بنیه ی میگو و پیاز حلقه ای… یه دستور خوب برای خمیر بنیه


خمیر بنیه به خمیری گفته می شه که  مواد  اولیه رو می زنن توش و بهش آغشته می کنند و توی روغن فراوون سرخ می کنند. این خمیر هم به صورت نمکی برای مرغ و میگو ماهی و قارچ و گل کلم و هر تره بار و خلاصه هر چیزی که دلتون بخواد استفاده می شه و هم به صورت شیرین برای بنیه کردن میوه هایی مثل سیب و گلابی که به صورت دسر استفاده می شه و خیلی خوشمزه است. بعد ازپخت هم به صورت یه لایه ی پف کرده دور ماده ی غذایی قرار می گیره که خوردنش خیلی هیجان انگیزه.

من این خمیر رو با ترکیب دو سه تا دستور با هم به دست آوردم و از هر دستور دیگه ای که قبل از این می شناختم و درست می کردم ازش راضی ترم. به قول همسری من تو آشپزی به درجه ی اجتهاد رسیدم  که دستور بنیه کشف کردم!( اینو نوشتم دور هم بخندیم، جدی نگیرید). قضیه ی کشف این دستور هم از این قرار بود که یه شبی هوس کردم بنیه ی میگو بذارم و تو خونه مإالشعیر نداشتیم. چون همونطور که می دونید پایه  خیلی از دستورای بنیه است و منم که همیشه با همین دستور درست می کردم موندم چه کنم. چند تا دستور رو خوندم و همه شون به نظرم ناقص اومد و تصمیم گرفتم دستور خودم رو کشف کنم و دیگه هر چه باداباد. نتیجه خوب بود و بعد از اون هم تکرار شد و باز هم خوب بود. منظورم اینه که نتیجه آزمایش شده. خیالتون راحت باشه!

مواد لازم
میگو پاک شده 200 -300 گرم
پیاز حلقه شده یک عدد متوسط رو به بزرگ
تخم مرغ یک عدد
شیر نیم پیمانه
جوش شیرین نصف ق.چایخوری
پودر زعفران کمی ( اختیاری)
نمک و فلفل
آرد به مقدار لازم
روغن زیتون یکی دو ق.غذاخوری
سفیده و زرده ی تخم مرغ رو جدا کنید.
زرده رو با شیر و روغن زیتون و نمک و فلفل و جوش شیرین و پودر زعفران خوب مخلوط کنید. به مایه  کم کم آرد اضافه کنید و هم بزنید تا مخلوط به غلظت ماست برسه.

سفیده ی تخم مرغ رو با همزن انقدر بزنید تا سفت و سفید بشه. روی مخلوط اول بریزید و به آرامی هم بزنید تا صاف و یکدست بشه.

به اندازه ی یک بند انگشت توی شیرداغ کن روغن مایع بریزید و داغ کنید.
میگو ها رو چند تا چند تا توی کاسه ی خمیر بنیه بریزید با یه قاشق به خمیر آغشته و با یه چنگال برداشته و توی روغن بندازید. حرارت اجاق متوسط رو به زیاد باشه. یه چنگال دیگه باید بگیرید دستتون، سرعت عمل داشته باشید، هر طرف میگوها سرخ شد برش گردوند و کامل که سرخ شد از روغن دربیارید. جای هر میگو خالی شد یکی دیگه بندازید.

برای پیاز هم عیناً همین کار رو بکند. پیاز رو قبلاً پوست کنده و برش های افقی بزنید و حلقه حلقه کنید و بعد توی خمیر زده و توی روغن بندازید تا سرخ بشن.

وقتی که آماده شد با سس هزارجزیره یا قرمز تند یا قرمز عادی یا تارتار یا هر سسی میلتون می کشه تناول بفرمایید.
تمام رفت. بسیار خوشمزه است. بیامتحانید که خیرشو می بینید.
وای یعنی من عاشق این پیازا شدم ها. همشو هر دفعه خودم تنهایی می خورم!!!!!!!
عکاس و خمیر بنیه ساز و پزنده: خودم
این نوشته در خمیر و نان, غذاهای دریایی ارسال شده و با , , , , , برچسب‌گذاری شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

39 پاسخ برای بنیه ی میگو و پیاز حلقه ای… یه دستور خوب برای خمیر بنیه

  1. عالیه شادی جون.منم عاشق بنیه پیازم واییییییی دهنم آب افتاد

  2. ياسمن :گفت

    منم بنیه پیاز رو خیلی دوست دارم بچه ها هم عاشق بنیه مرغ و میگو هستند باید حتما این خمیرتو امتحان کنم. ممنون.

  3. لیلا.ع :گفت

    به به عالیه
    ممنون

  4. ببین شادی جونم چه کرده. دست گلت درد نکنه. عجب رنگی ام داره.
    حتما باید امتحان کنم. تا حالا اصلا بنیه درست نکردم 😉
    میبوسمت.

  5. دست گلت درد نکنه شادی خانوم :*
    بنیه عالیه حیف وقتی به سرخ کردنشو روغنش فکر میکنم منصرف میشم هیـــــــــــن 🙂

  6. کویریات :گفت

    چه خوب و لازم واسه من. من یه دستور خمیر بنیه ای داشتم یه آقای میگو فروشی تو بازار میوه تره بار داده بود هوار سال پیش من ایران که بودم هی درستش می کردم خوشحالم بودم بعد از اون سالها یه 15-16 سالی می گذره احساس می کنم دیگه مثل اون دستوره بنیه هام پف نمی کنه. محتاج یه دستور خوب بودم :دی مرسی شادی جونم.

  7. shahnaz :گفت

    salam … khasteh nabashid …… karhatoon o doost daram …. … khahesh mikonam lotfan tarzeh tahayeh khamire [ pai ] ro baram benvisid ……. ketabe roza montazami khamire [ fonseh ] ro pishnahad dadeh bood … man felan be in ketab dasresi nadaram … aghye darya bandari ketabesh ro daram vali khamir o ba panir dadeh ….. ghablan ba khamir e [ fonseh ] dorost kardam va khili khob mishod ….. oomivaram hamisheh salamt va khoshhal bashid ……

    • شادی :گفت

      سلام شهناز جان. اگه برای پای یا همون تارت یرین می خوای من خمیر بریزه رو پیشنهاد می دم. تو بخش موضوعی وبلاگم برو تو بخش تارت ها یه تارت توت فرنگی هست، خمیرش خیلی خوبه. اونو امتحان کن.

  8. یاسی :گفت

    سلام شادی جون،منم که عاشق میگو هستم و حتما درست میکنم
    مرسی بابت این همه زحمتی که میکشی،درجه اجتهادت هم مبارکه

  9. khanjon :گفت

    سلام عزيزم.خوبي؟ سلامتي؟ راست ميگي اين پيازها تپل كش و نابود گرهههههههه. چه رنگي هم داره.بووووووووووووووووس.

    • شادی :گفت

      سلام خانجون گلم. برگشتی؟ خوبی؟ من خوبم. بعله دیگه من طرفدار پر و پا قرص غذاهای تپل کشم. سابقه مو می دونی که چقدر خرابه!!!!!!!!!!!!
      بوسسسسسس
      :)))))))

  10. forough :گفت

    shadi jan man ye soal dashtam man harjuri ke meigoo ro dorost mikonam halate lastiki petda mikone chikar bayad bokonam .man az in meygoo koochoolooha inja mikharam ke pokhte va soorati hastan ba meigooye kham ham baz hamun tori lastiki shod

    • شادی :گفت

      وقتی زمان پخت میگو طولانی باشه حالت سفت و لاستیک پیدا می کنه فروغ جان. به نظرم از میگوی خام استفاده کن و زمان پختش رو خیلی کم کن. میگوی کوچیک تو هفت هشت دقیقه کامل پخته حتی شاید زودتر. موفق باشی

  11. شاپرک :گفت

    سلاااااااااااااااام شادی جووووووووووون
    عذر تقصیر …وی پی انم مشکل داشت هر چی میومدم صفحه را سیاه میدیم الان تا درست شد و راه افتاد پریدم اینجا هر جریمه ای هم که بگی قبوله میخوای سینه خیز برم ؟
    عجب بنیه ای درست کردی اون پیازها با آدم حرف میزنه دستت درد نکنه .برم یک سری به صفحه فیس بوکت بزنم ببینم میتونم پیام بذارم .

    • شادی :گفت

      عزیزممممممممممممممممممم بی خیال بابا. من که همه جوره قبولت دارم. جریمه ات هم اینه که یه روز که دیدمت برام یکی از اون خوشمزه ها که عکسش رو می ذاری وبلاگت درست کنی 🙂

  12. شاپرک :گفت

    نه نمیشه نمیدونم چرا نمیتونم رو دیوارت چیزی بنویسم ولی با بقیه اینجور نیست .

  13. mohamad reza :گفت

    dast shoma dard nakone shadi jan…say mikonam ye roz dorostesh konam..akhe madram hey mige meygo begir dorost kon…age nashodam dige khodamoo khonaton davat mikonam mesle hamishe az dast pokhte shoma estefadeye lazem ro mibarim.

    • شادی :گفت

      ای بابا برای چی بخری ببری خونه. خودم دفعه ی بعد که بیای خونه مون درست می کنم دور هم بخوریم و شکر پروردگار کنیم!!!!

  14. لیلا.ع :گفت

    شادی جان ممنون که مهمان سفره اینترنتی من بودی
    شاد باشی عزیزم

  15. سيما :گفت

    شادي جون . خيلي عالي شده . من با ميگو يعني در كل با تمام غذاهاي دريايي مشكل دارم . ولي حتما پياز رو با اين خمير امتحان ميكنم .

    معذرت دير اومدم وي پي ان مشكل داشت .

    • شادی :گفت

      خواهش می کنم عزیزم. امیدوارم درستش کنی و حالشو ببری. با اینکه میگو دوست دارم ولی منم پیازشو خیلی بیشتر بیشتر دوست داشتم. امتحان کنی ها!

    • شادی :گفت

      خواهش می کنم عزیزم. منم با اینکه میگو دوست دارم ولی پازش رو بیشتر بیشتر دوست دارم. درست کن و حالشو ببر. درست کنی ها! :))))))))))))

  16. khanjon :گفت

    شادي جون مرديم از بس بنيه خورديم. كجايي عزيزم قصد ظهور نداري؟

  17. سلام شادی جونی. چند وقتی میشد مادرهمسری بهم گفته بود یه دستور واسه قارچ سوخاری براش بنویسم. آخه خیلی قارچ دوست داره. دوست داشت سوخاری هم بتونه درست کنه. بعد چند شب پیش رفته بودیم خونشون. دیدم یه عالمه قارچ خوشگل شسته گذاشته کنار. یهو یاد رسپی بنیه تو افتادم. گفتم اینا باشه من سوخاریشون می کنم. با این که خودم تا حالا درست نکرده بودم، اما چون از رسپی ت مطمئن بودم درستش کردم. خلاصه که جات خالی عاااالی شد. مامان همسری هم گفت از قولش ازت تشکر کنم.
    در نتیجه خدمت رسیدم برای عرص مراتب تشکر خودم و خانواده.
    به همراه یه عاااالمه بووووس 😉

  18. سلام مجدد. اون بار هم بدون جوش شیرین و با بیکینگ پودر عااالی شد. با این تفاوت که با جوش شیرین رنگش تیره تر بود اما با بیکینگ پودر رنگش زردتر بود. اینم از تجربه من.
    راستی پیاز رو هم امتحان کردم. عاااالی بود.
    دست گلت درد نکنه.
    بوووووس.

پاسخی بگذارید

