تارت هلو


درست کردن این تارت خوشمزه هیچ کاری نداره. فقط از هلو هسته جدا استفاده کنید. من و همسری هفته ی پیش از یه بازار روز کلی میوه خریدیم و بعد دیدم هلو ها داره کم کم تو یخچال خراب می شه. یه مقداریش رو اسموتی کردم و بعداز ظهری خوردیم. یه مقداریش هم تارت کردم و بعد از بعد از ظهر خوردیم!!!! خیلی خوشمزه بود. به هر تارت دوست عزیز توصیه می کنم این تارت ساده و خوشمزه رو امتحان کنه.
برای درست کردن این تارت باید خمیر تارت رو از اینجا درست کرده و بپزید و کنار بذارید. کرم پاتی سی یر رو هم درست کرده و بریزید توی تارت و روش هلوهای پوست کنده ی خورد شده رو بچینید و روش مارمالاد مورد علاقه تون رو بزنید. من مارمالاد زردآلو رو با قلم مو زدم روی هلوها. ترجیحاً اگه مارمالاد زردآلو بزنید بهتره. 
بعد از آماده شدن تارت بذاریدش تو یخچال یکی دو ساعتی بمونه. قبل از سرو هم یه ربع تا بیست دقیقه زودتر بیرون بیاریدش چون نون تارتتون کره داره و با موندن تو یخچال خشک و سفت می شه. خلاصه که ما خیلی لذت بردیم. بعد از ظهر بابا جانم و برادرا اومدن اینجا و دور همی خوردیم و شکر خدای بزرگ رو کردیم. درست کنید و شما هم شکر خدای بزرگ رو بکنید!
حالا جونم براتون بگه: برای دست یافتن به دستور خمیر تارت به اینجا مراجعه کنید.
برای دست یافتن به دستور کرم پاتی سی یر به اینجا مراجعه کنید.
یادتون باشه کرم رو نذارید خیلی غلیظ شه چون بعد از برداشتن از روی آتیش باز به سفت شدن ادامه می ده. بعدشم کرم رو ولرم بریزید روی نون تارت و صافش کنید و میوه های خورد شده رو روش بچینید.
نکته: من مارمالاد زردآلوم سفت شده بود با کمی آب جوش مخلوطش کردم و زدم روی هلوها، نتیجه خیلی خوب بود. موقع خوردن کمی شیره دور و بر تارت می ریخت ( خیلی کم) که دوست می داشتم.
تارت پز و عکاس: شادانه
این نوشته در تارت های شیرین ارسال شده و با , , , , , برچسب‌گذاری شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

20 پاسخ برای تارت هلو

  1. به به بازم مثل همیشه عاااالی.
    مخصوصا با اون رنگی که هلو ها دارن.
    مرسی ی ی ی.
    راستی برات یه ایمیل میفرستم لطفا حتما بخون. ممنون عزیزم.

  2. گلی :گفت

    حسودیم شد خب ….. خیلی کراستش تمیز در اومده ….. چف شادی هستی خب !

  3. واهی به به! من تا حالا قسمت نشده تارت با همیر پزوندنی بپزونم!!! 😀
    ایشالله که زودی میشه مرسی شادی جونی :*

  4. رویا :گفت

    وای دلم آب شد. حالا نصفه شبی هلو هسته جدا از کجا بیارم؟؟

  5. khanjon :گفت

    چرا پيامم نيست؟ چكارش كردي شادي جون؟ نه خير من پيام گذاشتم . چي؟ با اون پول ها پريده كانادا؟ نه بابا؟

    • شادی :گفت

      والله به خدا پیامی ازت نبود از اول! نکنه اشتباهی جای دیگه ای گذاشتیش؟! کدوم پول ها؟ کانادا چیه؟ آهان گرفتم 🙂

  6. هانیه :گفت

    واااااااااااای چه عالی شده شادونه جونم…دلم خواست خب…

  7. ندا :گفت

    سلام شادانه جان
    خیلی خوشحالم که واقعا از این به بعد مهمون خونه ات میشم
    آخه مشکلات ما بسی حل شد adsl داریم و v…….p………..n این یعنی من همیشه اینجام
    دلم برات خیلی تنگ شده بود
    مخصوصا برای غذاهای خوشمزه و خوش آبرنگی که میذاری
    می بوسمت عزیزم
    منم یه کیک شکلاتی گذاشتم خوشحال میشم بیای و دیدن کنی

  8. فاطمه :گفت

    سلام من خمیرشو درست کردم منتها خشک شد هر چی ورز میدادم بهم نمیچسبید گفتم شاید آردشو زیاد ریختم یه تخم مرغ رو خوب هم زدم بعد به خمیرم اضافه کردم خوب شد اینبار منتها چسبناک شد دوباره آرد زدم .دیگه اینبار خمیرم خوب خوب شد .حالا نمیدونم کار درستی بود یا نه / برا بار اول دارم میدرستم پای 🙂 امیدوارم که خوب بشه

    • شادی :گفت

      سلام. فاطمه جان اگه مواد رو درست اندازه بگیری یه کمی چسبناک می شه ولی خیلی کم. حالا نمی دونم نتیجه ی چیزی که درست کردی چپی می شه امیدوارم خوب از آب دربیاد پای اولت عالی بشه 🙂

      • فاطمه :گفت

        از طعمش راضی بودم ولی یه کم بیشتر تو فر موند خشک شد وقتی از قاب در آورم شکست خمیرم 🙂 ولی مهم نیست شادی خانمی دوباره درست میکنم من که از رو نمیرم البته هلو در دسترس نبود به جاش از سیب استفاده کردم. یادم رفت عکس بندازم ازش اینبار که درست کردم حتما یه عکس میزارم . 😉

      • شادی :گفت

        حالا خدا رو شکر که طعمش خوب شده. خوشحالم که ثابت قدمی خانوم. دفعه ی بعد همه ی موارد رو رعایت کن درست می شه. یه چیزم بگم ها این خمیر خودش مثل بیسکوییت می مونه و کمی خشکه. با احتیاط باهاش رفتار کن کلاً …. لوسه دیگه. دفعه ی بعد منتظر عکس خوبت هستم عزیزم. راستی تارت سیب با سیب پخته درست می شه چون مثل هلو میوه ی نرمی نیست ولی بازم دست شما طلا….. دفعه ی بعد حوصله کردی تارت توت فرنگی رو درست کن که خیلی خوشمزه است 🙂

پاسخی بگذارید

