چهارسالگی وبلاگم با کیک موز و نارگیل مبارک!!!!


امروز  4 سال از اولین روزی که من نوشتن تو این وبلاگ رو شروع کردم می گذره. واقعاً در شروع فکر نمی کردم تا اینجا ادامه بدم. گاهی اذیت شدم. گاهی کم آوردم. گاهی خسته شدم. ولی همیشه و هر بار پیغام های خوب و دوستای مهربونی که تو این فضای مجازی پیدا کردم من رو وادار می کرد که باز هم بنویسم و کم نیارم. به لطف این دوستان عکاسی من خیلی بهتر شد. به لطف این دوستان زبان فرانسه ی من در زمینه ی مواد غذایی و پخت و پز و اصطلاحات مربوط به آشپزی عالی شد. طوری که بدون مراجعه به دیکشنری می تونم از اول تا آخر یه دستور رو بخونم، یا از روی دستورهای زبان فرانسه پخت و پز کنم. همه ی اینا به خاطر این بود که می خواستم نتیجه ی کارم رو اینجا بنویسم و با شما شریک بشم. می خواستم تو اون حس خوب و عالی ای که کشف یه مزه ی جدید برام داره تک تک شما رو هم مهمان کنم. از همه  ممنونم برای انرژی که به من دادید و لطفی که به من دارید، چه اونهایی که برام پیغام می ذارن و چه اونهایی که زیاد حوصله ی پیغام گذاشتن ندارند ( که کاش داشتند)…. به هر حال امروز جشن تولد این وبلاگه که برای من مثل بچه ام می مونه. در ضمن من از اینکه امسال تو خونه ی جدیدم یعنی تو وردپرس جشن تولد وبلاگم رو می گیرم و بلاگفا نیستم خیلی خوشحالم چون کار با ورد پرس به حد غیرقابل باوری لذت بخش و آسونه و همونقدر که بلاگفا آزارم می داد اینجا خوشحالم می کنه. می دونم که فیلتر بودن وردپرس باعث شده خیلی از مخاطب هام رو از دست بدم و از این بابت خیلی ناراحتم اما می نویسم و تولد دوباره ی این وبلاگ رو که واقعاً دلیلی نداره فیلتر باشه برای چهارمین سال بهش تبریک می گم با این امید و آرزو که  روزی  قید و بندی به اسم فیلتر قضاوتهای احمقانه درباره ی آزادی تک تک ما نداشته باشه. آمین.
کیک موز و نارگیل

مواد لازم

 موز رسیده 2 عدد
آرد 220 گرم + 10 گرم برای قالب ( حدود دو پیمانه + یک سوم پیمانه)
بکینگ پودر یک ق.غ
شکر 100 گرم (حدود یک دوم پیمانه سرپر)
پودرنارگیل 80 گرم (حدود یک دوم پیمانه سر پر)
کره ی آب شده ی خنک 80 گرم + 10 گرم کره برای قالب
شیر 12 سانتی لیتر (حدود یک پیمانه سرخالی )
تخم مرغ 3 عدد
نمک یک نوک انگشت
پودر شکر برای روی کیک

توضیح: پیمانه های من 200 گرمی هستند. من برای اندازه گیری مواد از پیمانه ی مدرج استفاده کردم ( لیوان مدرج) و همون موقع درست کردن از تو لیوان مدرجم مواد رو ریختم تو پیمانه و اندازه گرفتم برای کسانی که ترازو یا لیوان مدرج ندارند. فقط پیمانه هاتون 200 گرمی باشه. نکته اش همینه دیگه!

فر رو روی 200 درجه سانتی گراد بذارید. یه قالب وسط سوراخ دار بردارید و تهش رو کاملاً با کره چرب کنید. بعد آرد بپاشید تهش. خوب  به همه طرف بچرخونیدش تا همه جاش آردی شه و بعد آرد اضافه رو با تکوندن ظرف توی سینک ظرفشویی دور بریزید.

موز ها رو با پشت چنگال له کنید و کنار بذارید.

شکر و تخم مرغ ها رو توی یه کاسه بزرگ مخلوط کنید. می تونید از همزن دستی یا برقی استفاده کنید فقط مواد رو تا جایی بزنید که خوب مخلوط بشند و کمی رنگش هم کرمی بشه. بعد شیر رو اضافه کرده و هم زدن رو ادامه بدید و بعد کره رو اضافه کنید و خوب هم بزنید.

توی یه ظرف دیگه آرد و بکینگ پودر و پودر نارگیل و نمک رو با یه همزن دستی یا با چنگال خوب هم زده و زیر و رو کنید. کم کم به مایه ی اول اضافه کرده و هم بزنید.
موزها رو به مایه ی کیک اضافه کنید و در حدی که با مواد مخلوط شه هم بزنید. مواد رو توی قالب ریخته و بذارید توی فر روی پنجره ی وسط. 35 تا 40 دقیقه ی بعد کیک آماده است. برای اطمینان از پخته شدن کیک یه خلال دندان رو توی چند جای کیک فرو کنید اگه چیزی بهش نچسبید کاملاً پخته. کیک رو خارج کنید و بذارید خنک شه. با چاقو دور کیک رو آزاد کرده و برش گردونید. روش پودر شکر بپاشید. نوش جان

پزنده و عکاس: شادانه / عکاس عکس هایی که توش چایی هست و معلومه شب انداخته شده: محمدرضای عزیز

این نوشته در کیک های شیرین, ترجمه از زبان فرانسه, حرف های همینجوری! ارسال شده و با , , , , , برچسب‌گذاری شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

34 پاسخ برای چهارسالگی وبلاگم با کیک موز و نارگیل مبارک!!!!

  1. شادی جون دست گلت درد نکنه :*
    نارگیل توی کیک عالیه!!! اما من موز میریزم خیلی بافت خمیری پیدا میکنه؟ فوتشو بگو بهم؟؟!! :-]

  2. تولد وبلاگت مبارک :*
    من که عاشق عکساتم 🙂

  3. کویریات :گفت

    تولد وبلاگت مبارک شادی جان. شیرین کام باشین همیشه.

  4. khanjon :گفت

    بببببببببببببببببببه. تولدش مبارك. خوشحالم كه اون موقع كم نياوردي. از خوشحالي تو خوشحالم. كيكت هم 20 مثل خودت.

  5. شادی عزیزم
    تبریک میگم بهت و تبریک چند برابر میگم برای اینکه میدونم سختیای بلاگفا واسه کسی که برای کارش ارزش قائله چقد زیاده و تو به خودت و آشپزی و مخاطبات احترام گذاشتی و کم نیوردی. از همینجا میبوسمت و یه عالمه موفقیت بیشتر و ارزشمند تر برات آرزو میکنم.
    کیک هم خیلی ی ی ی خوب شده. دلم خواست ازش.
    میبوسمت عزیزم.

    • شادی :گفت

      مرسی زهرا جونم. خیلی با حرفات خوشحالم کردی. خوشحالم که با وبلاگ آشپزی نوشتن دوست خوبی مثل تو یافتم. می بوسمت

  6. arezoo :گفت

    سلام شادی جون تولد وبلاگتون مبارک.کیک هم عالی شده دستت درد نکنه عزیزم.

  7. سامان :گفت

    درود
    تولد وبلاگتون مبارك
    من تازه با وبلاگ شما آشنا شدم يعنی تقريبا چيزی در حدود كمتر از يك ماه هست. و وبلاگ شما رو از فيد هميشه دنبال ميكنم
    خيلی قشنگ و خودمونی می نويسين و اين باعث ميشه برای من خواننده خسته كننده نباشه
    موفق باشيد

  8. سامان :گفت

    راستی يه چيزی يادم رفت بگم
    خيلی وبلاگتون رو قشنگ طراحی كردين

  9. شاپرک :گفت

    سلام شادی جونم
    فکر کنم تاخیر دارم ولی بازم تولد این گل دختر یا گل پسرت را تبریک میگم انشالله که سالهای سال بنویسی وبرامون مطلب بذاری .کوچ کردنت از بلاگفا درست مثل کوچ کردن از کشوره آدم احساس می کنه رفتی اون سر دنیا بخصوص با این مشکل فیلتر .
    کیکت هم که خیلی خوشکله و حتما خیلی خوشمزه مزه موز و نارگیل کنار هم خیلی مطبوعه من هنوز یاد نگرفتم اینجا شکلک بذارم بوووووووووووووووووووووووووووس

    • شادی :گفت

      سلام شاپرک جان عزیزم. مثل همیشه تو به من خیلی لطف داری مهربان جان. آره می دونم سخته اومدن به این وبلاگ ولی برای خودم راحت تره و آرامش بیشتری دارم و احتمالاً کمتر به سرم می زنه اینجا رو تعطیل کنم و برم پی کارم:) 🙂 🙂

  10. ترلان :گفت

    سلام شادی عزیزم
    امروز که وبلاگت رو باز کردم و دیدم تولد 4 سالگی وبلاگت کلی ذوق کردم…. یه کوچولو هم خجالت کشیدم… از وبلاگ خودم! آخه تولد دو سالگی وبلاگ من هم همین چند روز پیش بود ولی یادم رفت بهش تبریک بگم!!!
    به هر حال برای خودت آرزوی سلامتی می کنم … برای وبلاگت هم آرزوی پیشرفت روزافزون… واقعاً همونه که میگی، پیدا کردن دوستان خوب از طریق وبلاگ آشپزی لذت وصف ناپذیری داره… و اینا همش از برکات همین وبلاگه!
    مرسی بابت دستور این کیک خوشمزه… بی تردید عالیه!
    بوس 🙂

    • شادی :گفت

      سلام ترلان گلم. اول از همه تولد 2 سالگی وبلاگت مبارک عزیزم. و دوم اینکه خیلی خوشحالم که دوست اینترنتی مثل تو دارم. امیدوارم همیشه دوستان خوبی برای هم باشیم. بوس.

  11. سر آشپز :گفت

    سلام..با تبریک 4 سالگی وبلاگ بسیار زیباتون….
    من یک سایت اشپزی راه اندازی کردم و خیلی دوست دارم با کمک شماکه واقعا در اوج سلیقه هستید این سایت به جلو ببرم…
    ممنون میشم اگه اجازه بدهید با ذکر منبع از مطالب خوشمزتون استفاده کنم…
    با یه دنیا تشکر….

    • شادی :گفت

      ممنون و خواهش می کنم البته با ذکر منبع ایرادی نداره و خیلی هم خوشحال می شم آدمای بیشتری از دستورهای این وبلاگ استفاده کنند.

  12. گورمند :گفت

    سلام شادي جان تولد 4 سالگي وبلاگت مبارگ … فكر مي كنم بچه هامون هم سن هستند….. 😉

  13. لیلا.ع :گفت

    سلام شادی خانم
    بسیار خوشحالم که اینجا رو پیدا کردم و خوشحالتر که با تولد چهارسالگی بلاگتون مصادف بود
    تبریک میگم خیلی باسلیقه است و جالب اینه که در معرفی که از خودتون کردید دیدم چقدر هدفهامون در آشپزی و شیرینی پزی شبیه همه
    اگر مهمان سفره اینترنتی من بشید بسیار خوشحال میشم
    شاد باشید

  14. eligooloo :گفت

    شادونه هنرمند واقعا بهت تبریک میگم امیدوارم تولد چهل سالگیشو جشن بگیری :بوس

  15. یاسی :گفت

    شادی جان تولد وبلاگت مبارک

  16. خانووووووووووم مبارکا باشه ایشالله 140 سالگیش

پاسخی بگذارید

