کیک هویج و فندق


 این کیک خیلی خوشمزه است. بافت نرم و شکننده ای داره و بدون همزن برقی هم می شه درستش کرد. من اینو از یه مجله ی فرانسوی که از یه کتابخونه امانت گرفته بودم یاد گرفتم. بسیار عالیست و طعم هویج توش پیدا نیست. من که خیلی دوست داشتم. امتحان کنید. خوردنش خیلی خوشحال کننده است.bullarsmile.gif : 60 par 27 pixels.
مواد لازم
300 گرم هویج ( مال من 3 تا هویج متوسط رو به بزرگ شد)
150 گرم آرد الک شده ی مخصوص شیرینی ( آرد سه صفر یا سفید منظورمه)
100 گرم شکر ( دستور اصلی 150 گرم شکر قهوه ای داره من نداشتم و 100 گرم سفید جایگزینش کردم)
3 تا تخم مرغ
10 سانتی لیتر روغن مایع ( تو د ستور اصلی روغن فندقه که من نداشتم)
50 گرم پودر فندق
1 قاشق چایخوری پودر دارچین
1 قاشق سوپخوری بکینگ پودر
یه نوک انگشت نمک
فر رو روی 180 درجه روشن کنید و بذارید گرم شه.
هویج ها رو شسته، پوستشون رو بگیرید (من می تراشم) و رنده  کنید. تو غذاساز یا با همزن دستی یا برقی تخم مرغ ها و شکر رو با هم بزنید تا مایه ی یکدستی به دست بیارید، بعد روغن رو هم اضافه کرده و بزنید تا خوب مخلوط شه.
پودر فندق و بکینگ پودر و نمک و دارچین رو با آرد خوب مخلوط کنید. با فشار پشت قاشق به کناره های ظرف گلوله های فندق رو باز کنید و نذارید هیچ جای پودرتون گلوله گلوله باشه.
این مخلوط رو توی مایه ی اول بریزید و خوب مخلوط کنید.
هویج رنده شده رو اضافه و با یه قاشق خوب مخلوط کنید.
یه قالب با قطر 26 سانت رو کمی آرد پاشی کنید (اگه تفلونه لازم نیست) و مایه رو بریزید توش و بذارید توی فر روی پنجره ی وسط. بعد از 40 تا 45 دقیقه یه خلال دندون بردارید و بزنید توی کیک اگه چیزی بهش نچسبید کیک شما آماده است. قالب رو از فر درآرید و بذارید خنک شه و بعد دورکیک رو با چاقو آزاد کنید و از قالب درش بیارید. اگه قالبتون مثل قالب من تفلونه از چاقوی یه بار مصرف یا پلاستیکی استفاده کنید تا قالب خط نیفته.
من کیکم رو با کمی پودر شکر تزیین کردم.
بسیار خوشمزه و خیلی خوشبوست طوری که بوش قبل از پخت سرمست می کنه آدم رو.fiesta.gif : 57 par 30 pixels.
نوش جان.
آشپز و عکاس: شادانه ی گل
این نوشته در کیک های متفاوت, کیک های شیرین, ترجمه از زبان فرانسه ارسال شده و با , , , , برچسب‌گذاری شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

30 پاسخ برای کیک هویج و فندق

  1. چقد عالی شده. تصورشم که میکنم گشنه میشه یه عالمممه.
    دست گلت درد نکنه شادی جون.

  2. وای شادی جونی چه کیکی! چه عکسایی! ادم دلش میخواد خو 🙂
    دست گلت درد نکنه :*

  3. کویریات :گفت

    آخ جون. چه خوب… من عاشق کیک های هویجم که دارچین داره. دست شادی جون درد نکنه :دی

  4. ساناز :گفت

    سلام شادی جام
    یک سوال داشتم 10 سانتی لیتر می شه چه اندازه

    • شادی :گفت

      سلام ساناز جان. الان رفتم و اندازه گرفتم. می شه 1/2 پیمانه + یک قاشق غذاخوری. من با قاشق غذاخوری معمولی اندازه گرفتم …. از همین استیل ها. ولی کلاً یه دونه از این پارچ ها یا لیوان های اندازه گیری بخری کارت راحته. من لیوانش رو دارم و همه ی اندازه ها رو با اون می گیرم. خیلی به درد بخوره.

  5. شاپرک :گفت

    سلام شادی جوووووووووون
    حال و احوال چطوره؟
    عجب کیکی پختی بوش که میگی محشره رنگش هم که عالی شده فندق هم که تو هر چیزی عالی دستت درد نکنه عزیزم .
    بووووووووووووووس

  6. سلام شادی جون. خدا نکنه شادی کش باشه……….. ما حالا حالا ها با این بانوی هنرمند و خوش ذوق کار داریم عزیزم. دعا کن زودتر بیام ایران قول می دم 10 تا رولت با طعم دلخواهت برات بپخم (هرچند خودتون کدبانو واستادین) . به هر حال خیلی شادم کردی خانمی. مرسی از دستور کیکت ظاهرش که عالی شده قطعا» طعمش هم بی نظیره مثله خودت.

  7. khanjon :گفت

    سلام شادي جون خانم قناد باشي و هنرمند و از همه مهمتر باوفا.كيكت عالي در حد تيم برزيل. عزيزم در مورد گراتن هر كدام را كه دوست داري به تنهايي استفاده كن.

  8. montazer :گفت

    salam shady jon man hamsihe weblogeton ro mikhonam bazi oghat ham idea barmidaram manam asheghe ashpazi hastam ama weblogam darmored ashpazi nist mikhastam dastor pokht yeh ghazae lobnani ro baraton benivisam to weblog ama chon font farsi naadaram sakht mishe goftama barayeh shoma benivisam keh shoma khodetoa agar mored pasandeton gharar greft post konid inja

    Fatayer

    khamir fatayer

    6 cups ard
    3/4 cup roghan (Canon oil ya veg oil)
    1 cup shir garm bashe
    1 ghashogh( gh )sarkhali namak
    1 ghashogh shekar
    1 ghshogh gh por ham mokhamer khamir
    ab garm ham beh andaze kafe ya mitonid az hamon shir estefadeh konid man baghiyasho ab estafdeh mikonam

    ard o shekar o namak ro baham makhlot mikonim va mokhamer ro hal mikonim ya dar hamon shir ya ab garm beh ardemon ba roghan o shir ezafe mikonim va varz midim ta yek khamir latif bedast biyad
    khamir ra beh gololehayeh kochi beh andaze kofte ghelgheli dar miyarim va barayeh 1sa’at esterahat dadeh beshe

    bad esterahat mibinid keh khamir ha poof kardan bad ba varadaneh inharo pahn mikonim beh andaze yek nalebeki kochik va mavad lazem ro mirizim tosh bad beh hartarighe keh dost darid mibandimesh ma esfenaj ro 3 gosh 2ta gsohe ro beham michasponim khode khamir bedon ab ya chizi michasbe bad 2tarafeh digeh ro ham ta beshe 3gosh
    gosht ro ham ba chasbandan har 2taraf beh shekl morabae dar miyarim va dar darajeh 400 fh fer ro dagh mikonim ta bepazan

    agar tabaghe paein mizarid va harart mosavi nist bad pokhtan zir beh bala montaghel mikonim ta dakhelesh va royeh fatayeremon bepaze va talaee beshe

    bad az taale shodanesh vaghty az fer dar miyarid sareean ba roghan royeh inharo bemalid ta narm o latif beshan va amadeh meil kardan

    dakhel fatayer

    1st
    nim kilo goshte charkh karde
    250 gram goje farangy ya hamon 3 ta motavset ya 2 dorosht
    1 adad piyaz bozorg ya 3ta kochik
    1 tsp johar limo
    3tsp somagh
    1tsp ablimo( ghadry keh ziyad torsh nashe makhlot)

    piyaz va gojeh har kodam ra jodaganeh ba khordkon khord mikonim va ab piyaz va gojeh ra migirim ghashang va bad be goshteman ezafeh mikonim
    bad felfel siyah ablimo johar limo somagh namak adviyehhayeh delkhah man harchy dashtam rikhtam va agar ba zayeghaton jor dar miyad yeh khorde felfel

    in yek noe filing hast man andazehaye filling ro daghigh nemidonam masala gosht ama saey konid goshteton ziyad nashe chongojeh va piyaz chon gosht khodesh maze bekhosoi nadare yek andaze bashan behtrae

    2nd

    nim kilo esfenaj
    2 ta piyaz dorosht
    3tsp somagh
    1tsp joharimo
    adviyeh lazem
    esfenaj ra khord mikonim bad mishorim yeh khorde namak mirizm bad lehesh mikonim tory keh esfenaj nesf onchizi keh hast mishe ghashang ab esfenaj ro migirim
    va piyaz ro ba dastag khord karde pas azgreftan ab piyaz baham makhlot mikonim johar limo va somagh ro ba adviyeh ezafeh mikonim

    felan in 2 noe hast baghiyasho vaghty fonte weblog dorost shod ba akso hame detail mizaram keh shoma ham gij nashid

    • شادی :گفت

      ممنون عزیزم. امیدوارم یه روز وقت کنم و درست کنم. اگه خودت هم درست کرده باشی و عکسش رو برام بفرستی به اسم خودت با عکس می ذارم اینجا. به هر حال مرسی گلم.

  9. ااااااااااااا شادی من همین امروز فندق سربسته هامو ریختم دور چه کار بدی کردما کاش زودتر میومدم کیکتو میدیدم حالا میتونم به جای فندق گردو بریزم دیگه؟

    • شادی :گفت

      ای وای…. حیف…. نمی دونم والله. درست نکردم با گردو. ولی توی دستورهای کیک اینجا یکی از دوستام قبلا یه دستور فرستاده و منم گذاشتم. نگاه کنی آرشیو کیک های شیرین رو می بینیش.

  10. ترلان :گفت

    سلاااااااااام شادی جونم….. من عاشق کیک هویجم. نمیدونم ترکیبش با فندق چه طور شه ولی حدس می زنم عالی باشه!!
    مـــــــــــــــــــــــــــــــرسی 🙂

  11. یاسی :گفت

    سلام به شادی عزیز،تصادفی وبلاگت رو دیدم و اولین پست هم این کیک فندق و هویج بود که نظرمو جلب کرد،وقتی درست کردم هم خودم خیلی دوست داشتم هم شوهرم
    امیدوارم همیشه شاد باشی و وبلاگ قشنگ ومفیدت هم به راه باشه
    مرسی گلم

  12. سلاممممممممم شادی خانوم گل
    دستتتتتتتتتت شما درد نکنه,من خیلی از طعم هویج توی کیک خوشم میادش و حتما این کیک خوشمزتم درستش میکنممممممم که دل منو بردهههههههههه

  13. آشپز کوچولو :گفت

    من پند روز پیش در حال چستجوی جوجه چینی بودم و سر از اینجا در آوردم.الان که دارم اینو می نویسم همزمان دارم کیک کیک هویج و فندق هم می خورم.کارت درسته.چقد پف کرد.دست گلت خیلی درد نکنه که این کیک خوبو اینجا معرفی کردی.در ضمن من از شکر قهوه ای استفاده کردم و نتیجش اون بویی خیلی خیلی خوبی که می گی نداشت.خوب بود ها ولی نه اون جور که آدم بره آسمون.

    • شادی :گفت

      نوش جان عزیزم. حالا اگه یه بار دیگه امتحانیدی با شکر عادی امتحان کن ببین چی می شه.
      شاید هم بویایی من زیاد قویه ؛)

  14. یاسی :گفت

    دومین باره که برای این دستور کامنت میذارم،شادی جان هنوز که هنوزه این کیک رو برای عصرونه درست میکنم و واقعا عالیه
    مرسی

پاسخی بگذارید

