مارمالاد آلبالو


مواد لازم
آلبالو 1/5 کیلو
شکر 1 کیلو
پودر ژلاتین 1/5 تا 2 ق.مرباخوری (ترجیحاً 1/5 ق.س در نظر بگیرید. اگه خیلی شل بود 2 ق.م بزنید. من 1/5 ریختم)
آلبالو رو دم و هسته بگیرید. بشورید و بذارید آبش بره. تو چرخ گوشت یا مخلوط کن پوره کنید. شکر رو بریزید روش و بذارید یخچال 2 ساعت بمونه. بعد از دو ساعت بذارید روی شعله تیز. جوش که اومد شعله رو ملایم کنید و بذارید بیست دقیقه تا نیم ساعت بجوشه تا خودش رو بگیره. ژلاتین رو با کمی آب جوش مخلوط کنید. به این صورت که کمی آب جوش تو کاسه ی نسوز بریزید و بعد روش ژلاتین بپاشید و بعد دوباره کمی آب جوش و دوباره ژلاتین و دوباره آب جوش. در آخر مخلوط رو روی بخار کتری یا تو ماکروفر بذارید تا ژلاتین کاملاً توی آب حل بشه. این مخلوط رو به آلبالو اضافه کنید و خوب هم بزنید. مارمالاد شما آماده است.
دوستان من اندازه ی پودر ژلاتین رو متاسفانه اشتباهی به قاشق سوپخوری نوشته بودم که مرباخوری هست. الان درستش کردم. امیدوارم تا قبل از رفع اشتباه کسی درست نکرده باشه با این مقدار. شرمنده!!!!
مارمالادساز و عکاس: شادی
این نوشته در مارمالاد و مربا ارسال شده و با , , برچسب‌گذاری شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

20 پاسخ برای مارمالاد آلبالو

  1. شاپرک :گفت

    هووووووووووووووورا شادی جون فکر کنم نفر اولم از فیس بوک دیدم پریدم اینجا دستت درد نکنه خواهر من عشق مارمالاد را به نوا رسوندی خدا خیرت بده .کجا نگهش دارم و به چه مدت .بوووووووووووووووووووس

    • شادی :گفت

      بعله اول شدی شاپرکی. یه کف مرتببببببببب. ببین این جوابی یه که برای یکی از بچه های فیس بوکی گذاشتم، کپی اش رو اینجا می ذارم تا هم تو و هم بقیه استفاده کنند:
      مارمالاد رو داغ داغ بریز تو شیشه های خشک و تمیز. خنک که شد درش رو ببند و بذار یخچال. تا یک سال می تونی تو یخچال نگه داری. فقط خشک بودن و هموار بودن شیشه رو رعایت کن یعنی مثلا شیشه چهارگوش برندار، تو گرد بریز. چراش رو هم نمی دونم و نپرس…. البته فکر کنم به خاطر باکتریهایی که ممکنه تو گوشه های شیشه چهارگوش یا فرم دار باشه.
      می بوسمت شاپرکوووو

  2. عجب مارمالادی.
    عجب عکسایی.
    عجب کاسه و قاشق چوبی نازی.
    دست گلت درد نکنه شادی جونی.
    بوووووووووووووس.

  3. واااااای شادی منم از این کاسه ها میخوام خو!!!!
    مارمالادو پایه ام بذا آلبالوم برسه 😀 :*:*

  4. لیلا :گفت

    چه خوشرنگ و جذاب شده این مارمالاد. منم پارسال درست کردم ولی یه سوال
    آب زیادی آلبالو باعث زیاد جوشیدن و بدرنگ شدن مارمالاد نمیشه؟ نباید کمی از آبش رو جدا کنیم؟
    ضمنا من امتحان کردم کمی هم وانیل زدم خیلی خوش بو و خوشمزه شده بود.
    مرسی از دستور

    • شادی :گفت

      لیلا جون خیلی ها نمی ذارن آلبالو کنار بمونه و آب بندازه ولی من مارمالاد رو کمی شل دوست دارم و می ذارم آب بندازه اگه می خواید مارمالادتون شل نباشه باید زیاد بجوشه ………. در نتیجه کنار نذارید و بعد از ریختن شکر مستقیم بذارید رو آتیش. مرسی از تو عزیزم!

  5. پریسا :گفت

    چه عالی و چه عکس زیبایی هم گرفتین شادی جون

  6. khanjon :گفت

    من عاشق مارمالاد آلبالوام. رنگش هم 20.بووووووووووووووووس

  7. سلام شادی جونم من یه سال پیش وبت رو پیدا کردم ولی دیگه نتونستم بهت سربزنم بخاطر درسای دانشگاه و بعد از تموم شدن درسا هم دیگه کلا وبلاگ گردی از سرم افتاد. تا دیروز که بدو بدو اومدم سراغ وبلاگت چون هیچ.قت وبلاگ خوبت رو فراموش نکردم و هیچوقت از favorite پاکش نکردم و دیدم که به اینجا هم نقل مکان کردی و گفتم بیام و یه عرض ادب و احترام و خسته نباشیدی بکنم.
    واقعا دستت طلاست شادی جون.

    • شادی :گفت

      رزیتا جون چقدر پیغامت خوشحالم کرد. چقدر خوشحالم از اینکه اینهمه وقت وبلاگم رو فراموش نکردی. مرسی عزیزم یک دنیااااااااااااااا.

  8. Nasim :گفت

    به به ! شادی جون الان دلم خواست مرسی عزیزم عالی بود.

  9. رویا :گفت

    شادی چه خوشرنگ شده! به به! اون کاسهء خوشکلتم به قشنگی عکست کمک کرده. هنرمندددددددددددد

  10. هگمتان :گفت

    سلام
    چقدر با ذوقی
    هر روز به وبلاگت سر میزنم ولی برای ثبت نظر تنبلم
    یه سوال داشتم : در گوگل ریدر فقط وبلاگ رو میشه اضافه کرد ؟ یعنی سایت نمیشه

    • شادی :گفت

      مرسی دوست جان. بعضی سایت ها رو می شه . اونایی که آر اس اس یا فید دارند. اگرم نداشتند بذار توی ریدر اگه نخوندش خودش پیغام می ده که قادر به خوندنش نیست.

پاسخی بگذارید

