ریزه کاریهای آشپزخانه 7: پوره ی گوجه فرنگی فریزری


به به. بالاخره چشم خودم به جمال خودم و چشم شما به جمال من روشن شد. اول از همه ممنون برای اظهار لطف دوستای گلم تو دوره ی مریضی ام. به قول معروف خدا سر گرگ بیابون نیاره، اصلاً داشتم دستی دستی از دست می رفتم! حالا همینجا از جناب همسری و مامان خانومی برای مراقبت های ویژه شون تشکر می نمایم.heartshape1.gif : 46 par 30 pixels.
 و اما…..
برای شروع بازگشت به امر خطیر و شریف و حساس وبلاگ نویسی بنده یکی از راحت ترین پست هام رو انتخاب کردم. البته فکر نکنید چون راحته به درد بخور نیست ها. به نظر من این پست برای زمستونها که گوجه ها هم گرون و هم کمرنگ شدن خیلی کاربردی یه. وقت دیگه ای هم که می تونید گوجه هاتون رو پوره کنید وقتی یه که گوجه ها شل شدند و نمی شه توی سالاد ازشون استفاده کرد و باید یه جوری حفظشون کنید، اون موقع هم بهترین راه پوره و فریز کردنشونه .
گوجه ی پوره شده همونجور که خودتون می دونید به درد املت، آش ها، خورش ها ، پلوهای رنگی و مخلوط و حتی به عنوان آب میوه همراه با تره بار می خوره. بنابراین  به محض این که گوجه ی خوش رنگ و رو دیدید بخرید و پوره کنید و توی فریزر برای خودتون انبار کنید. البته می دونم که الان کمی برای گذاشتن این پست دیر شده و گوجه ها دارند کمرنگ و پنبه ای می شند اما بازم خدا رو چه دیدی شاید گوجه ی خوب گیرتون اومد و به نصایح من گوش دادید و لذت بردید!
برای پوره کردن گوجه  اول گوجه ها رو خوب بشورید و بعد درشت خورد کنید و بریزید تو غذاساز یا مخلوط کن و انقدر بزنید تا کامل پوره بشه. اگه دستگاه هایی که گفتم ندارید می تونید گوجه رو رنده کنید. 
لیوانهای یه بار مصرف یا هر ظرفی رو که خودتون مناسب می دونید با پوره ها پر کنید، هر کدوم رو با کیسه فریزر بپوشونید. بذارید تو فریزر تا خودشون رو بگیرند. روی یه تیکه کاغذ تاریخ پوره کردن گوجه ها رو بنویسید، لیوان های پوره رو بذارید توی یه کیسه بزرگتر و تاریخ رو بذارید روش. سعی کنید بیشتر از 4 ماه پوره ها رو نگه ندارید. البته می شه هم نگه داشت ولی دیگه بی کیفیت می شه.
بعداً می آم و غذاهای پوره گوجه ای هم یادتون می دم.syellow1.gif : 21 par 29 pixels.
پوره گوجه ساز و عکاس: شادی شاد
این نوشته در ریزه کاریهای آشپزخانه ارسال شده و با برچسب‌گذاری شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

16 پاسخ برای ریزه کاریهای آشپزخانه 7: پوره ی گوجه فرنگی فریزری

  1. الان داشتم با خودم فکر میکردم که چرا من پست قبلی ت رو ندیدم بعد داشتم به خودم میگفتم واقعا تو چه دوستی هستی که دوستت مریض بوده نفهمیدی. بعد یادم اومد که یه روز یه عالمه ریدرم پر بود، منم بدون اینکه تو ریدر بخونم فقط بازشون کردم. بعدم حواسم نبوده اونایی که فیلتر بودن رو بستم.
    همین جا در کمال شرمندگی معذرت میخوام که نفهمیدم و نتونستم حداقل بیام واسه عیادت. باز خدا رو شکر که الان خوبی. دست مامان گلت و همسرت هم درد نکنه که مراقب دوست ما بودن.
    اما این گوجه ها، این گوجه ها واقعنی نعمتن تو زمستون. مخصوصا با این رنگی که پوره های تو دارن. اما میدونی من یکم درگیرم. واسه همین بعد از غذا ساز، از تو صافی ام ردشون میکنم ;))
    دستت درد نکنه شادی جونی.
    بووووووس.

  2. شادی جونی چه خوشحال شدم پستت رو دیدم 🙂
    آره دیگه الان با این گوجه ها! چقدم پوره میشن
    امروز به این فکر بودم که دیر شده بود 😦
    سیو شد برای مبادا مرسی شادی جونی :*

  3. goli :گفت

    به به …. شادی گل !
    عالیه ننه . الان دیگه گوجه خوب نیست ولی بعدا میگیرم فریز میکنم

  4. Nasim :گفت

    شادی جون خدا رو شکر که بهتر شدی. میدونم خیلی مریضی بده … امیدوارم همیشه سلامت و شاد باشی. ممنون از پست مفیدت. منتظر غذاهای خوشمزت هستم.

  5. بیا ببین چه کردم 🙂

  6. eligooloo :گفت

    سلام عشق من . خدا را شکر که خوب شدی. خیلی خوشحالم از این بابت . مراقب خودت باش عزیزم. دستت درد نکنه بابت این پست. مامان منم درست میکنه ولی میریزه تو کیسه فریزر. مال تو به روش قرتی بازی آماده شده که من خیلی بیتشر طرفدارشم.بوووووووووس

  7. ترنج :گفت

    سلام شادي جون خيلي ي ي ي ي ي خيلي ي ي ي دستت درد نكنه واسه زمستون اينكار خيلي به درد ميخوره ، منكه امسال جا موندم و گوجه ها ديگه پنبه اي شدند چون تو سفرم . ايشالا سال ديگه . بوووووووووووووووس
    راستي شادي جون اين آدرس جديدمه لطفا لينكم كن

پاسخی بگذارید

