اونجا. می خونم. گلی جون میگو دوست ندارید دیگه زور که نیست مادر. به خودتون فشار نیارین. به جاش ماهی بخورید و فکر کنید میگوهه:)
      راستش منم تا چند سال پیش دوست نداشتم اما ذائقه ام یهو عوض شد حالا چی شد که اینجوری شد نمی دونم والله. می بوسمت گل گلی جان خودم.

  10. سلام شادی جون
    کارهای قشنگتون رو دیدم و خوشحالم ازاینکه به وبلاگ من اومدید . با کمال میل لینکتون کردم .

  11. الی گولو :گفت

    در یک کلام هی وایه من! رنگ و روش منو کشت
    بعدشم چرا منو از لینک دوستات برداشتی :)) کلی غصه دارم میخورم شادییییییییی

    • شادی :گفت

      قربونت برم. یه روز بیا خونه ام برات درست می کنم خانومی… می گم فکر کنم من لینکت رو یادم رفته بوده از اول وارد کنم. کلی شرمنده شدم. الان گذاشتم. ببخش دیگه… گیج و بیجم مادر 🙂

  12. صبا :گفت

    ش
    ادی جان من توو فیس بوک هستم
    اگه آدرس ایمیلمو سرچ کنی پیدام میکنی :*

  13. Mina :گفت

    kheili alieh.

پاسخی بگذارید

