ماهی تنوری با لیمو و زعفران



درست کردن این ماهی تنوری مثل اسمش ساده است.من از یه ماهی قزل آلای درشت و یه دونه لیموی درشت و یک سوم پیمانه  کمی بیشترک زعفران دم کشیده استفاده  کردم. اطراف و داخل ماهی تمیز و فلس گرفته رو نمک و فلفل سیاه و کمی زنجبیل بپاشید. لیمو رو به لایه های نازک ببرید. روی پوست ماهی برش های مورب بزنید و لایه های لیمو رو بذارید تو پوست و گوشت رویی  ماهی. بقیه ی لیموها رو بذارید تو شکم ماهی. البته قبل از همه ی اینا ماهی رو تو ظرف نسوز بذارید. یکی دو تا سیب زمینی رو هم خورد کرده و اطراف ماهی بریزید. یکی از برش های لیمو رو آبش رو روی سیب زمینی ها بریزید. روی سیب زمینی ها هم نمک و فلفل و زنجبیل بپاشید. روی ماهی و داخل شکمش رو با یه قاشق مرباخوری زعفران ریخته و به همه جاش بمالید. روی سیب زمینی ها هم اگه چیزی از زعفرانتون مونده بود بریزید. روی ظرف فویل بکشید و بذارید کنار. روش چند تیکه کره بذارید.
نیم ساعت بعد بذاریدش تو فر با درجه 180. اگه ماهی رو از یخچال می خواید درآرید. ده دقیقه زودتر درآرید. بذارید ماهی با فویل بیست دقیقه تا نیم ساعت ( بسته به بزرگی ماهی) توی فر بمونه. بعد فویل رو بردارید و بذارید دوباره بیست دقیقه تا نیم ساعت بمونه تا آبی که انداخته تبخیر شه و روش کمی طلایی شه.
اگه دوست داشتین بیشتر طلایی و شه کمی گریل رو روشن کنید اما به نظر من خشک می شه. نوش جان
بازم مثل همیشه:
تشریف بیارید  فیس بوک روی میز آشپزخانه و روح منو شاد کنید عزیزان. لایکمان کنید خوشحال شیم!!!!
عکاس و آشپز: شادی
این نوشته در غذاهای اختراعی من, غذاهای دریایی ارسال شده و با , , برچسب‌گذاری شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

18 پاسخ برای ماهی تنوری با لیمو و زعفران

  1. میتونم طعمشو حس کنم!!!!!!!!!!!!!
    واییییییییی ببین چی کار کرده این شادی سرآشپز!!!!!
    مرسی شادی جون

  2. لیلا.ع :گفت

    شادی جان این ماهی محشره حتما درست میکنم ممنون
    از اینکه مهمان سفره اینترنتی بودی مثل همیشه خوشحالم کردی
    شادباشی

  3. هوم به به دستت درد نکنه شادی بانو 🙂

  4. Nasim :گفت

    سلام شادی جون . به به! من عاشق قزل الا هستم. خیلی خوشگل و خوشمزه.

  5. khanjon :گفت

    سلام شادي جون. چه خوب عاليه آخه قراره فردا ماهي درست كنم حتما امتحان مي كنم . ممنون.

  6. به به عجب ماهی ای شده ه ه ه
    واقعا خوش رنگ شده.
    دست گلت درد نکنه شادی جونم.

  7. شاپرک :گفت

    سلام شادنه جوووووووووووون
    دستور این ماهی اینقدر راحته که هلو برو تو گلوئه با این وجود خیلی شکیل شده و بدجوری چشمک میزنه .
    با قزآلا تازه وااااااااااااای برشهای لیموش را ببین شادی جونم این عکسات خیلی اشتهابرانگیزن.

  8. شکمو :گفت

    limoo ba mahi mareke mishe noshe jon

  9. eligooloo :گفت

    شادی جون دستت درد نکنه با این غذاهای خوشمزه هی دل مارو آب میکنی
    عزیزم من پستی ندارم که احتیاج به رمز داشته باشه چند تا عکس گذاشتم که بعدا دستورشو بذارم اما نمیشد پیشنویس کنم واسه همین براشون رمز گذاشتم عزیزم . شما خودت اونجا صاحب خونه هستی خانم رمز لازم نداری عزیزم

پاسخی بگذارید

