میگو انگشتی


مواد لازم
میگو 500 گرم
آرد ذرت 1ق.م
خلال بادام خورد شده 90 گرم
سفیده تخم مرغ یک عدد
نان تست (ترجیحاً بیات) 6 قطعه
نمک و فلفل
روغن
میگوها رو پاک کرده و بعد با چاقو ساطوری کرده و انقدر می زنیم تا له بشند. آرد ذرت و نمک و فلفل رو اضافه و مخلوط می کنیم. کناره های نان تست رو با چاقو اره ای می بریم. از مخلوط میگو روی نونها می مالیم. با قلم موی آشپزی روی اونها رو سفیده تخم مرغ می مالیم . توی خلال بادام می زنیم و بعد مواد رو کمی فشار می دیم تا خوب به هم بچسبند. بعد به صورت نواری برش می زنیم و در روغن داغ و فراوان سرخ می کنیم.
نون رو از طرف بادام دار توی روغن بذارید و بعد از طرف دیگه، این کار باعث می شه مواد از نون جدا نشند.
بعد از سرخ کردن روی کاغذ صافی بذارید تا روغن اضافیش گرفته شه. با سس مورد علاقه تون سرو کنید. خیلی خوشمزه است!
آشپز و عکاس: شادی
منبع: هنر آشپزی شماره 18
این نوشته در تنقلات, سرخ کردنی ها, غذاهای متفاوت, غذاهای دریایی ارسال شده و با , , برچسب‌گذاری شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

26 پاسخ برای میگو انگشتی

  1. ندا :گفت

    چه جالب اولش تو عکس همش دنبال میگوش بودم ولی پیدا نمی کردم ولی دستورش برام جدید بود میگوی له شده مخصوصا برای کسایی که از شکل میگو خوششون نمیاد خیلی خوبه
    عکساتم مثل همیشه عالی

    • شادی :گفت

      خودمم اولین بار که عکسشو دیدم همینجوری بود برام ولی مزه اش خوبه و طعم میگو و بادوم خیلی باحال می شه.
      خواهش می کنم و مرسی از لطف همیشه ات عزیزم.

  2. کویریات :گفت

    چه با مزه هی توی ریدر عنوان رو می خوندم و شکل ها رو می دیدم دنبال میگو می گشتم! فکر می کردم اشتباه کردم اومدم خوندم دیدم نه چه باحال که هیچ میگوش پیدا نیست شکل نان بادامی (از این انرژی بار یا موسلی بارها!! ) خیلی جالب بود. :دی مرسی شادی جان :*

    • شادی :گفت

      راس می گی شکل موسلی باره. من از اونام خیلی دوست دارم. ولی مزه ی این خیلی متفاوت و جالبه. خواهش می کنم دوست جونی ام. می بوسمت

  3. khanjon :گفت

    من نبودم چه كرده شادونه گلي. هم خلاقي هم عكاسي هم هنرمند.

  4. ناردونه :گفت

    به به چه غذائی مرسی شادی جون خیلی متفاوته خوشم اومد

  5. ووهوی چه با نمکه این.
    خیلی ی ی ایده باحالیه. طعمشم باید عالی باشه.
    اما خداییش از اون جمله ت که گفتی اینقد بزنیم تا له بشه دلم واسه میگوهه سوخت 😀 فک کنم واسه وقتایی که حرصی هستیم خیلی خوبه این قسمتش 😉
    میبوسمت عزیزم.

  6. لیلا.ع :گفت

    به به خیلی خوشگلن ممنون شادی جون

  7. Nasim :گفت

    شادی جون من میگو خیلی دوست دارم. اینا باید خیلی خوشمزه باشن. امتحان میکنم. مرسی عزیزم.

  8. چه خوشگل و جدیده شادی جونی :*
    یه اعتراف بکنم!!!!! من نمیتونم میگو بخورم اما میخوام شروع کنم 😀

  9. لیلا.ع :گفت

    شادی جان خوشحالم که از صبحانه خوشت اومد
    همیشه از اینکه مهمان سفره اینترنتی هستی مثل اسم خودت شاد میشم

  10. شاپرک :گفت

    سلاااااااااااااام شادی جون
    عجب دستوری گذاشتی میگو همه جورش خوشمزست بادامهای روش رنگ نحشری پیدا کرده اونجوری که گذاشتیش تو لیوان خیلی دلبرانه شده .

  11. شاپرک :گفت

    نفهمیدم این کامنت من رسید یا نه .شکلک غم و غصه

  12. parisa :گفت

    afarin,hatman emtahan mikonam.ba ejazeh linket kardam.modati darghir boodam vali enshallah barmighardam sare ashpazi

  13. shahrbano :گفت

    mamnon gole ziba tamamee ashpaziha alisssssssssssssssssssssssssst

پاسخی بگذارید

