کیک گیلاس و بادام


مواد لازم
350 گرم گیلاس
250 گرم آرد سفید
4 ق. س پودر بادام ( من خودم بادوم ها رو پوست کنده و تو آسیاب برقی پودر کردم و کمی هم دونه درشت گرفتم که زیر دندون بیاد)
80 گرم کره
150 گرم پودر شکر یا خود شکر
3 تخم مرغ
2 تا 3 ق.س شیر
1 کیسه شکر وانیلی ( اگر نبود به جاش یک دوم ق.چ سرخالی وانیل)
1 ق.چ اسانس بادام تلخ ( من نداشتم و نریختم و اتفاقی هم نیفتاد!)
بکینگ پودر 1 ق.م

گیلاس ها رو شسته و دم و هسته بگیرید.
فر رو روی 180 درجه بذارید.
کره رو آب کنید و شکر و کره رو با هم بزنید. تخم مرغ ها رو دونه دونه اضافه کرده و بزنید. شیر، اسانس بادام را اضافه و هم بزنید.
آرد و بکینگ پودر رو خوب مخلوط کنید. پودر بادام رو به مایه اضافه کنید و بعد آرد و بکینگ پودر رو اضافه کرده و با لیسک هم بزنید. گیلاس رو هم اضافه کرده و مخلوط کنید.
کف قالب چرب شده کاغذ بندازید و مایه رو بریزید توش و بذارید طبقه ی وسط فر.

بذارید 50 دقیقه تو فر بمونه و بعد با یه چنگال یا خلال دندون تمیز امتحانش کنید. اگه چیزی به چنگال نچسبید کیک پخته. گریل رو روشن کنید و بذارید روی کیک طلایی بشه. کیک رو از فر درآورده و بذارید خنک بشه و بعد دورش رو با چاقو ( اگه قالبتون تفلونه از چاقو پلاستیکی یه بار مصرف استفاده کنید) آزاد کنید و بعد برش گردونید. کاغذ زیر کیک رو جدا کرده و دور بندازید و کیک رو ببرید و نوش جان فرمایید.

این کیک خیلی خیلی خوشمزه است اما نگهداری اون بیشتر از یک روز باعث کهنگی و شلی گیلاس ها می شه. اگه این موضوع مشکلی نیست می شه تا سه روز نگهش دارید وگرنه تو دو روز نهایتاً کلکش رو بکنید! البته همین هم می شه چون گفتم که خوشمزه اس!
در ضمن این دستور از روی دستوری که تو یه وبلاگ آشپزی فرانسوی دیدم با کمی تغییر درست شده.
و ………………
تشریف بیارید  فیس بوک روی میز آشپزخانه و روح منو شاد کنید عزیزان. لایکمان کنید خوشحال شیم!!!!

عکاس و کیک گیلاس دار پز و ذوق کننده: شادانه!

این نوشته در کیک های شیرین, ترجمه از زبان فرانسه ارسال شده و با , , , , برچسب‌گذاری شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

22 پاسخ برای کیک گیلاس و بادام

  1. واااااای شادی فردا میرم تو کارش 😀

    یه سئوال میشه گردو جای بادوم بریزم؟؟؟ آخه ندارم تو خونه اگه نخریدم میشه دیده؟؟ :*:*:*:*

    • شادی :گفت

      ببین دخملوکم فکر نکنم خیلی خوب بشه با گردو. طعم گیلاس با بادوم می سازه. به نظر من که خوردم و امتحانیدم اینجوری منی آد. من می گم بپر از سر کوچه تون نیم کیلو بادوم خام بخر تا هر وقت لازم داشتی تو خونه داشته باشی. من همیشه یه مقداری بادوم و فندق تو یخچال دارم برای دستورایی که دیگه نمی تونم از امروز به فردا بندازم. 🙂 :*

  2. چقد د د د د این خوردنیه.
    عالی شده. چقدم قالبت ناز و با نمکه. ینی این کیکه تو این قالب خیلی قشنگ در اومده.
    میبوسمت عزیزم.

    • شادی :گفت

      مرسی زهرا جونی گلم. اتفاقاً این قالب رو هفته ی پیش خریدم و این اولین کیکی یه که باهاش پختم. خودمم خیلی خوشم اومد ازش. منم می بوسمتتتتت

  3. مريم :گفت

    عجب چيزيه شادي جون با آدم حرف ميزنه . خوش ببه حال اونايي كه خوردنش . به به

  4. هانیه :گفت

    خیلییییییییییییییییی هوس انگیزه شادی جونم….حتما می درستمش

  5. ترلان :گفت

    به به عجب چیزی شده… دستت درد نکنه! واقعاً اشتها برانگیزه… مخصوصاً اون برشی که توش گیلاس ها چشمک می زنن! عزیزم فکر نکنم کار به 2-3 روز نگه داری بیفته! تو نگران کهنگیش نباش!!! 🙂

  6. شاپرک :گفت

    من اومدددددددددددددددددددم
    این قالبت منو کشته بسییییییییییییار خوشکله و دلبرانه هر وقت میام اینجا باید به زور ببرنم بیرون .ای خدا با این چیزای خوشمزه ای که میذاری چه کنم باید برم تو کار تپلی .

    • شادی :گفت

      مرسی شاپرکی. اتفاقا هفته پیش خریدمش و این اولین محصولی یه که ازش در اومد. من که راضی ام. خوشگل شد واقعا. تازه وسط کفش هم بر آمده است و می شه برگردون گذاشت و پرش کرد. خلاصه ما که راضی ایم خدا راضی باشه!!!!!!!!!! برو تو کار تپلی خوار. خودم که راهو باز گذاشتم دارم می تازم. بی خیال بابا. یه کیک کاری نمی کنه : اینا وسوسه بود ها…. ها ها ها ها ها :))))))))))))

  7. سلام شادی جونمممممم
    به خدا روم نمیشه انقدر که دیر به دیر میام,باور کن که وقت نمیکنم,الانم اون وروجک خوابیده,پریدم سریع اومدم,مرسی که همیشه میای پیشم گلممم,عاشق خودت و کیکتمممممممممممم,حتما برای مهمان هایی که دارم درست میکنم

    • شادی :گفت

      مرسی شیما جونم. بی خیال بابا. بچه وقت نمی ذاره برا آدم. دخملو می دونم گرفتاری. مرسی از اینکه سر زدی. ایشالله وقت کنی این کیک رو درست کنی خیلی خوبه 🙂

  8. آشپز کوچولو :گفت

    الان درستش کردم و تو فره.ظاهر نپختش که خیلی خوب بود.در ضمن نصفی فندق ریختم نصفی بادوم.آخه بادومم کافی نبود.نتیجه به زودی گزارش میشه.فعلا که بوی وانیل می آد.

پاسخی بگذارید

